indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

griffo
User
spacer line

Hoe "gevaarlijk" is het om iets waardevols op te sturen naar Indonesie (Jakarta)? Afgelopen weken 3 enveloppen opgestuurd naar Jakarta, maar tot op heden is er slechts 1 aangekomen. Nou wil ik voor 19 nov. 05 een gouden hangertje opsturen, maar ik ben er eigenlijk niet gerust op dat het wel zal aankomen. Geeft "aangetekend" versturen meer zekerheid?
Griffo

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Geeft meer zekerheid, doch niet qua tijd.
Kan soms wel een week of een maand duren. Altijd zeer goed inpakken zodat het niet zichtbaar is. En nooit erop schrijven wat er werkelijk inzit. Ook al verstuur je het aangetekend.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Hoi Griffo,

Ik heb ook al verschillende poststukken opgestuurd naar Bali danwel....! wel altijd aangetekend !!...1 van de poststukken die ik ooit heb verstuurd was niet aangekomen! maar is wel terug gekomen naar nl...deze heb ik weer opgehaald bij het postkantoor. Het postkantoor betreffende dienst! kan pas na 2 maanden van verzending benaderd worden en/of zien of je pakje terug is.....zo is het bij mijn gegaan.

Over het algemeen komt het gewoon aan...maar ik kan me wel indenken dat als je een goude-hangertje opstuurt! dat dat iets van betekenis is voor een persoon endat je dat niet zo makkelijk in een pakje stopt met de post...maar ik geloof zeker dat het aankomt.

Live life to the max.......

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Ik heb veel ervaring met iets versturen. Het meeste was zonder waarde en kwam altijd aan. 1 keer een biljet van 100 gulden erin gedaan. Niets erop gezet, 5 velletjes papier ervoor en erna, zodat het echt niet zichtbaar was, maar helaas... nooit aangekomen. Emoticon: Cry

Met cassttebandjes heb ik andere ervaringen. Ze komen vrijwel altijd aan, maar de ontvanger moet eigenlijk altijd betalen voor ontvangst, hoewel ik de zending altijd volledig frankeer. Emoticon: Nooo

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Als het gouden hangertje grote emotionele waarde heeft, zou ik het risico niet nemen. Als het geen gouden hanger voor een grote overmantel is ( Emoticon: Wink ), dan kan misschien iemand het meenemen naar de plaats van bestemming?
Groet, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

Het opsturen van spullen naar Indonesie wordt steeds moeilijker,tot voor kort kon je een pakket opsturen tot een waarde van 150 zonder bijkomende kosten,het postkantoor hier vraag alleen voor de douane de inhoud ervan,dus meestal zet je bla bla bla,om te voorkomen dat ze daar in Indonesie,en zeker in de grote plaatsen het pakket toch open maken en dingen achterhouden ,ook al is het aangetekend.
Tegenwoordig stuur je het pakket (tje) piority,en de waarde mag niet meer zijn dan 11 euro anders moet diegene die het pakket in ontvangst neemt onvoerrechten betalen.
Onvoorstelbaar hoe verzinnen ze het !!!!!!! Dus Griffo ik zou zeggen breng het beter zelf

griffo
User
spacer line

Zelf wegbrengen is natuurlijk het veiligst en dat zou ik ook het liefste doen, maar ik ga pas in maart '06 naar Jakarta.
En het geschenk/ hanger zou eigenlijk op 19 november a.s. er al moeten zijn.
Zal dus iets anders moeten verzinnen, want het opsturen zie ik nou helemaal niet meer zitten.
Griffo

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Als je geen geen vriend of een Indahnesian kan vragen dan ben je genoodzaakt om het via DHL (of een andere club) te gaan sturen.
Maar het zal wel duur zijn.
Dus lezers die voor die datum naar den oosten gaat , kan iemand griffo helpen ?.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Michel
User
spacer line

Ik kom al 16 jaar in Indonesia.
De eerste jaren lukte het opsturen redelijk, maar de laatste jaren is het absoluut niet aan te bevelen om kostbare dingen te verzenden.
Ook vele aangetekende stukken komen nooit aan.
Als je reclameert bij de Ned. Post dan zoeken ze het uit en het antwoord (wat veel later volgt) luidt dan: wij hebben alles goed gedaan, de fout ligt daar. Daar heb je dus niets aan.
Als ik pers iets moet verzenden, zoek ik betrouwbare reizigers op, die e.e.a. mee willen nemen.
Michel.

