indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

http://www.thejakartapost.com/(...)=20051010.A03&irec=2

Het percentage bloedzuigers in de Indon regering is weer erg hoog opgelopen blijkens dit artikel..

Gracias. Sama sama

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Daar links naar J.post niet blijven zijn hierbij;

Want to marry RI woman? Pay Rp 500m in deposit

If you happen to be a not-so-rich foreign gentleman who plans to marry an Indonesian lady here, you'd better tie the knot quickly as the authorities may put an expensive price tag on Indonesian women in the future.

Unknown to many, the Supreme Court is mulling requiring foreign men to deposit some Rp 500 million (about US$50,000) before marrying Indonesian female citizens.

The idea was recommended during a recent Supreme Court national working meeting, which was attended by the Supreme Court leadership and top judges from across the country. It was not immediately clear how the proposed scheme would be implemented.

But according to a document studied at the meeting, such a regulation is applied in Egypt, where foreign men are required to pay a sum of money into a state bank before marrying Egyptian citizens.

"In a bid to protect women, the state of Egypt requires every (male) foreigner who plans to marry an Egyptian citizen to pay 25,000 Egyptian pounds into the Nasser Bank as a bond," said the document, a copy of which was made available to The Jakarta Post over the weekend.

The Supreme Court may likely follow up on the idea by submitting it to the government or the House of Representatives, which would draft the ruling.

The recommendation by the male-dominated Supreme Court will add to the complications faced by transnational couples wishing to register their marriages here.

Many consider the current Indonesian law on citizenship as failing to protect transnational couples, particularly marriages between Indonesian women and foreign men.

Such couples must go through lengthy and complicated immigration and other processes to legalize their marriage under Indonesian law.

More problems usually occur later since the Citizenship Law (No. 62/1958), which applies the outdated bloodline principle, does not allow foreign men married to Indonesian women to change nationality, while any children of the marriage will automatically take the same citizenship as the father.

The non-Indonesian husband and children are then treated in much the same way as foreign tourists or visitors. It means they must fly to neighboring countries to renew their visas should the family decide to live in Indonesia.

According to the law as it now stands, when an Indonesian woman who is married to a foreign man dies, her name cannot be inherited by her husband and children.

The Indonesian government instead auctions off the property within one year, leaving the mourning family homeless.

The unfavorable situation has forced many Indonesian women to marry their foreign fiances abroad, although this does not actually solve the problem should they decide to live in Indonesia.

The Ministry of Justice and Human Rights has submitted a bill to amend the 1958 Citizenship Law to the House of Representatives. However, the House has yet to list it for further deliberation.

Ik had vroeger een penvriendin in Roemenie ten tijde dat het dictator echtpaar nog in leven was. Wilde je met haar trouwen dan moest je 10.000 NLG betalen. Waarvan je nooit meer 1 cent terug zag. Het was dus geen deposit.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ik kan het me best voorstellen dat ze hun eigen onderdanen willen beschermen , vooral de kwetsbare vrouwen.

Want het is bijna een publiek geheim ( hoe verzin je , een geheim die publiek werd) dat er schijnhuwelijken zijn gesloten , zoals ook in nederland gebeurd.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Salam(at) s.mua yth.,

"Wat is er van waar, dat na de tsunami op Sumatra kinderen tekoop aangeboden werden ....... ??"

Anis.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Ik kan het me best voorstellen dat ze hun eigen onderdanen willen beschermen , vooral de kwetsbare vrouwen.
Hi Sidia,
denk je dat een Indonesischwe vrouw zich "beschermt" voelt als de regering haar a.s. man ca. 40.000.- euro afhandig probeert te maken?

Want het is bijna een publiek geheim dat er schijnhuwelijken zijn gesloten
Met welk doel? Getrouwd zijnde met een Indonesche heb je recht op helemaal niets. Dus waar is dat schijnhuwelijk dan voor nodig? Emoticon: Confused

Volgens mij is dit terug naar de tijd dat je vrouwen in het midden-oosten kon kopen voor een aantal kamelen.

