indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert,

Je kunt hier het beste een apart topic voor openen hoor. Van mij kan dit gewoon. Emoticon: Smile

spacer line  

Qantas lijkt ook niet achter te liggen met de A380 Emoticon: Talk to the hand

Live life to the max.......

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 13-11-2005 18:06 Martin-Solo. wrote:
Qantas lijkt ook niet achter te liggen met de A380 Emoticon: Talk to the hand

http://www.airliners.net/photo(...)dle/3/7/6/958673.jpg

Foto's van airliners.net kun je niet doorlinken...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 13-11-2005 19:36 Richy wrote:

...

http://www.airliners.net/photo(...)dle/3/7/6/958673.jpg

Fotos van airliners.net kun je niet doorlinken...

Ik zie ze normaal wel, alleen ligt de website van hen nu plat Emoticon: Smile

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Hmmm ik zie hem nu ook Emoticon: Blush

P.S. Wat een marketing stunt van Airbus... die foto in SIA kleuren is nl hetzelfde vliegtuig!!! http://events.airbus.com/A380/default1.aspx

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Even voor vliegfanaten er is sprake dat Fokker binnen twee jaar een doorstart gaat maken,ze zijn al bezig met investeerders om ze warm te maken.
Even een vraagje aan de deskundigen is de fokker voor de middellange afstanden echt zo goed ????????

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-11-2005 17:12 tukad ganga wrote:
Even voor vliegfanaten er is sprake dat Fokker binnen twee jaar een doorstart gaat maken,ze zijn al bezig met investeerders om ze warm te maken.
Even een vraagje aan de deskundigen is de fokker voor de middellange afstanden echt zo goed ????????

Als een ex-fokker medewerker zeg ik ja. Niet alleen zuinig maar ook zeer stil (wereldwijd top 3). Helaas te goed gebouwd waardoor Mahal. Door start is geen sprake van.
Dat ze Fokker vliegtuigen MISSCHIEN weer gaan bouwen ja. Maar dan onder de naam Rekkof (spiegelbeeld voor Fokker). De vliegtuigen zelf blijven natuurlijk Fokkers heten. Want Fokker heeft een naam gemaakt en wanneer je een F100 een andere naam geeft zoals Rekkof100. Dan dient men vanuit 0 een naam op te bouwen. Voorbeeld Verkade Chocolade repen. De fabriek is overgenomen doch het produkt heeft dezelfde naam behouden.
Doorstart ik lees het zo vaak en nu vanwege de dure olie prijs wil die zakenman het weer proberen.
Terwijl alle kennis allang is verdwenen en bij boeing en Airbus zit. Ex-fokker medewerkers zitten hier niet meer op te wachten.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

De Fokker is een geweldige kist. Wanneer je deze vergelijkt met marktsegmenten als de Emb145 en CL600 dan steekt deze er met kop en schouders er bovenuit... De concurerende jets zijn vaak geupgrade zakenjets en kunnen het intensieve vliegen (lijnvluchten) van een commerciele maatschappij niet aan. De Fokker jets zijn hier vanaf het ontwerp voor gebouwd. Zelfs concurerende propversies als de ATR42/72 halen het bij lange na niet.

Rekkof wilt idd. de productie weer oppakken maar dit verhaal hoor je al sinds het faillisement. Vorige week stond het idd weer eens in de Telegraaf... maar het is (zoals zoveel in de Telegraaf) een verhaal zonder inhoud. Er werd veel gesuggereerd en er stond niets concreets in. KLM zou interesse hebben voor nieuwe Fokkers... maar wanneer je doorlas dan stond er ook dat ze net zoveel interesse hebben voor andere fabrikanten... Air France lijkt mij trouwens ook wat te zeggen hebben in dit verhaal...

Van mij mag het doorgaan... de hele industrie in Nederland ligt toch al op z'n gat... en de overheid mag dit best stimuleren. Hadden ze dit tijdens het faillisement gedaan dan had ik Fokker een goede kans gegeven dat zij nu nog steeds vliegtuigen produceerden.

P.S. Albert waar heb je gezeten bij Fokker?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Richy,

Ik heb eerst 2 jaar op Schiphol gewerkt en daarna nog eens 5 jaar op Ypenburg. Afdeling metaallijmen als werkvoorbereider voor de F50 & F100.
Ik ben daar 2x ontslagen. Emoticon: Yes!

1x vanwege inkrimping, later werd ik via een banenpool weer aangenomen (bij Composieten afdeling) en de 2de maal toen de poort definitief dicht ging. Wie krijgt dat voor elkaar 2x te worden ontslagen bij hetzelfde bedrijf. Emoticon: I love it

Een paar problemen op een rijtje;
Amsterdam Oost dure kantoor gebouwen terwijl erop schiphol oudere kantoren leeg stonden.
Overname door Dasa, de vertegenwoordigers verkochten alleen de toestellen van Dasa en niet de Fokkers. (Concurent onder eigen dak).
$ Koers
Te goed produkt wat te duur was voor de toenmailige markt. Wat heb je aan een Rolls Roys als de markt een Ford wil?
Veel te veel weizigingen door klanten, hierdoor was eigenlijk geen enkel toestel standaard. Kosten ontwikkeling van de wijzigingen, waar zijn die in verwerkt? Of zouden die worden terug verdient bij orders in de toekomst van diezelfde klant.
De regering die niet meer wilde investeren terwijl alle omliggende landen dat welk deden. Zo zijn dus veel NL produkten voorgoed verdwenen.

