indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

bassi
User
spacer line

Ja de situatie is inderdaad gespannen.
Als je weet dat een stad zoals Medan dagelijks zonder stroom word gezet en dat men voor het koken ( de meeste mensen koken op Petroleum) je voor petroleum in de rij moet staan en de prijs van benzine nie met 69 maar 100 procent is vehoogd, kun je je voorstellen dat veel mensen die daar wonen, de situatie gespannen is.
Mijm vrouw was bang, ze zei, jij heb niet de rellen meegemaakt in Indonesie in de jaren negentig waarbij Chinezen vermoord en verkracht werden, eenzelfde blik zie ik nu bij de autochtone bevolking, toen in de jaren 90, kwam dat als plotseling, de rellen.
Ik ben bang nu zelf maar in het speciale geval ook voor jou bulle en onze zoon.
Ikzelf beleefde dat niet zo, feitelijk, wel zie ik in Indonesie een ontspannen sfeer, Indonesie en Nederland zijn eigenlijk twee uitersten van elkaar.
Waar haar ouders wonen heerst een ontpannen sfeer voor de bomaanslag in Bali.
Een sfeer zoals in de serie van van twintig jaar terug het huis op de prairie.
Maar Indonesieers zelf maken zich grote zorgen.
Jammer eigenlijk, Indonesie is zo rijk, niet alleen wat betreft betreft vegetatie maar ook wat betreft goud, olie en dergelijke.
Het zou zoveel beter kunnen zijn in Indonesie voor alle mensen daar.
Malysia is een een puur islamitisch land, daar zie je dus de rijkdom, doordat zij goed kunnen samenwerken o.a. met Amerika, daar zie je dus echt het verschil duidelijk.
Indonesie word een beetje uitgebannen door dit land, terecht denk ik als westerling, Rupiah word niet geaccepteerd daar op airport, wel dollar, japanse yen e.d...
Een Indonesier staat daar versteld van, ik niet, want ik weet dat dat buitenlanders, (Bulle en Chinezen) worden gezien vaak, hetzelfde zoals 50 jaar terug of meer zoals Duitsers toen naar Joden in hun land keken.
(Voor God is elk mens gelijk, maar dat wil niet zeggen dat elk mens hetzelfde is!)
Ja, als ik wil werken en wonen zou ik dus mogelijk eerder in malysia willen werken en wonen, en vanit die basis zou ik mischien ook een huis willen laten bouwen in Indonesie, omdat mogelijk Malaysia meer tolerant is dan de mensen die in Infonesie wonwn.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 08-10-2005 00:48 bassi wrote:

Ja de situatie is inderdaad gespannen..

Malysia is een een puur islamitisch land, daar zie je dus de rijkdom, doordat zij goed kunnen samenwerken o.a. met Amerika, daar zie je dus echt het verschil duidelijk.
Indonesie word een beetje uitgebannen door dit land, terecht denk ik als westerling, Rupiah word niet geaccepteerd daar op airport, wel dollar, japanse yen e.d...

(Voor God is elk mens gelijk, maar dat wil niet zeggen dat elk mens hetzelfde is!)

Klopt Malaysia is formeel een islamistische land, maar niet puur islamistisch.
De Islamistische deel van de bevolking is waarschijnlijk even of iets groter dan heet aantal orang melayu (om de nabij 35 % tot 40% ).
De rest zijn chinezen en tamils en diversen.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Anbrie
User
spacer line

