indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Blog Bot
spacer line

Kent iemand een inbel-telefoonnummer van een internetprovider op Bali (Candidasa).

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderstaand nummer is van Telkom en kan op Bali gebruikt worden om te internetten.

Nummer: 080989999
User ID: telkomnetRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.instan
Password: Telkom

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hier dan maar mijn vraag over BELLEN. Ik hoop dat iemand het weet?

Ik wil twee maanden terug naar NL, en vroeg aan de Telkomsel hier in Indonesia, of ik mijn nummer kan behouden, als ik dat voorlopig niet meer gebruik.

De helpdesk dame raadden me aan - als ik dat wil voorkomen - om een bedrag (eerst 100.000 of meer, daarna 150.000 of meer) pulsa in mijn HP te stoppen, voordat ik naar NL ga, over twee weken. Is dit reŽel of gewoon wat geldklopperij... ik vertrouw de TEL companies nooit zo...
Maar t lijkt me niet dat er iets mis kan gaan, die pulsa kunnen niet zomaar 'verdwijnen' in NL, lijkt me? Hoewel, ik heb TEVEEL meegemaakt met die boeven, ook in NL (KPN, e.d.)

Your attitude determines your altitude

jstar
User
spacer line

Kijk uit met de pre-paid kaarten; die verlopen bij langere tijd niet-gebruik. Uit mijn hoofd denk ik dat het 3 maanden is (had het voor bij XL & IndoSat maar ook in AustraliŽ ).

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Okay dus misschien binnen drie maanden... ach het is 'voor ons' ook weer niet zo'n bedrag, denk dat ik t tzt dan maar doe, die 150.000 ?

kuncitan
User
spacer line

Op 04-04-2013 07:37 schreef Keduadam:
Hier dan maar mijn vraag over BELLEN. Ik hoop dat iemand het weet?

Ik wil twee maanden terug naar NL, en vroeg aan de Telkomsel hier in Indonesia, of ik mijn nummer kan behouden, als ik dat voorlopig niet meer gebruik.

De helpdesk dame raadden me aan - als ik dat wil voorkomen - om een bedrag (eerst 100.000 of meer, daarna 150.000 of meer) pulsa in mijn HP te stoppen, voordat ik naar NL ga, over twee weken. Is dit reŽel of gewoon wat geldklopperij... ik vertrouw de TEL companies nooit zo...
Maar t lijkt me niet dat er iets mis kan gaan, die pulsa kunnen niet zomaar verdwijnen in NL, lijkt me? Hoewel, ik heb TEVEEL meegemaakt met die boeven, ook in NL (KPN, e.d.)

Om te voorkomen dat het prepaid telefoonnummer verloopt tijdens de 2 maanden verblijf in NL kunt u het volgende doen:
1. ga na hoe lang het beltegoed geldig is nadat het is opgeladen. Kort voor vertrek opladen. Hoe hoger het bedrag van het beltegoed hoe langer de geldigheidsduur, wellicht is het beltegoed 2 maanden geldig of indien niet
2. een kennis in RI periodiek het beltegoed met een bepaald bedrag laten opladen waarbij rekening gehouden wordt met de geldigheidsduur van het tegoed. SIM kaartje wel bij de kennis achterlaten zodat hij kan controleren of het beltegoed inderdaad is bijgeschreven
3. vanaf NL het beltegoed opladen via de site
https://www.prepaidunion.com/nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Keduadam, Telkomsel is in Nederland gewoon actief, waardeer je tegoed op de dag dat je vertrek op met 50,000 en kijk hoelang het nummer actief is, ik denk dat je daar al een heel eind mee zal komen.

Tegen de datum dat het afloopt, kun je vanuit Nederland zoals Kuncitan hierboven omschreef, je tegoed op waarderen met Prepaidunion.
Daar heb ik al vele malen gebruik van gemaakt, betrouwbaar en het kan met Ideal.
Twee dagen geleden heb ik mijn Telkomsel opgewaardeerd van uit Nederland, was actief tot 20 april 20.000 tegoed erop gezet nu actief tot 3 mei.
*888# werkt gewoon in Nederland dus je kan het gemakkelijk controleren.