Fokker lijmde 2x zoveel platen alluminium op elkaar dan Boeing of wie dan ook. Boeing durfde het nooit aan. Dit maakte het produkt een stuk lichter, veel minder klink nagels.
Zo had Fokker nog meer technologieen in huis die de grote jongens niet beheersden.

Er waren zelfs plannen om ze in Indonesie te gaan maken. En dat is geen grap.

spacer line  

Albert van dat laatste was mij ook bekend,maar Habibi moest zonodig zijn eigen speeltje bouwen in Bandung,wat al van te voren als geld verspilling werd bestempeld.
Habibi is een zeer inteligente persoon afgestuurd in de vliegtuigbouw in Duitsland,maar kon zijn project niet waarmaken.
Dat verlijmen ,dat staat zeer hoog in de vaandel stork aviation doet nl dit voor de nieuwe 380,maar onderschat de onderhandelingen niet ,die op dit moment plaats vinden,wat ik al zei ..de Fokker opnieuw het levenslicht te geven,misschien onder een andere naam.
We horen uit de Financiele sector die dicht bij de haard zitten,dus wie weet sta je weer tusen die vleugels Albert.....

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 16-11-2005 17:16 tukad ganga wrote:
We horen uit de Financiele sector die dicht bij de haard zitten,dus wie weet sta je weer tusen die vleugels Albert.....

Ik sta nu tussen de planken (niet liggen en 6 plankjes). Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Ff.....testen A380 Singapore airlines (upper deck)

Hoeveel Test-werkers zouden er zo mee-vliegen tijdens zo'n test-vlucht Emoticon:
in iedergeval test-tonnetjes staan er genoeg in Emoticon: Yeah right!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 15-11-2005 21:48 Albert wrote:

Te goed produkt wat te duur was voor de toenmailige markt.

... en daarom vliegen er nog zat van die kisten rond omdat ze duurzaam zijn... wat er weer voor zorgt dat ik werk heb... dan weet jij waarschijnlijk wel waar ik zit Emoticon: Wink ohw 1 hint... spares... Emoticon: Smile

p.s. Luchtvaart en faillisementen gaan in 1 woord samen. Ik heb er (helaas) ook al mee te maken gehad toen de leukste regional maatschappij van Nederland over de kop ging... ja, je kunt beter een echt vak leren dan de luchtvaart in te gaan Emoticon: Stupid hahaha Emoticon: Laugh out loud

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 16-11-2005 22:01 Martin-Solo. wrote:
Hoeveel Test-werkers zouden er zo mee-vliegen tijdens zon test-vlucht Emoticon:
in iedergeval test-tonnetjes staan er genoeg in Emoticon: Yeah right!

A six-member flight crew of highly qualified pilots and test engineers was onboard the A380 for its maiden takeoff

Deze mannen maak ik echt niets wijs... Emoticon: Worship Emoticon: Wink Emoticon: Laugh out loud

Naar ik meen 3 vliegers en 3 engineers in dit geval... ik heb ook gelezen tijdens andere vluchten 2 vliegers en 4 engineers... trouwens die melkbussen die je op jouw foto ziet zijn balansvaten... het water kan van het ene vat naar het andere vat worden overgepompt om zo bepaalde performance tests uit te voeren.

spacer line  

Misschien een beetje offtopic....! maar deze blijf ik Vet vinden.......Concorde parking on Bali 1988....long time ago Emoticon:

M-Solo.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 19-11-2005 19:37 Martin-Solo. wrote:
Misschien een beetje offtopic

Geen problemen mee Eduard Emoticon: Wink

Jammer dat deze kist nooit een succes is geworden en alleen bij een prestige project is gebleven... de 'sonic boom" was de grootste dooddoener voor deze kist.
Take off op Bali...

en om maar weer een beetje ontopic te komen Emoticon: Wink Overigens was de kist aan de andere kant beschilderd in Britisch Airways kleuren...

spacer line  

Yang besar..... Emoticon: Red face

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Proto SIA voor het eerst in volledige kleuren... kan hem niet mooi vinden :(

spacer line  

Proto SIA voor het eerst in volledige kleuren...

Hey Richy, je zou bijna denken dat tie binnenkort al op schiphol staat Emoticon:

spacer line  

Toch blijf ik deze nog net een tikkie mooier vinden ! Maar helaas vliegt deze niet meer op amsterdam Emoticon:

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

En heeft mooie en interessante Vliegtuigmagazines.Niet dat de andere niet goed zijn,maar gewoon je voelt je gelijk in IndonesiŰ al in de lucht.
Umberto

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Leuk hoor al die reuzen...maar ja het is een publiek geheim in Australia dat Qantas en Singapore binnen enkele jaren willen fuseren, met als resultaat een gigantische monopoliepositie van Qantas/SQ tussen Z-O Azie en Australie... ik heb ernstige twijfels of dat goed is voor de regio Emoticon:

Gracias. Sama sama

spacer line  

Nog ff blijven testen Emoticon: Yawn .

spacer line  

SQ A380, het lijkt wel of het steeds handiger wordt om zo'n ding te vliegen Emoticon:

spacer line  

Hm..toch wel groot ,

Maar de schoonheid van de Boeing 747 lijkt me niet te vervangen Emoticon:

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

70,665,787 topic views - 231,720 posts - 13,666 topics - 21,375 members - last post @ 23-04-2019 22:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

117,010,835 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com