indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Tijdens een van de enkele keren dat ik TV kijk was er een programma met Country Music van de Indonesische artiest Tantowi Yayha, jammer dat het programma constant word onderbroken door reclamespots.
Als liefhebber van deze soort muziek heb ik nu een legale cd van deze artiest gekocht, gewoon erg goed, een stukje vakmanschap.
De songs zijn overwegend in Bahasa Indonesia.

Mijn vraag is of mensen meer artiesten van dit genre kennen van Indonesische afkomst.
Alvast bedankt,
Jan

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Tuti en Jan,

Op een van mijn hotelkamers tijdens mijn laatste trip zag ik een programma met Indonesische country muziek, en ik moet zeggen dat ze er daar ook wat van kunnen. Ik heb geen namen onthouden, maar het zou kunnen dat Tantowi er bij was. Het is mij vaker opgevallen dat veel Ind. mensen dol op country muziek zijn, bv. Jim Reeves is bij hen nog steeds zeer populair.

http://www.indonesiansocietyfo(...)therlands%202004.htm

Groetjes, Jan.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Via familie heb ik Edu Schalk leren kennen,hij speelt met band The Entertainers,zie de gelijknamige website. Emoticon: Very funny

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Wie heeft er dan een kopij
voor mij?
Ik ben hiermee grootgebracht. ( C&W Indomusic)
Umberto

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Wie heeft er dan een kopij
voor mij?
Ik ben hiermee grootgebracht. ( C&W Indomusic)
Umberto

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij geven van die artiest geen kopieen, de prijs van zo'n legale CD is Rp.40.000, een bedrag wat goed te betalen is en waar een gedeelte naar de artiest toe gaat.
We kunnen zelf ervaren wat er gebeurt is door die illigale kopieen, er zijn nog maar weining nieuwe vaak erg goede arttiesten die nog door breken.
In de westerse landen kost een CD gauw 20 Euro, dat is vragen op kopieeren.
Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Neen geen kopij uit Bali hoor,maar iemand die een CD kan overzetten naar bijvoorbeeld een cassette.Jaren geleden heb ik van een familielid ( wijlen) een bandje gekregen met Country-Music.Het werd ingesproken door Harry Sanoessa van Classic Records Indonesia.( sorry als de naam verkeerd is).Ik heb het of weggegeven of ben het kwijtgeraakt ( uitgeleend) In Zeeland heb je weinig "Indo's "die van zulke muziek houden.Maar ikke wel.
Umberto

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Even tijd gehad voor wat promotie van Tantowi Yahya, kijk eens op: http://tantowi.parpulo.nl/
Wij zijn erg benieuwd naar eventuele fanclubs.
Groetjes,
Tuti & Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Heb van vrienden gehoord dat hij in april(?) gaat optreden in Utrecht.
Toegang 25 euri en zijn CD worden verkocht voor 16 euri.
(geen Celana Dalam= zal wel duurder zijn als het te koop aangeboden wordt )

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ha Om Sid,

Kijk en wees verheugd :
www.temanteman.nl Convocatie dat hij op 4 maart a.s. al in Nieuwegein in het Sportcomplex Merwestein zal optrfeden om 19.00.u.Gisteren nog gehoord de Music van Om Sid Emoticon: Shiny
Umberto

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Wat leuk dat er over indonesische muziek wordt gepraat, ik dacht dat het alleen maar indische muziek was - althans in nederland - die enige relevantie bezat om over te praten .je weet wel muziek gemaakt door senioren die fifties en sixties retro gaan.

Te vergelijken met Ome lon die op zijn gitaar the Sahdows naspeelt of Elvis liedjes zingt.

Ga zo door, ik leer hiervan

Ed

Sweet young thing

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Tantowi Yahya is net terug uit Europa waar hij een tour heeft gemaakt, in Utrecht heeft hij een concert gegeven voor 1500 liefhebbers van Country & Western die vast en zeker hebben genoten.
Op onze site zijn afbeeldingen en de songs te zien van zijn 4 dc's tot nu toe, zie: http://www.parpulo.nl/tantowi/
Zijn er liefhebbers voor zijn officiele CD's ga ik uitzoeken om die op een goedkope legale manier op te sturen.
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Jan ,

Er zijn natuurlijk wel liefhebbers voor originele CD , krijg ook binnenkort(per post) een CD van die Poco2 lied uit jakarta .
Maar de probleem is er zijn al een heeeeleboel copieen in omloop.
Kostprijs is 12,5 ct voor de A merk lege cd disk plus ongeveer 5/6 min. brandtijd.
En het is allemaal voor eigen gebruik (niet voor verkoop) , dus waarschijnlijk legaal.Je heb al een deel / bjdrage geleverd bij de aankoop van de lege disk.
De probleem is dat de prijzen van CD/DVD kunstmatig hoog wordt gehouden.
Vorig jaar kreeg ik MuziekDVD uit USA , 8/9 dolari per stuk.
Dezelfde DVD kost 25 Euri bij VD.Heb bijna gekocht voor 25 euri , tot dat ik hoorde van mijn vriend uit usa dat hij even gaat buurten bij mij.
Nu kosten ze bijna 10 euri
(1 jaar later, vraag me af waarom ze vorig jaar niet gaan verkopen voor ongeveer dezelfde prijs).
Dus heb dvd/cd , zelfs een mini camcorder compleet met een kit besteld .
Scheelt bijna 40% met BCC.
A merk laptop scheelt ook behoorlijk veel.(minimaal 30%)
groetjes