Ik vraag me af of de Indonesche regering er dan ook een certificaat van echtheid, garantiebewijs (hoeveel jaar minimaal?), servicebeurten en een handleiding bij gaat leveren? Dat zijn toch zaken die we in deze prijsklasse verwachten? Emoticon: Smile

Even zonder dolle, hoe vrouw onvriendelijk kun je worden? Dit is toch echt het toppunt. En dat onder het mom van "beschermen". Echt walgelijk!!! Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Misschien past het wel in de voortgaande fundamentalisering van dat land. Ik ben bang, als de Indon regering nu niet ingrijpt, dat het nog maar een kwestie van tijd is voordat de Sharia landelijk wordt ingevoerd, vrouwen verplicht een Burqa moeten dragen en mensen die hun verstand gebruiken ipv een 1500 jaar oud boek letterlijk nemen op de brandstapel gezet worden.

Vergeet niet dat Indonesie het grootste Moslimland ter wereld is, als dit land radicaliseert zijn de rapen nog niet gaar, voor niemand op de wereld..

Laten we met zijn allen hopen dat Indonesie op de moderne koers blijft zitten en niet terugkeert naar de "Dark Middle Ages"

Gracias. Sama sama

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Hi Kiwimave,
ik denk dat je gelijk hebt. Als ik de ontwikkelingen van de afgelopen 15 jaar bekijk dan is de verandering enorm geweest. In die tijd moest je op Sukarno-Hatta echt lang zoeken om iemand met een hoofddoekje te vinden. Tegenwoordig is dat normaal en loopt reeds een flink deel in de witte bivakmuts of hoe je die oversized babymuts ook moet noemen. Dit is natuurlijk allemaal alleen maar de buitenkant, maar ik maak mij weinig illusies over hoe de ideeŽn die de mensen hebben ook zijn veranderd.

Het moge duidelijk zijn dat het volgende stadium de burka is, als het inzicht niet komt dat men op een heel gevaarlijke weg zit. Emoticon: Angry

Laten we hopen dat IndonesiŽ geen tweede Afghanistan wordt.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-10-2005 15:36 Agung wrote:

...

1. Hi Sidia,
denk je dat een Indonesischwe vrouw zich "beschermt" voelt als de regering haar a.s. man ca. 40.000.- euro afhandig probeert te maken?
2. Getrouwd zijnde met een Indonesche heb je recht op helemaal niets. Dus waar is dat schijnhuwelijk dan voor nodig? Emoticon: Confused

3.Volgens mij is dit terug naar de tijd dat je vrouwen in het midden-oosten kon kopen voor een aantal kamelen.

Ik vraag me af of de Indonesche regering er dan ook een certificaat van echtheid, garantiebewijs (hoeveel jaar minimaal?), servicebeurten en een handleiding bij gaat leveren? Dat zijn toch zaken die we in deze prijsklasse verwachten? Emoticon: Smile

4.Even zonder dolle, hoe vrouw onvriendelijk kun je worden? Dit is toch echt het toppunt. En dat onder het mom van "beschermen". Echt walgelijk!!! Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

-------------------------------------------------
1. Persoonlijk , Zou ik niet weten , maar de regering heeft wel een bepaalde doel .Afwachten hoe de volksvertegenwoordiging het gaat afhandelen.
Bedoelt je dan dat je die 40.000 euro kwijtraakt ?

2.Staat duidelijk beschreven in de Undang2 Perkawinan.
Lees het goed dan weet je wat je rechten zijn .
De basis is "bijna " dezelfde als Huwelijksrecht in negri Belanda ( met eventuele aanpassingen).
3. Overdrijven is ook een vak apart.
4 Is het echt vrouwonvriendelijk ??
Graag onderbouwing en om het makelijker te maken voor mij en de andere lezers kan je de huwelijksrecht van jou land (Negeri Belanda) als vergelijkingsmateriaal gebruiken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-10-2005 16:11 kiwimave wrote:

1. Misschien past het wel in de voortgaande fundamentalisering van dat land. Ik ben bang, als de Indon regering nu niet ingrijpt, dat het nog maar een kwestie van tijd is voordat de Sharia landelijk wordt ingevoerd, vrouwen verplicht een Burqa moeten dragen en mensen die hun verstand gebruiken ipv een 1500 jaar oud boek letterlijk nemen op de brandstapel gezet worden.

2. Vergeet niet dat Indonesie het grootste Moslimland ter wereld is, als dit land radicaliseert zijn de rapen nog niet gaar, voor niemand op de wereld..

