indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik maak voor mijn pleegzoon hier altijd geld over van mijn Raborekening, naar de Rabobank Indonesia waar hij een rekening heeft, die heeft wel een ibancode, het kan alleen via shared costs maar in de praktijk betaald hij niets , alleen worden mij in holland kosten doorberekend, Rabo nederland wilde eerst de Indonesische tak verkopen maar heeft daar sinds kort van afgezien.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Klopt Jan, dat was voorheen ook bij mij met Amro naar Amro.
Maar Frankieboy is een beetje eigenwijs, al weken geleden is hij gewaarschuwd dat overmaken naar BCA niet werkt, maar als zovele medelanders hier wil hij niet geloven wat mensen die hier al jaren zitten vertellen.

Hun Indonesische liefje heeft de wijsheid in pacht, dan toetsen ze dat het hier op het forum en krijgen negatieve reacties en zijn op hun pik getrapt.
Vervolgens doen ze wat hun liefje hun heeft wijsgemaakt en gaan de bietenboot in.
Op een bepaald moment zijn ze total loss en ridder te voet, dan zie of hoor je ze niet meer.

Allerlei Indolovers hier op het forum gaan dan op de barricade als je zo'n dappere dodo tracht wakker te schudden, dan ben je grof zeggen ze.
Maar na verloop van tijd zie je zo'n jongen die volledig is uitgekleed niet meer terug, maar dan hoor je al die Indo lovers ook niet meer, die vragen zich dan ook niet af wat er is gebeurd. Emoticon: Angry

Ze herinneren zich alleen de harde taal van mensen die verdomd goed weten hoe het hier werkt, ik denk dat Yogya Bali daar wel een boekje over open kan doen Emoticon: Yes!
Voor mij maakt het geen ruk uit, ik ben wie ik ben en zeg wat ik te zeggen heb, ik heb ook al vele malen gelijk gehad, maar daar gaat het bij mij niet om.
Als ik maar één bule heb kunnen redden om uitgekleed te worden hier, ben ik al tevreden :

Voor de rest kunnen alle mensen die boos op mij zijn omdat ik de keiharde waarheid vertel mij gestolen worden, zielepieten die de discussie niet aan durven.
Enge Malam die alleen maar negatieve dingen schrijft, gemakkelijk gezegd als je 4 weken per jaar hier op een vakantie bent.

"Help ik wil emigreren" of "Ik ben verliefd op Bali en wil emigreren" wat moet je daar nu mee.
Alle zogenaamde Indonesië kenners die alleen maar op vakantie zijn geweest juichen dat toe, dan komen er een aantal mensen die hier wonen en door schade en schande wijs zijn geworden, die commentaar geven en dan zijn die ineens grof Emoticon: Confused
Schiet mij maar terug in een condoom.

Ik wil trouwen, ook zo'n mooie, of je effe moslim wil worden, nu is dat niet zo'n probleem, dat is namelijk één zinnetje in bijzijn van een imam en liefst ook nog getuigen en schoon is je kunstgebit.
Nee de familie wenst dat je koranles gaat nemen bij een imam en een feest geef met 400 gasten, rot toch op.

Zeg je er hier wat van dan vliegen allerlei mensen je in je haren, intelligente mensen die je dan grof vinden, Indolovers die geen idee hebben wat een impact zoiets heeft en na een aantal weken Indonesië weten wat goed of fout is.

Dit is een mooi forum, mensen die naar Indonesië willen reizen kunnen hier geweldige informatie krijgen.
Maar mensen die Indonesië gaan promoten als emigratie land en na enkele weken per jaar door een roze bril dit land te hebben bekeken mij willen vertellen hoe het hier is?
Die zijn bij mij aan het verkeerde adres, dan maar niet populair, maar wel eerlijk Emoticon: Yes!
Wie de schoen past enz. enz, Emoticon: Bye bye

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Sommige mensen weten niet waarover men hier praat...

