indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Penumpangan terhormat,

We hebben het in een andere topic gehad over de veiligheid (en comfort/efficientie) van de luchtvaartmaatschappijen in Indonesie. Nu weet ik nog dat er in Feb '05 een alarmerend artikel in de Jakarta Post stond waarvan ik alleen nog het stukje over Yogyakarta Adisucipto Airport kan herinneren

"gaten in startbaan, 3 lampen kapot, rubber stukken band op startbaan, hoogteverval (middenstuk 7 meter hoger dan meest oostelijke/westelijke punt startbaan, waardoor je geen als piloot het einde van de startbaan niet kan zien)." En dan lees ik dit op de site van Boeing (http://www.boeing.com). Minimal runway length of 737-400 is 2400 meters... Dat terwijl de startbaan maar 2200 meter lang is.

En dan heb ik het nog niet eens over Semarang Airport (amper 1800 meter lang), of Mataram (eveneens slechts 1800 meter) waar ook gewoon 737-400's landen... Is dit niet vragen om een tweede "Medan"? Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

We hadden toch een topic "lekker sijken over Indonesia", bovenstaande past er perfect in. Hebben we nog de wegen (tol en biasa) de auto's, bussen, angkots, ojeks, brandveiligheid in de hotels, kwaliteit van de vorken, luchtvervuiling, geen papier op de plee, de laatste smerig om te kotsen natuurlijk, het totaal ontbreken van verkeerstechisch inzicht van de tukan beca, de kwaliteit van het brood..genoeg om een hele grote pot vol te maken, misschien wel tussendoor afknijpen om de volgende er onder te schuiven (vies natuurlijk)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Overigens ben ik wel eens op het vliegveld van Serui op het eiland Yapen geland, gewoon gras, maar type knollenveld, zou in NL zelfs een koe weigeren te grazen. Het toestel was een 30 jaar oude Twin Otter van Merpati. Op het vliegveld Papua's, honden als dr eentje opstijgt of landt loeit er een sirene en moet iedereen naar de kant (pelan-pelan) Ik zou morgen zo weer willen, dat heet : A.v.o.n.t.u.u.r. Voor sommigen is een bungalootje van Sporthuis Centrum spannend

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Nee joh... harstikke interessante topic juist Emoticon: Wink ... daar kan ik wel een bladzijde of wat mee volschrijven Emoticon: Smile

Het is idd serieus te noemen wanneer er gaten in de baan zitten en er stukken rubber liggen... bandje in een gaatje en je staat achterstevoren... rubber in een motor en toch iets te vol beladen en de resultaten zijn eveneens bekend... wat betreft het einde van de startbaan niet kunnen zien... dat komt wel vaker voor. Ook bij vliegvelden waar onze nederlandse maatschappijen op vliegen. Zolang er op deze velden maar strakke procedures gelden dan is er niets aan het handje... maar denk eens aan westerse maatschappijen die naar donker Afrika vliegt... daar gebeuren genoeg incidenten waar wij (gelukkig) geen weet van hebben... die heren/dames voorin zijn (wederom) gelukkig goed genoeg opgeleid om hier op te kunnen antciperen... daar worden ze (uiteindelijk) goed voor betaald.

Met een B737 opstijgen/landen op een korte baan kan ook gemakkelijk. Ik kan ff niet zo snel zien wat voor lengte er minimaal nodig is voor dit vliegtuig (idd mede afhankelijk van de serie)... maar er staat mij iets bij van 1400/1600 meter.

Welke take off lengte er exact nodig is hangt af van veel factoren. Dit zijn er een aantal:
- Vliegtuigmassa
- Windinvloed
- Vliegtuigconfiguratie (gebruik flaps/slats
- Baanconditie
- Buitenlucht temperatuur
- Veldhoogte
- Baanhelling
- Wind

Trouwens vertrekt een bepaalde Nederlandse maatschappij met een B737-800 ook gewoon van vliegveld Groningen... dit veld heeft een baanlengte van 1800 meter. Om nog maar even on topic te komen... in het westen ben je bij de "gerenomeerde" maatschappijen er verzekerd van dat de vliegers een gedegen opleiding achter de rug hebben. Zij kunnen goed inspelen op bepaalde voorvallen die tijdens een vlucht gebeuren. Dit trek ik in twijfel bij de booming low cost carriers in Azie... een flinke moesson... harde wind... of wat dan ook en je bent direct aangewezen op het kunnen van de beste heren voorin... iets wat ik toch altijd in het achterhoofd houdt...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 04-10-2005 20:57 kiwimave wrote:
En dan heb ik het nog niet eens over Semarang Airport (amper 1800 meter lang), of Mataram (eveneens slechts 1800 meter) waar ook gewoon 737-400s landen... Is dit niet vragen om een tweede "Medan"? Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley

