|
|
|
|
|
Hallo,
Kan iemand mij een 'ruime' inschatting geven van de prijs van een tweedehandse Kijang of vergelijkbaar (Kuda....). Vanuit België kunnen we moeilijk dat uitpluizen. Wat zou een Kijang bij benadering kosten (gekocht door Indo)? Een auto van een jaar of vier-vijf oud. Of als er iemand een andere interessante manier weet voor de aanschaf van een auto, of hoe doen jullie dat. Bedankt alvast.
|
|
|
|
He Frietje,
Dit is een Nederlands forum hoor, waar ook een beetje Engels geluld wordt, je weet toch hoe die Ollanders zijn. Een tweedehands Kijang heeft niemand in de aanbieding weet ik zeker, moet je voor in Indonesia wezen, slimmerik
Gruces
|
|
|
|
kijk in diverse indonesische kranten
vb. www.poskota.is , zoek bij iklan baris (advertentie) , onder MOBIL DIJUAL.
Bijbenadering 5 jaar oud tussen 5000-7500 euri.
Zie voorbeelden.
(kijk ook op KCM site= kompas krant)
|
|
|
|
|
of op de Pasar Hewan  Een auto van 5 jaar oud kopen in Indonesia is vragen om moeilijkheden, of hij is omgekat of komt uit de ketok majik Blitar
|
|
|
|
Ya , je moet wel bij een opisieel deeler gaan.
En niet op een automarkt (zoals de Utrechtse automarkt).
Garansi tot na de tikungan (bocht)
|
|
|
|
|
baru:
2.0 Gasoline 5 M/T STD Rp. 150.600.000,-
2.0 Gasoline 5 M/T Rp. 158.600.000,-
2.5 Diesel 5 M/T STD Rp. 166.100.000,-
2.5 Diesel 5 M/T Rp. 174.100.000,-
2.0 Gasoline 5M/T Rp. 178.600.000,-
2.0 Gasoline 4A/T Rp. 192.100.000,-
2.5 Diesel 5 M/T Rp. 194.100.000,-
2.5 Diesel 4 A/T Rp. 207.600.000,-
2.0 Gasoline 5 M/T Rp. 205.100.000,-
2.0 Gasoline 4 A/T Rp. 218.600.000,-
2.5 Diesel 5 M/T Rp. 220.600.000,-
2.5 Diesel 4 A/T Rp. 224.100.000,-
de prijzen in belgie weet ik niet haha!
|
|
|
|
Nou sayang, voor dat geld zijn ze nog niet OTR
Hier even een iklan:
Dijual: Dijual BU kijang new krista 2.0 EFI M/T silver metalik pajak 31 oktober, KM 42000, tangan I, plat B (bisa mutasi ke BM), lokasi di Duri, Riau, Rp 150 juta (nego).
Zit je nog met de "pelat nomor" met een B (Batavia) wordt je in de propinsi veel sneller aangehouden want mensen uit B hebben Oeang.
Gaat die Patatje zelf rijden? Ik heb al eerder een Belg meegemaakt (dosen dari Universitas Leuven of is het Louvain?) die met ze Zebra de wegen in Jabar onveilig maakte, stel je voor dat je een kind aanrijdt, na een kratje Hoegaarden
Ik neem altijd taksi's als het echt nodig is, wat moet je met een eigen auto in dat achterlijke verkeer hiero  Maar ja zonder Mobil tel je dus niet mee
Gruces
|
|
|
|
Als je zelf een beetje handig bent met auto's !? dan is het misschien nog tedoen, verder word in Indonesie al het twee-de-hands spul afgeraden ! want dat schijnt niet meer zo lekker te lopen (of vragen om problemen), ook de mobieltjes van zo'n 3a4 jaar oud
Met zelf wat sleutelen en wat onderdelen bij de hand! ben je al een stuk verder....Maar dat zal bij Patatje wel niet het probleem zijn
Grt.
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
Soooooo Om Bung-Lon....de 1000 zijn behaald  nu de kilometers nog met de Kijang.........
