indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

albert1
User
spacer line

Toko Mitra in Utrecht

http://www.tokomitra.nl/index.htm

melvin1
User
spacer line

On 09-10-2005 23:23 Veer01 wrote:
Op weg naar Pasar Malam Den Haag gingen we vooraf effe eten in een indisch restaurant bij Den Haag Centraal.Ik ben de naam kwijt,maar ze hebben daar een soort vrije keuze-menu.Was wel lekker. Emoticon: Cooool

De naam is sarina is 35 jaar geleden begonnen op het Goudenregenplein 4 in Den Haag

www.sarinah.nl
sarina.sarinah.nl

melvin1
User
spacer line

On 09-08-2008 04:20 melvin1 wrote:
Sarina sarina sarina
Goudenregenplein Den Haag.
Al 35 jaar lekker vertrouwd eten.

www.sarinah.nl

sarina.sarinah.nl

shuider
User
spacer line

Wij komen al 13 jaar bij dit rumah makan in Haarlem (alleen al voor de pangsit goreng!!!):

Restaurant Flamboyant
Kleine Houtstraat 3 (zwart)
2011 DD Haarlem
Tel: 023 5421503
website: www.flamboyant.nu

Ze koken Midden-Javaans en lekkerrrrrr!!! Water loopt me nu al in de mond als ik aan de pangsitjes, deng-deng blado en pisang goreng denk. Mmm, selamat makan!!! Emoticon: Yummie!

Groetjes,
SUSAN

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Beslist een aanrader: restaurant Bogor , van Swietenstraat in Den Haag

krupuktahu
User
spacer line

Het lekkerste restaurant bestaat volgens mijn niet.
Het lekkerste is zelf maken, van verse ingrediénten !!

krupuktahu

Pamelabak
User
spacer line

Si Joe, Amsterdam: steegje achter Nieuwe Kerk. Lontong: heel goed!
Pamela

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

Laatst hebben we gegeten aan de Zeestraat in Den Haag bij Bali Breeze... Echt voortreffelijk... PS niet teveel doorvertellen anders kunnen we zelf niet meer met al die drukte!

rwezenaar
User
User icon of rwezenaar
spacer line

De laatste tijd ga ik vaak eten bij restaurant Sampurna, op de Bloemenmarkt in Amsterdam. Helemaal niet slecht!

~ RIck

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 13-02-2009 17:34 rwezenaar wrote:
De laatste tijd ga ik vaak eten bij restaurant Sampurna, op de Bloemenmarkt in Amsterdam. Helemaal niet slecht!

~ RIck

En beter dan die opgehemelde Kantjil bij het Spui Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

melvin1
User
spacer line

Sarinah, meesters in Indonesische gerechten, sinds 1973

Ruim assortiment van gerechten en aanbod van verschillende soorten services.
Hier weten ze al meer dan 36 jaar de smaak en kwaliteit van de gerechten te behouden.
Of het nu gaat om een "diner met twee", "familie aangelegenheid", "bedrijfsuitje" of
"catering op locatie", bij Sarinah bent u In goede én slechte tijden in goede handen.

Specialiteiten "a la carte" Restaurant
Javaans "all you can eat" Buffet Restaurant
Toko "take away" en "petit" Restaurant
Catering & Party Service

Goudenregenplein 4, Den Haag
070-3601585

www.sarinah.nl

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Si Joe is inderdaad erg lekker eten. Maar kun je niet echt een restaurant noemen, is meer voor de lunch. Maar wel heerlijk authentiek... absoluut een aanrader.
Verder kom ik in Amsterdam liever in Thaise restaurants dan in Indonesische, want meestal is het toch meer Indisch dan Indonesisch. Sampurna gaat dan inderdaad nog wel maar ik eet veel liever Thais bij Thai Corner.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

Smaken verschillen.

Ik vind Si Joe of See You ? in Amsterdam matig .
Het is ook een eethuis , een soort rumah makan.
Waar je lekker kan eten is Sukasari in Damstraat Amsterdam .
De grotere Indonesische restaurants zijn min of meer afgestemd voor de grote publiek , dus wordt de smaak enigzins vernederlandst .

Waar je relatief lekker kan eten is meestal bij Indonesische restaurants waar de kokkie echt Indonesiers zijn , en dan heb je ook nog de verschillen waar ze vandaan komen .
West Java of Java.(Mid-Oost)

bisa dicek of makemyday .

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Sukasari krijgt een 7,3 op iens (http://www.iens.nl/restaurant/nederland/restaurant.htms?r=1155).
Beste van Amsterdam volgens iens is Indo Jaya met een 8,9 (afhaal)
(http://www.iens.nl/restaurant/amsterdam/restaurant.htms?r=21280)

Maar goed, verder eten wij weinig Indonesisch in restaurants, krijg t namelijk al meestal thuis! Meeste Indonesische restaurants in Nederland bieden toch t standaardgebeuren zoals rijsttafel, nasi en bami rames, sateetjes, etc etc... meestal was t toch teleurstellend. Den Haag heeft wel véél beter Indonesisch eten dan hier in A'dam.