Hoi allemaal,
Gistermorgen (vrijdag 7-10) teruggekomen vanaf Bali.
Mijn ervaringen...
Na 1-10 is het echt heel erg rustig geworden. Er zijn veel reisorganisaties die extra vluchten ingezet hebben om reizigers naar huis te halen. In ieder hotel hangt wel een aanplakbiljet met alle geboden mogelijkheden.
Toen we op 6-10 weggingen was het vooral in Kuta erg rustig. Kon je normaal gesproken over de hoofden heenlopen op een gemiddelde avond, nu was er letterlijk niemand meer. Matahari is gesloten en Kuta Square was op 6-10 ook nog dicht.
In grote hotels waren normaal gesproken al security checks bij de oprit, nu is het ook als je het hotel binnenkomt, je tas e.d. laten scannen. Dit is trouwens niet alleen in Kuta maar bv OOK in Sanur.
Voor mij persoonlijk: ik heb mezelf voor en na 1-10 niet onveilig gevoeld en volgens mij is het nu een van de meest gecontroleerde plaatsen ter wereld.

Voor iedereen die nog gaat: fijne vakantie en gebruik je gezond verstand en hou je ogen open, je zult er vast een geweldige tijd hebben.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Men hoeft toch perse niet naar Bali, daar wordt je toch alleen maar geript door die Balinese afzetters. Indonesia is zoveel groter, en vaak zeer interessant. Op veel plaatsen zullen de mensen blij zijn toeristen te ontvangen. Wees wijs laat de tourist trap Bali voor wat het is. Emoticon: Bye bye

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 08-10-2005 00:48 bassi wrote:
, Rupiah word niet geaccepteerd daar op airport, wel dollar, japanse yen e.d...

Ayam sori, Rupiah worden in alle ASEAN landen (dus ook Malaysia) aangenomen en gewisseld tegen normale koersen, daar is sinds enige jaren een verdrag voor.

Gruces

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

sidia, ik heb een heel ander emailadres. zie mijn profile.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

Balibagus
User
spacer line

Lieve mensen waar ook ter wereld,
Het is een beetje rustiger ,zoals reeds vermeld in de avonduren .De mensen gaan anders uit .B.v. ik ga graag en dikwijls eten bij Warung Yogya in Jl. Padma Utara,wel daar liggen nog meer restaurants waar normaal een hoogstens twee tafel bezet zijn ,.nu .....alles vol......restaurant waar nooit iemand zit .....vol.......het is ofdat de mensen hun uitgaans patroon verlegd hebben van Kuta naar Legian ,Seminyak ect.Door de politie wordt wel geadviseerd Oberoi en Dyanah Pura te mijden.
Gisteren avond heb ik mijn vriendin en eigenaar van ons hotel (Pelasa Hotel, jl.Batu Pageh,Legian.)opgehaald en er kwamen met haar tussen 21.00 en 00.00 nog 12 vliegtuigen aan .....allemaal vol.Vrienden van mij komen volgende week ,dit weekend ....het gaat gewoon door.
zoals mijn slogan al jaren is :'' Geen terrorist krijgt mij van ''mijn eiland''.Dat gebeurde niet in 2002 en zeker niet nu.....blijf onze lieve Balinesen trouw ,kom en geniet van ons prachtige eiland.....
Selamat Datang,Lou/Balibagus
http://groups.msn.com/balinusadaricinta

spacer line  

Behoort dit niet ergens anders te staan momong Bassi

spacer line  

Hoi Balibagus...

Helemaal met je eens....het is nog nooit in me opgekomen om voor wat dan reden ook niet tegaan... Emoticon: Wink

Live life to the max.......