Binnen 3 dagen was het geld overgemaakt van ING naar BCA! Het was 'shared' en het kostte mij 6 euro en de ontvanger moest omgerekend $5.08 betalen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Fantastisch Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.FrankR dat het overmaken van ING naar BCA weer werkt
In het verleden heb ik er nooit problemen mee gehad totdat de "mastercard-c risis"
begon, schijnbaar begint er nu bij BCA ook iets te verbeteren.
Want enige weken geleden moest ik nog een zak geld meenemen en geld naar de
BRI overmaken omdat die eikeltjes bij de BCA hun software nog niet op orde hadden.
Nu is het wachten wanneer er weer gepind kan worden bij BCA en Pertamabank
met een europese pinpas.
Of ben ik nu uit mijn nek aan het lullen en bestaat dat probleem ook niet ??
Misschien weet je het beter

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

On 02-10-2013 03:01 FrankR wrote:

Binnen 3 dagen was het geld overgemaakt van ING naar BCA! Het was 'shared' en het kostte mij 6 euro en de ontvanger moest omgerekend $5.08 betalen.

Buitenland betalingsopdracht voor 11u 's ochtends bij ING geplaatst = volgende werkdag binnen op de BCA rekening.

Bij "shared costs" berekent ING aan u als verzender Euro 6,-, "verdwijnt" er Euro 11,- van het Euro-bedrag dat u overmaakt en betaalt de ontvanger (de BCA rekeninghouder) ook nog eens IDR 50,000,- aan afhandelingskosten voor een binnenkomende buitenlandbetaling. Al met al in Euro's dus een totaal aan verzend- en ontvangkosten van ca. Euro 20 - 21,-

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 02-10-2013 03:01 FrankR wrote:

Vandaar dat ik dit schreef meneer de allesweter.

Aangezien er ook nog niet gepind kan worden bij BCA met Cirruslogo (ING via Mastercard) lijkt het erop dat BCA een probleem heeft.
Het is te hopen voor je dat ze dit inmiddels hebben opgelost, maar reken er niet op, om teleurstelling te voorkomen.

En niet jokkebrokken over de kosten van je spoed overmaking, dat is niet netjes.
Maar je hebt het en ik ben blij voor je, nu nog volwassen worden Frankieboy.

Pardi
User
spacer line

Hoi Malam wat een geklooi allemaal om geld over te maken. Ik heb reeds 18 jaar een rekening bij BNI in Sungai penuh en mijn bank in Nl is ABNAMRO. Geld overmaken naar Indo kost 3 dagen maximaal. Kort om misschien een overweging waard om over te stappen. Ik kan maximaal 5 juta per dag op nemen. Kortom ik ben zeer te vrede.

Geld over maken is duur, maar als je geen ander mogelijkheden hebt, is het een goede en tot nog toe een betrouwbare manier.
Een goede koers voor mijn Euro's krijg al jaren bij de chinezen geld wisselaar in Jakarta, en neem het mee naar Sumatra.

Je schrijft op een leuke stukjes, zo van: ik vind en vat voor ieder een van alles wat.

salam dari Pardi

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Pardi, na het gedonder hier met geld opnemen ben ik naar de BRI gegaan, probleemloos kon/kan ik daar terecht, BNI ook weer, BCA dus nog niet.
Het is inderdaad het overwegen waard om over te stappen.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Na de test deze keer een groter bedrag overgemaakt (shared cost) en binnen 2 dagen overgeschreven. I.p.v. $5 werd deze keer $14.30 afgeschreven van de ontvanger.

En ik heb me nog even verdiept bij de ING en BCA site.

ING rekent bij Our / Shared Cost 0.1% over het bedrag met een minimum van 6 euro en een maximum van 50 euro ( = 0.1% van 500.000 euro). Bij Our Cost komt daar nog 25 euro bij voor Indonesië. Op de BCA site staat bij "Banking Servives, Transfer of Funds, Inward Remittance" Credit to Foreign Currency account with us USD 5.

Dus niet bijna 3x zo veel! Telefonisch werden niet veel wijzer en doorverwezen naar de centrale bank. We gaan dat nog even uitzoeken bij een bezoek aan de lokale BCA bank.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Het is en blijft verstandig een Euro rekening te openen bij een Indonesische bank.

Ten eerste zijn er geen verborgen kosten. Maar wat nog veel belangrijker is, is dat men dan kan rondshoppen om te zien waar men de beste wisselkoers krijgt. Cash Euro's opnemen kan als men maar op tijd verwittigt (2 werkdagen).

Op moment van schrijven, biedt Permata bijvoorbeeld een koers aan van 16125 als men meer dan het equivalent van $10.000 wisselt.