Ik heb 50.000 opgewaardeerd op de dag van vertrek (11 januari) vanuit Nederland nog eens tweemaal opgewaardeerd ťťn keer met 10.000 en ťťn keer met 20.000, is nu actief tot 3 mei, dus dat is 80.000 voor haast 4 maanden.
Succes.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Wij hebben hier Lebara en die zit op het net van KPN.
Als wij opwaarderen van Ä10 dan krijgen Wij Ä20 beltegoed.
Maar je hebt een limiet van 3 maanden dat het op moet zijn.
Dus ik denk,(weet niet zeker) dat het ook bij Telkomsel zo kan zijn.
Malam hoe doe je dit betalen via Idael en in Euro want je betaald via je bankrekeningnummer in Nederland?........ Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Inderdaad Ziel via mijn Nederlandse bankrekening.
Prepaidunion vraagt hoeveel Rupiah ik op het Indonesische nummer wil zetten.
Zij zorgen via de Indonesische operator daarvoor, betalingswijze wordt gevraagd kies ik Ideal en betaal het bedrag in Euro's, uiteraard komen er wat transactie kosten op.
Voor een tegoed van 50.000 betaalde ik 5.90 Euro.

Heel correct allemaal, een dag of 3 geleden maakte ik 50.000 over naar een Indosat nummer (Mentari) toen waren er problemen met Indosat (hoe herkenbaar).

Ik kreeg tot twee maal toe een SMS van Prepaidunion dat ze problemen met de operator hadden en dat ze op antwoord zaten te wachten.
Een dag erna kwam er een SMS dat het was opgelost, met excuses voor het ongemak.
Keurig toch.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

TX heren voor de adviezen. Heb een favourite van die site gemaakt, voor straks...

Ja die vraag van Zieleffe heb ik ook wel... Ideal...moet geloof ik lid van die club zijn?
Heb trouwens geen creditcard (gebruiks- en alleen maar in bezit- kosten worden steeds geraffineerder)...dus is altijd wel afwachten of t werkt met mijn gewone Rabocard.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Keduadam, voor een betaling met Ideal hoef je nergens lid van te zijn.
Prepaid Union vraagt hoe je wil betalen, dan kies je Ideal, dan komt automatisch de vraag met welke bank, in jouw geval Rabobank, dan volg je daarna de gewone procedure van betalen bij de Rabo bank op internet.
Het wijst zich zelf.

Ik heb wel een creditcard, maar ik doe er nooit iets mee, veel te link, zowel op internet als in winkels, ik heb de card puur voor noodgevallen als in in IndonesiŽ ben.
Ik gebruik mijn gewone huis, tuin en keuken card van de ING, werkt als een tierelier.

spacer line  

Ke2dam
Ik heb gehoord dat je via vrienden/familie etc in Indonesia jou Indonesische beltegoed kan opwaarderen.
Vorig maand had mijn schoonzuster mijn prepaid simpati laten opwaarderen via een kennis.
Hoe ze dat doen weet ik niet.

PS staat ook in het verhaal van kuncitan.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vrij eenvoudig Surya, er zijn twee mogelijkheden,
1) Je laat elektronisch in een warung een tegoed naar een nummer opsturen.
2) Je koopt een opwaarderingskaartje, zet dat op je eigen nummer en vervolgens transfer je het door naar een ander nummer(omslachtig)

spacer line  

No 1 doe ik altijd.
Kost je extra 2000 of 3000 rupiah.
(Jalan Sabang Jkt en omgeving, bij plaza indonesia /plaza senayan in de basement heb je ook een pulsa kiosk )

Met uitzondering toen ik in mijn nwe logeeradres geen pulsa kios" kon vinden".
Toen vroeg mijn schoonzuster mijn HP nr , ze belt iemand en een paar minuten later staat 50.000 rup op mijn HP .We zaten toen in de auto.
Later bleek dat je bij de Indomart (24 uur open)en Giant ook je pulsa kon kopen/opwaarderen.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

" Voor een tegoed van 50.000 betaalde ik 5.90 Euro."
nou Malam... DAAR gaat dus die boevenbankenwinst heen.
Als je voor Rp 59.000 nu Ä5,- betaalde, dat zou wat rechter zijn...
Ben niet zo goed met rekenen, maar de conclusie kan zijn dat ze in deze kleine transaktie bijna Rp20.000,- winst hebben vanwege valuta verdraaing? Wie er beter is in rekenen mag t zeggen. Misschien zo'n 20% winst? Terwijl ze jou die poot uitdraaien met hun digitale, automatische truukjes, doen ze zelf daarvoor helemaal NIETS. Ja, we betalen hun vakanties en gouden handdrukken.