mr.henky
User
spacer line

hallo iedereen die dit leest.
Ik ben nieuw op deze site en wil graag geld overmaken naar een adres op Bali.
Zr goed beschermde brieven met daarin cash geld komen ( kwamen al 3x ) jammergenoeg toch niet aan.
Is overmaken naar een bank een optie of moet de afhaler dan ook weer een ( flink ) percentage bij de balie medewerker achterlaten?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Cash geld komt natuurlijk niet aan, dat drie keer proberen was dus niet handig. Geld opsturen naar een Indonesische rekening kan perfect. Als jij alle kosten betaald (ongeveer 18 euro ongeacht het bedrag), kan de begunstigde dit binnen 5 werkdagen kostenloos van zijn/haar rekening halen.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Beste Mr.Henky.

Er zijn een aantal "Forumleden"van Indahnesia die regelmatig naar Bali gaan en die betrouwbaar zijn.Ik zal uiterst voorzichtig zijn met geld opsturen.Wij ( ik ) hebben een stichting en hoe dom dan ook heb het zelfde meegemaakt en toch doen.Maar ook een optie zou wezen geld overmaken van Bank naar Bank.Succes dan!!
Umberto

Pardi
User
spacer line

Mr Henky geld overmaken per bank gaat uitstekend, daarvoor moet de ontvanger wel een bank rekening hebben. Bij de ABNAMRO kost geld overmaken 18,34 ongeacht het bedrag dit is "all in" ook de kosten voor de bank in indonesia. U moet rekening houden met vijf werkdagen in Nederland voor het bedrag overgemaakt is (soms sneller). De ontvanger moet het dan de volgende dag op zijn/haar rekening hebben staan. Ik raad U aan om een SMS te sturen als het overgemaakt is naar de ontvanger. Er kan zich namelijk het volgende voordoen: daar de Rp de laatste tijd nog al op en neer gaat in koers probeert men op de ontvangende bank het geld langer vast te houden in de hoop zo geld te verdienen ten kosten van de ontvanger. Mij is dat dit jaar 2x overkomen. Ik ben gelijk na aankomst op Sumatra op de bank publiekelijk ruzie gemaakt aan de balie. Daar ze mij goed kende kreeg ik ruim 145.000 Rp vergoeding zijnde wisselkoers verschil. Hun fout was dat ik nu geld overmaakte aan een ander dan gewoonlijk en ze niet goed gekeken hadden naar de afzender. Ik kan U verzekeren als men dat weet, men vervolgens uitterst voorzichtig zal zijn. Maar wees altijd op U hoede zo ook de ontvanger.

Groet Pardi

Michel
User
spacer line

Als de ontvanger een bankrekening heeft, gaat overmaken gemakkelijk.
Via internet kost dit bij de Rabobank 10,-
Spoed heeft geen zin, want het is vl duurder en het scheelt in de tijd hoegenaamd niets.

Ik heb goede ervaring met de BRI bank aldaar, die bank is ook al ingespeeld op internet bankieren.

Groeten, Michel.

Michel
User
spacer line

Aanvulling op bovenstaan bericht.

Kosten van verzenden vul ik in als "ours" , anders gaan er voor de ontvanger teveel kosten af (inclusief niet te controleren "z.g. kosten" ), want zoals bekend wil iedereen daar wat extra verdienen.
Michel.

mr.henky
User
spacer line

Ik ben aangenaam verrast Emoticon: Worship dat er zo veer reactie komt op mijn vraag betreffende geld overmaken.
Ik heb het geld via een buitenlandse betaalopdracht van de giro overgemaakt naar inderdaad een BRI bank In UBUD .
Na het stukje van Michel gelezen te hebben vermoed ik dat het geld nu wel aan zal komen. Volgens mij, maar dat weet ik nog niet zeker ( nog geen afschrijving gehad ) zijn de kosten voor mij ongeveer 8,- en krijgt de ontvanger dus het hele bedrag.

spacer line  

Mister Henky Panky ooit wel eens van Westren Union gehoord binnen een uur kan men het geld ophalen ,kost wel wat duurder

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 01-11-2005 08:08 mr.henky wrote:
...Volgens mij, maar dat weet ik nog niet zeker ( nog geen afschrijving gehad ) zijn de kosten voor mij ongeveer 8,- en krijgt de ontvanger dus het hele bedrag.