Niet alle banken hebben een Euro rekening mogelijkheid; Mandiri en Permata wel, voor zover ik weet heeft BCA alleen USD en GBP.

Sorry, had dit beter hier geplaatst:

On 07-10-2013 06:47 Lieve wrote:

Als men de online banking software goed gebruikt, is er helemaal geen probleem. Wij hebben de afgelopen maanden meermaals geld van ABN/ING/Fortis overgemaakt naar BCA/Permata/Mandiri en het werkt perfect.

Natuurlijk moet men niet proberen een IBAN in te voeren, dat is immers een Europese aanduiding. Een SWIFT (of BIC) is belangrijk, en sommige systemen en banken, vereisen ook een bankcode en zelfs een branch nummer, voorafgaand aan het rekening nummer! Deze Sandi Bank is normaal 7 posities.

Als voorbeeld; met ABN en Permata is het verstandig dit in het rekeningnummer-veld in te geven: 0137805/xxxxxxxx. Dus 013 staat bijvoorbeeld voor de bankcode van Permata, 7805 is de branch in CBD Sudirman. Als men dit weglaat, is het altijd maar gokken of het bedrag aankomt (wij hebben beide ervaringen).

Dit lijkt trouwens op het Amerikaanse systeem; daar heb je een bank routing (transit) number nodig. Deze RTN of ABA moet je ook vermelden bij het overmaken van bedragen naar Amerikaanse rekeningen. Anders kan het flink fout gaan.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Leuk nieuws Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Lieve maar een rekening openen in indonesie kunnen mensen
zonder kitas (vakantiegangers en sosbud) niet of via een slinkse truuk.
Bovendien z ijn veel banken slechts gedekt tot maximaal 1.000.000 rupiahs
mocht er iets met de bank verkeerd gaan en de economie in Indonesie mag
op het oog voor velen booming zijn er zit een onzekere factor in het gehele
verhaal en iedereen weet inmiddels dat banken soms rare streken uithalen
of "uitglijden"

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Men heeft inderdaad een ITAS/ITAP nodig mr. Sabar2, maar ik snap uw punt niet helemaal wat dit te maken heeft met een Euro rekening t.o.v een Rupiah rekening? Als men dus naar een eigen rekening in Indonesië geld wil overmaken, wordt men altijd hiermee geconfronteerd, welke munteenheid het ook is.

De KITAS interpretatie is trouwens niet helemaal correct; de BI (nationale bank van Indonesië. ) schrijft voor dat buitenlanders in het land gedomicilieerd moeten zijn. En domicilie is volgens de wet, eigenlijk een brief-adres (kort door de bocht voor de leesbaarheid van deze discussie). Men kan ergens gedomicilieerd zijn als men voldoende (familiale) connecties met de streek heeft, iets huurt e.d. In uw of mr. Malam's situatie zou ik dit gebruiken in discussies met de lokale bank; de BI vereist immers geen ITAS. Ik besef dat de kans klein is dat ze dit zullen accepteren in uw lokaal bankkantoor maar nee heb je en ja kan je krijgen, toch?

Nog iets, de banken passen de BI voorschriften meer en meer toe. Deze zijn in 2002 opgesteld met als doel het tegen gaan van witwaspraktijken maar, nog belangrijker, het vermijden van munteenheid speculaties door buitenlanders. Overwinteraars op Bali of mensen op visa runs die een bankrekening hebben kunnen openen in het verleden, mogen dus van geluk spreken.

Eén tip; het wordt nog erger. Ze moeten officieel zelfs nagaan of de persoon wel een belastingregistratie heeft (NPWP=tax id nr). En zo zijn er wel meer voorschriften die al langer bestaan maar nog niet worden toegepast, denk maar aan een risicoprofiel. Als u kan kiezen, dus liever vroeger dan later een rekening openen.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

On 07-10-2013 17:58 sabar2 wrote:

Bovendien z ijn veel banken slechts gedekt tot maximaal 1.000.000 rupiahs
mocht er iets met de bank verkeerd gaan