" Ik heb wel een creditcard, maar ik doe er nooit iets mee, veel te link, zowel op internet als in winkels, ik heb de card puur voor noodgevallen als in in IndonesiŽ ben."
Heb je wel eens opgeteld hoeveel je kwijt bent in een jaar, ook als j'm niet gebruikt?! Emoticon: Confused
Ik heb zelf die overweging gemaakt. En de knoop maar doorgehakt: GEEN creditcard meer voor deze jongen. Die 'noodgevallen'... valt wel mee.
Eťn keer de klos geweest bij een oversteek met auto naar de UK, Dunkerque-Dover. Cash was dat een stuk duurder, van Ä50,- digitaal bestellen (kon ik dus niet zonder creditcard), moest ik daar cash betalen, ik meen Ä75,-
Maar ach, dat had ik er gauw weer uit (half jaar?) als ik zonder creditcard leef.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-04-2013 16:01 Keduadam wrote:
" Voor een tegoed van 50.000 betaalde ik 5.90 Euro."
nou Malam... DAAR gaat dus die boevenbankenwinst heen.
Als je voor Rp 59.000 nu Ä5,- betaalde, dat zou wat rechter zijn...

Ja Keduadam het is niet anders, koers en transactiekosten.
Er gaat zo'n 4 euro koers en transactie kosten overheen.
Niets is voor niets in deze wereld Keduadam.
Ik denk dat het wel mee valt Emoticon: Wink
Alles kost geld, alleen de honden neuken elkaar voor nix, alleen als er eigenaren zijn, dan kost zelfs dat geld.

Onze klusjesman een arme ziel had ons inmiddels 4 maal een sms gestuurd.
Vergis je niet, vanuit IndonesiŽ naar Nederland kost voor hun echt poen.
Dan stuur ik die sloeber 50.000 pulsa, kost me enkele Euro's, leven en laten leven toch?

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Wel zeggen dat hij 007 ervoor moet typen... scheelt weer pulsa

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-04-2013 12:29 Surya Atmadja wrote:
No 1 doe ik altijd.
Kost je extra 2000 of 3000 rupiah.
(Jalan Sabang Jkt en omgeving, bij plaza indonesia /plaza senayan in de basement heb je ook een pulsa kiosk )

Met uitzondering toen ik in mijn nwe logeeradres geen pulsa kios" kon vinden".
Toen vroeg mijn schoonzuster mijn HP nr , ze belt iemand en een paar minuten later staat 50.000 rup op mijn HP .We zaten toen in de auto.
Later bleek dat je bij de Indomart (24 uur open)en Giant ook je pulsa kon kopen/opwaarderen.

Wil het voor niets doen, ga naar het lokale Terkomsel kantoor dan kost het niets.
Waar gaat het over, 2000 Rupiah????????
Te zielig om over te praten.
Ik doe mijn pulsa Mentari altijd zelf, kosten 2000, mijn pulsa internet doe ik via kantoor Telkomsel.
Dat is namelijk niet eenvoudig, via kantoor Telkomsel binnen 15 minuten klaar, bovendien ook nog gratis. Emoticon: Yes!

spacer line  

On 04-04-2013 16:35 Malam wrote:

[quote removed]

Wil het voor niets doen, ga naar het lokale Terkomsel kantoor dan kost het niets.
Waar gaat het over, 2000 Rupiah????????

Ik doe mijn pulsa Mentari altijd zelf, kosten 2000, mijn pulsa internet doe ik via kantoor Telkomsel.
Dat is namelijk niet eenvoudig, via kantoor Telkomsel binnen 15 minuten klaar, bovendien ook nog gratis. Emoticon: Yes!

