indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Op steenworp afstand van Eindhoven wederom:

De marechaussee heeft op het militaire oefenterrein de Oirschotse Heide een 29-jarige man uit Oss aangehouden, omdat hij zich mogelijk heeft schuldig gemaakt aan terroristische activiteiten. Bij de doorzoeking van zijn woning in Oss trof de marechaussee een zelfgemaakte bom aan die een dodelijke uitwerking kon hebben, meldde het landelijk parket van het Openbaar Ministerie (OM) woensdag.

De verdachte wekte vorige week dinsdag op het verboden terrein de achterdocht bij een sergeant van een landmachteenheid die aan het oefenen was. Daarop werd de man gearresteerd.

Woning

In de woning van de 29-jarige man vond de marechaussee een grote hoeveelheid militaire goederen, waaronder een munitiekist met 45 oefengranaten, twee rookgranaten en nog een ander, zwaarder type oefengranaat. Op het balkon lag een ge´mproviseerde bom die de verdachte volgens het OM met behulp van een tweede oefengranaat van het zwaardere type had gemaakt.

"Het Explosieven Opruimings Commando (ECD) omschreef het explosief na demontage als een zelfgemaakte defragmentatiebom, waarvan de ontploffing dodelijk kon zijn", laat het landelijk parket weten. "De oefengranaat was met een hoeveelheid spijkers in een grijze PVC pijp gestopt en kon elektrisch met een batterij tot ontploffing worden gebracht." Volgens het landelijk parket heeft de man na zijn aanhouding verklaard dat hij de explosieven deze zomer bij oefenende legereenheden op de Oirschotse Heide had gestolen.

De rechter-commissaris heeft de 29-jarige man uit Oss vrijdag voor veertien dagen in bewaring gesteld vanwege de diefstal van militaire goederen en het bezit van explosieven, beide met een terroristisch oogmerk.

Mogelijk is het de welbekende Abu Jabbar van de Ven, een bekeerling. Bang ben ik niet, maar het zijn geen geintjes meer inmiddels. Er worden er hier in Nederland haast net zoveel opgepakt als in IndonesiŰ de laatste tijd. De oorzaak is wellicht niet dat er in IndonesiŰ niets aan gedaan wordt.

Merdeka
User
User icon of Merdeka
spacer line

Saudara Jeroen yang Budiman,

Wat is de definitie van een terrorist/terrorisme.

Binladen - Bush
Bondskanselier Schr÷der ľ Balkenende (uitspraak Balkenende november 2004.
Wie geweld gebruikt heeft altijd ongelijk!)

Uit Van Dale
Terrorisme
Het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk.

Terrorist
Iemand die daden van terrorisme pleegt
voorbeeld
+ bijvoeglijk naamwoord
Palestijnse terroristen

Het is bespottelijk dat van Dale schrijft dat Palestijnnen terroristen zijn.

Vindt je niet dat langzamerhand het westen een vreselijke boter op hun hoofd heeft?
De VN is aan het vergaderen en Annan wilt honger op de agenda krijgen maar het land die het grootste mond hebt over terrorisme weigert en NL loopt weer achter het baasje.
Het gaat mij niet om te zwartepietten maar ik vind eigenlijk eindelijk dat het westen ook bij hun zelf te raden moet gaan omdat hoe bitter het ook is toch veel aanhangers zijn voor dit soort mensen.

Natuurlik is voor mij terreur niet goed te praten maar als sommige westerse landen zoals NL de illegale oorlog in Irak rechtvaardigen is het eind zoek.
Er wonen daar toch gewoon mensen zoals jij en ik?
Op de postbus 51 kan je een munt kopen met een kop van Bea, de slogan is 60 jaar vrede en vrijheid. Waar heeft NL het over!!!

Misschien begrijp je mij als je deze url opent http://www.netwerk.tv/index.js(...)r=deze_week&a=144356

Terima kasih ľ Dankjewel
Merdeka

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,774 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,881,886 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com