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

hoi forumleden, er werd gevraagd hoe de toestand in Bali is, wat ik daar over kan zeggen sinds dat ik dinsdag terug ben gekeerd van een 8 weken verblijf daar. Het is in een woord kl...en, alle hotels hebben de gasten laten weten dat na zonsondergang het beste is om in het hotel te verblijven. Er werd gesproken dat op 12 oktober, de herdenking van 2002, er een massale opstand bij de gevangenis zou uitbreken om de tot de dood veroordeelde terroristen te liquideren, inderdaad volgens de telegraaf van heden is dit gebeurd. Er worden nog aanslagen verwacht een dezer dagen de namen zijn ook bekend van de hotel cq, dancing en nachtclubs te weten het Oberoi Hotel nachtclub Sante Fee, en double six. Zaterdagavond nog even in Kuta geweest de Jl Legian die anders rond 19.00 uur vol is was nu leeg de taxis reden met een gemiddelde snelheid van 40 km per uur, anders stapvoets. Alle aussies hebben middels Bali verlaten degene die achterbleven zijn op eigen verantwoording daar, mocht er iets gebeuren zijn zij niet verzekerd. Heb op Bali gehoord dat er een negatief reisadvies is voor alle europese landen echter in Nederland weten ze van niets dit zou duren tot half december. De mensen die op het strand liggen zijn Javanen en Balinezen, de hotels staan bijna leeg, ze zijn weer terug bij af. Jammer zeer jammer. Heb middels van de balinezen gehoord wat het probleem is maar dat hou ik nog even voor mij zelf, kupu kupu malam zou een oorzaak kunnen zijn?? Komen toch van Java nietwaar?? We hopen dat het niet zo'n vaart zal lopen wat na 16 keer Indonesie te hebben bezocht is het naar ik hoop niet de laatste keer. Emoticon: Cry

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

kupu kupu malam zou een oorzaak kunnen zijn
met de Sari club zie ik dan wel een verband, maar met die (vis)restaurants is van begin deze maand is dat toch moeilijk te verklaren.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Wat gebeurt dan bij de Sari club. ???
Is het een gewone club waar je leuk kan uitgaan of gebeuren daar echt rare dingen.?
Ik ben niet thuis in de uitgaanswereld.

Wel heb ik ooit een BBC programma gezien over een club ergens op Bali .
Nou wat ik gezien heb is echt erg , om te kotsen.Het is echt nachtmerrie .
Ik ben niet roomser dan de paus , een beetje slikken , blowen / zuipen en vrijen evt. wippen moet men zelfs weten als men dat wil , althans in je eigen land . En als je dat doet in andere land dan moet je dan discreet doen en zorgen dat je niet gepakt wordt en de gevolgen gaan dragen.

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Hi Sidia,
destijds kwamen er behalve heel veel normale toeristen ook wat dames (en jongetjes) van plezier (=kupu kupu malam) naar en net buiten deze club. Heel veel waren het er niet.

Wat er verder precies gebeurde weet ik niet daar ik daar altijd verweg van gebleven ben. Ik heb niet de indruk dat daar "echt rare dingen" gebeurde.

spacer line  

Welles waar.....is het toch een mooi teken dat de meeste vluchten gewoon vol zijn Emoticon: Yes!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het mag dan een mooi teken zijn dat de meeste vluchten vol zijn, daar is momenteel in Zuid-Bali heel weinig van te zien.
Wij komen net terug uit Java en zagen in Sanur en ook in Kuta dat het gewoon triest is met de toeristen.
Misschien dat het 's avonds wat drukker is.
We mogen hopen dat het zo niet blijft.
Tuti & Jan

spacer line  

Veel vluchten vol richting Bali...maar volgens mij lijkt dat maar zo omdat enkelen maatschappijen hun vluchten hebben in-gekort....Een deel daarvan hieronder... kwam ik zojuist tegen.

10/29/2005) Qantas Airways cut-price subsidiary Australian Airlines have announced a reduction in flight services to Bali following the October 1, 2005, bombing attacks on three Bali dining spots.

The Airline, currently operating seven flights every week from the gateway cities of Sydney, Melbourne and Perth, is suspending its Perth and Melbourne services starting from November 10, 2005, through January 29, 2006.

The temporary suspension of flights will leave Qantas and its subsidiary Australian Airlines with just three flights each week from Sydney and two flights each week from Darwin operated by Qantas.

Australian Airlines top management have expressed confidence that the curtailment of flights is a temporary situation and that demand will return to more normal levels early in 2006.

