indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Sidia

Heb je heel mooi verwoord. Zoals je weet zal ik in bijvoorbeeld "koloniale zaken" altijd de kant van Indonesia kiezen omdat ik vind dat Indo daar recht op heeft. Wat betreft het huidige RI zal ik dus altijd de kant van de Wong Cilik kiezen. Dat laatste heeft me meer gekost dan opgeleverd, maar ik heb daar nooit honger of tekort gehad en als je weet wat dat allemaal "gratis" aan mijn leven heeft toegevoegd wil je niet geloven (of juist jij misschien wel). Ik weet dat geld alleen niet gelukkig maakt, verre van, ik heb daaro geleerd in andere zaken geluk te vinden en toch is de kantong altijd gevuld het brandt daarbinnen echter nooit.

Mijn hersens zijn vaak een wayangspel, de eeuwige strijd tussen het goede en het kwade, door het observeren van dat theater leer je het goede van het kwade te onderscheiden, doordat ik gezegend ben met een Grote Amsterdamse Mulut (GAM Emoticon: Shiny ) zal ik ook verwoorden wat ik zie, daar houdt zelfs onze Mod mij niet in tegen. Emoticon: Bye bye

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

He Lon ,

Ya heb hart voor de wong cilik (en niet voor de wong licik), dat waardeerde ik in jou (slijm , slijm , slijm).
Jammer dat ik jou niet kan leren kennen (ik weet wel hoe je nu er uit ziet = die poto van jou) , dan kunnen we met elkaar gaan zijken .
Maar insyaallah als ik weer de turis speelt in die contreien van Yogya , kom ik je wel bezoeken.
Het is niet moeilijk om een bule in Java te traceren.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 02-10-2005 10:42 RichardFvV wrote:
Toen ik Susu Boemboem op de tv zag en een zeer onbenullig praatje hield met zon galmende microfoon leek het net of ie ten tijde van de aanslag in een karaoke barretje zat met twee van die louche vriendjes van m, er zit weinig presidentieels aan die man.....

Hi Richard,

Het lijkt zo een keurige man, hij is vooral "beroemd" geworden door zijn principiele Emoticon: Shiny houding t/o Megawati, een houding die tot ontslag uit haar kabinet leidde. Hij heeft door zijn gewone gedrag de harten van de Wong Cilik voor zich gewonnen, zij hadden weer iets te hopen. Bij de laatste verkiezingen in Indo werden de pres. kandidaten op hun uiterlijk gekozen, en SBY is de winnaar geworden omdat hij geen uiterlijk heeft. Hij begon goed met zijn korupsi bestrijding, maar daar maak je jezelf niet populair mee bij de mensen die het voor t vertellen hebben, maar niets wees erop dat hij een door macht gecorrumpeerde Javaan zou zijn. Tot zijn zoontje ging trouwen in Istana Bogor, ik vond toen ik dat zag dat een schande van de eerste orde, daarna het bijstellen (naar beneden !!) van de plannen mbt tot de korupsi bestrijding en als klap op de vuurpijl de wurgreep van de benzineprijsverhoging. Nee lozen die vent.

SBY weg ermee, doch elk volk krijgt de leiding die het verdiend, in dit geval afleiding.

