indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

nelly
User
spacer line

Als je je visum hebt verlengd in Ambon, dan kun je toch nog wel naar andere plaatsen in Indonesie, of ben je dan verplicht in Ambon te blijven?

Robert-333
User
spacer line

Ik dacht dat het geldig was voor heel Indonesie een kennis van mij ging van Bali naar Java vliegen op het zelfde visa dus zal het zo wel zijn

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ja hoor.. je hebt een visum voor IndonesiŽ, waar het verlengd wordt maakt niet uit voor het rondreizen.

(Er zijn enkele gebieden waar je niet met een visum alleen binnenkomt, je moet dan een extra 'reis-vergunning' hebben. Ik meen dat dit onder andere geldt voor de 'binnenlanden' van Papua.)

nelly
User
spacer line

Thanks!
Mijn vriend zit nu op Bali en ik ga volgende week naar Ambon. Hij komt dan ook daar naar toe en dan blijven we ong. 2 wk. Daarna gaan we nog 2 wk naar Bali, maar dan verloopt net zijn visum, vandaar mijn vraag.
Zou het niet erg vinden als de visumplicht afgeschaft wordt...

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Hoi Nelly,

Ik wil je niet ongerust maken maar van tijd tot tijd is de situatie zo dat je met een toeristenvisum, aangenomen dat uw vriend een toeristenvisum heeft, niet naar Ambon kunt reizen, dus wellicht kunt u beter even de ambassade of de immigratie ter plaatse vragen wat de stand van zaken is.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

nelly
User
spacer line

Hoi Richard,

We hebben beiden een familievisum.
Thanks anyway!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Nelly,
Beiden een familievisum??
Daar zouden wij graag meer over weten.
Alvast bedankt,
Tuti & Jan

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Wat betreft een extra reisvergunning voor de 'binnenlanden' van Papua, zoals Jeroen schrijft; klopt. Hier heeft men een Surat Jalan, ook wel Permit genoemd, nodig.

Alleen is mijn vraag: Kun je deze nog steeds op het politie bureau van Sentani
(vliegveld voor Jayapura) aanvragen? En is dit nog steeds in een paar uur te regelen?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Familievisum zal wel Kunjungan Keluarga zijn dat valt onder Sosial Budaya.
Houdt er rekening mee dat je voor Ambon nog steeds een "surat jalan" (reisbrief) nodig hebt. Deze is te verkrijgen in Jakarta bij de Mabes Polisi of soms on arrival in Ambon. Ook voor Papua van Timika t/m Jayapura is nog steeds een surat jalan vereisd (en maar zeker doen want de politie wacht graag op mensen die deze nietin bezit hebben om er dan weer aardig aan te "verdienen" Emoticon: Wink .
Als je je visum hebt verlengd in Ambon is het geen probleem naar elders te reizen maar de volgende verlenging moet je weer in Ambon doen als je sponsor daar woonachtig is. Succes.

nelly
User
spacer line

Tuti & Jan,

Ja we hebben allebei zo'n familievisum + een surat jaminan. Eigenlijk 60 dgn geldig, maar omdat we ook naar de Molukken gaan, maar 30 dgn, en dat kan daar dan verlengd worden.

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Alleen is mijn vraag: Kun je deze nog steeds op het politie bureau van Sentani
(vliegveld voor Jayapura) aanvragen? En is dit nog steeds in een paar uur te regelen?

Ik woon op Papua begeleid reizen voor oa Koning Aap, Arcadia en andere reisorganisatie's op Papua en moet ongeveer elke maand wel een surat jalan regelen voor reizigers die ik begeleid.

Het is niet meer mogelijk om surat jalan in Sentani te regelen als je verder gaat reizen dan Wamena en buiten Biak, dit heeft te maken met het feit dat de autorisatie alleen maar afgegeven kan worden door de Polda in Jayapura voor meerdere plekken. De meeste toeristen gaan nadat zij het Baliem rondje hebben gedaan naar Biak, maar er gaan er ook naar bv Manokwari. Voor de mensen die verder gaan reizen dient een aanmelding te worden gedaan bij de Polda in Jayapura. Het regelen van een surat jalan kan snel geregeld worden, zeg dat je weinig tijd hebt en bereid bent om meer te betalen , dan kun je binnen een half uur je surat jalan hebben.

Groet uit Biak,

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Een surat jalan is een vereiste voor plekken buiten Jayapura en Biak, in geval van calamiteiten ed dan kan een reisverzekeraar moeilijk doen als je geen surat jalan hebt.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Goyang2,

Dank je wel voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp kun je als je alleen naar de Baliem Vallei gaat je surat jalan in een half uur op het Politiebureau van Sentani regelen.
Kun jij aangeven wat dat momenteel kost?
Dan ben jij ook op de hoogte van hotel accomodatie aldaar.
Weet jij wat de overnachtingsprijs is van Hotel Nayak (nieuwe gedeelte met AC)in Wamena en Hotel Semeru in Sentani (200 meter van de airport). Zit restaurant Mickey er nog?
Weet jij de vliegprijs; retour Airport Sentani-Wamena met Merpati.
Er zal veel veranderd zijn vanaf dat wij er in 1995 en 1996 zijn geweest.
Wij zijn toen een week met tent en rugzak dwars door het oerwoud gegaan.
Bij Papua's geslapen, op jacht met ze geweest. Fantastisch wat een ervaring.
Leuk om van zo iemand als jou te horen. Ik ben zelf overigens ook ooit reisleider geweest. Maar dat is jaren geleden en was de geijkte route in IndonesiŽ. Toen stond Irian Jaya nog in de kinderschoenen en werd geloof ik alleen aangedaan door Baobab. Ik hoorde dat m.n. Wamena zo ontzettend duur is geworden. Klopt dat? vandaar dat ik overigens ontzettend nieuwsgierig ben aangaande voorgaande prijzen en wij willen er eigenlijk
volgend jaar weer een keer heen. Ik hoop van jou te vernemen. Groetjes, Albert

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Weet jij de vliegprijs; retour Airport Sentani-Wamena met Merpati.

