indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Hallo,
Heeft er iemand een idee hoe je ongeveer 1m3 kan versturen naar IndonesiŽ (via de boot). We vertrekken zelf binnen 10 dagen naar IndonesiŽ voor zes maanden en hebben hier thuis nog wat spullen staan die ze ginder goed kunnen gebruiken maar die hier (volgens onze normen) niet bruikbaar meer zijn of omgewisseld. Ik hoorde dat het vanuit BelgiŽ naar de Filipijnen slechts 85 euro kost. Heeft iemand ervaring met het versturen van zulke hoeveelheid? Waar kan je terecht? Bedankt.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Hallo terug.

Eerst een paar eenvoudige vragen...

* Woon je in BelgiŽ?
* Dicht bij "een Haven"?
* Om wat voor spullen gaat het?
* Welk gedeelte van IndonesiŽ ga je?
* Welke Cargo rekent Ä 85,00 naar de Filipijnen?
* Hoe weet je of die spullen ook in IndonesiŽ te gebruiken is?
Goed tot zover.

Kijk en informeer bij een eportbedrijf in BelgiŽ.
In BelgiŽ bijvoorbeeld in Zeebrugge.
Gewoon ter plaatse informeren.

Umberto.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Om wat voor spullen gaat het?
Als het gaat om elektrische apparaten zoals een koffiezetter, waterkoker, strijkijzer etc. zijn die in Indonesie praktisch nergens te gebruiken, het voltage is prima maar het vermogen (wattage) is veel te hoog.
Een normale woning heeft maar een hoofdzekering van 6 amp (1320watt), een koffiezetapparaat al gauw 1000 watt, dus dan kom je al gauw in de problemen.
Vergeet ook niet dat het nogal wat problemen oplevert om die spullen door de douane te krijgen, ook al zijn het dierbare spullen waar je herinneringen aan hebt.
Tuti & Jan

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

In het verleden hebben we al spullen van IndonesiŽ (via de haven van Semarang) dingen opgestuurd naar BelgiŽ. Ik moest ze toen gaan afhalen in de haven van Antwerpen. Dat is geen probleem, slechts 45 min. van waar we wonen. Maar de omgekeerde weg hebben we nog niet gedaan. Van de haven van Antwerpen of Zeebrugge naar Semarang. (PS Semarang is de plaats waar we het meeste zijn) De spullen die we zouden opsturen hebben zeker geen emotionele waarde of zo. In de loop van de jaren hebben we hier in BelgiŽ enkele dingen vernieuwd. We vinden het zonde om die weg te doen of te laten verouderen in de kelder en op zolder. Verkopen kan je het niet meer, brengt niets meer op. Maar het is te goed om weg te smijten. Vroeger deed ik veel spullen naar de kringloopwinkel maar als ik mijn schoonfamie ermee een plezier kan doen gaat dat voor natuurlijk. Het gaat bijvoorbeeld om een oude computer met printer en scanner, oude tv, oude microgolf, kleding die onze eigen kinderen ontgroeit zijn..... Mochten de spullen hier nog iets opbrengen dan verkochten we ze en met dat geld kochten we dan iets nieuw in IndonesiŽ. Misschien kunnen de goederen wel verstuurd worden als humanitaire hulp (aan familie?) Emoticon: Wink Mijn moeder is nu naar Zuid-Afrika en die mocht van de luchtvaartmaatschappij extra bagage meenemen die dienst doet als humanitaire hulp. Ik heb ondertussen wel al verschillende bedrijven aangeschreven maar met de feestdagen hier duurt het nogal lang.
(Die verschepingen naar de Filipijnen gebeuren op een schip dat voortdurend de route doet BelgiŽ-Filipijnen en waarvan ťťn van de Belgische bemanningsleden getrouwd is met een Filipijnse).

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Pataje ik adviseer je om even te zoeken, er is al diverse malen gesproken over dit onderwerp. Ik heb daar ook een naam van een rederij genoemd met contact gegevens.

