indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bron KCM
Team pemburu koruptor (TPK) is bezig om de Korruptors op te pakken.
Er zijn reeds kontakten gelegd met andere landen .
Switzerland is bereid om alles terug te geven
Hongkong vraag 20% administratiekosten en 40% verdeling van de getraceerde asset.
De meeste korruptors zitten in Singapura en een paar in Europa.
Indonesia is van plan om de korruptors aan te pakken , nu hangt het voorlopig aan de bereidheid van de andere landen om Indonesia kans te geven de korruptors aan te pakken .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik hoop dat de ABN/AMRO Bank daar ook bij hoort.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Het schijnt zelf dat 1 van de verdachte of medeverdachte aan korupsi (de mamoet klasse) een nederlandse nationalitei heeft.
Zo ya als i.d toekomst een uitlevering werd gevraagd ben ik benieuw of nederland een van haar onderdaan aan indonesie uit wil leveren.
want zielig , de penjara (petoet) in indonesie heeft niet dezelfde sterren kategorie zoals in nederland.

alleen ben ik bang dat als SBY te voortvarend gaat werken , dat hij problemen krijgt .
De koruptoren hebben wel behoorlijke backing van bepaalde groepen.

groetjes.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij zijn ook erg bang dat Susilo Bambang Yudhoyono problemen gaat krijgen met bepaalde groepen.
In Bali is hij in ieder geval niet erg geliefd, daar willen ze dolgraag Megawati weer terug.
Als we af en toe zien hoe hij tussen de bevolking doorloopt maken wij ons erge zorgen dat er een keer een aanslag op hem word gepleegd met alle gevolgen van dien.
De Indonesische mensen (kleine man) moeten echt wennen aan het idee dat er nu eindelijk eens iets gedaan word aan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Tuti & Jan

Merdeka
User
User icon of Merdeka
spacer line

Pak Sidia,

Kan je misschien de url vermelden. (Kompas)
We moeten SBY steunen en niet bang zijn voor hun backing.
Ik ben zeker van als dit goed gaat en er is iemand gepakt met goede bewijzen dan gaat de rakyat zeker mee bemoeien.

Salam
Merdeka

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Merdeka,
Zoals ik al schreef moet de rakyat erg wennen aan het idee, zij zullen Susilo Bambang Yudhoyono zeker alle steun moeten geven die nodig is.
Ook zullen de mensen moeten leren om eens van zich af te bijten en ik denk dan in het bijzonder als ze eens naar een of andere overheid moeten om iets te regelen.
Ons lieten ze vorige week voor niets naar Denpasar (totaal 70km op en neer) komen, bij aankomst bleek een of ander formulier habis (op) te zijn, dat formulier is gewoon een kopie, aan de overkant van de weg ligt een toko fotokopie!
Dan denk je dat hadden ze toch ook direct kunnen doen.
Het ging om een certificate registration for temporary residence, in Denpasar koste de hele registratie RP30.000, in onze woonplaats echter nog eens Rp100.000 voor in feite alleen het in ontvangst nemen van een formulier wat ze in Denpasar al hadden gemaakt, waar zit dat prijsverschil dan in vraag je je eigen dan af.
Wijselijk hebben we echter betaald zonder te mopperen omdat je weet dat die lui je het leven behoorlijk zuur kunnen maken.
Zo heb ik voorbeelden uit de praktijk in overvloed.
Groetjes,
Jan

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bung Merdeka ,
gewoon googlen en dan KCM

of je gaat via indonesia media naar www.media.or.id

Te keus en te keur
groetjes

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Sidia yth.,

Ikan keluju yang paling besar ada uang die Indover bank, di kota Rotterdam
Tanah Belanda - Europe.
De grootste vis heeft (één ???) rekening(en) bij de Indover bank in R'dam/Rotje knor, Nederland-Europa.

Sampai ketemu lagi 'Sid' !!!

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Anis ,
klopt wel , er word gezegd dat de familie S hun geld hebben ge- WIT via Indover , een volle dochter van de Indonesische Centrale Bank in amsterdam.
Maar je moet het kunnen bewijzen.Het schijnt dat het verkocht is/zal worden aan een buitenlandse eigenaar.
Maar de DNB (ned.cent.bank) heeft toen geweigerd om de boeken open te stellen(staat een paar jaar geleden in de nederlandse kranten).Dus moeilijk te bewijzen.
In ieder geval zijn ze niet zo'n viezerikken zoals de HongKong Chinesen .
( bijna 60% vragen van gestolen goederen) .
Aiiiijjjaaaaa itu tilak baik laa
Malaysia schijnt ook een veilige haven te zijn voor een paar buronan(voortvluchtigen)
Trouwens de singaporezen moet ook bekonkureerd worden door de regio Riau en Indonesia moet Pulau Batam ontwikkelen tot een echte Free Port .
Zoals het nu staat gaan de singaporezen ook al inkopen doen in Batam (goedkoper dan Singapore ) en uiteraard naar de publieke vrouwen .Eerst wil Sidia naar de hoeren schrijven , maar ja je moet wel beleefd blijven.

groetjes

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Sidia yth.,

Het schijnt dat Tommy goed verdient heeft aan de verkoop van Lamborgini aan Volkswagen .......
De website doet héél raar vanavond, tussen haakjes.

