indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Mensen, ik ben zelf vaker naar Indonesie geweest en ken veel mensen die als ze eenmaal daar zijn geweest, ieder jaar of zelfs vaker terugkomen. Dit ondanks de corruptie, rotzooi, luchtvervuiling, ziektes, religies (ik zal geen namen noemen), afzetterij, armoede etc etc.

Wat is dat toch dat zoveel mensen in de ban raken van dit land? Is het de schitterende natuur, de vriendelijkheid/sociaalheid van de mensen, de vrouwen, het lekkere en goedkope eten?? Of is het toch wat anders? Ik ben benieuwd naar jullie motivatie!

Gracias. Sama sama

eveline
User
spacer line

IK weet het niet hoor...volgens mij is dit wel een vraag naar de bekende weg..sowieso vind ik van een "waarom" vraag altijd reeds gekleurd met eigen antwoord, of te wel eigenlijk heb je al een antwoord voor jezelf en toch nog een bevestiging zoeken, vind je het ook niet? Ik zeg het maar even hoor...sorry, neem mijn soms scherpe tong niet kwalijk.
warme groeten, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Volgens mij heb je nog nooit een wip gemaakt met een Indonesische schone anders had je de vrouwen er niet bijstaan.
Wat dacht je van het klimaat?
Lekker eten voor een prijs waarvoor je in NL amper een patat met krijgt.

Je hebt er verder een hoop zaken bij staan waar je in Nederland ook je hart kan ophalen: corruptie, rotzooi, luchtvervuiling, ziektes, religies (ik zal geen namen noemen), afzetterij, armoede etc etc.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Kiwimave,

Ik weetniet hoe je hierbij komt. Als je de bezoekcijfers bekijkt dan valt het toerisme in Indonesia juist zwaar tegen. Er komen daar 5-6 miljoen toeristen per jaar, Malaysia heeft er 12 miljoen en Thailand tegen de 30 miljoen. Als je kijkt wat een geweldige potentie Indonesia heeft dan stelt dat bezoek toch niets voor.In dat bezoek zitten dan ook nog al die Singaporezen die even een dagje gaan wippen op Batam en omgeving.

Gruces

eveline
User
spacer line

ja Bung, Thailang is echt in trek voor westerlingen. Ik denk met name ook dat de infra structuur in toerisme daar beter geregeld is...bovendien vele malen goedkoper en de glimlach van de mensen is daar net zo ook goedkoper.....
Sowieso in vergelijking met Bali is Thailand veel goedkoper, zoals met de scuba diving is een voorbeeld. Gewoon absurd als je de prijs van scuba diving vergelijk met Bali of zelfs met Aussie......
En de logica is daar meer aanemelijker, vind ik; ...goedkoper als het maar veel kunnen verkopen is beter dan duur maar weinig verkopen, dat is de instelling van de mensen in Thailand. Men neem daar met minder winst genoegen mee, dat is wat mij daar erg opviel.
En dan heb ik nog niet eens over de hoogmoed( heeft ook wel wat, tis een opbouwende kritiek maar hoor!).
gegroet, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Hi Kiwimave,
mijn motivatie bestaat uit het feit dat de helft van mijn familie daar woont en dat die dus wel een bezoek waard zijn. Emoticon: Bye bye

Voor de rest is Bali voor mij wel aantrekkelijk. In ieder geval veel meer dan de rest van Indonesie.

Voordeel van Bali is dat alles dichtbij is. Strand, bergen, disco en cultuur allemaal op een steenworp afstand. Verder kun je op de meeste plekken gewoon (uit)slapen zonder onverstaanbaar blikkerig gebrul uit hoornluidsprekers.

Voordeel van Thailand is dat de reis korter en goedkoper is. Verblijfskosten zijn daar denk ik wat hoger, maar aan de andere kant is alles daar wel een stuk normaler. Mensen (ook als ze in dienst zijn van de overheid) begrijpen dat toersten klanten zijn en dat je moet proberen die klanten te houden. Dat laatste is in Indonesie heel moeilijk om te begrijpen. Emoticon: Laugh out loud

Belangrijkste probleem voor indonesie is dat het de reputatie heeft onveilig te zijn.

Verder heeft 't visum (wan)beleid natuurlijk niet geholpen. Voor mij maakt 't niet zoveel uit. Maar als de familie Jan Modaal met 3 kindertjes op Kuta beach voor 10 dagen zandtaartjes wil gaan scheppen met een last minute ticket inclusief hotel van zo'n 799 euro p.p. dan valt die paar honderd euro visum kosten, om het binnen een normale termijn te regelen, die het gezin in totaal moet ophoesten natuurlijk behoorlijk tegen en bedenkt men al snel dat je op Phuket ook zandtaartjes kan scheppen. Emoticon: Very funny

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Hi Kiwimave,
mijn motivatie bestaat uit het feit dat de helft van mijn familie daar woont en dat die dus wel een bezoek waard zijn. Emoticon: Bye bye

Voor de rest is Bali voor mij wel aantrekkelijk. In ieder geval veel meer dan de rest van Indonesie.

