indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Hallo,
Vermits wijzelf er nog niet uit zijn waar we ons willen vestigen hadden we graag eens gehoord of er mensen zijn die de pro's en contra's van hun woonplaats willen geven. Natuurlijk zijn er ook andere factoren (werkplek, familie...) die meespelen maar die laat ik even buiten beschouwing. Het is natuurlijk ook erg subjectief. De ene plek is de andere niet voor de verschillende mensen maar dat wil ik nu ook even niet weten. Het mag bijna klinken als een reclamespotje. Graag enkel constructieve (pos en neg) geluiden. Onze grootste kanshebbers zijn in aflopende volgorde; Semarang, Yogya en Bali (in het algemeen). Deze rangorde is opgesteld volgens onze subjectieve en externe factoren (familiebanden, verleden, kennis van de stad...). Een argument voor Yogya kan bvb zijn dat er veel jeugd is annex studentenstad, toeristisch interessant... Ik hoor het graag. Bedankt alvast.

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

On 09-10-2005 21:37 patatje wrote:
Hallo,
. Het is natuurlijk ook erg subjectief. De ene plek is de andere niet voor de verschillende mensen maar dat wil ik nu ook even niet weten. Het mag bijna klinken als een reclamespotje. Graag enkel constructieve (pos en neg) geluiden.

Wat een arrogante toon slaat u hier aan, het klinkt een beetje alsof het een gunst is voor de bezoekers hier om u van advies te dienen, terwijl het toch zeker een gunst is om advies te krijgen, wat dat advies ook mag zijn.

R.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Patatje,

Het feit dat jij ergens wil gaan wonen moet niet van mijn eisen afhangen denk ik, dus is het veel belangrijker wat jij wil. Ik kan wel een paar puntjes opnoemen over Jogja:

• studentenstad
  • hierdoor veel brommertjes en de wegen in het centrum staan bijna 7 dagen per week (een paar uur per dag) vrijwel stil.
  • de rondweg is ideaal om rond te rijden, ergens naartoe te gaan, goed berijdbaar.
  • strand op ruim een uur rijden
  • vulkaan (en daarbij behorende natuur) op een uur rijden
  • Prambanan is een half uurtje, Borobudur een uurtje
  • vliegverbindingen met vele plaatsen

Of het voor of nadelen zijn, bepaal ik niet, dat is aan jezelf.

Yerun

• Yogya-Bali
    User
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Heb ook wel eens overwogen om in Semarang te gaan wonen maar Yogya ligt qua verbindingen veel beter. Dagelijkse vluchten naar allerlei kanten. Idem dito m.b.t. treinverkeer. Probleem zijn misschien de brommertjes maar dat is niet veel anders dan in Semarang.
    Flair van Yogya is dat het cultureel gezien wat meer te bieden heeft. Nadeel zijn de frustraties die je oploopt als je iets gedaan wilt krijgen. Daarvoor is Semarang een opluchting. Yogyakartanen hebben nog steeds een feodale inslag d.w.z. dat zij geen verantwoording en initiatief durven te nemen. En dat is op allerlei gebied.
    Dit ligt heel anders in Semarang dat van oudsher een handelsstad is geweest en waarvan de bevolking meer initiatiefrijk is (zal deels ook wel aan de invloed van een qua aantal behoorlijke Chinese minderheid liggen).
    Hangt er dus van af wat belangrijk voor je is:
    1. rentenieren of van je pensioen genieten: Yogya
    2. werken: Semarang
    3. leefbaarheid voor een westerling: Yogya
    4. stressbestendigheid: Semarang
    5. houthandel: Yogya (zit je dichtbij Klaten en goedkoper dan Jepara of Semarang)
    6. prijzen: Yogya
    7. strand: allebei
    Bali is voor mij persoonlijk geen optie. Heb er jaren geleden eens gewoond en kom er vrijwel maandelijks maar ik laat het toch maar liever bij bezoeken i.p.v. wonen. Voor kleine business OK, voor grote business Java.