Anis

spacer line  

Jan Megawati weer terug dat meen je niet ,ze kan wel geleifd zijn op Bali waar ze dat te danken heeft aan haar Vader die beschouwd als een zesde Hindu God maar ze heeft er eigenlijk in al die jaren er niets van gebakken.
Fungeerde als een pupet on the string voor Pak Harto en zijn kornuiten,die de touwtjes gewoon in handen had.
Yudhoyono zal het zwaar krijgen dat is een feit,corruptie geheel uitroeien in Indonesia dat zal generaties duren,maar het begin is er,,,,,,,,laten ze eerst de gelden van die Tosihba boertjes terug vorderen dan zijn we al een eind op weg in de goede richting trouwens voor de duidelijkheid TOSHIBA STAAT VOOR TOMMY_SIGIT _BANGBANG
Tukad Ganga

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Tukad Ganga,
Als je de Balinezen van dichtbij meemaakt weet je dat die alleen maar oog hebben voor hun geloof met de vele ceremonies en niet in de gaten hebben dat al die ceremonies niet hun dagelijkse bordje rijst brengen.
Bali wordt beetje bij beetje overgenomen door grote investeerders die hier reusachtige complexen bouwen en geen oog hebben voor het geloof van de Balinezen, die willen hun geïnvesteerde geld terug zien en dat is erg moeilijk met de Balinees als werknemer die gewoon een stel dagen per maand vrijaf nemen vanwege hun geloof.
Wat is nu gemakkelijker als de Javaanse president de schuld te geven van dit alles en te vertellen dat het met de vorige president allemaal veel beter was.

Ik zal me zelden laten verleiden om over de politiek in Indonesië te schrijven, dit is gewoon iets waar wij als immigrant heel voorzichtig mee moeten zijn.
De Indonesiërs zullen zelf moeten zorgen dat er verandering komt.
Persoonlijk denk ik dat Susilo Bambang Yudhoyono de president is die de mensen op weg kan helpen maar het zal zijn tijd duren.
Als president heeft hij al een hele moeilijke periode achter zich, direct om te beginnen de verschrikkelijke ramp in Aceh en de huidige hoge olieprijs zijn zaken die het niet gemakkelijker maken.
We zullen hopen dat hij de tijd krijgt om te bewijzen dat hij de juiste persoon is op de juiste plek om bepaalde zaken in Indonesië te veranderen.
Tuti & Jan

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Ik vraag me all een af, waar SBY zelf zijn fortuin vandaan heeft. En met hem natuurlijk de andere leden van de regering en de leden van die commissie. Wel (be)moedig(end) is dat er een politiegeneraal nu aan de tand wordt gevoeld. Ik krijg echter de indruk dat er alleen paar lieden worden opgeofferd om het volk de indruk te geven, dat er wat aan de korupsi gedaan wordt.
Nog wat anders, het is alsof alleen de rijke Chinezen aangepakt worden. De rijke pribumi's die in het land zitten worden (nog?) met rust gelaten.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Sidik ,
In Indonesia heb je al jaren (+/- 40-50 jaar )veel rijke chinezen en rijke indonesiers.
Bekend zijn de voorbeelden van de eigenaren van kretek sigaretjes, van de jamu 's (mevrouw tuan) .En ook die chinees uit Semarang .
Dat zijn hardwerkende en eerlijke mensen.
Indonesia is nu bezig om de korrupte cukongs op te pakken , de meesten zitten nu veilig in buitenland.
Zoals iedereen weet en kan lezen zijn de buronan (voortvluchtigen) in de meeste gevallen korrupte indonesiers met een chinese achtergrond . Dat zijn ook feiten , leest maar de namen en kijkt maar naar de foto's.
Ze zijn oververtegenwoordig.En als je hun geschiedenis bestudeerd , bestaan ze 40/50 jaar geleden nog niet .Ik heb hier over de mamoetklasse of de walvisklasse , niet de guppies klasse.
Tot nu toe zijn ze ongrijpbaar dankzij de hulp van korupte indonesische ambtenaren.
Ik hoop dat de proces van vervolging gewoon zal doorgaan .En dat de kronies , de handlanger ook hun straf niet ontlopen.
Vroeger gelezen dat de gejatte geld in de buurt van 180 miljard dollar is , nou als je de grootste deel terug kan krijgen kan het de staatschuld behoorlijk verminderen.
Dan hoeft de Indonesische regering ook niet te gaan kronkelen en zichzelf in de stof gooit om een lening van 550 miljoen dollar los te peuteren van de wereld bank of ADB.
Dan hoeven ze ook de brandstofprijzen niet katastrofaal te verhogen om een lening van 550 miljoen.
Verteld dit aan een Indonesier , dan zeggen ze Vervolgen die HAP , stop ze in de gevangenis en de sleutel weg gooien.
groetjes

Merdeka
User
User icon of Merdeka
spacer line

Als er iemand die relevante informatie kunt geven over dit corruptie probleem SMS dan naar Susilo Bambang Yuhdoyono +62 9949.

Salam
Merdeka

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Salam(at) yth.,

Als 'geheugensteuntje' wil ik de vorige mensen dit volgende niet onthouden:

www.anu.edu.au/polsci/marx/archive/timor/poem.htm

Salam(at) .... AnIs.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,024 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com