Gruces

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Londoh,

Inderdaad die bruiloft is veel mensen in het verkeerde keelgat geschoten maar de betrokkenen zelf noemden het eufemistisch, een "sobere" plechtigheid, want ja, in deze barre tijden kon men het natuurlijk niet te gek maken, dus meer dan een paar honderduizend dollar mocht het niet kosten.
Een ander curieus en meer verontrustend maar helaas zeer Indonesisch geval is de moord van de 20 jarige student Yohannes "Rudy" Berchmans Haerudy Natong afgelopen nieuwjaarsavond in het Hilton hotel in Jakarta waar hij werkte om zijn studie te kunnen bekostigen. Hij is op die bewuste avond tijdens zijn werkzaamheden in koelen bloede doodgeschoten door Adiguna Sutowo die stijf stond van de cocaine en sterke drank, louter en alleen omdat Rudy, Sutowa er op attendeerde dat zijn creditcard niet werkte. Aangezien deze Adiguna Sutowo een zoon is van van de vroegere president van Pertamina, de heer Ibnu Sutowo,die Pertamina voor enige honderden miljoenen heeft bestolen, een goede vriend was van Yudhoyono heeft deze laatste zijn persoonlijke invloed aangewend om de laagst mogelijke straf te bepleiten voor deze moordenaar en zelfs de ouders van het slachtoffer, mensen van zeer arme komaf, zijn door familie van Adiguna Sutowo onder druk gezet om voor een lage straf te pleiten en verklaarden in de rechtzaal dat het de wil van God was dat dit gebeurt was.
Adiguna heeft uiteindelijk zeven jaar cel gekregen, maar niemand weet echter waar ie zich momenteel bevindt. De Jakarta post had na het vonnis een artikel hierover op z'n website gezet en zich verbaast over dit lage vonnis waarop de hoofdredacteur bezoek heeft gekregen van een hoge politiefuncionaris die hem aanraadde om dit artikel snel te verwijderen omdat anders zijn veiligheid niet gegaranderd kon worden, en aldus geschiedde, binnen een uur was het verwijderd. Merdeka.......

R.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Richard,

Dat geval van die moord door Adiguna op die Rudy heb ik gevolgd en uiteraard was ik niet verbaasd dat Rudy's vader, na eerst van alle daken geschreeuwd te hebben dat ie recht voor zijn zoon zocht ineens voor een lagere straf ging pleiten voor de dader. Geld heelt in geen tijd alle wonden in Indonesia. Over de relatie SBY en Ibnu wist ik niet, maar niets verbaasd mij meer op dit gebied.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Leuk om een info te ktijgen over de "vriendschap" van de oude Sutowo en de huidige bewindsman.Tenminste als het waar is.
Het zou kunnen , maar ik dacht dat er een generatie verschil is tussen die 2 personen.Is dat die oude 4 sterren generaal ?

Trouwens het is logisch dat de ene oude general b.d (purnawirawan.) de anderen kennen. Nietwaar ?. Ik ken ook die Londoh uit Indahnesia , maar of we bevriend zijn , dat is andere story.
Want er is een soort Dewan Jendral in Indonesia (niet die zgn Dewan Jendral die door de Gestapu word beschuldigt als Kontrev groep=kontra revolusioner ).

Zo " bevriend "zijn ze ook niet want anders krijgt die dader geen 7 jaar petoet , en hij heeft ook een slechte advokaat , want een goede advokaat kan hem vrijpleiten wegens moord of doodslag.
Want op dat moment is de tersangka (verdachte = nog niet veroordeeld door de rechter) verkeerde in .een ontoerekeningsvaatbaar toestand , dus hij weet niet wat hij doet of gedaan heeft.(stijf van de cocaine etc).

Of hij daarna ECHT in de petoet verblijf is weer een andere story.
In Indonesia zegt men ook : Ayam maling dapat 1 tahun , maling Miljard bisa bebas.(kippe dief krijgt 1 jaar , een miljardendief word vrijgesproken=goede slimme advokaten, vormfouten etc etc.)
Ik bedoel maar .
groetjes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Kijk Om Sidia,

Als je nou gewoon een aardig gevulde enveloppe discreet overhandigd kan ik een goede vriendschap garanderen. Ik zal je hiero altijd gelijk geven, geldt trouwens ook voor de overige forumleden. Wees me vriendje stort een tientje.

