indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabloniere
User
spacer line

Ons is gebleken dat het niet meer mogelijk is om met spoed een visum voor Indonesie te krijgen. De wachttijd is 10 werkdagen. Heeft iemand nog tips hoe je toch snel aan een visum kunt komen? Is het mogelijk om in Singapore een visum te halen? Het gaat hier om mensen met een Nederlands paspoort.
Alvast bedankt voor het meedenken!!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Gewoon (bij)betalen werkt volgens mij nog altijd wel.

Als je een ticket (direct) naar IndonesiŽ gekocht hebt, dan kun je niet zonder visum vertrekken vanuit Nederland.

Verder kun je via de zoekfunctie op het forum (rechtsboven) vast wel de juiste info vinden.

Ik heb gezocht op Singapore in de rubriek "Het visum gebeuren"

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Het is inderdaad mogelijk om in Singapore een visum te regelen, wat jeroen zegt is wel waar, gewoon het dubbele betalen en je krjigt het binnen 1 dag. Ik heb dat gedaan toen ik in Beijing een Indonesisch visum nodig had, echter pas na de nodige Indonesische taalkunsten vertoning konden de mannen lachen en wilden ze overgaan tot een versnelde procedure.

Toen ik in Singapore een visum heb aangevraagd duurde dat een dag, maar toen werkte ik nog voor Hyatt en werd dat gedaan door iemand van het hotel. Maar het moet gewoon mogelijk zijn volgens mij.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Clair
User
spacer line

Mijn ouders(allebei NL paspoort)hadden binnen een week hun visum,opgehaald in Singapore.

kadir
User
spacer line

je kan het binnen twee uurtjes krijgen... wil je weten hoe? Emoticon: Yes!

eveline
User
spacer line

yep, graag Kadir..vertel me het eens..ik wil graag as vrijdag 24 februari naar Bali...wegens de visa zal ik dus wel via Singapore moeten....ik neem morgen wel contact met iemand op Bali of het op een ander manier ook kan....voor mezelf is niet zo'n probleem maar voor mijn partner wel

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb me afgelopen december de pleuris gezweet aan een artikeltje over Singapore en Batam hiero, met zgn toeristen info maar blijkt voor de kut ze kat geweest te zijn. Ik hoop, nee bid tot A.Akhbar om gelijktijdige bommen op Bali, Yogya en Cengkareng, zijn we van dat visa gezeur af. Daaaah

Gruces

kadir
User
spacer line

je gaat gewoon naar de Indonesische ambassade in singapore... bij de balie vraag je dus om visa (te verlengen)... hij (diegene achter de balie)vraagt je om je documenten en zegt dat je over drie dagen terug moet komen.. dan zeg jij dat je daar de tijd niet voor hebt en vraagt of er niet een andere manier is.... hij geeft je dan een visitekaartje of de telefoonnummer van een of ander 'bemiddelingsbureau' en zegt dat je hem maar moet bellen... je belt naar dat nummer en een Indonesier neemt op.. je vertelt dat je je visum wilt verlengen en spreekt af bij de ingang van de ambassade... dan komt hij aan op zijn scooter en je maakt kennis... hij zegt dan dat hij voor jou een visum kan regelen binnen een paar uurtjes... daarna onderhandel je over de prijs ervan.. uiteindelijk geef je hem je passpoort en wacht buiten totdat hij terugkomt met je visa..... dus je vertrouwt hem wel je passpoort toe!!! heb ik in ieder geval gedaan... ik had het binnen twee uurtjes en kon dezelfde dag nog terug naar Bali via Batam....
succes

Jantje
User
spacer line

Halo Kadir,

Wat heeft dat jouw gekost?

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

In Maart wil ik ook even gaan kijken naar de voortgang van een aantal villa projecten in aanbouw. Voor mijn werk ben ik dan in Singapore 5 dagen, en daarna een maand in Phuket alvorens naar Bali af te reizen. In die 5 dagen (met weekend ertussen) zal ik het er dan op wagen om mijn visum op de reguliere manier te regelen? Wat denken jullie ervan??

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 23-02-2006 16:43 maurits wrote:
In die 5 dagen (met weekend ertussen) zal ik het er dan op wagen om mijn visum op de reguliere manier te regelen? Wat denken jullie ervan??

Hi Maurits,

Ik heb hier in december uitgebreid over Singapore en Batam geschreven. Ook hoe ik mijn VSB binnen 52 uur binnen had op de officiele manier, en dat nog wel met pasfoto's die 12 jaar oud waren, voor S$ 80,00. Maar positief nieuws over de KBRI willen die azijnpissende en mierenneukende neo-kolonialen hiero niet horen Emoticon: Shiny

Gruces

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Hey Lon,

Ja klopt, ik heb de verhalen nog gelezen. Maar op dit moment ga ik het via de visumdienst doen in Rotterdam. De duur van een aanvraag duurt 2 weken, en 16 Maart vlieg ik pas naar Singapore dus das nog tijd genoeg.

Het gaat weer een mooie Azie rondreis worden, daar ben ik van overtuigd; functionaliteit in Singapore waar ik ook nog even ga shoppen, op de stranden luieren van Phuket, vrienden en collega's bezoeken op Bali, en mijn best doen om Shanghai weer te begrijpen....

