indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

peewan
User
spacer line
 

voor geld overmaken kijk op : cash2cash.come2me.nl

salam Peter



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 11-01-2008 15:24 peewan wrote:
voor geld overmaken kijk op : cash2cash.come2me.nl

salam Peter


Wah, wat een foeilelijke website... sorry dat ik het zeg hoor, maar echt veel vertrouwen wekt het niet. Hoewel de gebruikte logo's bekend zijn vraag ik me af of 'cash to cash' deze wel zonder meer mag gebruiken.

Het aantal kantoren is ook niet om naar huis te schrijven trouwens, als ik het moet gaan halen in Surabaya, dan kost me dat nog eens twee keer een enkeltje bus a 10 euro, en drie dagen... dus goedkoop? tja, wie zal het zeggen Emoticon: Party!



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Dag allemaal,

Ik proberen te snappen hoe ik geld kan overmaken naar een bankrekening in Indonesie en ik maak al vorderingen Emoticon: Smile . Na wat op en neer gebel met mijn eigen bank met diverse informatie (?) heb ik begrepen dat ik daarvoor de swiftcode nodig heb en EVENTUEEL het nummer van de bankcode.
Swiftcode zou zijn CENAIDJA maar dat van die bankcode kom ik niet achter. De laatste 2 letters van de Swiftcode staan voor Jakarta. Mijn bank kan me ook niet vertellen OF de BCA (want daar hebben we het over) over bankcodes beschikt (in dat geval zou het rekeningnummer worden voorafgegaan door dit betreffende cijfer) of dat het rekeningnummer aan een bepaalde plaats verbonden is en zo al vanzelf duidelijk is naar welke plaats het naar toe moet. Wie weet hier iets van?

groeten
Anne Mieke


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Swiftcode zou zijn CENAIDJA

Dat is voldoende na die Swiftcode kan je de nummer van de rekeninghouder invullen, en komt zo goed over.
Zo is het bij ons altijd automatisch in de computer gebrachte adresboek .
Alles loopt via Jakarta je kan geen rechtstreeks naar Bandung of andere plaatsen toe sturen.
Maar de rekeninghouder nummer staat denk ik de eerste 4 cijfers voor de bank code.
Zoals dat ook hier is bij de Nederlandse banken de eerste 4 cijfers is de bank nummer, en daar aansluitend, de rekeninghouder nummer. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 07-02-2008 17:22 zieleffe wrote:

...

Alles loopt via Jakarta je kan geen rechtstreeks naar Bandung of andere plaatsen toe sturen.
Maar de rekeninghouder nummer staat denk ik de eerste 4 cijfers voor de bank code.
Zoals dat ook hier is bij de Nederlandse banken de eerste 4 cijfers is de bank nummer, en daar aansluitend, de rekeninghouder nummer. Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Dus je bedoelt dat aan de eerste 4 cijfers te zien is naar welke vestiging het heen moet? Een van de mw's van de bank hier in NL zei nogal dreigend dat ik er wel een bankcode bij moest zetten (extra dus) anders wisten ze niet naar welke plaats het moet en blijft het geld steken (in Jakarta dus).
Maar een van de mw's zei me ook dat ik een IBAN code/nummer moest invullen. Kennen ze helemaal niet in I. Alles overhoop gehaald daar maar IBAN blijkt een Europading te zijn.
En dan zit ik nog wel bij een internationale bank! Triest dat ze daar niet (in een keer) goede info over kunnen geven en dat verschillende medewerkers verschillende dingen beweren.

Dank

gr
AM


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Jantje
User
spacer line
 

Anne Mieke schreef:
Een van de mw's van de bank hier in NL zei nogal dreigend dat ik er wel een bankcode bij moest zetten (extra dus) anders wisten ze niet naar welke plaats het moet en blijft het geld steken (in Jakarta dus).....


Wat een narigheid bij die Nederlandsche bank. Om al die frustraties te omzeilen zou je het geld ook gewoon als drukwerk kunnen versturen. Dan weet je nl zelf dat het verstuurd is. Of het ooit aankomt bij de ontvanger is een ander verhaal. Een “Indoding” Emoticon: Yes!



Mr. Jacob
User
spacer line
 

Ik maak maandelijks geld over naar Indonesië. maar heb nog nooit en swiftcode in hoeven vullen. Vorige week woensdagavond maakte ik via internet (Postbank) € 100 over naar mijn vriendin die een rekening heeft bij de BNI in Makassar. Twee dagen later was het er al (RP 1.373.000, incl. onkos Rp 7.000). Ik vul alleen het bedrag in euro's, haar bankrekeningnummer, naam en adres bank en haar naam en adres in. Dat doe ik nu al 4 jaar naar 3 verschillende rekeningen in Indonesië. Het geld komt alleen steeds sneller aan. Een swiftcode of iets anders heb ik nog nooit ingevuld.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 08-02-2008 00:11 Mr. Jacob wrote:
Ik maak maandelijks geld over naar Indonesië. maar heb nog nooit en swiftcode in hoeven vullen. Vorige week woensdagavond maakte ik via internet (Postbank) € 100 over naar mijn vriendin die een rekening heeft bij de BNI in Makassar. Twee dagen later was het er al (RP 1.373.000, incl. onkos Rp 7.000).