En 85 euro/cbm lijkt mij een beetje aan de dure kant, tenzij dit inclusief alles is. Tevens ben je verplicht om minimaal 2 cbm te huren. Ook al verscheep je maar 1 magnetron. Vraag bij een rederij over LCL verschepen.
Tevens dienen de goederen op jullie naam binnen te komen als prive spullen omdat je je daar gaat vestigen. Ik weet niet wat de kosten zijn als je het opstturd aan een ander ook al is het voor een goeddoel.

Verder dien je de totale lijst van hetgeen wat je hebt (niet te gedetaileerd) naar de Ind Ambassade te gaan samen met je paspoort en je Visa.
Je ontvangt dan een document denk ik dat je vrijstelt van belasting.
Kosten weet ik niet. Ik neem aan dat dit formulier bij de officiele documenten van de goederen gestopt moet worden.

Wel dien je custom clearance te betalen (inklaren/vrijgeven van goederen door de Douane in Jakarta) hetgeen zo'n 2 juta gaat kosten.
Dan zijn er nog kosten voor handeling in de haven van je goederen 1,3 juta (cost for Fiat and handling en uitlaten goederen).

Bijkomde kosten zijn LCL Holland to Indonesia. (agency fee, CFS charge, DO
Fee, Doc Fee).
Dus of je nog tijd genoeg hebt en of de goederen het waard zijn om naar Ind. te transporteren is nu aan jouw.
Bovengenoemde info is wat ik nog niet eerder hier heb geplaatst, voor de rest dien je toch wel even te gaan zoeken. Er is al 3x over dit soort onderwerpen gesproken.

Je kunt natuurlijk ook geoderen gewoon per zee post verschepen, wat de kosten dan zijn bij aankomst in Jakarata weet ik niet. Stap zo snel mogelijk naar de Ambassade in Belgie en vraag er daar naar. En informeer bij het postkantoor wat je kosten zijn voor zee post.

Bij LCL vercshepen dien je rekening te houden met het bouwen van een sterke bescherming om je goederen, b.v. op een pallet. Anders heb je kans dat bij aankomst de helft stuk is. meer daar over in reeds eerder geplaatste stukjes/topics.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

On 30-10-2005 02:30 Tuti & Jan wrote:
Als het gaat om elektrische apparaten zoals een koffiezetter, waterkoker, strijkijzer etc. zijn die in Indonesie praktisch nergens te gebruiken, het voltage is prima maar het vermogen (wattage) is veel te hoog.
Een normale woning heeft maar een hoofdzekering van 6 amp (1320watt), een koffiezetapparaat al gauw 1000 watt, dus dan kom je al gauw in de problemen.
Vergeet ook niet dat het nogal wat problemen oplevert om die spullen door de douane te krijgen, ook al zijn het dierbare spullen waar je herinneringen aan hebt.
Tuti & Jan

Hoi Jan en Tuti,

Ik had laatst gewoon een metabo-boor-machine (hiltie-model) gewoon in de koffer gedaan ( mocht toch 30 kilo meenemen) Emoticon: Puh! . Ik vond het noodzakelijk om deze toch maar mee te nemen! omdat het meeste in Bali word opgehangen met de Paku (spijker) en ik had nog een goede liggen dus Emoticon: Yeah right! borren maar....wankele antennes, keukenkastjes enz ..hangen nu zonder twijfel was ! Ik weet niet wat mijn wattage is in het huis maar alles werk prima...zelfs de strijkbout van tefal Emoticon: Shiny

Groetjes M-Solo.