3.Laten we met zijn allen hopen dat Indonesie op de moderne koers blijft zitten
4.en niet terugkeert naar de "Dark Middle Ages"

---------
1. Daar zijn ze ook bang in Indonesia, zeker de jongere generatie Indonesiers .
De 1ste generatie Angkatan 28 / en de 2de generatie vrije Indonesiers (angkatan 45) die gevochten hebben voor hun land , hebben in het verleden afgesproken (De EED AFGELEGD) mbt de NKRI , UUD , Panca Sila , Bhineka Tunggal Ika .
Ook is belangrijk de Piagam Jakarta , daar wordt als ik me niet vergist de Vrijheid van andere gelovigen gegarandeerd.
De 3de generatie (mijn generatie) weten dat ook , maar de 4de generatie in mindere mate.
Dat is de reden waarom op dit moment vvel problemen zijn , dat men niet meer vrij is , dat er ruzie ontstaan tussen groepen mensen en groepen gelovigen.
2.Ja VERGEET dat niet .
Dat weten de Indonesiers ook wel(behalve de separatisten /ontevredenen).
En DAT weten de buurlanden ook.
Stel dat NKRI uitelkaar valt (God behoede het) , de regio gaat in vlammen, tientallen miljoen vluchtelingen gaan op drift .Niet alleen naar de buurlanden , maar ook naar Europa.
(Nederland misschien ?? , ik ben van overtuigd dat de Nederlanders hun Indonesische vrienden / familie wel willen helpen.
3. Ameen.
4. Je kan ook lekker overdrijven.
groetjes

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Ik heb met verbazin gelezen over dit plan en moet zeggen dat ik het nut er niet van inzie.Het levert ze een berg geld op,maar het lijkt wel op mensenhandel. Emoticon: Blush

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Tja... Indonesie is nu eenmaal een land met een meerderheid van Islamieten. Bijna alle Islamieten nemen hun geloof heel serieus, hoewel de invulling ervan kan verschillen.

Ik denk dat de meeste Indonesiers geen voorstander zijn van een invoering van de sharia. Het percentage van de stemmen dat bij de laatste verkiezingen naar religieuze partijen is gegaan verschilt niet veel van dat van de verkiezingen in de jaren vijftig. Het lijkt juist aan te geven dat wat dit betreft Indonesie uitermate stabiel is te noemen.

De plaats van de Islam in het staatsbestel van Indonesie is in de jaren veertig en vijftig onderwerp geweest van heftige discussies. Deze discussies zijn weer opgelaaid na het inzakken van de Nieuw Orde. Omdat de tegenstand groot is, geloof ik niet dat de invoering van de sharia een realistisch toekomstbeeld is.

De invoering van de sharia werd in de jaren veertig en vijftig gepropageerd door Masyumi. Masyumi (en bewegingen als Muhammadyah en Persis) werd gedomineerd door modernististische moslims. Zij wilden juist niet terug naar de 'dark middle ages'. Zij wilde af van bijgeloof en van de interpretatie van de Islam volgens de traditionele opvattingen. Modernisten wilden terug naar de bronnen van het geloof, de al-Quran en de Hadith.

Mij lijkt het tegenwoordige gevaar inhouden dat door moderne communicatiemiddelen splintergroeperingen makkelijk aansluiting vinden bij radicalen in andere landen. De Islam wordt in die kringen op eigen kracht geinterpreteerd, dwz zonder gezaghebbende uitspraken van Islamitische geleerden. Een soort 'protestantisering' van de Islam. Er is vanuit de gevestigde Islamitische bewegingen moeilijk vat op te krijgen.

Doordat het leger zijn dwifungsi rol is ontnomen, kunnen die groepjes vrij ongestoord hun gang gaan. Tijdens de nieuwe orde was Abri tot buurtniveau vertegenwoordigd en kon iedereen in de gaten worden gehouden. Ik heb gelezen dat SBY dit systeem weer nieuw leven wil inblazen.

Ondanks de nieuwe methode van bomaanslagen is Islamitisch geweld in Indonesie geen recent fenomeen. Door de geschiedenis heen is er sprake geweest van Islamitisch geinspireerde opstanden. In de jaren veertig en vijftig was dat de Darul Islam, die pleitte voor de oprichting van een Islamitische staat.

Conclusie: de soep wordt niet zo heet gegeten als-ie wordt opgediend.

Salam dari Rob

PS Pak Sid : Wat ik mij herriner van mijn studie is dat op basis van de Piagam Jakarta nooit actie is ondernomen. In dit handvest werd gesteld dat de Sharia zou moeten gelden voor alle moslims in Indonesie. Was het niet bedoeld als een compromis tussen Masyumi en Nationalistisch georienteerde partijen? Ik kan het mis hebben, hoor.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 12-10-2005 17:30 Mas Rob wrote:

Conclusie: de soep wordt niet zo heet gegeten als-ie wordt opgediend.

