indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesia hotel information > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bouwkeet
User
spacer line

Gede Homestay Bungalo in Lovina is a small, simple homestay on the beach of Lovina. It is a good place for backpackers and people that want to stay some days to watch dolphins.

The price starts at 40.000 rupiah for a simple bungalo.

During some nights with Mr Gede we decided to make a website for his homestay. You can find it here:

www.gede-homestay.com

Gede Gomestay is mentioned in the Lonely Planet.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-10-2005 18:00 bouwkeet wrote:

tijdens een paar gezellige avonden met voldoende Bintang heb ik aangeboden een website te maken. Die staat nu dus online!
www.gede-homestay.com

Site ziet er goed uit, maar die groene achtergrond is goed fout, ayam sori, een andere kleur zou het geheel zeer ophalen.

Gruces

bouwkeet
User
spacer line

haha,

Bedankt voor de snelle reactie Emoticon: Smile

Nog meer mensen die de achtergrondkleur niet mooi vinden? Kan ik binnen 2 minuten veranderen. Ook zoek ik een banner vrij gastenboekje.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik gebruik al jaren dreambook, ben ik zeer te spreken over

books.dreambook.com/vocdoits/sejarah3.html

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hoy Bouwkeet,
Ik heb de site eens bekeken, maar inderdaad met een beetje fantasie wat achtergronden betreft ziet dat er direct een heel stuk verzorgder uit.
Heb je behoefte aan wat backgrounds kan ik die even sturen in een zipp-file.
Misschien wel leuk om de site ook in de Nederlandse taal te maken, de ruimte op het web zal geen probleem zijn.
Waar de site over gaat lijkt mij ook niets mis mee, toen ik nog veel reisde sliep ik vaker in zo'n homestay's en heb altijd veel schik gehad, de kamer mag dan wat minder zijn maar de contacten met andere toeristen en de eigenaar zijn overwegend erg leuk.
De tarieven voor een kamer met fan Rp40.000 en met A.C. Rp75.000 zijn gewoon goedkoop, jammer dat wij dat een tijdje terug niet wisten toen we in Lovina op doorreis waren.
Succes met de site en wij hopen dat die website de nodige gasten mag brengen voor de Balinesche familie.
Tuti en Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Kijk eens op : http://www.koekjes.net/ voor een gratis gastenboek.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Koekjes gastenboek nooit nemen, al twee keer meegemaakt dat er ineens van alles anders was en je er niet meer in kon komen, echt amateuristisch.

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hallo, leuke site, en vooral erg leuk voor die mensen dat je dat voor ze hebt gedaan.
ik moet wel zeggen dat het interieur niet heel bijzonder is, het ziet er groot en netjes uit met een mooi zitje voor je kamer. maar ik heb in lovina meerdere guesthouses gezien die ook zo'n 'luxe inrichting' hebben. wel ziet de tuin van gede homestay er mooi uit.
heeft hij een familie tempel? is dat normaal in bali, of is hij gewoon een wat rijkere meneer die ook een homestay heeft?

groeten klarina

bouwkeet
User
spacer line

Ik zal de achtergrond deze week maar veranderen Emoticon: Smile En wat schrijffoutjes verbeteren. Ook zetten we het gastenboek erin wat Londoh gebruikt. Deze heeft van die rot pop-ups.

Het is een goedkope homestay, voor luxe en zwembad kun je beter verderop kijken. Omdat het meeteen aan zee ligt is er altijd een lekker briesje. Kamer met airco is niet nodig. En je kunt natuurlijk onderhandelen, dat wordt eigenlijk zelfs wel verwacht. Ook moet je natuurlijk zorgen dat je de mooiste kamer krijgt. Het is ideaal voor een paar nachten. Homestay is inderdaad extra gezellig door de contacten met andere gasten die ook vaak terug schijnen te komen en de familie zelf. In grote hotels is men vaak wat afstandelijker.

Gede heeft met zijn hele familie een tempel een stukje verderop in Lovina. Alle familieleden komen 2 keer per jaar bij elkaar voor diverse ceremonies. Volgens mij hebben de meeste families een familie tempel. Rijk is hij zeker niet. Volgens mij had Gede een mooi lapje grond en zorgde iemand met geld voor de bebouwing. Daardoor heeft zijn familie een bungalowtje om in te wonen en meteen een baan. De opbrengsten worden gesplit.