Cheers

Jantje
User
spacer line

....jij, jij.. bofkont.... Emoticon: Nice

spacer line  

Kan je nog een hulpje gebruiken Maurits Emoticon: Puh!

Live life to the max.......

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 27-02-2006 14:57 Martin-Solo. wrote:
Kan je nog een hulpje gebruiken Maurits Emoticon: Puh!

Mencuci piring dan menyapu, 200.000 Rp per bulan, nasi dan ongkos transport gratis Emoticon: Shiny

spacer line  

On 27-02-2006 15:40 londoh wrote:

...

Mencuci piring dan menyapu, 200.000 Rp per bulan, nasi dan ongkos transport gratis Emoticon: Shiny

Die werkzaamheden moeten tedoen zijn in een half uurtje, daarna elke dag rondtrekken met die gratis transport, in dit geval dan ook veel eten ivm gratis makan.....blijven die 200.000 over voor merokok per bulan Emoticon: Yeah right!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Martin,

Wat ben je toch heerlijk naief seh. Werken in Azie is heel wat anders dan in NL, misschien ligt het tempo hier lager maar wel zijn de dagen die je maakt veel langer en vakantie ister niet bij, hoewel jij denkt dat het waarschijnlijk zoiets als vakantie is. En dan nog wel voor Maurits werken, je weet niet waar je aan begint, nooit is het goed bij die vent, het kan altijd beter, die streeft alleen maar naar Top, daar is alles ondergeschikt aan. Ik zal voor je bidden, maar volgens mijn leg je na 1 dag dr al uit, vanwege het ontbreken van de juiste instelling Emoticon: Bye bye

Gruces

spacer line  

Wat ben je toch heerlijk naief seh. Werken in Azie is heel wat anders dan in NL, misschien ligt het tempo hier lager maar wel zijn de dagen die je maakt veel langer en vakantie ister niet bij, hoewel jij denkt dat het waarschijnlijk zoiets als vakantie is.

Tja daarom houdt ik het ook voorlopig bij mijn baru Toko-baju di bali....ben ik teminste mijn eigen baas Emoticon: Nice , is ook geen vakantie gevoel maar wel leuk om te doen.

Ik dacht dat de heer lon humoristisch was...maar doch lijkt het al ofdat tie me al een plaatsje aan het geven is Emoticon: Bye bye

Gruces.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Humoristisch, nee die pretentie heb ik niet, een zure ouwe vervelende vent, dat wil ik zijn. Voor jou heb ik een plekkie onder de klappa.

Salami (dat is worst)

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Hey Martin,

Het is wel werken hoor! Maar wel in leuke omgevingen dat wel... Ik weet niet of je het leuk vind om allerlei hotels te analyseren, maar een gebruinde huid zal ik niet aan dit avontuur over houden....

Maar 200 000 per bulan is niet veel in ieder geval.... haha

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Visa regelen in Singapore bij de Indo Ambassade

Inleveren van het spul 's ochtends en drie dagen later kun je het ophalen Kosten S$70
Vraag naar Ali Suadi

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

On 04-03-2006 15:35 goyang2 wrote:
Visa regelen in Singapore bij de Indo Ambassade

Inleveren van het spul s ochtends en drie dagen later kun je het ophalen Kosten S$70
Vraag naar Ali Suadi

Maandagmorgen gebracht en woensdagmiddag ophalen. Denk er aan, alleen 's middags kan je je paspoort ophalen!! Dus plan geen terugreis naar RI vroeg in de middag. Overigens, ben ik gewoon via Jakarta de RI ingereisd. Geen vragen of problemen bij "imigrasi".

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 12-03-2006 06:46 sidik wrote:

...

Denk er aan, alleen s middags kan je je paspoort ophalen!!

aanvulling: na 15.00 uur Emoticon: Shiny

kadir
User
spacer line

hi jantje,
ik kan het me niet precies herinneren maar ik had het dubbel;e betaald van de normale tarief.... valt reuze mee als je anders een paar dagen in een hotel oet verblijven... gewoon doen dus

ommi80
User
spacer line

Hallo allen,

27 november '06 ga ik van Jakarta naar S'pore om opnieuw een business visa aan te vragen. Ik heb een redelijk goedkope ticket kunnen boeken bij Adam Air voor maar liefst USD 62,- (excl. tax+fee USD. 50,-) / totaal: $112.

Nu heb ik via een betrouwbare bron een runner (iemand die jouw paspoort naar de KBRI S'pore brengt om je visa te regelen) kunnen regelen. Deze runner werkt voor een travel agency uit Indonesie. En het enige wat ik moet doen is mijn paspoort en de vereiste data/formulieren afgeven aan deze runner in S'pore.

Ik hoor nog een brief te krijgen van deze travel agency. Daar zal alle benodigde/vereiste data in staan dat meegenomen moet worden naar de KBRI in S'pore en de kosten voor de services van deze travel agency.

Maar kan iemand die ooit in deze situatie heeft gezeten, vertellen welke data/papieren ik bij me moet hebben voor het regelen van een business visa in S'pore als Nederlandse paspoorthouder. Graag hoor ik het ook van jullie in plaats het alleen maar van 1 kant te horen.

Alvast dank voor jullie hulp!!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,479,832 topic views - 239,808 posts - 13,723 topics - 32,151 members - last post @ 13-07-2020 09:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,118,958 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com