Het wordt interessant nu... Misschien hanteert de Postbank andere voorwaarden/handelswijzen dan die van mij (ABN Amro) mar goed die Swiftcode heb ik dus dat gaat wel goed.
Wat wel interessant is zijn die onkosten. Mijn bank rekent overboekkosten van € 4,50 bij gedeelde kosten. Als ik ook de kosten van de ontvanger wil dragen komt daar nog eens € 20,00 (!) bij, maar dat lijkt me een beetje veel De reden die daarvoor wordt opgegeven is dat ze niet precies weten wat de buitenlandse bank daarvoor rekent. Nou in elk geval geen € 20,00 riep ik nog (lucratieve handel voor de ABN Amro)
Maar ik geloof jullie, ga het in het weekend proberen. Terima kasih

Anne Mieke


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Annemieke, als je de ontvanger laat betalen voor alle kosten dan kost dat ongeveer 5 USD per transactie, ongeacht het bedrag. Zo stuur ik mijn geld, en dat is niet op de ontvanger te pesten, maar om ongeveer 20 euro te besparen Emoticon: Puh! Niet slecht toch?



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 08-02-2008 12:59 Jeroen wrote:
Annemieke, als je de ontvanger laat betalen voor alle kosten dan kost dat ongeveer 5 USD per transactie, ongeacht het bedrag. Zo stuur ik mijn geld, en dat is niet op de ontvanger te pesten, maar om ongeveer 20 euro te besparen Emoticon: Puh! Niet slecht toch?


Het wordt steeds leuker. Alweer een andere variant.
Idd 5 USD niet slecht (Rp 45.000?) Ik ga het nu eerst proberen met kosten delen. Dus ik € 4,50 en ontvanger ? (volgens een van bovenstaande bericht Rp 7000)
Maar ik had van een (international) bank niet verwacht zulke slechte, onvolledige en niet kloppende info te krijgen. Wij weten het smaen gewoon allemaal beter..... toch Emoticon: Nice

AM


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Mr. Jacob
User
spacer line
 

Als ik geld stuur, deel ik altijd de kosten. Ik betaal € 4,50 en degene die het ontvangt maar een beetje. Ik was ook verbaasd toen mijn vriendin me zei dat ze maar Rp. 7.000 moest betalen.



Jantje
User
spacer line
 


On 08-02-2008 15:47 Anne Mieke wrote:

...


Het wordt steeds leuker. Alweer een andere variant.
Idd 5 USD niet slecht (Rp 45.000?) Ik ga het nu eerst proberen met kosten delen. Dus ik € 4,50 en ontvanger ? (volgens een van bovenstaande bericht Rp 7000)
Maar ik had van een (international) bank niet verwacht zulke slechte, onvolledige en niet kloppende info te krijgen. Wij weten het smaen gewoon allemaal beter..... toch Emoticon: Nice

AM


Annemieke, het wordt nog veel leuker. Wacht tot je straks met een Indonesische bank in zee gaat. Kenje lache Emoticon: Laugh out loud



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 08-02-2008 21:00 Jantje wrote:

...


Annemieke, het wordt nog veel leuker. Wacht tot je straks met een Indonesische bank in zee gaat. Kenje lache Emoticon: Laugh out loud


Ik snap 'm niet. Het gaat toch allemaal goed volgens diverse posters.....

gr
AM


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Zolang de boot te water gaat. Ik heb maandelijks met honderden betalingen te maken. Het is werkelijk in 10 jaar nog geen1x gebeurd dat alles vlekkeloos verliep. Hoe krijgt men dat voor elkaar????? Vind ik toch wel knap om ervoor te zorgen dat het nooit eens vlekkeloos loopt (weer extra overuren om dat alles na te zoeken en recht te zetten. En wie betaalt dat......???)
Aardig beleefd en glimlachend personeel op de banken maar qua werkkwaliteit ........???? De managers zijn nog een grotere lacher. Die gaan er vandoor als je je beklag komt doen (of doen alsof ze er niet zijn. Je zou eens verantwoording moeten nemen...... Een doodzonde!!!)



