indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Bye bye Selamat Datang Hati-hati untuk lover boy's Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hey Dangdude (en andere forumleden),

Ik hou ook van dangdut. Deze muziek is vooral bij moslims in trek. sinds de jaren zeventig dacht ik. Overigens heeft die Rhoma Irama enkele bollywoodliedjse "verdangdutiseert".
Je weet wel, die Irama die Inul op de tv voor hoer uitmaakte.. Nou weet je vanwaar die Indonesische dangdut afkomstig is te horen aan die Indiase-Arabische klanken.

Ik hou overigens ook van campursari (manthous) en lagu pop indonesia (peterpan, basejam, sheila on 7, als het gitaartje maar scheurt)

Overigens mijn usersnaam is maseddi, omdat iedereen mij in Indonesie zo noemt..leuk toch.

Ed Vos

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 23-12-2005 10:20 maseddi wrote:
Hey Dangdude (en andere forumleden),

Ik hou ook van dangdut. Deze muziek is vooral bij moslims in trek. sinds de jaren zeventig dacht ik. Overigens heeft die Rhoma Irama enkele bollywoodliedjse "verdangdutiseert".
Je weet wel, die Irama die Inul op de tv voor hoer uitmaakte.. Nou weet je vanwaar die Indonesische dangdut afkomstig is te horen aan die Indiase-Arabische klanken.

Ik hou overigens ook van campursari (manthous) en lagu pop indonesia (peterpan, basejam, sheila on 7, als het gitaartje maar scheurt)

Overigens mijn usersnaam is maseddi, omdat iedereen mij in Indonesie zo noemt..leuk toch.

Ed Vos

Die Rhoma Irama .........maaf Haji Rhoma Irama is echt een lul van de bovenste plank nu hij oud is geworden, hij is ergens bij Deep Purple blijven hangen. Hij houdt zich tegenwoordig vooral bezig met goed en slecht, vooral het laatste.

Die controverse met Inul was vreselijk om aan te zien. Nee als ik die kop al zie kulangsung muntah. Overigens zijn oude muziek is fantastisch, zijn films om te lachen (hij natuurlijk altijd de goeie) moraalprediker vanuit een eng islamitische hoek.

Ik heet toevallig ook Londoh omdat iedereen mehiero zo noemt, als ze niet over Boss beginnen natuurlijk, kap ik meteen af.

Gruces

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Ed,

Ik vind Rhoma zijn muziek sinds zijn "Afghanistan" ook niet meer zo ineressant, maar zijn oude songs zoals Begadang vind ik nog steeds klasse.
Er is nog steeds veel nieuwe dangdut die ik met plezier beluister (seleksi albums)
Toen ik mijn usernaam (e-mail naam) verzon wist ik niet de betekenis van "dang", wat wel Javaans zal zijn. Maar ik zal er niet van wakker liggen; het zal mij een worst zijn wat men van me denkt. Inul zegt mij ook niets. Popfenomeen?
Mazzel, Jan

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hey Dangdude

Inul daratista, met die grote billen. heel populair een jaar of twee geleden..
Hij heeft de eerste indonesische dangdut-film gemaakt..Londoh kan je daarover meer vertellen. Vond haar eerste cd best goed.

Hey Londoh,

Ja goed of slecht, dat is in veel religies een hot topic geworden.
Praat me niet over die eng-islamitische hoek (ik blijf effe off-topic jeroen)

In nederland kreeg ik eens van iemand te horen dat het verboden was om bij christenen tijdens kerst op bezoek te komen. Want zij eten varkensvlees.
Bij Joden mocht je wel op bezoek komen.

Ik meen dat op die asiafinest forum ook iemand verscheen die een discussie ontlokte over het feit dat veel indonesische moslims ook kerst vieren (bij hun vrienden en buren) en dat dit verboden was..Nou die kreeg me daar toch een lading varkensvlees over zich heen.

Je moet een indonesische moslim overigens nooit vragen wat de Koran of de dorps-iman over iets zegt, maar wat die persoon er zelf van vindt..

Overigens heb ik van die Irama ook een aantal vcd's, maar houden van is een ander verhaal..

Ed

Sweet young thing

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-12-2005 10:36 dangdude03 wrote:
Hi Ed,

Toen ik mijn usernaam (e-mail naam) verzon wist ik niet de betekenis van "dang", wat wel Javaans zal zijn.