patatje
    User
    User icon of patatje
    spacer line

Bedankt voor de interessante reacties al. Zelf hebben we natuurlijk al veel gewikt en gewogen en dan is het plezierig om eens een andere inval te horen. Het grote voordeel op dit moment, op praktisch gebied, van Yogya is de goede verbindingen, je geraakt bijna overal. Natuurlijk de afstand Yogya-Semarang is ook maar een dikke drie uur rijden. Ook geen onoverkomelijk probleem.
    Wat ook een issue is is dat er in Semarang een hele boel minder westerlingen zijn dan in Yogya. Soms is dat een nadeel, soms een voordeel. Als we dan daar rondlopen (ik ben wel een stukje groter dan de gemiddelde Indo) en dan ben je meer een wandelende attractie dan in Yogya waar ze toch wat meer gewoon zijn op dat gebied. Ik herinner mij nog heel goed toen we trouwden en mijn broertje (2.03m) en zijn vriendin rondleiden aan de Borobudur de IndonesiŽrs constant aan mijn broer vroegen of ze een foto mochten nemen en/of samen met hem op de foto staan. Heel grappig. Vooral de schoolreizen van Indo's uit Oost-Java. Die konden hun plezier niet op. Ik heb het op film staan en als ik dat zie dan is mijn dag goed.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.RichardFvV: Ik weet niet waarom u zo reageert, een slechte dag misschien? Het is alleszins niet zo bedoeld zoals u mijn vraagje interpreteert. Zelfs als ik het tienmaal herlees kan ik nog niet uw opmerking plaatsen. Als ik u mailadres had kon ik u ook van antwoord dienen. Ik ga dat hier nu niet op het forum doen. Ik heb alvast enkele tips voor u.

Albert
    User
    User icon of Albert
    spacer line

On 10-10-2005 09:53 patatje wrote:
    Ik herinner mij nog heel goed toen we trouwden en mijn broertje (2.03m) en zijn vriendin rondleiden aan de Borobudur de IndonesiŽrs constant aan mijn broer vroegen of ze een foto mochten nemen en/of samen met hem op de foto staan.

Ik herinner mij nog toen ik in '99 voor het eerst de trappen beklom dat er honderden kinderen waren welke allemaal mijn naam, adres, tel no en foto wilde hebben. Voelde me toen net een filmster.

Op gevoel afgaande zou ik gelijk voor Jogya kiezen. Voel me daar veel prettiger. Helaas kun je daar niet in de zee zwemmen. Althans ik heb het nooit geprobeerd met die golven.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Patatje yth.,

Om in INDOnesia 'rond te waren' dien je dit 'om te zetten' in: Bijv. 'sambal goreng ketang' ..... Emoticon: Clown Emoticon: Clown
    Maar ... INDOnesia is zo groot dat je niet moet 'blindstaren' op de geeikte toeristische plekken, m.a.w. 'Amsterdam is niet Nederland' ....
    Voor de rest ..... 'selamat kaki panjang' .....

Gruces/greets ..... Anis.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

patatje
    User
    User icon of patatje
    spacer line

De plaatsen waar we voor kiezen hebben een duidelijke reden. Semarang omdat mijn vrouw haar familie daar woont. Yogya omdat we daar elkaar hebben leren kennen, andere mensen hebben leren kennen, veel tijd doorgebracht, Indonesische stad die het meest paralel loopt met onze huidige woonplaats (jeugdig, cultuuraanbod....). Uiteraard zijn er nog andere plekken in IndonesiŽ die ons interesseren maar je moet ergens een keuze maken, het is zo al moeilijk genoeg. Mochten we beroepsmatig ergens anders terecht komen dan is dat ook goed.
    Toch bedankt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,141 posts - 13,703 topics - 27,448 members - last post @ 23-01-2020 03:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,591,898 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com