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Nou Yogya dat is daar erg, heb ik ook iets van mee gekregen,maar toch is dat niets vergeleken wat er met schiphol gebeurd nu.
In de banken gaat het om geld maar schiphol, gaat het om mensen levens….
Onbegrijpelijk dat er nog niemand, iets van een mening over hebben .
Wel over P.r.d Vries, de benodigde hilariteit.
Heb een klein stukje van die uitzending gezien, undercover op SBS6, maar er van leren doen ze nu nog niet.
Die mennegers die kunnen door hun strakke invulling van het afhandelen van vliegtuigen, geen maatregelingen te bedenken om de veiligheid op schiphol te verscherpen.
Aan de voor kant word je bijna letterlijk uitgekleed, en in de achterkant is het zo lek als wat.
Het geen wat er van te zien was, zou erg lijken op een onmogelijk gebeuren, maar ze hebben het wel proberen duidelijk te maken dat het kan.
Gelukkig dat wij hier zo een journalistieke verantwoordelijkheid hebben.
Zou dat graag gezien hebben in Indonesië, een soort consumenten organisatie.
Is die er wel ? en kunnen de journalisten dit zo ook aan de publiek vertonen op TV.
Ik denk het niet, maar het zou wel goed zijn,
Ik blijf het antwoord schuldig omdat ik het niet iets van gezien hebt ten tijde dat we in Indonesië waren…… Emoticon: Stupid Emoticon: Yawn Emoticon: Nooo Emoticon:


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 11-02-2008 00:21 zieleffe wrote:
Gelukkig dat wij hier zo een journalistieke verantwoordelijkheid hebben.
Zou dat graag gezien hebben in Indonesië, een soort consumenten organisatie.
Is die er wel ?

Nou Ziel, consumentenorganisatie is hard nodig hier want men wordt geript bij het leven. Nou is overal de "macht" natuurlijk altijd in handen bij de machthebbers, producenten/multinationals maar een klein beetje eer- en rechtsgevoel..... Nee, dat is hier ver te zoeken en het gaat ook op zo'n infantiele wijze. Kijk als ik de strijd moet oppakken met mensen met enige intellect en logica in hun hersenen. Maar hier moet men het opnemen tegen personen met omgekeerde logica in hun hersenen. Zoals ik elders al eens opmerkte: de Javaan komt van een andere planeet, een totaal onwereldse cultuur.

Voorbeeld: vrijdag werd mijn echtgenote afgekafferd door een personeelslid ergens. Tot haar stomme verbazing nam de manager - zonder haar te horen - het nog op voor het personeelslid en eiste dat mijn vrouw excuses aanbod. Ik dacht dat de klant koning is? De omgekeerde wereld?????




marcel70
User
spacer line
 

Yoga,
Ik weet precies wat je bedoelt maar andere hier op het forum denken daar vast anders over.
Die gaan ook de indonesie kant goed zitten praten.
Wacht maar af.
BTW is je vrouw indonesish of nederlands?



Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Mijn vrouw is Indonesisch. En nog deels Javaans ook.



Jantje
User
spacer line
 

Yogja Bali schreef:
Het is werkelijk in 10 jaar nog geen1x gebeurd dat alles vlekkeloos verliep. Hoe krijgt men dat voor elkaar????? Vind ik toch wel knap om ervoor te zorgen dat het nooit eens vlekkeloos loopt


Sta ik vanmiddag met een pak geld voor het loket van de verzekeringsmaatschappij om zoals gewoonlijk m’n jaarlijkse premie te betalen.
Kan niet meer. Moet overgemaakt worden naar “Citibank” die het vervolgens weer overmaakt naar de bankrekening van de maatschappij bij BRI.
“New Goverment rules” heette het. Snap jij het nog? Wie het weet krijgt een ezel!




zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Jantje dat is normaal toch? het is hier ook zo hoor, dat je niet meer rechtstreeks kontant kan betalen.
Je bekent daarmee te zeggen, ze beginnen eindelijk eens modern te worden.
Emoticon: Party!
ZAl Om Sid blij van worden “hè, hè “, eindelijk eens vooruitgang, en wel door een bule gesignaleerd……………… Emoticon: Laugh out loud


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 11-02-2008 17:48 zieleffe wrote:
ZAl Om Sid blij van worden “hè, hè “, eindelijk eens vooruitgang, en wel door een bule gesignaleerd……………… Emoticon: Laugh out loud


heeeeh ?
ken niet volgen dese.


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

NoRRaDo
User
spacer line
 

Mij is verteld dat je alle informatie van de bank rekening moet hebben. Als je dat hebt kost het 5 euro extra........

Perpost kan ook wel maar moet je een speciale postzegel er op plakken. Die kan je overal wel halen. Doe het geld in een foli en laat het als een smalle kaart lijken. Als ze het scannen dan zien ze het geld niet ( In Indonesie)

heb zo al veel geld opgestuurd en is allemaal aangekomen ;-)



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Speciale zegel ja? Eentje die zegt 'hier zit geen geld in' toevallig?

Emoticon: Wink



oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Een speciale zegel Emoticon: Smile en als je een statement wil maken stuur je het geheel in een zwart kleurige enveloppe. Emoticon: Party!


It's only kinky the first time.

marcel70
User
spacer line
 

Jantje ik hoef die ezel niet.
Ik heb er al genoeg......... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ik denk dat het niet contant betalen goed is voor fraude.
Zou als ik jou was controleren of je premie wel aankomt.
Kan je lache als je iets claimt......zeggen ze opeens dat de premie's niet aangekomen zijn of maar half.
Hoe komt dat nou???



Becik ketitik olo Ketoro


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



49,995,258 topic views - 222,235 posts - 13,491 topics - 16,270 members - last post @ 24-09-2017 15:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,103,442 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com