U bedoelt ?

Voor buitenstaanders die mij niet kennen .
Hier wordt geschreven :
1) Je laat elektronisch in een warung een tegoed naar een nummer opsturen.
Mijn reactie was : Dat doe ik altijd.
Reden: Ben gaptek en hou van gemak.
Dus ik laat iemand doen( warung of bij de kiosk).

Nadeel, als je in een hotel /appartement zit waar zo'n kiosk/warung niet snel om de hoek zit moet je soms zoeken , en Jakarta is groot.
Het gebeurt wel eens dat ik extra rit met taxi of bajaj moet doen .
Om een warung of pulsakiosk te vinden.

In mijn voorbeeld zat ik bijna 2 dagen zonder pulsa, druk, vergeten en niet kunnen vinden.
Totdat mijn schoonzuster het telefonisch laat doen , toen we in de auto zaten.
Lees mijn verhaal.
Eigenlijk niet weten omdat in de appartement komplex waar ik logeerde wel bij de toko's onder de appartement bij Indomart(24 uur open) en Giant kan kopen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wij hangen aan je lippen Surya, niet boos worden als ik mijn eigen gang ga in Indonesia ya.
Want na 3 weken ben jij straks weer terug en dan gaan wij weer voor 6 maanden, ssssssst we nemen al al jouw drieweekselijke ervaringen mee Emoticon: Yes!
Logisch, jij bent IndonesiŽr en Poppy en ik zijn alleen maar eenvoudige Belanda's Emoticon: Blush

spacer line  

Ik heb mijn eigen ervaring en mijn eigen wereld , jij jou eigen ( laten we jou Poppy niet betrekken).

Jakarta is natuurlijk anders dan een kleine bergstadje of een dorp in de kabupaten.
Het gebeurt wel eens dat ik de security man van een guesthouse boodschappen laat doen of mijn pulsa laat invullen. aanvullen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-04-2013 18:23 Surya Atmadja wrote:
Ik heb mijn eigen ervaring en mijn eigen wereld , jij jou eigen ( laten we jou Poppy niet betrekken).

Mijn eigen Poppy niet betrekken??????
Mijn echtgenote, liefje, steun en toeverlaat???????
Zonder haar ben ik niets Surya, hoe zou ik haar niet kunnen betrekken????
Verklaar je is nader???
Wat is de achtergrond van deze opmerking?
Islam?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zonder Poppy is er geen leven in Nederland
Zonder Poppy is er geen leven in IndonesiŽ
Jou opmerking " laten we jouw Poppy niet betrekken"
Dat is onmogelijk Emoticon: Wink
Poppy is met alles betrokken, zolang ik leef Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wederom hebben jij en ik weer een topic kunnen verpesten Surya.
Dit ging over inbelnummers.
Ik laat jou met rust, kan jij dat ook?
Je heb totaal geen kennis over overmaken van pulsa.
Toch ga je weer antwoorden met domme postings die helemaal geen toevoegende waarde hebben inbreken op deze posting?
Waarom reageer je nu op iets waar je niets van weet?

spacer line  

Oke ,
als een eerlijke Amsterdammer(import Emoticon: Yes! ) wil ik zo eerlijk mogelijk beantwoorden.

Islam heeft hier niks mee te maken!!

Je heb vaak Ibu H (jou Poppy) in diverse topics genoemd .
Je verteld zelf haar meningen over bepaalde zaken , jij raadpleegt haar ook vaak (volgens je eigen verhaal).
Het lijkt wel als of je soms de spreekbuis van haar is .

Je hebt vaak over Mijn Pop zegt dit of zegt dat .
Lees maar je oude posting terug.

Waarom reageer je nu op iets waar je niets van weet?

Het gaat over inbel nummer of verlengen.
Ondanks dat ik gaptek ben (a technisch-digibeet) , vandaar dat ik altijd iemand van de kios of warung laat doen voor mij ) heb ik waarschijnlijk eerder en langer mee te maken had gehad met HaPe( telepon genggam) .
Sinds de HaPE geintroduceerd werd in Indonesia.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,741 posts - 13,675 topics - 22,513 members - last post @ 18-06-2019 19:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,603,925 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com