indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

MariŽlle
User
spacer line

Ik ga van de zomer voor 3 weken naar Kuta toe. Nou had ik een paar vraagjes, en misschien dat hier iemand ze kan beantwoorden.

Ik ben 3 jaar geleden ook in Bali geweest, en toen heb ik m'n haren in laten vlechten, maar dan alleen m'n eigen haar. Nou wou ik dit dit jaar weer laten doen, maar dan met van dat nep haar erbij? Weet iemand of er in Kuta mogelijkheden zijn om dit te laten doen?

Verder vroeg ik me af of je in Kuta een beetje uit kunt gaan. Ik ga namelijk met m'n ouders, oom, tante, neef en nichtje. En om nou 3 weken niet op stap te gaan is wel erg lang. M'n neef en ik zijn allebei 16 jaar, zijn er voor ond ook mogelijkheden om uit te gaan? Of dingen die we kunnen gaan doen?

B.v.d

Groetjes,

MariŽlle

shuisheng
User
spacer line

Jayakarta Beach Resort is best hotel in kuta

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Kuta? Ik zou er voor geen goud willen zitten! Een dag vind ik genoeg, omdat het zo dicht bij het vliegveld zit.
Maar uitgaan kun je daar als de beste. Het is entertainment en party zover het oog (en de beurs) reikt. En sinds de Bali bom zitten ze (nog) steeds te springen om toeristen.
Dat haarvlechten klinkt spannend, maar daar weet ik niet zoveel van af. Maar als ik de AustraliŽrs en Japanners daar zie, is alles mogelijk wat je maar met je lichaam wilt laten doen.
Veel plezier toegewenst!

spacer line  

On 31-03-2004 18:57 diederick wrote:
Kuta? Ik zou er voor geen goud willen zitten! Een dag vind ik genoeg, omdat het zo dicht bij het vliegveld zit.
Maar uitgaan kun je daar als de beste. Het is entertainment en party zover het oog (en de beurs) reikt. En sinds de Bali bom zitten ze (nog) steeds te springen om toeristen.
Dat haarvlechten klinkt spannend, maar daar weet ik niet zoveel van af. Maar als ik de AustraliŽrs en Japanners daar zie, is alles mogelijk wat je maar met je lichaam wilt laten doen.
Veel plezier toegewenst!

Live life to the max.......

spacer line  

Hoi diederick'

Maargoed dat jij 1 op duizend bent die daar zo over denkt Emoticon: Yeah right!
die ene dag is toch tekort voor je geweest.
Tja vliegtuigen.....mooi toch als je lekker op het strand ligt en deze ziet landen over de zee-spiegel ! Soms stop ik met mijn fiets...om het betreffende vliegtuig wat overkomt....te aanschouwen prachtig gewoon ...toch !
Verder woon ik half op bali en weleens in nl .
Woon jij bij schiphol ?

En Marielle...dat nephaar doen ze ook op kuta.

Groeten'
Martin-Solo.

spacer line  

Nou ik ben pas terug van Bali,heel bali kuta&legan ligt overhoop alle straten hebben ze open gebroken ivm riolerings werkzaamheden ,je kunt er niet normaal meer winkels bekijken en veel file verkeer,gelukkig ben ik er maar een week geweest meer dan genoeg,maar de stranden zijn zeer mooi en als je trips maak naar andere gebieden heb je er uiteraard geen last van.

groetjes Richard Demmers

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Richard,

Die files staan er ook als er geen rioleringswerkzaamheden zijn trouwens.. hehe.. het is daar altijd een puinhzooi, maar het zal er allemaal niet minder op worden.

Ik vind trouwens ook dat ze al lang bezig zijn met die werkzaamheden. Duurt ook al maanden. Zelfs het aanleggen van een nieuwe weg bij het universiteitsterrein van UGM in Jogjakarta gaat stukken sneller.

spacer line  

Hoi MariŽlle,

Je kan goed uitgaan in Semyniak, Jalan Dyana Pura. Hier zijn ongeveer 15 disco/bars. Keuze zat zou ik zeggen.
Ook in Kuta/Legian is voldoende te doen.

Je kan dus gewoon uitgaan.
Veel plezier.
Rob

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Waneer je de disco ontgroeid bent en je houd van rust en natuur en water.
Waar kun je dan uitgaan op Bali?