Hi Dang(dude)

Ik weet niet of Dang echt javaans en alleen maar voor een vrouw is .
Klopt wel dat het een aanspreek( titel ) is , maar voor zover ik weet, is het ook voor een jongeman en het is Sundanees.(Of het Javaans is ??? ).
Wordt zelden of niet meer gebruikt , want het is niet meer van deze tijd in de moderne indonesia.
Ik ken iemand die tot zijn 50ste jaar werd aangesproken met Dang , zelfs zijn hollandsche vrouw wordt ook aangesproken met Dang.
Het is natuurlijk vreemd als je in je kinderjaren aangesproken werd met Dang(= vrij vertaald jonge heer) , en het is blijven hangen tot boven je 50ste jaar.

groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 23-12-2005 11:18 sidia wrote:

...

Ik ken iemand die tot zijn 50ste jaar werd aangesproken met Dang , zelfs zijn hollandsche vrouw wordt ook aangesproken met Dang.
Het is natuurlijk vreemd als je in je kinderjaren aangesproken werd met Dang(= vrij vertaald jonge heer) , en het is blijven hangen tot boven je 50ste jaar.

groetjes

Hey Mang Sia Emoticon: Shiny

Misschien wordt die andere jongeheer bedoeld, jeweetwel Emoticon: Shut up!

Gruces

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

het is dorps-imam, niet iman,

Dat is wat anders...maar ja in de dorpen wordt er ook anders gedacht dan in een stad als Jakarta, vermoed ik.

Laatst wilden mijn vrouw en ik naar het graf van mijn ouders om te bidden.
Zei eens iemand dat dat gebed niet aan zou komen, want mijn ouders zijn katholiek.

Nou wie bepaalt dat Allah, die persoon of de bakker op de hoek??
Veel mensen hebben nog nooit gehoord van de "intentie" (niat) van een gebed..

Ed Vos

Sweet young thing

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 23-12-2005 11:23 londoh wrote:

...

Hey Mang Sia Emoticon: Shiny

Misschien wordt die andere jongeheer bedoeld, jeweetwel Emoticon: Shut up!

Gruces

Zo kan die wel weer Mas Lon Emoticon: Laugh out loud

Inul daratista, met die grote billen. heel populair een jaar of twee geleden..
Hij heeft de eerste indonesische dangdut-film gemaakt..Londoh kan je daarover meer vertellen. Vond haar eerste cd best goed.

Is het nu een hij of een zij?

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hey Dangude..een zij

ik heb een filmpje met een optreden van haar en op de achtergrond een dansende man met een flinke erectie.
dus, tenzij die man geen homo is,....of inul geen travestiet..

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 23-12-2005 11:52 maseddi wrote:
Hey Dangude..een zij

ik heb een filmpje met een optreden van haar en op de achtergrond een dansende man met een flinke erectie.
dus, tenzij die man geen homo is,....of inul geen travestiet..

He Mas,

Die ken ik, is leuk, die bolle broek.

Nu we terug zijn bij de 'jongeheer' ik dacht aan Emoticon: Sadley Sayang, plis pegang dangku, vond dat best lekker klinken Emoticon: Nice

Gruces

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Sorry hoor, dit forumpje is me iets te snel, vandaar dat ik eea niet in een keer kan opschrijven en ik heb haast.
Mijn vrouw is weg en wanneer ze terugkomt en mij achter de computer ziet zitten op mijn verlofdag..

Roma heeft de eerste dangdutfilm gemaakt, voor degenen die het niet weten.
maar het kan ook de eerste islamitische rock-film zijn geweest..

Ed

Sweet young thing

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 13-11-2005 14:18 suusje18 wrote:
Selamat,
Ik hier ben nieuw hier op het forum.
Mijn naam;2e doopnaam,vind ik veel leuker klinken voor een Indomeid. Emoticon: Yes!
Selamat, Suusje

'Suus' yth.,

'Meisjes van 18', is dat niet een liedje van Paul van Vliet ....... Emoticon: Clown Emoticon: Clown '
Als ik mij niet vergist 'de INDo uit Den Haag, 'I presume ....... Emoticon: Clown Emoticon: Clown ???'

Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-12-2005 11:17 maseddi wrote:

In nederland kreeg ik eens van iemand te horen dat het verboden was om bij christenen tijdens kerst op bezoek te komen. Want zij eten varkensvlees.
Bij Joden mocht je wel op bezoek komen.