Die procedure heeft natuurlijk niets met nl temaken maar toch....de australiers zijn toch 1 van de meeste toeristen in Bali.

M-Solo.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-10-2005 09:14 Balibagus wrote:
Lieve mensen waar ook ter wereld,
zoals mijn slogan al jaren is : Geen terrorist krijgt mij van mijn eiland.Dat gebeurde niet in 2002 en zeker niet nu.....blijf onze lieve Balinesen trouw ,kom en geniet van ons prachtige eiland.....
http://groups.msn.com/balinusadaricinta

Waarom zijn zoveel mensen zo klef en zoet als het om Bali gaat? Waar blijft de kreet "Lieve mensen ....... blijf onze lieve Javanen/Molukkers/Sasaks/etc. trouw, kom en geniet van ons mooie eiland......"

Je hoort zovele kreten over hoe zielig het voor de Balinezen is. Is het niet zielig voor de Javanen, Sundanezen (Yogyakarta, Pangandaran) waar sedert 1998 het toerisme compleet is ingestort en tot op heden nog lange niet is hersteld.
Is het niet zielig voor de inwoners van Lombok waar het toerisme sinds 2000 (of was het 2001) compleet is ingestort. Veel triester dan op Bali.
Laten we het maar niet hebben over Banda op de Molukken waar geen kip meer komt sinds 1999.
Daar hoor je nooit iets over hoe solidair we moeten zijn met de bewoners van deze eilanden. Maar als het over Bali gaat, wow dan loopt de stroop er vanaf. Wat een klef gezeik altijd over dat Benidorm/Ibiza van Indonesia en de Balinezen. Alsof ze beter zouden zijn dan andere Indonesiers.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yogya-Bali,
Bali is hetgene wat wij zelf met eigen ogen kan zien.
Wat wij ook heel goed weten is als het hier slecht gaat worden de emigranten uit andere provincies het eerste de dupe.
Komen er geen toeristen in Bali kan de rest van Indonesie het helemaal vergeten.
De keren dat wij in Jawa komen zien we helemaal geen toeristenen daar zijn veel meer bezienswaardigheden als in Bali.
We zien daar ook schitterend mooie hotels met alle denkbare voorzieningen gewoon leeg.
Tuti & Jan

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Beste Yogya-Bali.
Java heeft op dit moment een probleem met Moslim-fundamentalisme en het is niet helemaal eerlijk dat Bali hier de dupe van wordt.
Javanen komen over het algemeen naar Bali om mee te profiteren van de gunstige economische omstandigheden (gecreeerd mede door het vredige, on-islamitische en on-christelijke karakter van het eiland waardoor er veel westerse toeristen naar het eiland trekken). En nu hebben enkele Javanen de economie kapot gemaakt daar!

Om een analogie te maken: als je je arme buurman (die in de WW zit) besluit uit te nodigen op je verjaardagsfeest omdat je het anders zo zielig vindt dat hij alleen thuis zit, dat hij vervolgens de tent volledig afbreekt...Tja, dan zou ik ook wel een hekel krijgen aan die gast en is het wel logisch dat iedereen met jou sympathiseert.

Gracias. Sama sama

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 02-11-2005 10:25 Yogya-Bali wrote:

...

Daar hoor je nooit iets over hoe solidair we moeten zijn met de bewoners van deze eilanden.

Maar als het over Bali gaat, wow dan loopt de stroop er vanaf. Wat een klef gezeik altijd over dat Benidorm/Ibiza van Indonesia en de Balinezen.

Alsof ze beter zouden zijn dan andere Indonesiers.

Ik weet niet of het zo is.
Zou het de " Ver van mijn bed " gedachten zijn ?
Het is wel zielig maar je ben niet rechstreeks gedupeerd.