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Kuta stappen.

Gaaf: maccaroni club. hardrock cafe
Toeristen: bounty, paddy's en paddy's 2
Indo's: Kama Sutra

Seminyak:
Jalan dyana pura: liquid, spy bar

Jalan double six
Double six
en De Ja Vu

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

marcel s.
User
spacer line

net terug uit bali, melasti beach bungalow . goed aan te raden.
goed verzorgd, en meteen bij de zee. en iedere avond live muziek. prijs valt mee. Emoticon: Bye bye

emield
User
spacer line

Samenvatting Kuta: Bij ELKE stap die je zet: - watches, sunglasses, Mr?
- transport. boss!
- u want massage?
- young girls.
- hasjies, Mr?
en de claxonerende taxi's.

Tegenwoordig blijf ik er nog maar 1 a 2 nachten, enkel omdat 't vlakbij het vliegveld is. Ben in December met een maat van me geweest, en die begreep binnen 1 dag al waarom ik daar niet zo lang bleef.
Erg irritant allemaal, dat is voor mij geen paradijs.
Emoticon: Angry
Ga liever richting Lovina, een stuk rustiger, maar wel een disco en barretjes.

emield

spacer line  

Een goede reis terug Emield....verder in Lovina is het niet anders als in kuta...misschien ietsjes..maar niet in de overdreven begrippen zoals jij die weergeeft !!en als jij een goede Boss bij hebt...dan heb je daar geen last van ! of je moet je eigen instellingen verranderen Emoticon: Clown .

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Martin,
Ik kom al lang in Bali, voorheen als toerist en nu woon ik er inmiddels 2,5 jaar, om als BOSS stoort en iriteert mij behoorlijk, herhaaldelijk spreek ik zo'n mannen aan dat dit niet een leuke manier is om mensen aan te spreken, in Nederland zijn wij Boss van een paard of een hond maar niet van mensen vertel ik ze dan.
Toch blijven die mannen (zelfs af en toe een vrouw) gewoon doorgaan terwijl ze weten dat ik voor geen Rupiah zal kopen als ze mij zo aanspreken.
Wij weten van de Nederlanders die we hier ontmoeten dat wij echt niet de enige zijn.
Ik vraag me dan af waarom ze gewoon doorgaan op deze arrogante wijze, de uitdrukking de klant is koning hebben ze nooit van gehoord en zij beseffen niet dat zij van ons geld moeten leven en wij niet van dat van hen.
Ze kunnen na 2,5 jaar nog wel steeds de bom de schuld geven dat er niet veel toeristen komen maar zelf kunnen ze er ook aan meewerken dat de toeristen de weg terug vinden naar Bali, daarvoor hoeven ze geen Rupiah te investeren maar eens leren luisteren wat de toerist hen verteld.
Tuti & Jan

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 31-05-2005 19:20 emield wrote:
Samenvatting Kuta: Bij ELKE stap die je zet: - watches, sunglasses, Mr?
- transport. boss!
- u want massage?
- young girls.
- hasjies, Mr?
en de claxonerende taxis

Sorry voor al die mensen die Kuta een warm hart toedragen (Eduard) maar ik ben het helemaal met Emield eens. Kuta is voor mij de grootste nachtmerry die ik in IndonesiŽ ooit heb meegemaakt. Het knusse, zachtaardige en liefrijke karakter van het eilandenrijk is hier totaal verdwenen. …ťn nacht vind ik eigenlijk al teveel in deze toeristenstad vol kortebroekendragende bule's, maar dat komt misschien doordat de keren dat ik er geweest ben ik alleen maar opgegrepen ben. Lovina Beach ben ik ooit ťťnmaal geweest maar was (toen?)beduidend lieflijker en rustiger. Anders dan maar naar Candidasa, waar ik steeds weer terugkom, hoewel mij daar ook de oren van het hoofd gezeurd wordt met ''you want transport miester?'' Waarom verzinnen die Balinezen niet iets anders om hun brood mee te verdienen?

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De simpelste manier om Kuta te ontwijken is bij de luchthaven precies de andere kant op te gaan, in Jimbaran zijn er ook goede overnachtingsmogelijkheden en kan je nog rustig over de straat lopen.
Een stukje verder als Kuta ligt Sanur waar het al een heel stuk beleefder maar ook duurder is.