Een beetje O.T (en ook OH of OK )
Moet even reageren.
Dat zijn de meningen van fundamentalisten die strikt aan de regel vasthoud.
Dus als je echt strikt (letterlijk) tot de punt en komma wil naleven moet je ook niet bezoek gaan bij iemand die varkensvlees eet (dus niet alleen kristen).

Bij een Jood is anders want een echte (strikte = orthodoks) Jood die eet geen varkensvlees.En eet ook geen voedsel di geen goedkeuring heeft gekregen van de Rabbinaat (?).
Bij de Islamieten zijn het de zgn Halal Produkten .(tenminste als het echt onder toezicht ) word voorbereid.
groetjes

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Dat zijn de meningen van fundamentalisten die strikt aan de regel vasthoud

O.T. dan maar, neen geen Oude Testament.

Oei, ik denk dat ik maar gauw naar Sala(tiga) of Yogya verkas en gauw een andere username kies Mohamm ed of Nur ed din.
Eddie, Eddu, Eddi, of Eddy klinkt zo christelijk indisch.

Geen grapjes maken dong, tak usah begitu Emoticon: Bye bye

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 23-12-2005 18:14 maseddi wrote:

...

Oei, ik denk dat ik maar gauw naar Sala(tiga) of Yogya verkas en gauw een andere username kies Mohamm ed of Nur ed din.

Ed

Iyaa Mas, benar sekali, voor NL zou je beter de naam 'Rukman' kunnen kiezen, lekker exotisch, als je m goed uitspreekt, anders wordt het een lachertje Emoticon: Shiny

Gruces

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Mas Mohameddy klinkt natuurlijk lekker multiculti.

of

De naam is Ed (van Mohammed, zeg je dr dan bij)

Gruces

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

he Lon ik las dat mijn naam betekent

Ed Beschermer of bewaker van het erfgoed (met de speer)
Eddy Beschermer of bewaker van het erfgoed (met de speer)

Ja, Eddy de beschermer van het koloniaal indisch erfgoed & met de speer

Verindischen betekende immers toch in de koloniale tijd, de zeden en gewoonten overnemen van de inlanders.
Moet je toch meemaken wat ik hier bijna elke dag doe.
Eet zelfs rijst en indomie om 7 uur 'smogrens
En is dat niet typisch indisch?

Rukman, wat moet ik me daarbij voorstellen, ik kies toch niet zo maar een naam?
Eddy met de speer, klinkt overigens ook heel gek, aneh.

Ed

Sweet young thing

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 23-12-2005 18:58 maseddi wrote:
Verindischen betekende immers toch in de koloniale tijd, de zeden en gewoonten overnemen van de inlanders.
Moet je toch meemaken wat ik hier bijna elke dag doe.
Eet zelfs rijst en indomie om 7 uur smogrens
En is dat niet typisch indisch?
Ed

Mas Rukman,

Ik eet 's morgens ook rijst voor ontbijt, maar dat betekent in geen geval dat ik verindischt ben. Volgens mijn aten de Indo's 'smorgens brood. Nou ik vind brood hier niet te vreten. Geef mij maar nazi goring, een bekend feestgerecht uit de dagen dat A.Mussert hiero op bezoek was (Tempo Doeloe)

Gruces

Rukman is toch een nabi ?

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 23-12-2005 18:14 maseddi wrote:

...

O.T. dan maar, neen geen Oude Testament.

Geen grapjes maken dong, tak usah begitu Emoticon: Bye bye

Ik maak geen grapjes over de fundamentalisten.
Het betekent alleen dat ze aan de regel vasthoud , met punt en komma.
En niet of geen negatieve lading die de belandas of westerlingen geven als men praat over fundamentalisten.
Vroeger toen ik klein was (in jakarta)ga ik ook niet naar mijn belanda buurjongetje op verjaardagfeestjes , want ze eten varkensvlees.
Dus in principe is hun bestek/bord ook "besmet" , niet meer rein.

Maar als je dat wil toepassen in b.v. nederland , dan gaat het moeilijk .
Want jou ayam van albert hein is niet echt "smetvrij" .(ritueel geslacht).
Je kan ook nooit in een restaurant gaan eten , zelfs Runder Big Mac.

Trouwens ik eet wel bij Mc D , chinees restaurant en lust wel campari on the rocks , pisang ambon met orange juice , martini , kortom lekkere zoete drankjes.
Ik heb nu dispensatie vd Paus gekregen.

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik maak geen grapjes over de fundamentalisten.