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
Je zal mijn niet in een Kijang zien, vindt ik echt een klotewagen. Geef mij maar een Toyota sedan of een Fordje Laser  in plaats van zo een blokkendoos
|
|
|
|
On 15-10-2005 10:54 patatje wrote: . Vanuit België kunnen we moeilijk dat uitpluizen.
|
is er nog geen internet in belgie dan?
Wat een auto betreft; ik heb aug jl in jakarta een peugeot 307 voor Rp 239.000.000 gekocht. En de reden is z’n formaat, 1 nadeel; met 3 passagiers en dan naar carrefour kan niet
Of je moet niks kopen natuurlijk......
Misschien als er ooit kinderen bijkomen overweeg ik kijang maar dan liever een nissan terrano..
|
|
|
|
Onze belgiese priend heeft info nodig van een goede 2 de handse Kijang.
Dat is de mobil werkpaard , daarom vraag hij ook de andere type Mitsubisi KUDA (Galloper ). Kijang is makelijk in onderhoud .
Luister niet naar die eigenwijze Ollander , ze denken altijd dat ze slimmer zijn dan de belgen.
Ik zou Kijang nemen , trouwens dat heb je nodig voor angkutan (tranprot) van je schonefamilie.
Word gezegd dat je daar ook met de familie trouwt.
sterkte maar patat tje en niet te veel kentang goreng eten.
|
|
|
|
|
On 15-10-2005 17:33 Martin-Solo. wrote: ...
Tja je moet het er maar voor over hebben voor zon stukkie blik...... laat staan een peugeot !
|
uiteindelijk is iedere oto een stuk blik, dus peugeot ook
|
|
|
|
Ik kan mij herinneren dat wij onze vorige auto een Kitjan was uit 97 en we hebben die dacht ik zo'n 3 jaar geleden gekocht voor 80 juta. Belangrijk te weten nieuw model, lak werk in zeer goede staat, motorisch ook in zeer goede staat. interieur in zeer goede staat. 1600 cc motor. Inclusief extraatjes. zoals o.a. zo'n chroom geval voorop om de eerste klap op te vangen.
|
|
|
|
|
On 15-10-2005 21:04 Albert wrote:
zon chroom geval voorop om de eerste klap op te vangen.
|
Me vriend heeft daar ook zo'n stalen K .Bar geplaats .
Met de bedoeling om lastige medewegebruikers zoal fietsers en brommerrijders veilig te kunnen wegduwen .In Jogja hebt je dat nodig.
K.Bar = Karbouwen Bar , in europa ken men dat als Bull Bar.
|
|
|
|
|
Ik ben een mens met weinig geduld....als het gaat om in een auto tezitten  dat heb ik hier al ! en in Bali heb ik aleens in een taxi-kijang(model) gezeten waar deze voor geen meter vooruit ging! (iederen auto trouwens) ben halverwegen uitgestapt en tevoet gegaan
Heb wel een garage bij het huis in Bali...maar daar komt geen oto in..wel sepeda-motor....ook blik trouwens.
Albert klinkt goed trouwens...je moet er een beetje geluk mee hebben
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
On 15-10-2005 21:16 sidia wrote: ...
Me vriend heeft daar ook zon stalen K .Bar geplaats .
Met de bedoeling om lastige medewegebruikers zoal fietsers en brommerrijders veilig te kunnen wegduwen .In Jogja hebt je dat nodig.
K.Bar = Karbouwen Bar , in europa ken men dat als Bull Bar.
|
Misschien een bantal erop binden
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
Inderdaad (Sidia) je hebt die auto niet alleen nodig voor jezelf maar ook voor je familie. Wij met onze twee kindjes, opa en oma..... Je zit al snel met een tiental in de auto op een zondagse uitstap. Een andere reden is dat die ook het bedrijfsvoertuig moet (zal) worden. Kijangs rijden daar veel, dus reparaties zijn gemakkelijker en mijn Indonesische schoonbroers en andere Indo's zeggen mij toch dat de Kijangs betrouwbaar zijn. Mijn eisen voor een auto zijn in Indonesië heel anders dan hier in België. Ginder zal ik zelf niet zoveel rijden. De reden kent iedereen wel die al in Indonesië is geweest. Alhoewel in het verleden niet veel problemen mee gehad alleen als het donker is dan bedank ik meestal.