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Blush Als carreffour weg gaat uit IndonesiŽ dan pas kan men van een grote crisis spreken
Er komen toch nog steeds veel mensen er uit, met hun karretjes vol
Dat zijn natuurlijk de midden, hogere klasse bevolking chinezen , maar goed de interne Nationaal product doet het nog steeds goed.
Dit was het goede nieuws over IndonesiŽ.
Wij zijn wel afgeweken van die bommen in Bali Eigenlijk een nieuw topic om hieraan een discussie opgang te brengen wat is toch dat grote verschil in de bevolkingen van de wereld
Aziaten, Afrikanen, Zuid/ Noord Amerikanen,Europeanen, ben ik nog een bevolking vergeten MongoliŽ misschien die horen toch in het rijtje thuis, Chinezen, Aziaten? Emoticon: Laugh out loud

Emoticon: Cooool Verders ja het begint er op te lijken in IndonesiŽ dat het maffiose praktijken de overhand neemt met als probleem dat door de moslim groepen, daardoor zich steeds meer en meer gebruiken om de bevolking op de verkeerde been te zetten.
In doorsnee zijn ze niet fanathiek Moslim maar ze willen ergens bij horen. Emoticon: I love it

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Probleem met deze fanatiekelingen is dat ze zwaar zijn gefrustreerd. De manier waarop zij de islam bekijken en trachten te begrijpen is een wijze waarmee ze geen antwoord krijgen op hun problemen in de huidige tijd. Voor hen is dan het enige dat overblijft terug te keren naar de oorsprong van de islam en met hen de rest van de wereld. Back to the pre-history.
Niets aan te doen? Ja, toch wel. Allereerst moet de zwijgende moslim-meerderheid zich uitspreken tegen deze extremisten. Niet zo makkelijk daar het niet gebruikelijk is in moslim-huize om elkaar te bekritizeren en de vuile was buiten te hangen.
Andere zaak zijn bepaalde pesantrens (o.a. de bekende Ngukri in Solo) waar leerlingen worden gebrainwashed met haat tegen alles wat non-moslim is of onvoldoende moslim. De suicide-bombers worden echt niet uit zichzelf geboren. Kortgeleden heeft een journalist - zelf ex-leerling van Ba'asyir - een publicatie geplaatst (vergeten waar) waarin hij verklaarde dat leerlingen op deze pesantren worden gehersenspoeld en de richting worden ingeduwd van de Darul Islam. Een groot deel van de tot nu toe gearresteerde terroristen schijnt afkomstig te zijn van Ngukri. De Indonesische overheid zou kunnen beginnen deze school en dergelijken te sluiten naar voorbeeld van Pakistan dat vele madrassas heeft gesloten waar fundamentalisme en haat wordt gepredikt.
Echter dat zal wel niet gebeuren uit angst tegen de macht van de hardliners binnen de Indonesische islam.
Good old Suharto knew how to handle.
(Of mag ik niet meer spreken over oud-dictators?)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Yogya-Bali ik geef je helemaal gelijk. Ik heb eens een discussie gehad in Yogya met een paar van die Pesantren-gasten, die taal die ze uitsloegen daar zouden zelfs de leden van de Hofstadgroep (Mohammed B. etc) van schrikken. Volgens mij zijn er een aantal fundamentele problemen binnen de Islam die we overal ter wereld tegenkomen zoals het elkaar niet durven bekritiseren, het niet kunnen relativeren en het gebrek aan humor, en de neiging alles met geweld op te lossen (microniveau: bushokjes slopen, macroniveau: bommen leggen). Vergeet ook niet dat Indonesie ook maar "slachtoffer" is van deze religie, die Arabische handelaren 500 jaar geleden aan hen oplegden, en nu moeten ze er maar mee zien te leren leven. Iedereen zal het met mij eens zijn dat het Hinduisme/Buddhisme/animistische gedoe veel beter bij dat volk past.

De enige oplossing die ik zie is dat er eens moderne Moslims opstaan (en die zijn er genoeg ook in Indonesie gelukkig) en nu eens hun fundamentalistische geloofsgenoten tot de orde roepen. In oorsprong is de Islam een prachtige godsdienst (lees de Koran er maar eens op na), helaas is het gedachtengoed de laatste 1000 jaar teveel "gekleurd" door de fundamentalistische samenlevingen in het Midden-Oosten.