Beste Dangdude,
De Balinezen zullen zich wel iets anders moeten gaan zoeken om hun dagelijks bordje rijst te verdienen, met de toeristen die er de laatste jaren zijn kunnen ze nog niets eens de vaste kosten van een winkeltje of mobiel betalen.
Het geld wat ze hebben overgehouden aan de verkoop van grond raakt ook een keertje op.
Tuti & Jan

spacer line  

Hoi Jan, Dangdude, Emield

Ik houd ook niet van de uitspraken als BOSS...vind ik zeer vernederend want dat ben ik niet en wil dit ook niet zijn! verder kom ik zowat nooit meer in Kuta! wel nog op Legian...waar het ook nog druk is met de verkopers...Sanur vind ik nog een stukje erger! komt ook dat het daar niet meer zo druk is als voorheen.
Candidasa...is het inderdaad een stuk aangenamer...verder heb ik geen moeite met de verkopers! en kan er goed mee omgaan, ik vind het ook wel eens lekker om op Jimbaran te rusten want daar is het inderdaad wat kalmer.

M-Solo.

spacer line  

Verder heb je op het laatste stuk van Kuta strand de mogelijkheid om de verkopers te mijden...daar kun je op het strand liggen waar de verkopers niet mogen komen!

spacer line  

On 30-03-2004 22:41 MariŽlle wrote:
Ik ga van de zomer voor 3 weken naar Kuta toe. Nou had ik een paar vraagjes, en misschien dat hier iemand ze kan beantwoorden.

Ik ben 3 jaar geleden ook in Bali geweest, en toen heb ik mn haren in laten vlechten, maar dan alleen mn eigen haar. Nou wou ik dit dit jaar weer laten doen, maar dan met van dat nep haar erbij? Weet iemand of er in Kuta mogelijkheden zijn om dit te laten doen?

Verder vroeg ik me af of je in Kuta een beetje uit kunt gaan. Ik ga namelijk met mn ouders, oom, tante, neef en nichtje. En om nou 3 weken niet op stap te gaan is wel erg lang. Mn neef en ik zijn allebei 16 jaar, zijn er voor ond ook mogelijkheden om uit te gaan? Of dingen die we kunnen gaan doen?

B.v.d

Groetjes,

MariŽlle

Er zitten volop vrouwtjes langs de straten, maar ook op het strand die je haar in willen vlechten. met of zonder nep haar! maakt ze allemaal niet uit.. Emoticon: Smile

Uitgaan kan je ook genoeg! Er zijn al wat leuke cafe's/discotheken genoemd in deze topic! Emoticon: Smile

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Jalan Legian, Maccaroni Club, Fuel, Embargo
Jalan Double Six: Deja Vu en Double Six

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

bouwkeet
User
spacer line

toen wij aankwamen op bali vonden wij kuta ook 3* niets. De hele tijd aangeklampt worden, vragen of je hash wil kopen, strand niet echt mooi....

Maar toen wij terug moesten vliegen en twee dagen in Kuta verbleven viel het wel mee en kun je ook leuk winkelen en wat drinken. Je bent dan wat gewend aan de verkopers, en bovenal zelf een stuk relaxter Emoticon: Smile

joppu
User
spacer line

hallo iedereen

ik heb n vraagje: ik ga over een weke naar bali toe, vanuit sydney. ik ben dus een backpacker. hoe duur is accomodatie en eten daar ongeveer (budget acc Emoticon: Wink )weet iemand nog een goedkoop adresje in kuta ofzo?verder: k ben er 9 dagen is dat genoeg om alle highlights te zien of is het handig om mn ticket te verzetten...
merci! joppu