Het is een noodzakelijk kwaad. Met de brommer kunnen we niet (met twee kleine kindjes) en telkens de taxi is niet altijd even evident. Alvast bedankt voor de reacties. Ik ben en blijf toch verbaasd dat auto's (en dan vooral) tweedehands zoveel kosten in RI.
Via internet vind je wel wat maar ik denk dat ik mijn schoonbroers eens op pad zal sturen.
|
|
|
|
On 15-10-2005 21:20 Martin-Solo. wrote: ...
Misschien een bantal erop binden
|
Dat helpt niet .
Want als automobilist heb je veel last van die langsflietsende brommers , vooral de bules in yogya.
Als ze een stalen K.Bar zien , dan gaan ze vrijwillig opzij.
|
|
|
|
|
On 15-10-2005 21:18 Martin-Solo. wrote: Ik ben een mens met weinig geduld....als het gaat om in een auto tezitten
|
Sorry een OT.
Over geduld gesproken, mijn vrouw en ik waren een keer in Bogor en daar heb je van die taxi busjes. Kota noemen ze die dingen dacht ik. We moesten de trein halen, doch het ging allemaal te langzaam met die bus.
Toen kwam mijn vrouw op een idee.
Ze vroeg aan die buschaufeur hoeveel kost het als ik je als taxi in huur. Beetje tawar kwam ze uit op 10.000. Er zat reeds 1 passagier in dat busje, maar dat kon de chauffeur niets schelen. die man kon kiezen uitstappen of meerijden. Spijtig voor hem stapte hij uit.
Normaal ben ik tegen dit soort rijkeluis gedrag. Maar nood breekt soms wetten/normen.
Dat bedrag is natuurlijk een lachertje.
In NL lukt je het niet eens al bied je hem 500 euro.
|
|
|
|
|
On 15-10-2005 22:20 sidia wrote: ...
Dat helpt niet .
Want als automobilist heb je veel last van die langsflietsende brommers , vooral de bules in yogya.
Als ze een stalen K.Bar zien , dan gaan ze vrijwillig opzij.
|
Die Bules leren het ook nooit ! gelukkig rijden er die niet zoveel op Bali....vergeleken met jogya
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
Hoi Albert....een goede tip was dat !!
Alleen staat het op Bali (zal jij ook wel weten) altijd vast kwa auto's ! smalle wegen aansluiten geblazen  geen kant meer op kunnen...en ik zou de chaufeur graag iets toesteken om het te kunnen versnellen !!! maar deze kan nog niet vliegen................................
|
Live life to the max.......
|
|
|
|
Martin-S,
Waarom adviseer je Bali niet om wegen ondergronds te gaan bouwen.
Dan blijft er veel natuurschoon over en kun je rijkswegenbouwen waar je u tegen zegt.
In veel landen wordt men langzamerhand gedwongen om ondergronds te gaan want bovengronds is geen plaats meer. Breng ze eens op het idee? Het kost wel wat meer, dan bovengronds.
Of gebieden op Bali auto luw/vrij te maken en gratis openbaar vervoer instellen?
|
|
|
|
|
Of gebieden op Bali auto luw/vrij te maken en gratis openbaar vervoer instellen?
|
Deel 1 gebeurd al in Kuta, autovrij maken van drukke gebieden, aan deel 2 hebben ze nog niet gedacht. "Ach, die toeristen gaan wel lopen"
|
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
88,132,028 topic views - 240,775 posts - 13,734 topics - 34,296 members - last post @ 25-01-2021 11:49 CET
|
143,620,520 pageviews |
|
|