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Sidia,
Ik heb de verzameling van van 4 cd's van Tantowi Yahya legaal gekocht voor de prijs van IDR180.000, dus pakweg 16 euro en heb de CD's allemaal omgezet in een goede kwaliteit MP3 omdat ik de computer ook als stereo-installatie gebruik.
Persoonlijk zou ik mij diep schamen als ik met die prijs op zoek zou gaan naar iligale versies.
Voor die prijs ga ik ook zeker geen CD-rom met MP3 en files van de hoesjes versturen wat gemakkelijk kan, als backup heb ik alle nummers in een mailbox opgeslagen en zou gemakkelijk de nummers op kunnen sturen per email, maar helaas dus niet.

Met prijzen voor CD's in Nederland is het vragen om gewoon te gaan kopieren.
Het ergste is met al die piraterij dat goede artiesten bijna geen mogelijk meer hebben om hun eigen goede muziek uit te brengen.
Ik weet niet wat er de laatste jaren nog aan nieuws op de markt gekomen is buiten disco, house en meer van die ramtam.
Ik kan me nog wel heel goed herinneren in de tijd dat ik in Nederland nog werkte dat ik mij grijs en groen ergerde omdat ik de hele dag Hilversum3 aan moest horen , om op kantoor met gehoorbeschermers gaan te zitten word ook niet direct gewaardeerd door je chef.

Bij toeval kwam ik in Indonesie bij Tantowi Yahya uit en voor mij persoonlijk is dit de eerste goede muziek die ik in 10 jaar tijd heb meegekregen.
Ik heb contact met Tantowi en probeer mee te werken om hem die bekendheid te geven die hij verdiend, ook al komt hij niet uit Nashville.
Tantowi Yahya weet dat wij een pagina aan hem besteden en is daar uiteraard blij mee, zelf heeft hij momenteel geen website.
In Nederland heb ik contact met Andre Houtappels, van origine een steelgitarist die nu bij Normaal speelt, kijk eens op:
http://www.andrehoutappels.nl/
Andre die al in Nashville heeft gespeeld vind de muziek van Tantowi Yahya ook erg goed en technisch prima verzorgd.
Wie weet groeit er zo iets moois en mogen we een keer genieten van een openluchtconcert in Bali of een ander plekje in Indonesie van die twee, een openlucht-theater met erg goede accoustic is voor handen niet zo ver van Jimbaran.
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Yawn Je hoef geen medelijden met de artiesten te hebben.
Ze verdienen meer dan wat ik bij elkaar kan graaien met werken.
De artiest die optreed in zalen krijgen hun honorarium waar ze goed van kunnen leven.
Als je een goed artiest bent, dan wordt je ook gevraagd, om op te treden.
Je ziet wat de handel er aan wilt verdienen hier in Europa is dat werkelijk schofterig.
Dat juist remt de bekendheid van de artiest af, hoe meer illegale cd er gemaakt worden, hoe meer bekendheid krijgt, en zo op zijn optreden meer mensen op afkomen.
Kijk in Indonesie is niets anders dan illegale cd, wat je langs de weg koopt oogluikend toegelate illegale cd verkoop
Die mensen verdienen daardoor ook wat!
De Artiest moet het niet van zijn CD hebben, als meer van zijn optreden.
Zijn cd moet een stunt van reclame zijn. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-03-2006 10:47 Tuti & Jan wrote:

Persoonlijk zou ik mij diep schamen als ik met die prijs op zoek zou gaan naar iligale versies.

Met prijzen voor CDs in Nederland is het vragen om gewoon te gaan kopieren.