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Nu ik wordt geconfronteerd met dit topic over Kuta komt bij mij weer iets boven borrelen dat ik even kwijt wil. Ik was daar in sept. 2004 voor het laatst hoewel ik eigenlijk een hekel had aan deze toeristenstad. Ik was er met een Ind. vriend van mij die er wat kennissen in de stad wilde opzoeken, dus zochten we een niet te dure onderkomen voor ťťn nacht. Na wat rondkijken viel ons oog op ďAgungĒ cottages, Balinese style aan de Jl. Legian. Er was een bord waarop een kamer werd aangeprezen voor Rp. 150.000, een suite die normaal Rp.200.000 had moeten kosten. Er zou AC, TV, air panas/dingin en kulkas aanwezig zijn. Die nacht werd ik wakker van de hitte en de AC die ronkte als een bommenwerper uit de tweede wereldoorlog. In plaats van koele lucht produceerde dit brok ďmesinĒ een warme damp. Dus ik naar de receptie gegaan die mij een kamerjongen stuurde. Hij wist echter niet hoe het apparaat werkte en op mijn verzoek het ding maar uit te gooien vertrok hij onverrichte zaken weer na een half uur van getob. Uiteindelijk vond ik zelf aan de buitenkant van de cottage een serie schakelaars die ik op goed geluk allemaal omswitchte, wat eindelijk resultaat gaf. Na een benauwde nacht in dit luxe hok leek een verfrissende douche de volgende ochtend mij wel op zijn plaats, maar o gruwel: er kwam geen druppel water uit, wat ik ook probeerde. Mijn stemming was door de afgelopen nacht al tot het nulpunt gedaald en met het uitchecken zou ik mijn ongenoegen wel even op de receptie balie gooien. Nu neem ik mij altijd voor om me niet kwaad te maken in IndonesiŽ. Dat is ook in Nederland niet echt beschaafd, maar in ons tropische eilandenrijk is dat behoorlijk ďkasarĒ. Toch wou ik niet meer dan de helft van deze kamer betalen na wat we die nacht daar hebben meegemaakt, maar de dienstdoende baliechef wou hier niets van weten. Toen ik op het punt stond te ontploffen wees mijn vriend me op mijn eerdere voornemen, dus beloofde ik de man dit voorval op het internet te melden en betaalde maar gelaten de rekening. Eigenlijk had ik dit verhaal hier veel eerder moeten melden, maar beter laat dan nooit. Dus laat ik het maar bij deze waarschuwing: Ga nooit naar AGUNG cottages Balinese style, Jl Legian - Kuta - Bali !!!

bouwkeet
User
spacer line

haha, dat was ongeveer ook onze eerste ervaring toen we in kuta aankwamen. misschien dat het daarom ook niet beviel de eerste nacht.

Na aankomst hadden wij na lang zoeken hadden wij een betaalbaar guesthouse/hotelletje gevonden. De schimmel zat in de douche, kamer niet superschoon etcetra. Wel aardige mensen en de airco werkte ook nog goed. Het was al laat, en verder zoeken hadden we ook geen zin in. We hebben die nacht heerlijk geslapen (vermoeid van de reis) en ik heb de douchekop maar even in mijn handen genomen (er was zelfs lauw water). Dat we daar zo lekker sliepen komt waarschijnlijk door dat er geen haan kraaide (letterlijk). De volgende dag meteen een auto gehuurd en weg uit Kuta. Niet boos geworden, we hoopten alleen niet dat alle betaalbare kamers zo zouden zijn.

Maar we hadden wel vast gekeken waar we bij vertrek het beste konden blijven voor rond de 20 dollar. Nu boeken we de eerste en laatste nacht meestal van tevoren. In Maleisie niet gedaan, konden we na lang zoeken weer in een onaantrekkelijke kamer slapen in Kuala Lumpur. Maar daar hebben we ook weer heerlijk geslapen. De mensen waren te vertrouwen en konden onze rugzakken tenminste kwijt. het alternatief was een hotel voor 300 dollar, of de straat.

Wij hebben onderkomens gehad van 2,50 dollar in Ubud (Pondok Indah) was perfect); 8 dollar in Lovina (ook perfect); voor 20 dollar in Dancing Dragons in Amed, toen we wat meer luxe wilden; 20 dollar in Kuta bij vertrek, naam vergeten; 15 dollar op Gili Trawangan, redelijk luxe je kan daar terecht vanaf 2,50 dollar.

spacer line  

Dag Bouwkeet,

Tja van Guesthouse's moet je niet teveel van verwachten ! de prijs misschien wel ! Emoticon: Nice , oogjes dicht en snaveltjes toe Emoticon: Yeah right!

M-Solo.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,670,254 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com