indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Ravestijn
User
User icon of Ravestijn
spacer line

Ik wil graag bahassa leren in Indonesie. Heeft iemand ervaring hiermee. Misschien kan iemand mij tips verschaffen of internetsites geven voor een taalcursus bahassa in Indonesie.
Terimah kasih.
Joyce Ravestijn

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

les 1; helemaal gratis
het is bahasa indonesia en geen bahassa
het is terima kasih en geen terimah kasih
succes
Emoticon: Nice

putri
User
spacer line

Hi Sayang en Ravestijn,

het is Bahasa Indonesia, bahasa betekent taal. Je kunt ook zeggen bahasa Belanda (nederlandse taal). Dus als je Indonesische taal willen leren, begin met : saya mau belajar bahasa Indonesia...
Sorry, over je vraag waar kun je dat leren, hmm... waar woon je dan ? Je kunt bij Erasmus terecht, die geeft vice versa cursussen, Nederlandse taal cursus voor Indonesische (or whoever), en Indonesische taal voor Nederlanders.

spacer line  

Goed lezen Emoticon: Wink Ze zoekt namelijk iets Indonesie! Staat er ook nog eens 2 Emoticon: Bye bye

spacer line  

Hoi Joyce,

Als je een goede cursus Bahassa Indonesia zoekt kun je het beste terecht bij universiteiten. De Universiteit van Yogyakarta biedt goede cursusssen aan buitenlanders aan. Ook bij de Universitas Indonesia hebben ze dergelijke cursussen. Zoek even via Google naar hun websites en telefoonnummers.

Ikzelf heb een prive docent: Bapak Saminto. Hij geeft ook les op het Erasmus Centrum, NL ambassade in Kuningan.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Putri: geven ze bij het Erasmus ook Bhs Indonesia aan Nederlanders? Ik dacht alleen Bhs Belanda aan Indonesiers.

spacer line  

Nu we het toch even over de Taal hebben, ik heb ooit eens vernomen hier (ik geloof van tuti en Jan) dat er in Denpasar een lerares / leraar les geeft in Nederlands-Indonesisch en Indonesisch-Nederlands.....

Weet iemand toevallig waar ik die kan bereiken Emoticon: Confused

Grt. M-Solo.

Live life to the max.......

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Als je toch verder wilt kijken Emoticon: Talk to the hand zoek naar International schools Emoticon: Sadley en je zult verbaasd zijn. Emoticon: Wink
Umberto.( wel zelf zoeken Martin-S geeft je voldoening)

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Mijn tip is gewoon naar Indonesia gaan en er zolang blijven totdat je de taal machtig bent. It's so easy

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

On 01-11-2005 19:00 maurits wrote:
Mijn tip is gewoon naar Indonesia gaan en er zolang blijven totdat je de taal machtig bent. Its so easy

Daar heb ik ook het meeste van geleerd..aldaar zijn is de beste les, maar mijn vraag was eigenlijk bedoelt voor een indonesier nederlands te leren spreken....dat is net een stukje anders Emoticon: Wink

Live life to the max.......

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Ook een goede manier om de basis bahasa onder de knie te krijgen is in Yogyakarta bij "puri bahasa'
Cek: http://www.puri.co.id/

- Let us live simply so that others may simply live -

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

ja dat klopt Martin, dat is net even wat ingewikkelder.

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Ravestijn yth.,

Je kunt zelf via internet bij Leidse Onderwijsinstellingen INDOnesisch leren:

www.loi.nl

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Peetie
User
User icon of Peetie
spacer line

Hoi Joyce,

Ben zelf net begonnen via de LOI, is goed te doen!
Misschien iets voor jou? Emoticon: Smile

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Peetie yth.,

Vertel eens iets over jouw ervaring(en) met hun methode ..... veel mensen die vanuit het 'niets' INDOnesisch leren klagen dat: 'Het vanuit zijn gemakkelijkheid, zo moeilijk is ...... '

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Peetie
User
User icon of Peetie
spacer line

Anis,

Ik heb zelf niet veel moeite met 'nieuwe talen' leren en ik denk dat dat voor mij een pluspunt is. Het lukt aardig om het in mij op te nemen. De methode is goed mee te werken. Overzichtelijk en duidelijk, maar je moet er zelf wel moeite voor doen om deze methode ook goed te laten werken. Ikzelf oefen veel door alles zelf hardop te zeggen en op te nemen en dan na te luisteren, laten overhoren enz. Eigenlijk hetzelfde als wat je bij elk ander vak ook zou doen om je stof eigen te maken. Het voordeel is ook dat je er cd's bij krijgt waar op de lessen staan met de zinnetjes zodat je ook de goede uitspraken kunt horen en later in de cursus moet je ook je eigen ingesproken teksten opsturen naar je docent en die geeft je dan aanwijzingen/verbetert je daar waar nodig is, maar het blijft een feit dat als je in het land zelf bent de taal sneller onder de knie krijgt.
Gemakkelijkheid is het niet helemaal vind ik, maar waar een wil is is een weg denk ik altijd maar weer! Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Kennen jullie ook een cd -rom ?
Learn Indonesian , Talk Now.
(eurotalk interactive ), voor beginners.
Misschinen hebben ze daarna een vervolg .

Te verkrijgen bij Mangga 2 Mall komen (jakarta) .
Bijna alle (taal) lessen zijn daar te koop.Wel eerst testen of het werkt.
(en zeer goedkoop ongeveer 4/5 euro per cd)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,911 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com