Ik wil niet schijnheilig overkomen , ik ga ook niet op zoek naar illegale versie.
Ik krijg copietjes(niet kopen) , dus voor eigen gebruik.
Werd zelf gezegd dat het haram is , zag een fatwa in een VCD uit indonesia.
(wil toch een goede plek daarboven reserveren , hoeft niet gelijk de 7de hemel te zijn compleet met X aantal maagden.
De 6de hemel met 3 maagden vind ik ook best)

Kopieeren voor eigen gebruik is niet verboden volgens de wet .
groetjes

arie_h
User
spacer line

Even los van alle voors en tegens van het kopiëren van cd's: een kopie voor eigen gebruik wil zeggen een kopie van een origineel dat al in jouw bezit is. Een kopietje voor in de auto of zo, bijvoorveeld.
Een kopie van een origineel dat NIET in jouw bezit is, is gewoon illegaal. Of je het nou krijgt of koopt. Ook al is dat voor eigen gebruik. Welke kopie is er welbeschouwd uiteindelijk NIET voor eigen gebruik?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 21-03-2006 13:26 arie_h wrote:

Een kopie van een origineel dat NIET in jouw bezit is, is gewoon illegaal. Of je het nou krijgt of koopt. Ook al is dat voor eigen gebruik. Welke kopie is er welbeschouwd uiteindelijk NIET voor eigen gebruik?

Even goed nadenken.
1, 2, 3 seconden.
OK.dan.

(Een kopie van een origineel dat NIET in je bezit ), (is gewoon illegaal.)
Is niet van mij (is niet in mijn bezit) .
Wat de status is weet ik niet . Mss de eigendom van Pietje (of Jantje .)

Kan zijn dat dat Pietje (of Jantje) dat gekopieerd heeft van een originele.
Dus het is legaal.

Stel dat Pietje (of Jantje) dat kopietje van hem (zijn legale eigendom) aan OmSid geeft.Dus niet verkopen.
Wat is de status van dat cdtje , Illegaal of niet. ?
Is OmSid dan strafbaar volgens de letter van de wet.?
Ik denk dat OmSid nu de rechtmatige eigenaar is van een legale copie.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Om Sid heeft gelijk.Helaas ben ik nog niet in bezit en trotse eigenaar van een MP3 speler.Te klein en vaak onhandig als er iemand je op je Mobiel belt en je hebt zo'n ding in je horens.Neen hoor ouderwets en een gewone Cap Murah kijk en luister apparaat van JVC-min korting.Maar ik deed al muziek op een cassettebandje overnemen en dat draaide ik jaren geleden in een Bar Dancing in Kortgene.De muziek toen nog Vinyl 7"inch 12" inch en LP's zette ik over en werd er vrolijk gedanst.Country music daar ben ik mee opgegroeid en dat waardeer ik ten zeerste.Pas in 1986 leerde ik de Pop Kroncog kennen en gelijk overnemen van cassette naar cassette.Goed bijblijven en genieten van de muziek.Dat doe ik dankzij enkele forumleden van Indahnesia.
Kijken en luisteren naar eerst voor mij onbekende artiesten.Ik heb alleen het geduld niet om te wachten naar het nieuwe onbekende Dangdut-music.
Umberto.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Umberto,
U bent rijker als U denkt, op elke Computer of het nu een oude Pentium 75 of nieuwe Pentium4 is zit de mogelijkheid om MP3 af te spelen, dus U bent wel degelijk een trotse eigenaar van een MP3 speler.
Misschien is het verstandig zoals ik u al eerder in een privé-mail schreef om eens een computercursus te gaan volgen waar u wijzer word van de mogelijkheden van uw PC.
Succes,
Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ja dat is wel een computer volgens het niksmethode anno 1999.windows '98
Zonder Pentium echt waar.Nu is het volgende de Samsung 500-serie heeft een MP3 en nu ben ik er de gebruiksaanwijziging aan het leren.
Overigens ik heb wel een ander mailtje bewaard dus alsnog gefeliciteerd.
En ik vergeet nimmer dat mailtje.
Umberto

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Toevallig is muziek mijn grootste hobby, ik heb van alle favoriete nummers van mijn CD-verzameling (250 stuks) MP3 gemaakt met een laptop Pentium1 met Windows ME aan boord, dus Win98 hoeft geen beletsel te zijn.
Die oude laptop doet het nog steeds prima als juxebox, maar natuurlijk niet met de uitgebreide WinAmp speler, WinAmp-lite is vrij te dwonloaden en is prima voor MP3 afspelen.
Van de verzameling van 1250 MP3 geniet ik dagelijks met volle teugen en de 52 nummers van Tantowi Yahya zijn veelvuldig te horen in ons huis.
Ben blij dat je dat mailtje niet vergeet en hoop dat je er ook iets positiefs mee doet.
Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dan hebben we gelijke smaak denk ik als ik praat over:
* Hank Williams sr.
* Michael Martin Murphy
* Boxcar Willie
* Ernest Tubb
* Cowboy Kopaz
Ik heb ergens een Country-cassette waar een Indonesiër Harry Sanusa inspreekt voor Atlentic Records.Maar dat is zo goed als versleten.
Ja dat mailtje geeft ook aan dat je voorkeur hebt aan iets uit Nederland.Mail je me het nog even dan geef ik het kuchje mee.Naar ons privé.Dat mag je aan mijn Ibu richten.Ok? Alleen wordt het in Sanur op de post gedaan op 0504 a.s.
Tot later.We hebben tamu.

Umberto

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,251 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com