Live life to the max.......

spacer line  

hangen nu zonder twijfel

Vast natuurlijk Emoticon: Blush

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Martin,
Als je een erg goede boormachine hebt van Metabo is die hooguit 750 watt, dus met een zekering van 6 Amp geen probleem.
Wij hebben A.C. in een slaapkamer, als die draait in combinatie met TV en de water koker (350 Watt) springt regelmatig de zekering er uit.
Misschien dat jij een hoofdzekering hebt van 10 Amp. of nog hoger, de kosten daarvoor zijn zowel voor vastrecht als kilowatt/h aanzienlijk hoger.
Heb je een huis gehuurd net als ons is de eigenaar niet blij als je de hoofdzekering wilt laten verhogen, zodar je vertrekt zit hij met die hogere kosten, een en ander weer laten veranderen is behoorlijk prijzig.
Groetjes,
Tuti & Jan

Jantje
User
spacer line

On 30-10-2005 02:30 Tuti & Jan wrote:
Tuti & Jan

Ik zou ze toch maar meenemen, die spullen uit Nederland. Vooral de huishoudelijke apparatuur.Die kwaliteit vind je hier niet. Uiteindelijk ben je toch duurder uit omdat het spul dat je in Indonesia koopt snel kapot gaat en er weer nieuw aangeschaft moet worden. De stroom die hier aangeleverd wordt is inderdaad aan de lage kant. Even de ac en de koelkast uit als je een groot apparaat gaat gebruiken. Probeer zo veel mogelijk met de reis mee te nemen.
Dan heb je natuurlijk de douane nog die je van je geld af helpt.
Ik heb destijds 3 m3 huisraad verstuurd met P&O Nedl. Kosten Rotterdam-Jakarta Ä 400,- Jakarta-Semarang incl. invoerrechten Ä 950,- .. Geript door de douane.. Emoticon: Frustrated

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Die goede kwaliteit is ondertussen wel verkrijgbaar hier in Bali en ook in een stad als Malang in Jawa, het voordeel is dan wel dat het wattage is aangepast aan de omstandigheden hier, de laatste waterkoker van ons doet aan kwaliteit niet onder voor die gekocht uit NL, echter de Nederlandse was 1900 watt en die we hier kochten 350 watt, is gewoon een kwestie van wat langer wachten wat wij ondertussen wel geleerd hebben als je hier even woont.

Geript worden door de douane weet ik persoonlijk ook alles van, ik had in een pakket boormachine en een schuifmaat zitten die ik gekocht had op de LTS en een dierbaar aandenken was en is voor mij (inmiddels meer dan 35 jaar oud en nog prima!!), dat was voor de douanier reden om er vanuit te gaan dat ik kwam om te werken.
Dat werd uiteindelijk een mesin bor dari mas(boormachine van goud).
Groetjes,
Jan

spacer line  

Dag Jan en Jantje,

Als ik jullie zo hoor over de douane..heb ik volgens mij best wel geluk gehad ! ik wist niet dat ze daar moeilijk over konden doen Emoticon: .

Ik weet begod niet wat mijn wattage is op bali ! er draaien kontenu 2 koelkasten en soms ook weleens tegelijk met 2 tv's aan Emoticon: Confused dan niet te spreken dat de wasmachine ook nog zijn werk moet doen...en de water koker stopt ook nooit (of even dan als er een nieuwe fles op moet)

Jan.. nu heb ik in bali zo'n samsung wasmachine zoals je die kent daar, maar nu wil ik een anderen aanschaffen ! hetzelfde model zoals wij die in nl kennen....zou die misschien wel problemen geven met de wattage ?

Groetjes,

M-Solo.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ook zou container delen een optie zijn.
Umberto

bassi
User
spacer line

Als je geluk heb bij de doane kan je van alles in je koffer stoppen, wij zijn recentelijk naar Medan geweest en het was raar om te constateren, maar ze hadden in de grote winkelcentra van alles, ook generators die daar goedkoper zijn nog dan de goedkoopste bij een bouwmarkt hier.
Ook andere dingen zoals hele bergen paprika's etc. in de supermarkten waren daar ruim te verkrijgen.
Vraag me eigen af of je zowie zo een computer mee moet nemen daar naar toe, het bellen per uur met een telefoon is daar toch aardig prijzig (internet) (ik dacht ongeveer 3 euro per uur).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,423 posts - 13,692 topics - 25,271 members - last post @ 22-10-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,716,209 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com