Vliegen ze nog ...tig keer per dag en is het daar ter plekke bij aankomst uit o.a. Jakarta nog goed te regelen? Ik bedoel ook; is er altijd nog voldoende plaats?

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Merpati vliegt niet meer op Wamena. ATR Trigana wel, met F27's prijs voor een enkeltje Rp 475.000

Hotel Nayak, eenvoudig maar goed. personeel is ook respectvol naar lokale mensen; dragers gidsen ed. Kan niet gezegd worden van Baliem Pilamo. Zijn voor lokale mensen onvriendelijk. Een surat jalan kost op dit moment Rp 40.000. En inderdaad je kan voor alleen Wamena je surat jalan regelen in Sentani Polres. Vraag dan naar Pak Winardi. Goedlachse Javaan, die je helpt als je hem ook helpt; geef hem een beetje uang roko en hij fikst je in een kwartier een surat jalan. Semeru, goed hotel naar wat ik gehoord heb. er zelf nog nooit geweest. Zit altijd in Ratna Mannunggal contract rate.

Mickey's zit er nog....

Groet uit Biak,

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Dank je wel voor jouw antwoorden.
Ik ken Hotel Nayak en Hotel Semeru.

Waar ik nieuwsgierig naar ben zijn de overnachtingsprijzen voor een tweepersoonskamer. Hotel Nayak graag voor het nieuwe gedeelte incl. AC.
Alhoewel dat nieuwe gedeelte is ook al weer 10 jaar geleden gebouwd.

Zijn de tickets, retour Wamena, nog op de dag van vertrek te boeken?
En hoeveel maal, welke tijden vertrekken ze vanuit Sentani naar Wamena.

Is Irian Jaya en in het bijzondert Wamena nu werkelijk veel duurder geworden als bijvoorbeeld Java? Ik hoorde viermaal zo duur als Java.

Groetjes,

Albert

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 19-09-2005 18:39 Albert H wrote:
Is Irian Jaya en in het bijzondert Wamena nu werkelijk veel duurder geworden als bijvoorbeeld Java? Ik hoorde viermaal zo duur als Java.

Groetjes,

Albert

Ayam sori Albert maar ik vind het hoogst ergerlijk als iemand die daar notabene woont nog steeds verkeerde namen gebruikt , ben je nou echt zo stom of doe je maar asof ?? Voor jou Papua (Barat) en voor hiero West Papua, have you met your brains lately Emoticon: Confused

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Sorry, maar als e zo begint dan weet ik er nog wel een.

Als jij hersens had gebruikt en uit je ogen had gekeken dan had jij gelezen dat ik daar niet woon.

Overigens is mij opgevallen dat jij constant ergerlijke en beledigende taal bezigd op dit Forum.
Ik vraag bij deze openlijk aan Jeroen daar wat aan te doen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, jullie beiden hebben jullie hart gelucht, weliswaar op basis van een mogelijk leesfout, maar we gaan weer ontopic verder. Die ergelijke en beledigende taal is al besproken elders.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

= edit: offtopic =

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Beste Goyang2,

Zie jij nog kans om op mijn laatste vragen antwoord te geven?
Hieronder heb ik hem nog een keer gecorrigeerd weergegeven.

Dank je wel voor jouw antwoorden.
Ik ken Hotel Nayak en Hotel Semeru.

Waar ik nieuwsgierig naar ben zijn de overnachtingsprijzen voor een tweepersoonskamer. Hotel Nayak graag voor het nieuwe gedeelte incl. AC.
Alhoewel dat nieuwe gedeelte is ook al weer 10 jaar geleden gebouwd.

Zijn de tickets, retour Wamena, nog op de dag van vertrek te boeken?
En hoeveel maal, welke tijden vertrekken ze vanuit Sentani naar Wamena.

Is West Papua en in het bijzondert Wamena nu werkelijk veel duurder geworden als bijvoorbeeld Java? Ik hoorde viermaal zo duur als Java.

Groetjes,

Albert

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

HI Albert,

Twee persoonskamers zijn voor 'Hotel Nayak Rp 175.000.
Ik was er eergisteren nog, begeleide weer een groepje door de Bliem.Inderdaad. Alles is ONTZETTEND DUUR in de Baliem.Minyak tanah is 11.00 Rp! Suiker is en kilotje 17.000...over het algemeen geldt dat alles 5 tot 6 keer duurder is dan op Java....

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

4 x daags vluchten vanuit DJJ op WMX: om 07, 09, 11, en 13 uur. Daartussen de cargo vluchten met alles zoals: suiker, benzine, voedsel etc, etc. Wordt ook oa met CH 130 ingevlogen. NIet aan te raden om op dag van vertrek even snel te gaan boeken. Vluc vluchten zijn nl altijd vol.

PS Minyak tanah is niet 11.00 RP maar natuurlijk 11.000 RP per ltr.

Was prijs van eergisteren...
Oh...Nayak heeft geen AC's mer...is ook niet nodig...als je last hebt van de muggen neem dan gewoon wat baygon (tot je).... Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Bir Bintang wordt oa in Wamena verkocht voor Rp 57.500....bij de winkels...bij bv Hotel Baliem Pilamo wordt deze verkocht voor Rp65.000 Emoticon: Stupid

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Wamena....de DUURSTE STAD VAN INDONESIE....ABSOLUUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Frustrated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,061,174 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,254 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,472,945 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com