indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Fotograaf
User
spacer line

Beste mensen ik kom er niet meer uit. Berichten spreken elkaar tegen, de site van de Ind Amb vind ik ook niet duidelijk.
las ik nog niet zo lang geleden nog dat je voor de Molukken een speciale aanvraag moet doen, nu kan ik daar niets meer van terug vinden.
Volgens de Ind ambassade moet je voor een verblijf van 60 dagen een sponsor hebben, terwijl ik van anderen die er nog recentelijk zijn geweest hoor dat dit niet nodig is.
Wie o wie heeft de waarheid in pacht?
mvrgr, Fotograaf

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met een extra betaling kan je bij de ambassade in Den Haag (of anders in Singapore) een toeristenvisum voor 60 dagen krijgen. Het visum waarvoor je een sponsor nodig hebt, is een Sosial Budaya (Kunjungan Keluarga) en deze is na 60 dagen te verlengen met een maand tot een maximum van 180 dagen.
Schijnt dat je geen Surat Jalan meer nodig hebt voor Maluku, althans er wordt niet meer naar gevraagd.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

En wat ik hoor is dat een toeristenvisum maximaal 30 dagen geldig is voor Maluku. Ik kijk of ik een recente bron kan vinden voor je.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een toeristenvisum kan worden afgegeven voor 60 dagen en dat is voor heel Indonesia, dus ook voor Maluku.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 18-10-2005 07:23 Yogya-Bali wrote:
Een toeristenvisum kan worden afgegeven voor 60 dagen en dat is voor heel Indonesia, dus ook voor Maluku.

Met dus die uitzondering voor Maluku voor zover ik weet. Maar dat probeer ik nog bevestigd te krijgen.. Wel zo handig. Emoticon: Puh!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Maar ik kan alleen info vinden dat het vorig jaar anders was dan 60 dagen. Dit is niet echt betrouwbaar meer, dus ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat het 60 dagen is. Mocht je het zeker willen weten zul je de ambassade moeten bellen.

En als de ambassade zegt een sponsorbrief mee te leveren, dan doe je dat toch gewoon? Spaart je een hoop gezeik en wat nog niet meer als je bij de ambassade staat en je doet het 'volgens de regeltjes' en het is niet goed. Emoticon:

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een vriend van mij is net terug van de Molukken en zijn vader gaat a.s. vrijdag weer er naar toe. Hij is vorige week reeds daar geweest en heeft een toeristenvisum van 60 dagen. Hij is inmiddels 28 dagen hier en gaat dus vrijdag de 31e dag voor de 2e keer tijdens zijn verblijf naar Maluku. Volgens hem geen probleem (en hij is nog wel Molukker met wie de autoriteiten doorgaans meer moeite hebben dan met een bule).Overigens: Nederlandse nationaliteit.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Fotograaf yth.,

Vaak hoor je van de ambasade de 'officiiŽle strekking', binnen INDOnesiŽ is veel meer mogelijk, ook interpreteren de lokale officiŽle autoriteiten je situatie vaak anders ..... soms zelfs zijn ze flexibeler ....
'Maar wat wil jijzelf .... trek je jouw eigen plan, of laat je door anderen leiden ??' "Laat je niet te veel leiden door 'horen zeggen' ......
'Heb je personen die jouw betrouwbare info kunnen geven .....'

Ik wens je veel succes en veel reisplezier.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Fotograaf
User
spacer line

Bedankt allemaal tot dusver! Emoticon: Smile
Ik ken wel mensen die voor mij evt als 'sponsor' kunnen fungeren, maar dat voelt aan als een omgekeerde wereld. Wil ze daar ook niet mee opzadelen. Het zou me ook te veel in mijn vrijheid beperken omdat ik me dan moreel verplicht voel om een tijdje bij hun door te brengen.
Niet dat dit verkeerd is maar ik weet uit ervaring hoe 'vermoeiend' dit kan zijn
IK weet dat je het in een andere context bedoelde Anis maar met die laatste zin ben ik gelijk op jou puntje aanbeland over je 'door anderen laten leiden.' Emoticon: Wink
Dat is namelijk wel het laatste wat ik wil op een welverdiende vakantie!
Groetjes Emoticon: Bye bye

lotte
User
spacer line

hallo fotograaf,

ik reisde met een toeristenvisa van 60 dagen (met sponsor) omdat mijn ticket ook langer duurde dan 30 dagen. maar met zo'n visa mocht ik eigenlijk niet naar de Molukken. ik ging uiteindelijk toch naar de molukken, maar ging via kupang met de boot naar kisar (was mijn hoofddoel). de terugreis ging ik via ambon naar bali per vliegtuig. aangezien ik alleen maar 1 dag (transit)verbleef op ambon, deden ze niet moeilijk over mijn visa. (mijn sponsor komt nl uit Bali, dus visa was niet geldig voor de molukken). ze kunnen het je moeilijk maken als ze willen. op de site van Pelita (www.pelita.nl) kan je alles lezen over visa en kan je ook de aanvraagformulieren downloaden. ik ken inderdaad mensen die met een toeristenvisa molukken binnenkomen, maar ik ken ook mensen die geweigerd zijn.
ik ben trouwens molukse.
groet
lotte

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Fotograaf, (en anderen die naar de Molukken willen gaan)
Zoals je gelezen hebt van de voorbeelden van Yogya-bali en Lotte heb je kunnen uitmaken dat het de ervaringen zijn van mensen met molukse origine.

Dus het kan wel best meevallen als ze de regels niet echt hebben gevolgd , maar mijn vraag is wat gebeurt er dan als je niet van molukse afkomst ben ben (een bule) ?
Dus zeker is zeker , respecteert de regels.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

lihat1
User
User icon of lihat1
spacer line

volgende week ga ik voor 30 dagen naar Maluku.
visum heb ik al
ik heb een surat undangan van mijn familie en heb daarmee de visum aangevraagd.

er wordt van alles gezegd.
hou er wel rekening mee dat men wel eens veranderd van regels

Om geen risico te nemen heb ik gewoon alle papieren en stempels aangevraagd. daar zijn ze in ind. toch zo dol op? Emoticon: Smile

Het is al een dure reis.
Het zou zonde zijn als je geweigerd wordt.

Fotograaf
User
spacer line

Gezien deze regel alleen voor Nederlanders geldt, zal het e.e.a. wel te maken hebben met het RMS-sentiment dat hier nog bij veel midden-Molukkers rondspookt.
Ik ben een bule, maar zoals Lihat al zei, zou zonde zijn als je geweigerd wordt.
Het duurt nog wel effe, dus het heeft nog geen haast. Emoticon: Smile

Selamat jalan utk 'Lihat', Emoticon: Bye bye Enak toh baku dapa lae deng fam di Maluku! Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,519,366 topic views - 242,162 posts - 13,759 topics - 35,541 members - last post @ 03-12-2021 00:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

156,295,582 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com