Twee jaar geleden zijn wij bij de familieceremony geweest met 2 andere toeristen en dit jaar heeft mijn vriendin een baby ceremony bijgewoond (ik was duiken). Ook heeft hij ons meegenomen naar een crematie, een uur verderop. Eigenlijk wilde hij niets vragen, maar wij hebben natuurlijk wel wat gegeven. Was een leuke trip met een Australier en zijn zoon die al 8 keer in de homestay hadden gelogeerd. Hoor je meteen leuke tips over Australie.

Ik maak normaal websites en vind het leuk om voor hen ook een eenvoudige site te maken. Beetje tegenwicht bieden aan al die westerlingen met een hotel/homestay en een mooie website Emoticon: Wink

Ik zal ook nog even links maken naar interessante websites als deze. Haal ik immers ook mijn informatie vaak vandaan.

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

ik ben een keer 2 weken op bali geweest, en het viel me op dat bijna ieder guesthouse / homestay er erg netjes, ruim en ook vrij luxe eruit zag. en dat voor de lage prijs die ze ervoor vragen. dat bedoelde ik in mijn reactie hierboven. vergeleken met guesthouses op andere indonesische eilanden of in andere landen in azie noem ik dit dus echt een luxe inrichting. heerlijk juist om in dit soort plekken te kunnen overnachten en relaxen.

over 2 maanden gaan we weer naar indonesie, oa een paar weken naar bali, grote kans dat we ook weer naar lovina gaan. eens kijken of gede homestay wat voor ons is..... het klinkt iniedergeval heel vriendelijk en gemoedelijk.
en een speciale ceremonie bijwonen lijkt me heel bijzonder. anderhalf jaar geleden vertrokken we uit indonesie, 2 dagen voordat een grootse crematieplechtigheid (100 overledenen waaronder de zus van een hooggeplaatste man) in ubud zou plaatsvinden. de voorbereidingen waren al weken aan de gang, we vonden het verschrikkelijk jammer dat we dat nou net niet mee konden maken...

groeten klarina

bouwkeet
User
spacer line

hoi Klarina,

De meeste Homestays zijn gewoon netjes en goed. Wij hebben slechts 1 keer in een smerig hotelletje overnacht, we kwamen laat op het vliegveld, moe, en geen zin om verder te zoeken. Maar heerlijk geslapen.

Wij mijden altijd hotels met verdiepingen Emoticon: Smile Een leuke homestay is veel gezelliger en vaak net zo comfortabel, of vaak zelfs comfortabeler. Op Lombok hadden we ook een veel eenvoudigere homestay toen we de Rinjana beklommen. Bali was veel luxer.

Volgens mij zaten we twee jaar geleden rond dezelfde tijd op Bali. Die ceremony hadden wij ook net gemist. Maar je moet net geluk hebben dat hij zelf een ceremony heeft (en je wordt uitgenodigd), maar hij weet ook wel waar er eventuele andere ceremonies zijn. Wij vielen echt met onze neus in de boter. We zaten deze keer ook in een hotel waar een reisorganisatie 39 euro voor het bijwonen van een crematie plechtigheid vroeg. Dan vragen wij het liever aan een Balinees, goedkoper, leuker en het geld komt beter terecht.

In Sanur zaten we ook een paar dagen in een mooi Guesthouse. Kostte 10 euro per nacht, met zwembadje. Die heette Made's Homestay. Zit recht tegenover Gazebo hotel. Maar er zijn zoveel goede homestay's in verschillende prijsklassen Emoticon: Smile

over twee maanden weer naar Indonesie, zucht... heerlijk... hebben wij ook wel weer zin in.

bouwkeet
User
spacer line

We hebben de achtergrondkleur aangepast, is nu blauw.
Ook hebben we een nieuw gastenboek gemaakt.
Dit gastenboek is gratis en je hebt er geen database voor nodig.

Dat gratis gastenboek script vindt je hier: http://www.phpjunkyard.com

en de website natuurlijk op www.gede-homestay.com Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

47,046,449 topic views - 220,753 posts - 13,436 topics - 15,743 members - last post @ 29-05-2017 14:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

85,675,331 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com