Voordeel van Bali is dat alles dichtbij is. Strand, bergen, disco en cultuur allemaal op een steenworp afstand. Verder kun je op de meeste plekken gewoon (uit)slapen zonder onverstaanbaar blikkerig gebrul uit hoornluidsprekers.

Voordeel van Thailand is dat de reis korter en goedkoper is. Verblijfskosten zijn daar denk ik wat hoger, maar aan de andere kant is alles daar wel een stuk normaler. Mensen (ook als ze in dienst zijn van de overheid) begrijpen dat toersten klanten zijn en dat je moet proberen die klanten te houden. Dat laatste is in Indonesie heel moeilijk om te begrijpen. Emoticon: Laugh out loud

Belangrijkste probleem voor indonesie is dat het de reputatie heeft onveilig te zijn.

Verder heeft 't visum (wan)beleid natuurlijk niet geholpen. Voor mij maakt 't niet zoveel uit. Maar als de familie Jan Modaal met 3 kindertjes op Kuta beach voor 10 dagen zandtaartjes wil gaan scheppen met een last minute ticket inclusief hotel van zo'n 799 euro p.p. dan valt die paar honderd euro visum kosten, om het binnen een normale termijn te regelen, die het gezin in totaal moet ophoesten natuurlijk behoorlijk tegen en bedenkt men al snel dat je op Phuket ook zandtaartjes kan scheppen. Emoticon: Very funny

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bezoekcijfers
Persoonlijk had ik gedacht dat Indonesie meer bezoekers had dan de 5-6 miljoen toeristen per jaar die Londoh noemt.
In Bali schijnen er van januari t/m augustus 2005 iets meer dan 1 miljoen te zijn geweest:
Info van: http://www.balidiscovery.com/m(...)/message.asp?Id=2784
We kunnen met eigen ogen zien dat het toerisme weer op gang komt in Bali
De infrastructuur is daar echter helemaal niet op berekend, de dubbelbaansweg in de buurt van de luchthaven is een lange file en in Kuta al niet veel beter.
Jan

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Kiwimave,

Nog maar nťt terug van mijn jaarlijkse IndonesiŽ trip heb ik al weer plannen voor de volgende. Mijn oude reismakker (P), die na onze eerste twee gezamelijke trips (zie het Wilde Westen van IndonesiŽ) afhaakte omdat hij een vrouwtje had gevonden waarmee hij inmiddels is getrouwd en een dochter van heeft gekregen, heeft mij onlangs gevraagd of ik volgend jaar zin heb om deel twee van het WWvI opnieuw te bereizen. Dus terug naar Danau Toba, Nias en de Hinako Eilanden. Ik heb daar niet lang over na hoeven denken, want dat idee bestond al sinds het einde van die vakantie. Het was mijn/onze meest avontuurlijke vakantie tot nu toe waarbij we een heuse schipbreuk hebben meegemaakt en al onze spullen door het zilte nat waren bedorven. En wat zou daar nu van over zijn na de tsunami. Zouden we de mensen die we toen ontmoet hebben nog terug kunnen vinden?

Ik geloof dat het dit punt is voor mij waarom het land mij steeds weer trekt. Het avontuur. Dat vond ik dit jaar op Bali beslist niet, hoewel ik daarvoor weer iets anders in de plaats ontdekte, maar daarover in een volgend topic meer.
De schitterende natuur speelt voor mij ook zeker mee, de meest afgelegen plekken die je maar voor kunt stellen en waar de kans zeer gering is andere bule tegen te komen.

Zouden we de mensen die we toen hebben ontmoet nog terug kunnen vinden?

Jan.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 29-09-2005 01:53 Tuti & Jan wrote:
Bezoekcijfers
Persoonlijk had ik gedacht dat Indonesie meer bezoekers had dan de 5-6 miljoen toeristen per jaar die Londoh noemt.
In Bali schijnen er van januari t/m augustus 2005 iets meer dan 1 miljoen te zijn geweest:

Hi Jan,

Als je niet vertrouwd wat ik zeg, kom dan met feiten en niet met persoonlijke schattingen. Ik ben in het algemeen niet iemand die "zo maar iets zegt" die suggestie wek jij door er "persoonlijk" anders over te denken. Als je dan toch met je togus achter die PC zit, gooi dan wat wooorden in de Google en bewijs iets. Suggestie: Wisman, jumlah etc.

Dan kom je iets als dit tegen:

Pemerintah Targetkan Enam Juta Wisman Kunjungi Indonesia

en nog meer, Hoewel jouw toko voor de turis is bestemd mag dat niet betekenen dat de wens de vader van jouw gedachten wordt.

Slechte beurt in mijn ogen, je vervalt weer in oude fouten Emoticon: Shiny

Trouwens je had het kunnen weten, 1 miljoen op Bali is toch niets, go and search for your brains young man

Si Londoh yg marah

PS Je moet natuurlijk wel bah. Indo spreken wil je iets van dat land begrijpen. Dat is de makke van velen, ze lezen de Jakpos luisteren naar andere buitenlanders en hebben hun mening al klaar

Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Slecht geslapen Londoh??
Het noemen van jou naam had helemaal niets van doen met enig wantrouwen van jouw berichtgeving, eerder het tegenovergestelde.
Jan

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

On 28-09-2005 13:24 Tuti & Jan wrote:
Volgens mij heb je nog nooit een wip gemaakt met een Indonesische schone anders had je de vrouwen er niet bijstaan.

haha, ja Jan, daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben...