Gracias. Sama sama

Amadeus
User
spacer line

YB en Kimiwane, Ik ben een gelovige moslimvrouw geboren en opgegroeid in Solo, woon al langere tijd in Nederland.. Islam geeft mij een gevoel van vrede, en accepteer andere mensen en religies. Deze mensen schaam ik me en maken de islam te schande. De pesantrens (de pesentran Ngukri is berucht) moeten worden aangepakt, en hoop dat SBY hiervoor de moed heeft, ook al is er dan kans op meer geweld.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Tuan/menir Zieleffe :
Bedankt voor je uiteenzetting over diverse misstanden en ook om daarna te relateren aan muslim groepen , en heel erg makelijk en simplistisch uitgelegd voor de bezoekers van deze forum.
Ter leering ende vermaeck , maar zo leest je/ hoor je van de anderen.

Tuan Y-B:
" Echter dat zal wel niet gebeuren uit angst tegen de macht van de hardliners binnen de Indonesische Islam .
"Good old Soeharto knew how to handle
(of mag ik niet meer spreken over oud dictators). "
------ Je hebt gelijk als je gelijkt hebt , en ik kan mee gaan , behalve dat het niet de angst voor de hardliners is , maar de angst dat de westerse hypocrieten , gelijk de regering aanvallen , pelanggaran HAM / etc etc .
Voordat je het weet wordt je aangeklaagd in Den Haag voor schending van mensen rechten.
Over de Darul Islam , vroeger bekend als D.I. T.I.I. in west java , het word na jarenlange schermutselingen beslecht door militaire oplossing.
Het is moeilijk geweest omdat de scheidingslijn tussen Lid of sympathisanten en of tegenstanders van die beweging vaak onduidelijk zijn.
Maar als je militair gaat optreden dan vallen soms ook onschuldige doden.
Terwijl de Amerikanen het altijd doen en zeggen sorry Collateral damage.
Hoe zeggen ze dat in Negeri Belanda ?
Waar gehakt word vallen spaanders of zoiets(sorry geen inburgerings gehad).

Tuan Kiwimave :
zeer deskundige uiteenzetting , leuk mikro makro verhaal.
De enige makro die ik ken is DE Makro waar je goedkoop spullen kan kopen met geleende kaart.
Kunnen jullie dan niet aan de "zelfsreinigingsvermogen "van die mensen over laten.?
Voor betere onderbouwing van jou verhaal kan je ook de site van onze vriend Londoh bekijken , daar heb je links naar diverse sites.

groetjes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 02-10-2005 15:54 kiwimave wrote:
Iedereen zal het met mij eens zijn dat het Hinduisme/Buddhisme/animistische gedoe veel beter bij dat volk past.

Nou ik dus heeeeeeeeeeelemaaaaaaaaaaaaaaal niet, ik vind deze opmerking toch van een grofheid Emoticon: Stupid

Veel van mijn buren zijn muslim, volgens mij allemaal gewone mensen en dat is hetgeen ik ken van geheel Midden en Oost Java, zeer gematigd Islam.

Ik denk dat Menir Kimimave last van kortselet heeft. Als of fanatieke geloofsbewegingen iets nieuws zijn in Indonesia. Als we Diponegoro en de Iman van Bonjol (resp Java Oorlog en Padri oorlog begin 19e eeuw) door ogen anno 2005 zouden bekijken dan zouden de types die altijd maar over de Islam leggen te sijken, zonder er ook maar een jota Emoticon: Shiny van te begrijpen ook "terroristen' brullen.

Maaf mau muntah sebentar Emoticon: Yawn

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 02-10-2005 16:26 sidia wrote:
Waar gehakt word vallen spaanders of zoiets(sorry geen inburgerings gehad).

Wordt zeker tijd voor inburgering Sidia:

het is Waar gehakt wordt zijn er ballen elke woensdag bij Uw keurslager.