Wat ik mij herriner van mijn studie is dat op basis van de Piagam Jakarta nooit actie is ondernomen. In dit handvest werd gesteld dat de Sharia zou moeten gelden voor alle moslims in Indonesie. Was het niet bedoeld als een compromis tussen Masyumi en Nationalistisch georienteerde partijen?

1.Klopt , daarom is het irritant als mensen zo maar allerlei dingen begin te roepen . Daarnaast met het gevaar dat de zgn moderate muslim ook over 1 kam wordt geschoren met alle gevolgen vandien .
2. Over de piagam jakarta , er is toen en nu ook discussie onstaan.
Toen omdat men de sharia willen invoeren ( en misschien ook terecht als het de wens is van de overgrote islamistische meerderheid).
Maar de modernisten hebben toen " afgezwakt " .
Dus de nieuwe versie werd eigenlijk DE bescherming van de niet islamisten.
NU wil de zgn "puristen" het weer veranderen, maar aangezien de meeste Indonsiers moderate zijn is de kans klein.
De aanhang v.d. zogenaamde puristen kunnen natuurlijk gaan toenemen door aanvallen van buitenaf , of omdat ze door het westen ( heel dom natuurlijk) worden gecriminaliseerd.
Ik geef toe dat de kans hoe klein het ook is wel aanwezig is , en zeer zeker als de aanvallen van buitenaf niet ophouden.
Gelukkig zijn de mensen die nog rationeel kunnen denken toen en nu aan de macht zijn gebleven.
Persoonlijk herriner ik mijn eigen oma , een echte Masjumi activiste. (geboren ver voor 1900.)

groetjes

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Het levert ze een berg geld op,maar het lijkt wel op mensenhandel
Dit ervan uit gaande dat het geld niet terug komt, wat een redelijke aaname lijkt, maar niet 100% zeker is.

Zelfs dan lijkt het mij niet dat dit veel geld op gaat leveren. Waarom? De meeste zullen niet instaat zijn een dergelijk bedrag te betalen.

Stel, een jonge man uit een willekeurig buitenland valt voor een lief indonesch meisje....

Helaas.... zijn papa heeft niet al te veel geld en hij richt zich tot de bank. Denk je dat een bank je zomaar 40.000 euro gaat geven zonder enig onderpand? Ik denk van niet.

Mogelijke gevolgen:
- relatie kwijnt weg en eindigd. Emoticon: Nooo
- meisje raakt in verwachting en moet verder als ongehuwde moeder. Emoticon: Nooo
- relatie blijft voorthobbelen maar komt nooit tot iets serieus. Emoticon: Nooo
- meisje ontsnapt naar het buitenland en probeert daar te trouwen. Dat zal daar dan wel problemen geven omdat ze vast niet de documenten mee kan krijgen die ze daar nodig heeft. Gevolg: in sommige landen wordt het misschien mogelijk om voor indonesche vrouwen te trouwen zonder bewijs van ongehuwd zijn e.d. Na 't huwelijk is terugkeer naar indonesie niet zonder risico. Emoticon: Nooo

Kortom veel geld levert het niet op, maar wel heel veel ellende voor de slachtoffers.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste vrienden , i.h.b. Agung

Ik hoop dat jullie(je) mij niet verkeerd gaan begrijpen, het kan overkomen dat ik weer dwars gaat doen, dat ik komentaar geeft alleen om komentaar te geven. Mocht het zo zijn , ekskuseer moa.
Mijn bedoeling is dat ik ook de andere kant laat zien , en indien nodig met een (ongevraagde) advies te komen om naar eventueel oplossingen te gaan zoeken.Tenminste voor zover ik kennis van zaken heb.
Want eerlijk is eerlijk mijn kennis over de turisme in indonesia is ook nul komma nul , maar als men gaat praten over de interne verhoudingen tussen de suku's (eiland/provincie bewoners , dan kan ik wel een beetje meepraten.
En ook hoe de mensen daar leven ,de opleidingsnivo etc , en hoe ze naar de buitenlanders(bule) kijken.En uiteraard ik zal nooit de achterste kant van mijn tong laten maar ik probeer gewoon om mijn medelanders aan een kleine maar soms nuttige info te komen.
Over de mogelijke gevolgen kan ik kort zijn , als de basis GOED is (liefde, echte liefde) dan kan je alles overwinnen.Wat is 1 of 2 jr wachten , en zolang je aan de wetten houdt is er ook niks aan de hand.
Want als je bewust de wetten gaat overtreden , dan wordt je vroeg of laat gekonfronteerd met de gevolgen.
Maar als de basis ZWAK is , knipperlicht relatie ," buitenhuissnoepen ", de toekomstige man belazeren als hij voorlopig terug gaat naar europa , hem zien als dompet hidup (ik moet lachen toen ik het voor eerst las) etc etc dan is de uitkomst al van te voren duidelijk.