Ik denk dat u zich hier vergist; een inleg zou slechts voor €70 verzekerd zijn? De LPS is veel hoger. Uit mijn hoofd is het 2 miljard rupiah per bank per persoon. Dus ca. €130.000. En dat is al zo de laatste vijf jaar.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Lieve, dat domicilie verhaal dat ken ik en heb dat ook aangevoerd maar ...
wanneer je geen interne mensen hebt die "mee willen werken" dan gaat dat
niet lukken.Maar met geld en connecties kun je veel regelen.
Ik ken wel een paar "vakantieverblijvers" die een rekening hebben lopen
maar met gebruikmaking van een indonesische trukendoos en echt safe
zou ik me daar niet bij voelen.
Dat de dekking (LPS) 1 juta was is wellicht achterhaald maar zelfs al zou deze
verhoogd zijn tot 2000 juta dan nog zou ik (persoonlijk) geen grote bedragen
parkeren bij een indonesische bank.
De zeepbel hangt al geruime tijd in de lucht en ik kijk er niet van op wanneer
het ineens "plopt"

spacer line  

On 08-10-2013 02:59 sabar2 wrote:

Ik ken wel een paar "vakantieverblijvers" die een rekening hebben lopen
maar met gebruikmaking van een indonesische trukendoos en echt safe
zou ik me daar niet bij voelen.

De" Indonesische" trukendoos in combinatie met slimme WNA is publiek geheim, dus weten de instanties dat ook.

Lieve schreef ook dat er strakker op de regels wordt gelet.
S.A schreef o.a : Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 23-11-2008 09:51
"De witwaspraktijken zijn ook al lang bekend , men hoeft alleen maar te kijken naar de B.I. regelingen , het bestaan van belastingverdragen tussen Indonesia en buitenlandse regeringen ".

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Toch wel een beetje jammer hè Surya.
Al die aandacht voor een bule met een paar centjes, terwijl het opperste gerechtshof en alles wat er onder zit voor miljarden aan het witwassen zijn geslagen en frauderen.
Hoeraaaa leve Akil Muchtar één van de hoogste mannen van Indonesië die nu voor de ogen van de wereld verdomd duidelijk heeft gemaakt hoe de Indonesiër en het systeem in elkaar steekt.
In één woord "schande"

spacer line  

Om,
wat fout is , is gewoon fout.

Dat er vele wegen naar Rome (figuurlijk in deze thema) naar Rome kan leiden is ook bekend.
Als je gesnapt ben dan heb je pech of een beetje dom gehandeld.
De goedbedoelde maar foute adviezen volgen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-10-2013 14:23 Surya Atmadja wrote:

De goedbedoelde maar foute adviezen volgen.

Die personen die dat doen zien we hier op het forum komen en gaan.
Dan heb ik meer waardering voor ene Om Surya, mag het niet altijd met hem eens zijn, maar ik heb wel vele dingen van hem opgepikt.

Al die losse flodders die hier even hun wijsheid komen ventileren en vervolgens weer in de anonimiteit verdwijnen heb ik niet zoveel mee.
Teveel figuren die hier even komen vertellen dat groen tegenwoordig rood is en als er enige twijfel is dan zijn ze weer weg Emoticon: Confused

Dan zie je die zelfde figuren op ander sites/fora vertellen dat groen tegenwoordig rood is en dan krijgen ze ook daar te maken met twijfel.
Daarna zie je ze niet meer, want dan blijkt achteraf groen toch groen te zijn en dan zijn ze ineens doodstil Emoticon: Wink

Dat soort omhoog gevallen intelligente figuren kan ik persoonlijk missen als kiespijn.
Ik zeg speciaal persoonlijk, ik kom namelijk uit de arbeidersklasse, en er schijnen figuren hier te zijn die dat verfoeien.

Tja zo steekt de wereld nu éénmaal in elkaar, alles heeft zijn prijs zullen we maar denken.
De één heeft zijn rug verziekt met hard werken en kan lekker freewheelen nadat hij klaar is.
De andere heeft zijn intelligente hersenen verziekt en heeft geen nageltjes om aan zijn kont te krabben van de armoe.