From Dayeuhkolot with love

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Restaurant Bogor van Swietenstraat 2
en Restaurant Puntjak, Kneuterdijk 16.
Beiden in Den Haag.
Hier komen de echte kenners, maar smaken verschillen Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice Emoticon: Nice
precies Monyet, Den Haag heeft uitstekende Indonesische restaurants, maar ja Den Haag heeft ook ervaring als geliefde stad voor verlofgangers uit Tempo doeloe.
Niet te vergeten restaurant Garuda, ook een topper!
Bogor is een heerlijk gezellig familie restaurant, Puntjak en Garoeda is veel formeler, daar kun je aangeven hoe je het wil: West of Oost Java,Sumatra,Palembang etc

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Ik blijf Rasa Senang in Oisterwijk nog steeds het lekkerst vinden.

He, m'n zusje werkt daar. Daar is het idd goed te vreten.

shuider
User
spacer line

Even een late reactie, maar wij komen al sinds 1995 bij Restaurant Flamboyant in Haarlem. Ze koken midden-Javaans, mmmm makanan enak sekali! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yes!
Adres:
Kleine Houtstraat 3 (zwart)
2011 DD Haarlem
Tel: 023 5421503
http://www.flamboyant.nu/

Oh... zie trouwens net dat ik al eerder dit adresje heb doorgegeven... Emoticon: Stupid Kan dit berichtje nu niet meer verwijderen. Suf!!!

Mas serak
User
spacer line

Een aanrader is Keraton Damai ("Vredespaleis" Emoticon: Wink op de Groot-Hertoginnelaan in Den Haag, vlakbij het Vredespaleis. Intiem koloniaal huiskamersfeertje met dondersgoed eten!!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Maar is het wel echt Indisch, dus niet zo"'n verkapte afhaal Chinees?

elsbeth
User
spacer line

Vroeger had je een erg leuk en lekker tentje in Amsterdam West, eindpunt lijn 13. Gevestigd in een omgebouwde garage in een woonwijk. Ik meen dat het Semarang heette. Kent iemand het? (is wel van mijn Amsterdamse tijd (1979-1994)

senior
User
User icon of senior
spacer line

In die buurt is (was, misschien nu?) inderdaad nog een restaurant genaamd Semarang, op het de Grote Geus plein.Voor het laatst daar gegeten toen ik nog in die buurt woonde, ongeveer 3 jaar terug. Echter toen was zo'n 50 tot 60% van de kaart al gevuld met Chinese gerechten.....dat verkoopt beter dan Indonesisch eten

hati hati, pelan pelan

melvin1
User
spacer line

Het beste Indonesische restaurant is nog altijd Sarinah Den Haag. Daar waar anderen het hebben opgegeven, gaan ze hier nog stug door. Crisis of geen crrisis bij Sarinah blijft de kwaliteit altijd gehandhaafd Nergens anders heb je zo een uitgebreide keuze in gerechten, verschillende soorten services en mogelijkheden als bij Sarinah. Ruud David, de eigenaar en oprichter doet er nog dagelijks van alles aan om zijn gasten te behagen. Inmiddels levert Sarinah Catering haar gerechten aan particulieren, bedrijven, overheids-instanties, strandtenten, wederverkopers als cateringbedrijven en bedrijfs-restaurants, ziekenhuizen en luchtvaartmaatschappijen.
Sarinah, Meesters in Indonesische gerechten sinds 1973.
www.sarinah.nl
infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sarinah.nl

henky
User
spacer line

Mitra in Utrecht; eerst in de Bijenkorf; sinds een half jaar ertegenover in gebouw De Komeet. Echt Indonesisch en altijd lekker druk. Een aanrader.

spacer line  

Ik haal met grote regelmaat eten bij toko Sinar Djaya; ze zitten in Heerhugowaard, Castricum en Hilversum. Oost-Java keuken en mijn vriendin vond het heerlijk (en te duur).

Zijn er hier mensen bekend met Indra Pura op het Rembrandtsplein in A'dam ? Een vriend van me tipte mij dit restaurant, ben er nogniet geweest. Wel vorig jaar in Sampoerna gegeten op de SIngel in A'dam, was best lekker, maar vond het restaurant te luxe ogen en het was best aan de prijs.

"Bhinneka Tunggal Ika"

spacer line  

Heb vorige maand op het Rembrandtplein Amsterdam restaurant Pelangi gegeten, heerlijk, ga ook regelmatig naar Toko Murah - Heuvelgalerie in Eindhoven en niet te vergeten Maastricht heeft een goede afhaal en catering toko genaamd De Klapperboom in de Boschstraat eigenares kokkin is Uci een Lampungse die lang in Jakarta heeft gewoond, de makanans zijn zeker de moeite waard voor de zuiderlingen. Selamat makan !

Alaaf

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,499 posts - 13,535 topics - 16,964 members - last post @ 13-12-2017 21:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,355,147 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com