groetjes

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Mijn eerste reactie was: alweer is de Indonesisiche vrouw de pineut, want hoeveel kerels kunnen die 40.000 euro op tafel leggen? Dat wordt dus "kumpul kebo" met de eventuele kinderen als grote slachtoffers.
Aan de andere kant, als dat geld bestemd is voor de vrouw bij het vastlopen van het huwelijk, dan lijkt het me wel wat. Ik heb al een paar voorbeelden gezien van zo'n gemengd huwelijk (in Indonesia gesloten) dat stukgelopen is en waarbij de vrouw niet op een financieel vangnet kon terugvallen. Alleen maar omdat het huwelijk in het land van de echtgenoot niet is geregistreerd door allerlei bureaucratische hindernissen.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hebben ze daar ook zo'n Komisi van gelijke behandeling ??

Dan moet het regel ook gelden voor de mannen , of niet ?

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Beste vrienden , i.h.b. Sidia,
Ik stel jou (en ieder anders) commentaar juist zeer op prijs! Zoals je gezien hebt zet ik mijn soms doordachte en soms niet zo doordachte ideeen op dit forum. Dit alles per definitie vanuit mijn eigen perspectief en ervaring. Om daar een reactie op te krijgen vanuit een ander perspectief is naar mijn idee eigenlijk het doel van een forum zoals dit.

Hebben ze daar ook zo'n Komisi van gelijke behandeling ??
Dan moet het regel ook gelden voor de mannen , of niet ?
Volgens mij hebben ze eerder een commissie die moet toezien op het in stand houden van de ongelijke behandeling tussen man en vrouw. Emoticon: Cry

Groetjes,
A.A.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Ik stel voor, als de Indonesische regering blijft doorgaan met het uitvaardigen van dit soort onzinnige regels (ook andere regels zoals de ban op kussen in het openbaar, dat pornografie zou zijn) dat de regering in Indonesie van haar bevoegdheden wordt ontheven en het land voorlopig onder curatele wordt gesteld bij de Verenigde Naties totdat er weer een overheid kan worden gevormd die wel van plan is hun verstand te gebruiken Emoticon: Wink Emoticon: Wink Grapje...

Gracias. Sama sama

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

uitvaardigen van dit soort onzinnige regels
Ho, Ho, 't is nog maar een voorstel... De leden van deze commissie lidmaatschap van een criminele organisatie ten laste te leggen lijkt mij echter wel wat... Emoticon: Very funny

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-10-2005 13:34 kiwimave wrote:

het land voorlopig onder curatele wordt gesteld bij de Verenigde Naties totdat er weer een overheid kan worden gevormd die wel van plan is hun verstand te gebruiken Emoticon: Wink Emoticon: Wink Grapje...

Waarom niet ,
ziet wel zitten als "tijdelijk protectorat" van de VN , uiteraard moet de levenstandaard en salarissen ook opgetrokken worden naar een beschaafde nivo.Minimum loon van 1000 euro netto voor iedereen, geen gezeik iedereen rijk. En als het goed gaat , mag de VN haar biezen weer pakken.
Sidia pak als eerste zijn koper richting oosten.Maar ervaring en kennis moet wel betaald worden. Ben geen Sinjokolaas .Dus met rumah dinas dan mobil dinas. Consultant Human Relation ?