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 29-09-2005 10:46 Tuti & Jan wrote:
Slecht geslapen Londoh??
Het noemen van jou naam had helemaal niets van doen met enig wantrouwen van jouw berichtgeving, eerder het tegenovergestelde.
Jan

Kom Jan, nu leg je helemaal slap te lullen, ga in op de feiten in het bericht en laat de persoon erbuiten Emoticon: Angry

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

zo is het londoh, heel juist
indonesie loopt juist enorm achter in tourist arrivals vergeleken met andere landen in de regio (en indonesie is dan nog veel groter en verscheidener dan zijn buurlanden, het zou er net veel veel meer touristen over de vloer moeten krijgen)
alhoewel het een 'recordjaar' voor bali wordt, merk je toch wel als je de statistieken nauwkeuriger bekijkt, dat er heel veel short-stay regionaal tourisme bij is, vanwege de opkomst van die low-budget carriers zoals airasia, daardoor is de gemiddelde duur van het verblijf en het aantal gespendeerde dollars per dag naar beneden gegaan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Kijk dit is berichtgeving waar we iets aan hebben. Emoticon: Yes! Er wordt een opinie gegeven zonder dag te dromen Emoticon: Yawn

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

een compliment van londoh, dat telt dubbel!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Laten we daar een Hoegaarden op nemen...proost Emoticon: Nice

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

nou noem je toch net mijn favorite biertje!!! ga ik toch wel een beetje missen in indonesie

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Luister beide heren, deze jongen heeft geen stront in de ogen en kan met eigen ogen zien dat er in Zuid-Bali aanzienlijk meer toeristen zijn dan de 3 voorgaande jaren.
Daar hoef ik geen onderzoek voor te doen en heb ik ook geen enkele website of krant voor nodig.
Als jullie dat in de ruimte lullen vinden is jullie probleem en niet het mijne.
Ik weet ook dat Bali maar een klein stukje is van IndonesiŽ, hoe het daar is kan en doe ik niet beoordelen.
Vam MaleisiŽ weet ik van de laatste keer dat ik er ben geweest dat ze het toerisme aan het stimuleren waren, dat schijnt dan toch gelukt te zijn.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Je wordt per bericht onbetrouwbaarder, de basis van goede berichtgeving zijn nog altijd feiten. Wij weten van jou niet hoe bijziend je bent Emoticon: Nice

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 29-09-2005 11:07 belgianguy wrote:
nou noem je toch net mijn favorite biertje!!! ga ik toch wel een beetje missen in indonesie

Ik ben verleden week in Belgie geweest en ben in 1 klap verkocht aan het witbier, een godendrank Emoticon: Nice

Hoegaarden 50 CL, loodzwaar (pink dr onder Emoticon: Shiny )

spacer line  

Denk toch dat ik Jan gelijk moet geven. Het gebeurt de laatste maanden steeds meer dat hotels op Bali, die ik benader voor zowel mijzelf als voor vienden "uitverkocht" geven voor de betere kamers. In de onderhandelingen voor een betere (lagere) prijs wordt het ook moeizamer. Waarschijnlijk toch ook door een toenemende vraag/minder angst voor leegstand.

Oud worden op bali? www.whitedolphins.nl or www.whitedolphins.net

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Moet je even teruglezen en proberen te begrijpen waar dit topic over gaat Emoticon: Shiny
Als men topics gaat "ombouwen' om reclame voor het eigen tokootje te maken gaat het wel op belangenverstrengeling lijken Emoticon: Shut up!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik ben benieuwd welk eigen tokootje hiermee word bedoeld, ik heb al vaker gevraagd om met FEITEN te komen en niet met loze kreten dat ik commerciŽle bedoelingen heb om over Bali te schrijven.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Heel leuk om te lezen dat je in sommige gevallen als een bok op de haverkist duikt. Ik vind het gewoon erg lullig om te lezen dat als ik serieus op een serieus onderwerp mbt Indonesia inga jij dat gaat betwijfelen met vage eigen waarnemingen op Zuid Bali, dat is namelijk geen norm voor Indonesia. Als ik toevallig op Cengkareng aankom gelijk met twee volle Boeings uit Europa zal ik ook niet gaan beweren dat er heel veel bule toeristen naar Indonesia komen. Dat is in mijn ogen kinderlijk eveneens dat achterlijke verongelijkte gedrag dat jij gaat vertonen als ik je daar in gewone bewoordingen op wijs. Gedraag je volwassen man en geef juiste informatie zoals je altijd pretendeert (en waar je mij dus buiten dient te laten.)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,091 posts - 13,703 topics - 27,350 members - last post @ 18-01-2020 10:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,419,124 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com