indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Hallo,
Binnenkort zit ik met ons gezinnetje in Semarang. Weet er iemand waar het immigratiekantoor is in Semarang om ons SosB visum te verlengen? En zijn ze er vriendelijk Emoticon: Wink ?
Is er ook een expat-gemeenschap in Semarang? Of een bepaalde plaats (café, resto...) waar je andere expats kan ontmoeten?
Heeft er iemand ook ervaring met duiken in de buurt van Semarang (karimun Jawa?)?
Waar vind je nog leuke huizen te huur?
Bedankt
Pat

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

God-zamme-liefhebbe, wat is dit voor populistisch gedoe, ben je bang om naar SMG te gaan, wonen hele gewone mensen hoor.

Een expat gemeenschap, hihihihihi Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Duiken ?? Ik zou in wat lectuur gaan "duiken" dan weet je wat je gaat doen Emoticon: Yes!

Gruces

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Alle immigratiekantoren in Indonesie vind je op:
http://www.imigrasi.go.id/index.php?go=kanim , het zijn 9 pagina's, dus ga er maar eens even voor zitten.
Deze kantoren zijn in diverse klassen, de eerste twee verlengingen kunnen in een klein kantoor, de twee laatste dienen in een groter districtskantoor te worden gedaan.
Semerang is een KLAS1 kantoor:
JL. SILIWANGI KRAPYAK SEMARANG
Telp. 024-7623145, 7623144. Fax. 024-7607461

Is het niet wat vroeg om al om een expat-gemeenschap te vragen voordat je er woont, als jullie gezinnetje kinderen heeft is het belangrijk dat die eerst hun draai vinden.
Succes,
Tuti & Jan

patatje
User
User icon of patatje
spacer line

Amai, ik stel even een vraagje en krijg nogal commentaar. Ik dacht dat de bedoeling van een forum was om gedachten en ideeên uit te wisselen, een bron van informatie...en niet om direct commentaar te krijgen waar je niets mee opschiet. Of met het slechte been uit bed gestapt vanmorgen Londoh? Tidak masalah. Dit gezegd zijnde over naar de orde van de dag..

Het is al misschien de zesde of zevende keer dat ik naar Semarang ga. Mijn vrouw is van daar. Dus we kennen het daar wel Emoticon: Wink Ik ben dus niet bang Londoh , ik ken er een hele hoop mensen. De enige andere mensen die ik er niet ken zijn andere buitenlanders. Is dat nu zo vreemd dat als je voor langere tijd daar bent eens te kunnen van gedachten wisselen met anderen. Iets waar mijn Indonesische vrouw mij zelfs in aanmoedigd. Doe ik daar de gemiddelde Indonesiër mee tekort?

Alleen weten we niet waar het immigratiekantoor is. Bij deze nu wel, waarvoor dank. Ik wist trouwens niet dat de laatste verlengingen in een groter kantoor dienen te gebeuren. Bedankt voor de tip.

En wat het duiken betreft. Ik heb al heel wat afgezocht en de enige plaats in de buurt is KarimunJawa. En dat is heel duur. Ik heb gemaild met mensen die daar wonen, met het enige resort dat daar is, duikforums op het internet..... Momenteel ben ik in contact met de universiteit daar die ook een eigen duikschool heeft. Ik had gedacht dat er misschien iemand toch nog iets anders weet dat ik vanhieruit niet kan vinden.

Bedankt voor de bezorgdheid rond de kindjes, maar dat is waar we ons bijna het minste zorgen om maken omdat dat nu eens één van de meest natuurlijke aanleg is van de Indonesiër. Er zal meer dan genoeg omkadering zijn voor de kindjes; familie, school, wijzelf..... Vorige ervaringen leren ons ook dat ze zich sneller terug aanpassen dan wij.

Vanuit een kil België (4 graden vanochtend) groet ik u.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ja Patatje, die Londoh is een vreselijke lul, dus alleen daarom kennie niet met ze verkeerde been uit bed stappen Emoticon: Nice Op een forum mag je toch ook zoiets als een opinie geven. Maar ya ik laat het aan de MOD over.

Ik woon al 15 jaar daaro, en het laatste waar ik behoefte aan heb zijn sijkende expats. Ik zit in Indonesia voor het land en zijn bevolking. Ik hoor wel eens van die figuren die zo nodig een klankbord nodig hebben, nou wat er allemaal uit hun mond komt is zo negatief doe ik net alsof ik geen Nederlands versta. Maar als je me mail zal ik je mn HP nummer geven, voor as het je teveel wordt, garansi tetawa, maar ik zit wel in Solo en weiger de Inlander over de tong te halen. Ik spreek ook Vlaams en weet waar je daaro Belgisch bier per krat kan bestellen.

Al met al wens ik U succes met Uw verblijf te aldaaro Emoticon: Wink

Gruces

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Patat,

Onderstaand resort is zeer de moeite waard voor een paar dagen en kost niet veel en bovendien geen ranzige backpackers en arme sloebers om je heen met hun geouwehoer.

www.kurakuraresort.com

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,914,656 topic views - 240,529 posts - 13,734 topics - 34,037 members - last post @ 03-12-2020 17:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,676,764 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com