indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Ik wou even weten of je (al dan niet verplicht) moet melden op de Belgische ambassade in Jakarta als je langere tijd (zes maanden) in IndonesiŽ verbijft?

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Voor de NL'se ambassade heb ik mij destijds aangemeld via internet... dan krijg je iedere week via de mail een nieuwsbrief binnen... volgens mij werd er verder weinig met m'n gegevens gedaan.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 08-10-2005 13:46 Richy wrote:
Voor de NLse ambassade heb ik mij destijds aangemeld via internet... dan krijg je iedere week via de mail een nieuwsbrief binnen... volgens mij werd er verder weinig met mn gegevens gedaan.

Richy je weet nooit aan wie zij jouw gegevens in NL allemaal hebben verstrekt. Leuker kunnen we het niet maken.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 08-10-2005 14:28 Albert wrote:

... Leuker kunnen we het niet maken.

... maar wel creatiever... kon ik gelijk mijn ticket e.d. als studiekosten declareren... stille hint voor afstudeerders die die kant op (willen) gaan...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Albert, dat is nou de grote angst van Nederlanders om zich niet te laten registreren; bang dat er iets tegen je wordt gebruikt.
De vrijwillige registratie is er puur en alleen voor om in tijden van nood te weten hoeveel Nederlanders er wonen in een bepaalde omgeving, hierop een "rampenplan" baseren en hen te kunnen waarschuwen. Het is opgezet i.v.m. de veranderende politieke situatie in de jaren-90.
Er gebeurt verder niets met je gegevens. Zodra je je afmeldt, worden je data verwijderd. Ook toeristen en veel terugkerende Nederlanders kunnen zich aanmelden. De ongefundeerde angst voor de belasting of FIOD is echter sterker want maar een klein deel van de Nederlanders meldt zich.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Voor diegene die van plan zijn om binnen 5 jaar weer terug te keren naar ons kikkerlandje en een verzekering nodig hebben. Ik kwam toevallig onderstaande site tegen. Minimaal 6 maanden en maximaal 5 jaar kun je je verzekeren. Maar of het ook voor Indonesie kan?
http://www.recreatieverzekerd.nl/expatriate.htm

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,889,770 topic views - 236,224 posts - 13,703 topics - 27,545 members - last post @ 25-01-2020 22:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,708,251 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com