Tuurlijk heeft Java en andere eilanden mooie (re )natuur , grote steden , interessante cultuur erfgoed dan Bali , maar je gaat de Borobudur . Prambanan of andere ruines moet je 1 X (of desnoods 2 X) zien .
Maar dan is het genoeg .
Terwijl Bali heeft de 4S : Sand , Sea , Sensation. Sex

Het KAN , maar in welke opzicht ?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-11-2005 11:40 kiwimave wrote:
Javanen komen over het algemeen naar Bali om mee te profiteren van de gunstige economische omstandigheden (gecreeerd mede door het vredige, on-islamitische en on-christelijke karakter van het eiland waardoor er veel westerse toeristen naar het eiland trekken). En nu hebben enkele Javanen de economie kapot gemaakt daar!

Dat vredige karakter van de Balinees is de grootste farce die telkens naar voren wordt gehaald door Bali-lovers. 1965 vergeten??? In Bali zijn verhoudingsgewijs de meeste zgn. communisten (20%) afgeslacht door de Balinezen zelf. Niets vredelievends. De Balinees gaat zwaar gebukt onder zijn religie die hem gebiedt op gezette tijden een "purification" rite uit te voeren. En dat is wat is gebeurd in 1965. Kijk er ook maar de historie op na.

Dan het feit dat Javanen een graantje mee proberen te pikken van de economie van Bali: weet je wel hoeveel Balinezen er in het Indonesische leger en de politie dienen? De laagste kaste van de Balinezen profiteert ook mee met de egalitaire maatschappij in de rest van Indonesia, zodat ze uiteindelijk onder het juk van hun discriminerend kastesysteem kunnen uitkomen. Zowel op Java als met name in NTB en NTT vindt men vele Balinezen werkzaam in het zgn. "apparaat". In NTT is meer dan 50% van de politie uit Bali afkomstig.
Dus het is niet zo dat alleen de Javaan komt mee profiteren (het is nog steeds 1 land en Bali staat niet los van de rest van Indonesia) van de economie op Bali maar ook omgekeerd.

Dan waar het mij feitelijk om ging, is dat kleffe, stroperige, zoete geklets over Bali en haar bewoners. Alsof het een "herren-volk" is en het eiland een paradijs. Misschien voor de argeloze turis, de zorgeloze bule die daar komt, maar niet voor de Balinees zelf die zwaar gebukt gaat onder zijn religie van behoud van harmonie tussen demonen en goden waar hij een groot deel van de dag druk mee is.
Johan Fabricius noemde in 1940 reeds Bali het eiland der demonen i.p.v. het eiland der goden daar de demonen voor de Balinees een zwaardere last zijn dan de gunsten van de goden. De toerist wil alleen maar de buitenkant zien en de kleurige kant van alles om zijn waanidee van "eiland der goden" kunstmatig in stand te houden.

spacer line  

Toch lijkt het erop dat bali een terugval heeft...die ook erg genoeg plaats vond in 2002 Emoticon:

Met het oog op de maand oktober.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Well, november is even worse. Completely deserted, met name Torremolinos en Benidorm. Ibiza gaat nog wel, maar vnl. bevolkt door die die-hard expats uit Zuid-Europa en Brasil.
Rond Lebaran was het nog vol (m.n. met ayam uit JKT) maar daarna viel er een groot gat. It's over, close the curtains.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En de slimme Balinees doet zijn hotelprijzen omhoog want iemand moet toch opdraaien voor die lege kamers. Dus de toerist die toch nog komt, wordt gestraft voor zijn overmoed. Rare jongens die Romeinen (sorry, Balinezen).

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

On 23-11-2005 16:55 Yogya-Bali wrote:
En de slimme Balinees doet zijn hotelprijzen omhoog want iemand moet toch opdraaien voor die lege kamers. Dus de toerist die toch nog komt, wordt gestraft voor zijn overmoed. Rare jongens die Romeinen (sorry, Balinezen).

Dit betwijfel ik!

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,624,358 topic views - 222,988 posts - 13,504 topics - 16,539 members - last post @ 21-10-2017 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,128,668 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com