Met deze kist ben ik onlangs van Mataram naar Denpasar gevlogen. Aanvankelijk dacht ik dat het een watervliegtuig betrof en bij binnenkomst kwamen er dampen uit het plafond - mogelijk zuurstof.
Ik had klotsende oksels en natte handen, maar dit heb ik al tijdens een "normale vlucht" met turbulentie. Al met al een echte ervaring voor de Indiana Jones's onder ons. Misschien kan Richy vertellen welk soort toestel dit is en mogelijk hoe oud?
Mazzel, Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Dat is de CN235 in Bandung gebouwd afgekeken van een Spaans toestel. Net een vliegende koffiemolen, een transportvliegtuig met bankjes.

Gruces

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 05-10-2005 08:40 londoh wrote:
Hi Jan,

Dat is de CN235 in Bandung gebouwd afgekeken van een Spaans toestel. Net een vliegende koffiemolen, een transportvliegtuig met bankjes.

Gruces

Hi Lon

Ik ben niet meer zo bang geweest sinds ik in een Lada heb gereden.

Mazzel, Jan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

binnenkomst kwamen er dampen uit het plafond

Dat heb ik eens gehad op een Singapore Airlines vlucht van Jakarta naar Singapore. Ik heb niet gevraagd wat het was, achteraf niet slim, want nu weet ik het nog steeds niet.

Wel weet ik dat ik er niet dood aan gegaan ben, het vliegtuig geen rare geluiden of bewegingen maakte en er nog geen SIA-vliegtuig is neergestort sindsdien.

spacer line  

Hi Londoh,
Het was een samenwerking tussen Indonesia en Spanje bij het bouwen van
de IPTN/CASA CN235 in 1983.Commercial service van het toestel in Indonesia in 1988.The aircraft was used only for domestic operations to smaller airports. bron.www.airliners.net/info/stats.main?id=137
Mahalo Localmotion

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 05-10-2005 08:11 dangdude03 wrote:

. Aanvankelijk dacht ik dat het een watervliegtuig betrof en bij binnenkomst kwamen er dampen uit het plafond - mogelijk zuurstof. Mazzel, Jan

Toevallig ook een keer met die kist gevlogen en daar zag ik het ook bij. Dit wordt veroorzaakt door condensatie in het airco system (Enviromental Control System officieel). Niets aan het handje dus... en het kan bij meer kisten voorkomen voornamelijk als de ECS al draait en de deuren nog open staan. Ik heb het ook weleens met de A/C in m'n auto gehad...

De Spaanse versie van deze kist stamt uit '83... het eerste commerciele gebruik begon in 1988. Niet echt een succes geworden deze samenwerking... ik meen dat ze ergens in de '90's gestopt zijn met het produceren van deze kist...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 05-10-2005 08:49 Jeroen wrote:

...

Wel weet ik dat ik er niet dood aan gegaan ben, het vliegtuig geen rare geluiden of bewegingen maakte en er nog geen SIA-vliegtuig is neergestort sindsdien.

Dat ligt eraan wanneer je vloog Emoticon: Wink dit was hun enige/laatste crash (op die van Silk Air na)... maar volledig te wijten aan Human Factors/Error en geen technische mankementen:

31 October 2000; Singapore Airlines 747-400; Taipei, Taiwan:
The aircraft crashed and burned shortly after taking off from Taipei on a scheduled flight to Los Angeles. The aircraft reportedly attempted to take off on a runway that was undergoing repairs and struck construction equipment on the runway. There was rain and wind in the area from an approaching typhoon at the time of the crash. There were 79 fatailities among the 159 passengers and four fatalities among the 20 crew members on the aircraft.

... hoop dat ik nu geen mensen zenuwachtig maak... dit zal nooit mijn bedoeling zijn Emoticon: Talk to the hand

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik vloog in 2004 geloof ik toen ik dat verschijnsel had. Mij maak je trouwens niet bang hoor, tenzij ik met Onur Air zou moeten vliegen dadelijk Emoticon: Talk to the hand

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,342,320 topic views - 239,701 posts - 13,725 topics - 32,084 members - last post @ 07-07-2020 05:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

135,900,288 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com