Het één en ander wordt vaak duidelijk op een forum als dit, maar het is en blijft iemands eigen keuze.
Rug of hersens verziekt, munten hebben ja of nee, dat hebben we allemaal in het verleden zelf in de hand gehad, lijkt me niet reëel om dan achteraf arrogant op iemand neer te kijken Emoticon: Bye bye

jomaarsen
User
spacer line

ik wil 1 opmerking plaatsen pas op met bankrekeningen in indonesie er zijn teveel mensen die er van willen profiteren.
Voor je het weet is een groot deel weg

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 11-10-2013 09:39 jomaarsen wrote:
ik wil 1 opmerking plaatsen pas op met bankrekeningen in indonesie er zijn teveel mensen die er van willen profiteren.
Voor je het weet is een groot deel weg
mijn bankpasje zit in mijn portemonnee en de pincode weet niemand, ook vrouwlief niet. Bankboekje ligt in de kluis, dus daar kunnen maar enkele personen aan. Ik acht dit net zo veilig als een rekening in Nederland. Let wel; geen en/of rekening natuurlijk dat is vragen om problemen.

papadom
User
spacer line

Ik maak al jaren geld over via Western Union naar verschillende adressen in Indonesie .Nog nooit misgegaan , en een keurige SMS,je als de begunstigde het geld heeft opgenomen . Iets duurder , maar geen sakit kepala....

Martinus
User
spacer line

Ik maak ook al jaren geld over naar de BCA rekening van m'n stiefdochter op Bangka, vroeger via de Postbank nu ING bank. Nog nooit problemen problemen mee gehad ook niet toen zij woonde in Palembang en Bandung voor haar studie aan de universitei daar.
Uiterlijk 2 dagen later kan zij het geld pinnen.
Ik betaal de kosten nu € 31,- duur maar wel safe.

O ja, zij is Drs. economie en accountant.

theo-java
User
spacer line

[quote] Op 07-10-2013 07:00 schreef Lieve:
Het is en blijft verstandig een Euro rekening te openen bij een Indonesische bank.

Ten eerste zijn er geen verborgen kosten. Maar wat nog veel belangrijker is, is dat men dan kan rondshoppen om te zien waar men de beste wisselkoers krijgt. Cash Euros opnemen kan als men maar op tijd verwittigt (2 werkdagen).

Op moment van schrijven, biedt Permata bijvoorbeeld een koers aan van 16125 als men meer dan het equivalent van $10.000 wisselt.

Niet alle banken hebben een Euro rekening mogelijkheid; Mandiri en Permata wel, voor zover ik weet heeft BCA alleen USD en GBP.

Lieve,
Ik heb je raad opgevolgd en een euro rekening bij de BCA –Banyuwangi geopend
Dat was niet eenvoudig.
Mijn rupiah BCA bankboekje kwam te vervallen en ik kreeg een nieuw boekje met andere kleur
Een multirekening noemen ze dat
Ik moest € 1000,00 storten om de euro rekening te openen
Een week erna kreeg ik een checqueboekje om euro’s op te nemen
Via de Rabo-NL heb ik gelden overgemaakt naar deze eurorekening.Werkt perfect
Ik kreeg van de BCA uitprints als ik daarom vroeg en via Jakarta maandafschriften, totdat er thuis op mijn computer een VPN geinstalleerd was
De VPN is nodig om handelingen te plegen met je eurorekening(transfers-mutaties enz.)
De eurorekening word als bisnisrekening behandeld

Na 40 dagen(!!) kwam vanuit Surabaja( 5 uur reizen!) een BCA medewerker de VPN installeren op mijn computer thuis in Banyuwangi
. Tijdens deze 40 dagen kon ik geen mutaties inzien of met transfers werken
Na een paar weken had ik storing met die VPN .Ik kreeg code error 414 en 440
Bij de Rabobank kan je onmiddelijk nagaan wat die codes betekenen
Zo niet bij de BCA.Ook niet op hun website en instructieboekje van de bisnis eurorekening en ook niet bij de BCA - Banyuwangi
Een BCA “specialist” uit Banyuwangi kwam dit een paar dagen later bij mij thuis ff reperaren.
Is lang bezig geweest op mijn computer want de VPN werd steeds geblokt.
Opnieuwe installeren ging ook niet
Ten einde raad heeft deze “specialist” Jakarta gebeld en via de telefoon instructies opgevolgd.
Doch zonder resultaat.De VPN blijft geblokt en ik kan alleen nog mijn saldo zien.
Andere handelingen zijn niet meer mogelijk.
Dat wordt weer uitprints en afschriften vragen bij BCA-Banuwangi