Dat "geen grapjes" was meer aan mezelf gericht ..vanwege die naamgeving.

Lon

Rukman ken ik niet, bijnaam voor welke nabi?

Ed

Sweet young thing

kalabahi
User
spacer line

Kalabahi=kota di Pulau Alor......

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Very funny “Sidia”, Als wij zo zouden moeten leven als een moslim dan kan je garanderen dat wij in hun islamitische gewoontes hen weten te veranderen als dat iedereen ook weer bestek gebruikt met varkensvleesachtige producten.
En al die onzin slachten volgens rituelen, iets wat toch verteerd in je maag die alleen invloed heeft is het nog goed of bedorven.
Die chemische reactie zal ook in de maag van een moslim normaal zijn!.
En ga mij niet beschuldigen, dat ik tegen iemands geloof bent, want dat is niet zo, ik respecteer iedereen die iets afwijkt van mijn gewoontes, normen, en waarde.
Stel je eens voor wij worden ook allemaal Moslims, dan zal je eens zien hoe de Koran er in de toekomst er uit te komen zien.
Men zal alles op alles zetten daarin veel veranderingen aan te brengen.
Dus de fundamentalisten Moslims, moeten blij zijn, dat de westerling geen Moslim willen worden.
Nog geen 50 jaar geleden werd er in de Katholieken Kerk, ook veranderingen doorgevoerd, van binnen uit het te laten veranderen
Voorbeeld de vrouwen zaten links, en de mannen recht dat is al een voorbeeld, dat het aan veranderingen moet.
Dat zal je misschien niet leuk vinden maar het moet maar eens eerlijk gezegd worden..
De superieure eigen gemaakte voordeel van de mannen is niet houd baar meer.
Ik voorspel u dat in het midden oosten daar de veranderingen gaan plaats vinden, het is nog te vroeg . Maar ze zullen die veranderingen wel moeten slikken, en het zal je verbazen dat begint in Iran!.
“Hoe”, dat zal je moeten begrijpen daar kan je op je vingers aan voelen, dat als je daar ziet wat daar gebeurd, het zal escaleren, door eigen bevolking aangewakkerde tegenstellingen. Niet heel het volk begrijpt dat, en dat is maar goed ook want dan krijg je een grote vluchteling probleem dus stil er over zijn.
Maar goed dan kom je op Politieke vlak terecht.
Ik heb gisteren genoten van Andre Rieu wat een prachtig gebeuren was dat zeg geweldig wat die man allemaal doet, en de mensen in de wereld laat mee genieten van zijn artistieke bestaan.
En wat dacht u die tapdansers als zij moslim zouden zijn hadden wij nooit dat mogen bekijken wat een prachtige show was dat!
Neen het aardse op deze aardkloot is zeer belangrijker dan wat er ook in het hiernamaals bestaat.
Want nu leef je met je bewust zijn, en een vermaak moet een mens hebben, anders worden wij nog erger dan dieren!!!!!
Een gebeuren wilde ik nog meegeven, en vermelden ,dat heeft te maken dat de Paus Indonesië geen Selamat Natal heeft toe gewenst.
Een grote fout van je welste zo’n grote gemeenschap vergeten!
Prettige Kerstdgn Emoticon: Bye bye

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Hoi Zieleffe

Deze topic gaat over usernaampjes, niet over geloof Emoticon: Smile

Maar goed, je kunt natuurlijk -- OT - filosoferen over hoe de wereld eruit zou zien wanneer iedereen moslim zou zijn of wat de wereld gemist zou hebben (tapdansen, Andre Rieu, kerstmis).

Rituelen moeten er natuurlijk zijn, de een is daarin stricter dan de ander..volgt daarin de puntjes en de komma's.
Wat veel nederlanders missen is elke vorm van gecontroleerde ritueel

Maar ja, ik geniet nog steeds van dangdut, en arabisch klinkende muziek (bvb griekse rebetika), enzovoort wat de moslimkultuur heeft voortgebracht en gebracht naar het oosten (Indonesie) en het westen.

Niet dat ik niet van westerse rock of klassiek hou.
Maar zo heeft ieder diertje toch zijn pleziertje.

Maar ben je vergeten dat toen het christendom er kwam dat het opeens afgelopen was met het decadente en exuberante leven van de Grieken en de romeinen en dat veel sexuele aandoende beelden gesneld werden. Wat deden overigens die protestanten tijdens de beeldenstorm?