Fanatieke geloofsbewegingen zijn er altijd in Indo geweest (over de gehele wereld trouwens) Moet je de verhalen lezen wat er met Belanda's gebeurde toen de Japaners binnenvielen. In Aceh zijn er Nederlanders onder dwang bekeerd en besneden, dit soort zaken gebeurde in geheel Indonesia. In Tasikmalaya is er een grote opstand geweest van de Darul Islam tegen de Japanners. Ik krijg een beetje medelijden met sommigen hiero, de luidspreker van de moskee horen ze, maar weten niet waar het gebouw staat (variasi op bekend NL gezegde (Ding Dong Ding Dong Emoticon: Shiny )

Degenen die zo hard schreeuwen over de Islam weten niet eens wat "geloof" betekend, ze geloven niet, alleen in de rekeningen van hun psychiater (godverdegover, vuile afzetter Emoticon: Cooool ) en in de Duivel, Satan etc.

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

= anders blijf je ontopic of zo =

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik ben niet het onderwerp van dit forum, ventlileer slechts hoe ik over zaken denk. Indien U het nodig vindt om mij te classificeren, want Uw hobby is waarschijnlijk amatirpsikologi zeg ik : Lik me reet man, heb je weer wat om over te sijken Emoticon: Yeah right!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het is leuk geweest, offtopic kan dus ergens anders, hier gaan we weer een beetje in de richting waar dit topic over begon. Zeiken hierover hoeft niet, heeft namelijk geen zin, want ik heb stront in mijn ogen gedouwd.

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Aku menangis..... Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Mijn vriend tompei (manager van RAJAS) heeft 2 vrienden verloren door de bom...
Ik pink voor hem een traantje weg, en voor alle anderen getroffenen....

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Ach Maurits, het schijnt dat alles en iedereen op Bali reincarneert, dus wees niet getreurd.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

spacer line  

Ik heb een vriend wonen op bali waarmee ik contact heb gehad en ook hij denkt dat dit een zware neergang van de economie zal veroorzaken, net als 3 jaar geleden. persoonlijk lijkt het me ook erg moeilijk om wat tegen deze fundamentalisten te doen omdat ze zo heilig in zichzelf geloven en je nooit weet wie het zijn, waar ze zijn en wat de volgende plannen zijn.

gerritje
User
spacer line

Ga er morgen (maandag) maar gewoon naar toe. Lijkt me op dit moment een van de veiligste plekken. Triest voor de vrienden die daar zitten. Hebben daar na de aanslagen van 2002 ook moslims ontmoet die dit veroordelen........

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 02-10-2005 21:29 gerritje wrote:
Hebben daar na de aanslagen van 2002 ook moslims ontmoet die dit veroordelen........

Ja je hebt ook muslimi en muslima die gewoon mens zijn Emoticon: Shiny vreemd he

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Het wordt op deze manier met de dag wel moeilijker om nog iets positiefs over muslims te melden.

Ja inderdaad, er zijn er die dit veroordelen, maar je moet wel heel goed luisteren om ze te horen.

Als je je realiseert dat dit dezelfde lieden zijn die overal die grote luidsprekers hebben waarmee ze van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat hun mening luid verkondigen dan is het stemmetje dat dit veroordeelt wel heel erg zwak.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 03-10-2005 08:21 Agung wrote:

Als je je realiseert dat dit dezelfde lieden zijn die overal die grote luidsprekers hebben waarmee ze van s-morgens vroeg tot s-avonds laat hun mening luid verkondigen dan is het stemmetje dat dit veroordeelt wel heel erg zwak.

Waar gebeurd dat ? In Uw hoofd soms, is een flagrante leugen Emoticon: Angry

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Het hoeft geen leugen te zijn als iemand wartaal staat uit te slaan.

Het kan ook zijn dat hij of zij in een schock toestand verkeerde, en later misschien schaamden als ze het zelf hun boodschap herleest.

Trouwens er is kleine boodschap en grote boodschap.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,913,843 topic views - 220,697 posts - 13,432 topics - 15,736 members - last post @ 24-05-2017 18:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

85,514,038 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com