Inmiddels heb ik voldoende saldo om € 5000,00 op te nemen.(Prive redenen)
Ik bood mijn cheque van € 5000,00 aan bij customer service en de BCA medewerker kreeg onmiddelijk “buikpijn” Dat heeft een halfuurtje geduurd met veel gepraat en telefoontjes
Ze zouden mij thuis bellen.Het zou 2 tot 3 dagen duren.(zie ook tekst Lieve)
Helaas heeft dit soort rituelen 14 dagen geduurt met langdurige gesprekken op de BCA bank en ook bij mijn thuis. De reden?
Banyuwangi had niet zoveel euro’s en Sitobondo ook niet en Jember ook niet en Malang ook niet.Ondanks mijn herhaalde vraag om een Jakarta geldtransport ,bleef men maar zeuren over te weinig “stok”in omliggende steden
Ik moest ook € 84,00 betalen vanwege koerswisseling
Dit heb ik geweigerd ! Zie laatste info hieronder.
Na heel veel gedoe en gedreig mijnerzijds om een dikke brief naar Jakarta te sturen met alle toeters en bellen die ik heb meegemaakt betreffende deze eurorekening, heeft men deze koers prijs van € 84,00 zelf maar betaald.
Eind resultaat ??
Mijn getekende cheque inleveren zodat een BCA medewerker de volgende dag vanuit Banyuwangi naar Denpasar kon afreizen om € 5000,00 daar op te halen (5 uur reizen+5 uur terug) De ander dag kon ik mijn € 5000,00 ophalen.
Voordat ik het geld kreeg moest ik nog formulieren invullen en diverse handtekeningen moeten plaatsen .O.a. op 2 lijsten waar alle bankbiljet nummers op waren vermeld
De € 5000,00 was verdeeld in 40 x 50 + 30 x 100)
Uiteraard moest ik deze 70 bankbiljetten in het openbaar natellen met vele nieuwsgierigen blikken want je bent een bule met vreemde flappers in z’n hand.

Dus Lieve,
Verborgenkosten zijn er wel degelijk bij een eurorekening.(zie laatste info hieronder)
En of het zo verstandig is om een eurorekening te openen betwijfel ik.
Ik krijg een bisnis rekening opgedrongen die ik helemaal niet wil .Ik heb geen bisnis.
Je hebt een NPWP+KITAP nodig (heb ik) en dan wordt je euro rekening automatisch een bisnis rekening bij de BCA.
Als ik al die trammelant van te voren had geweten dan had ik het zeker niet gedaan.
Maar ja,je rolt van het 1 in het ander en die trein dendert dan door

De volgende keer wil ik weer € 5000,00 op nemen. .(Prive redenen)
Doch ik heb geen zekerheid omtrent het betalen van een koersverschil .
Hopelijk heeft er iemand op dit forum ervaring in dit soort zaken
Dit wacht ik eerst af voordat ik een dikke brief schrijf naar Jakarta.
Ook de reacties op dit forum zal ik dan meenemen naar Jakarta zodat ik “beslagen ten ijs” komt

BCA-Banyuwangi zegt:
In Denpasar of Surabaya of Jakarta enz. kan ik geen euro’s van mijn eurorekening afhalen met mijn cheque boek Alleen BCA Banyuwangi
IS DAT ZO?

Ter info:
1.Transfer Rabo-BCA = BCA kosten
2. Ik krijg geen rente op eurorekening
3. ik betaal € 4,00 per maand bewaarkosten op mijn eurorekening
4. Ik vraag mij eigen euro’s op via een cheque
5. De BCA behaalt winst met zaken doen van mijn euro’s (incl.velen anderen)
Moet ik dan ook nog eens koersverschil betalen voor opname van mijn eigen euro’s?

spacer line  

geld uit indoniesie naar nederland over maken kan dat eenvoudig?
bv 400 000 000 RP of is daar een limiet aan gekoppeld.

spacer line  

Is altijd makkelijk.
Onder bepaalde limit ( van B.I) kan je gerust sturen ( ik dacht 100 miljoen rup).
Dat kan de gewone handelsbank je vertellen.
Heb je 400 miljoen dan moet je 4 x sturen of melden , alleen kan de Indonesische bank of de Nederlandse kant mss vragen stellen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,995,258 topic views - 222,235 posts - 13,491 topics - 16,270 members - last post @ 24-09-2017 15:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,103,430 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com