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Onderzoek lidmaatschap criminele organisatie? Dat lijkt me niet zo'n goed plan, kan je iedere politieke bobo in Indonesie wel achter slot en grendel zetten Emoticon: Wink

Gracias. Sama sama

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Mijn eerste reactie was: alweer is de Indonesisiche vrouw de pineut, want hoeveel kerels kunnen die 40.000 euro op tafel leggen? Dat wordt dus "kumpul kebo" met de eventuele kinderen als grote slachtoffers.
Aan de andere kant, als dat geld bestemd is voor de vrouw bij het vastlopen van het huwelijk, dan lijkt het me wel wat. Ik heb al een paar voorbeelden gezien van zo'n gemengd huwelijk (in Indonesia gesloten) dat stukgelopen is en waarbij de vrouw niet op een financieel vangnet kon terugvallen. Alleen maar omdat het huwelijk in het land van de echtgenoot niet is geregistreerd door allerlei bureaucratische hindernissen.
Als IndonesiŽ Nederland was dan zou dit geloofwaardig kunnen zijn, Sidik.
Ik vermoed dat aan dit voorstel andere gedachten ten grondslag liggen. Zoals het bewust opwerpen van een barriŤre als Indonesche vrouwen willen trouwen met een westerling. Ik vermoed dat deze huwelijken hun een doorn in het oog zijn, omdat door dat intensieve contact met een westerling de vrouw, maar ook haar familie, de ogen geopend wordt voor wat er in de rest van de wereld gebeurt. Wat in hun ogen niet veel goeds is.

Het beleid van dom houden en afschermen is iets dat je overal terugvindt binnen IndonesiŽ vandaar mijn vermoeden.

Een paar voorbeelden zijn de barriŤre voor IndonesiŽrs die opgeworpen is om de landsgrens over te gaan. Een telefoonaansluiting die alleen binnen IndonesiŽ werkt is veel goedkoper dan een die ook naar het buitenland kan bellen. (Dit was 8 jaar geleden zo, of dat nog zo is weet ik niet)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 14-10-2005 13:55 Agung wrote:

...[br

omdat door dat intensieve contact met een westerling de vrouw, maar ook haar familie, de ogen geopend wordt voor wat er in de rest van de wereld gebeurt. Wat in hun ogen niet veel goeds is.

Het beleid van dom houden en afschermen is iets dat je overal terugvindt binnen IndonesiŽ vandaar mijn vermoeden.

Daarvoor heb je geen westerling(man) nodig , tegenwoordig lezen ze kranten en kijken ze TV (sinetron) , en internet is ook al doorgedrongen.

Ben ook voorstander van TV censuur ,. ondanks dat de sinetron populair is bij iedereen (kunnen ze lekker wegdromen en fantaseren) is er groeiende verzet in de kringen van de indon. intelectuelen.

Dat klopt , ik vind ook dat de overheid , opvoedkundigen ,het onderwijs hun verantwoordelijkheden gaan nemen , en de (nog) onschuldige zieltjes gaan beschermen. Dus een aangepaste censuur is wel op zijn plaats.

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Dat klopt , ik vind ook dat de overheid , opvoedkundigen ,het onderwijs hun verantwoordelijkheden gaan nemen , en de (nog) onschuldige zieltjes gaan beschermen. Dus een aangepaste censuur is wel op zijn plaats.
Dat ben ik wel enigszins met je eens. Ik bedoel van de ene dag op de andere alle censuur opheffen zou zondermeer averechts werken. Probleem is natuurlijk dat de mensen die de censuur toepassen hun eigen belang flink meewegen in hoe het nieuws gebracht wordt.

Uiteindelijk zou je toch een maatschappij zonder censuur willen, maar de weg om de grote massa daar voor op te leiden is nog lang....

bassi
User
spacer line

Geruchten doen de ronde.
Indonesie is het grootste moslim land ter wereld, over het algemeen was de groep niet zo extreem, maar het verhaal doet de ronde wat een kennis tegen me zei, die bomaanslag, ach ze willen gewoon al die buitenlanders uit Indonesie en met name Bali hebben, ze zijn bang dat de groep Christen(en) groeit op dit eiland want het is het meest poulaire deel voor buitenlanders, daarnaast zijn (bepaalde) moslims bang, dat al dat maagdelijk schoon ingepikt worden door buitenlanders, nu ik hier dus 1 week later dit forum leest dat men indien men wilt trouwen met een indonesische vrouw, de regering hiervoor veel geld vraagt, begin ik hem te geloven.
Het schijnt ook dat o.a. in pakistan de Taliban is verdreven en zij op zoek zijn naar een nieuwe standplaats op plek om zich te vestigen, dan hebben we het dus over de extreme moslims waar ook Bin Laden bij hoort.
Ook zei hij tegen mij dat als je Christen ben en een werk/verblijfvsergunning aanvraagt ook voor Bali, de Departementen zeer moelijk doen, terwijl als je als moslim een werk/woon/verblijfsvergunning nodig heb deze bijna direkt en veel makkelijker word afgegeven.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,379 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,258,879 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com