De bedoeling van religie is ook dat de mensen erop worden geattendeerd dat er naast het materiele ook zoiets als het geestelijke spirituele leven bestaat.
En hoe elke religie (men) dat in de praktijk wil toepassen, moet men zelf maar weten.
De een leeft celibatair, de ander houdt er 4 vrouwen op na.
De een eet geen varkensvlees vanwege de bacterieen en de vogelpest, de ander is vegetarier.
De een gelooft in sinterklaas en de kerstman, en de ander niet

zolang mensen elkaar niet vermoorden of verketteren vawege hun religie, is alles toch OK niet waar?

ED

Sweet young thing

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Confused

Deze topic gaat over usernaampjes, niet over geloof

Ja u hebt gelijk het is een topic gaat over usernaampjes niets anders
Ik weet het, maar de verleiding is groot, om ergens een antwoord te zoeken.
Naar bevindingen van mensen die hiero ook wat te schrijven hebben.

Rituelen moeten er natuurlijk zijn, de een is daarin stricter dan de ander..volgt daarin de puntjes en de komma's.
Wat veel nederlanders missen is elke vorm van gecontroleerde ritueel

Gelukkig wel dar er verschillen bestaan de ene meer met rituelen dan de ander mee bezig zijn.
Missen wij als Nederlanders iets op geestelijk vlak JA en NEEN wij hebben niet zo veel behoefte meer aan anders, buiten de kerstdgn om zijn de kerken leeg!
De Paus had er ook er over, ja hij kan het zeggen maar de mensen staan wel met een digitale telefoon toestellen foto’s te nemen.
Is dat een geestelijke leegte, verdomme je moet er goed bij nadenken anders gaat je digitale foto naar de knoppen.
Maar het verschil is dat wij leven in deze wereld, die zo snel aan je voorbij kan gaan, dat je wel eens er stil bij gestaan moet worden over de krachten, die steeds maar weer voltrekt, zie de tsunami al weer een jaar geleden.
Het is leuk voor mensen die in een westerse leven, vol geautomatiseerde spullen tot zijn bezitting hebben.
Om andere deel van de wereld hen op hun eigen wijze te laten leven, en hen daarvan uit te sluiten.
Was het maar waar dat hen een keuze voor gehouden zou worden, zodat ze over hun eigen lot kunnen beschikken. Alles behalve waar, het is hen in vele landen opgelegd.
Maar goed, je kan er zo veel over filosoferen, en zo ver terug kijkend naar de wereld, het zal allemaal wel.
Maar meestal gaan de veranderingen gepaard, met vooraf een natuur ramp, ook toen in de Romeinse tijd, en dan gaat men pas beseffen, veranderingen in te brengen, niet gelijk wat ze gewend waren te doen, zo ontstaan meestal pas stromingen, wat de mens er van persoonlijk er mee doet, maar meestal is dat niet van zelf, of beïnvloedbaar door lieden die overal er van kweten om misbruik te maken van de dag der waanzin.
En mensen die alle puntjes op de i plaatsen zijn soms moeilijke mensen, niet alleen voor zich zelf, maar ook voor anderen hen hun naasten. Flexibel je eigen opstellen zal beter zijn voor iedereen.

De een gelooft in sinterklaas en de kerstman, en de ander niet

Ja zeg als je boven een bepaalde leeftijd daarin nog gelooft dan ben je rijp voor Psychosomatisch hulp
En die zijn er wel in westerse landen, te veel in overvloed zie de hulp verlening op gebied van ter beschikking stellingen
Ik ben benieuwd of er die ook zijn in het midden Oosten en Azië.
Dat weet ik eigenlijk niet zo, een vraag die door sommige beantwoord zou kunnen worden?
Als ik daarin terecht kom dan mogen ze bij mij een euthanasie plegen.
Dat wordt dan ook niet in dank afgenomen zie in België met het conflict van kardinaal
Godfried Danneels die in zijn kerstboodschap zich tegen keerde
Puntje op de i zetten is consequent zijn, en daar chort het er wel eens aan.
Afijn, ik houd mij bij mijn koosnaam ZIELEFFE, en dat vind ik nog eens een groots Fantasie gebeuren, en in mijn geestelijke vermogen een intellectuele grap, de simpele ZIEL wat ik ben?.

zolang mensen elkaar niet vermoorden of verketteren vawege hun religie, is alles toch OK niet waar?

Het laatste wat u schrijf ben ik helemaal mee eens! dus toch Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,244 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com