... ik deed het ook altijd op deze manier... vreemd genoeg kreeg zij in JKT alleen afgeronde bedragen in handen... op 10000rps afgerond... principieel gezien klopt dit dus niet... nu heb ik haar een pinpas meegegeven... dan weet je zeker dat je de minste verliezen hebt...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb bij Bank Mandiri een internet banking.
Op mijn eigen naam met adres van mijn schoon familie.
Ik kan alles in Nederland regelen alle betalingen en of afschrijvingen worden niet verstuurd niet naar mijn schoon fam.
Heb zelf over zicht, en het mooiste is dat de afzender betaald, dat moet je dan ook aangeven, de onkosten hier en daar, dat is hier zo verschilend van 6 tot 12 zelf meer gelezen.
De ontvanger betaald dat zie ik van mijn internet rekening 12.000 rumpia dat is iets meer dan 1 Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik wil binnenkort een laptop verzenden naar het eiland Alor. De postings hiervoor zijn inmiddels bijna 11 jaar oud. Hoe is de situatie op dit moment. Kan ik veilig/zonder problemen een pakketje, waarin een laptop zit, opsturen naar RI?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er kan op diverse manieren verstuurd worden. Gewoon, aangetekend en met verzekering. Dat laatste is niet iets wat postkantoren promoten. Ik heb zelf in 25 jaar tijd niet zo'n goede ervaringen met het versturen van pakketten, in de zin van nooit aankomen, opgemaakt of dat de ontvanger een "commissie" moest betalen (corruptie dus).
Ik heb zelf ongeveer 3 weken geleden, na 6 jaar weer een pakket verstuurd met Post.nl en het is er nog niet.(normale overkomst tussen 5 en 9 werkdagen). Nu zullen de ervaringen divers zijn. Ik weet niet of er verschil is tussen de koerierdiensten/postbedrijven.

Heb hier ook de tarieven bij de hand. Gezien het gewicht van een laptop wordt het een pakket tot 5 kg. tarieven normaal 34,30, aangetekend 35,60 en extra verzekerd 41,10. Post.nl kan niet aangeven welke goederen wel of niet gestuurd mogen worden, daarvoor wordt naar de ambassade verwezen. Als het mogelijk is dan maar beter aan iemand meegeven (maar ik begrijp dat dat voor Alor niet zo simpel is)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Mijn vrouw heeft 3 weken geleden een brief verzonden naar haar broer in Yogya, aangetekend welterverstaan.

Tot op heden is de brief nog niet afgeleverd. Het is een brief met enkel maar papier in, niets van waarde, en zelfs dat lijkt een probleem.

Ik vrees dat die laptop van ze leven niet op de plaats van bestemming zal aankomen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. erwin: Ervaring hier is dat aangetekende post uit NL zeker 3 weken +/- 5 dagen onderweg is. Kans is dus zeker nog aanwezig dat e.e.a. goed komt en de post gewoon in Yogya bezorgd wordt.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja als Amed het zegt.

spacer line  

On 11-12-2013 19:57 Anne Mieke wrote:

Heb hier ook de tarieven bij de hand. Gezien het gewicht van een laptop wordt het een pakket tot 5 kg. tarieven normaal 34,30, aangetekend 35,60 en extra verzekerd 41,10. Post.nl kan niet aangeven welke goederen wel of niet gestuurd mogen worden, daarvoor wordt naar de ambassade verwezen. Als het mogelijk is dan maar beter aan iemand meegeven (maar ik begrijp dat dat voor Alor niet zo simpel is)

Het kan zijn dat het door de douane werd vastgehouden als er geen begeleidende factuur meegegeven is , want het is normaal dat bepaalde paketten belast kunnen worden door de douane/pajak als ze bepaalde waarde hebben boven de vrije invoer goederen.
Bij laptop kunnen ze ook willen kijken wat de inhoud is.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,569 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com