indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

robbert
User
spacer line

Toch maar even een reactie, we scheuren weliswaar van rechts naar links maar dat moet maar kunnen.
Dit jaar ben ik een weekje in Sgp. geweest (moeders ging door naar Jkt.) en heb genoten, ook vond ik de manier waarop met de geschiedenis (2e WW) om wordt gegaan erg indrukwekkend.Voor het geval dat je er nog niet geweest bent, kan ik je bijv. van harte een bezoek aan de "Battlebox" aanbevelen.

Wat ik in al die jaren dat ik Ind. bezoek altijd onbegrijpelijk heb gevonden is de manier waarop men met prijsverhogingen omgaat. Ging de prijs van brandstof met 5% omhoog dan werd gelijk het basisvoedsel ook met 5% verhoogd, vind je het dan gek dat er rellen komen. Slechts bij de laatste brandstofverhoging werd de rest v.d. verhogingen gematigd. Inmiddels zijn echter de prijzen weer aan het stijgen in afwachting v.d. komende brandst. verh. In Jkt. valt het verh.gewijs nog mee waarsch. door toenemende concurrentie tussen de supermarkten, m.n. Carrefour is een prijsbreker geworden.Maar ja, voor het gewone volk zijn dergelijke winkels nog te duur !
Have fun - Rob

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Iya Robbet als je zoals 50% van de Indonesche bevolking van 2 US$ per dag moet rondkomen dan is het leven loodjezwaar. (Inefficient) transport maakt van veel levensbehoeften een behoorlijk percentage van de prijs uit.

Die rokende ronkende zwaar overbeladen truk die een hellinkie nemen. Tussen Bandung en Garut/Tasikmalaya ligt een van de gemeenste passen van Java, Ngagrek, de motoronderdelen spatten je daar om de oren Emoticon: Shiny Je ziet kernet met stenen slepen om achter het wiel te leggen als ze weer een meter zijn gestegen, en gas, gas, gas

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: So funny Hoef niet meer er is nu een Jalan tol baru Dari Bandung ke Jakarta sebalikjnya
jam 2 1/2 ke centrum dan Soekarno Hata Airport
Centrum macet berang kali jam satu ke Sarina JL Jaksa Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Maar Ngagrek ligt ten oosten van Bandung, dus hoe dan ??

spacer line  

On 30-09-2005 17:59 londoh wrote:
Maar Ngagrek ligt ten oosten van Bandung, dus hoe dan ??

In iedergeval ligt Eindhoven ten zuiden van Veldhoven Emoticon: , zijn er nog mensen die de mini alhiero komen bijstaan.

Live life to the max.......

spacer line  

Saya lupa....betreft komende zaterdag de 8ste Emoticon: Wink

spacer line  

Lekker weertje morgen Emoticon: Nice voor bulan okt.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik wens iedereen veel plezier daaro, voormijn veels tever, ik ben overigens toch niet zo geschikt in gezelschappen, zeker niet als er drank te verkrijgen is, wil ik alleen maar lol trappen, komt geen serieus woord uit me mond Emoticon: Shiny

Als morgenochtend de deelnemers zich nog even omdraaien, al dan niet met lichte hoofdpijn, is deze vogel al aan het vliegen. Ik had de 1000 berichten op dit forum vol willen maken, maar dat is helaas niet gelukt.

Ik zal de komende maanden weinig tot geen tijd hebben om hier te verschijnen, vanwege een nieuw webproyek dat al mijn aandacht gaat opeisen. Afijn ik heb mijn dwarsliggende steentjes bijgedragen, ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben, het is in ieder geval een eigen visie, waar men het niet mee eens hoeft te wezen.

Vrijheid blijheid toch en vergeet vooral deze niet:

Gedraagt U niet te zeer verstandig, weest niet al te wijs, want waarom zoudt Gij Uzelve tot verbijstering brengen.

Gruces

Lon

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Afijn ik heb mijn dwarsliggende steentjes bijgedragen, ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben
Alhoewel we het lang niet altijd eens zijn met elkaar heb ik toch weer het een en ander van je geleerd.
Je mag dan vaak een kritische toon hebben over bepaalde zaken in Indonesie maar voor mij is het overduidelijk dat je van dit land houd.
Wat je vaak schrijft kan je alleen maar weten als je tussen en met de mensen leeft en er niet boven staat als de rijke westerling.
Succes met je nieuwe project,
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Beschouw ik als een compliment Jan. Ik zal nooit iemand naar de mond praten, geef dus altijd zoveel mogelijk mijn eigen visie. Ik heb ook de neiging om soms scherp op zaken te ageren, is meer stijl dan karakter. Ik zal ook altijd vertellen waarom en zal vooral reageren als er een vals droombeeld over Indonesia wordt geschetst. Neem maar van Ome Lon aan, het is een zooitje daaro en het leven is verre van makkelijk. M.i. kost het 5 - 7 jaar om Indonesia een beetje te begrijpen, ik bedoel 5 - 7 jaar daaro en daarbij is een goede beheersing van het bahasa Indonesia absoluut noodzakelijk, zoniet blijf je altijd een belachelijke buitenstaander.

Gruces

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Bye bye Slamat Jalan dan Hati - Hati di sana
Sampei tahun depan dan juga Slamat Tahun Baru Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ja ja het was zeer gezellie vanmiddag en avond the Eindhoven...ook zonder de Sate.......maar zo'n heerlijke Snack-mix doet ook wonderen toch Emoticon: Puh!

Londoh..als je dit nog mocht lezen voor vertrek.... ik wens je een goede reis morgen richting Solo Emoticon: Wink

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ja dank jer, maar je weet toh, goeie ticket goeie reis, is niet goedkoop Emoticon: Nice

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik moest dan wel het missiegebied verlaten per luxe Emoticon: Very funny Ford Fiesta Emoticon: Cooool Meerijden Auto-Mobiel,maar Ik was er ook.Héél gezellig in Brabant. Het deed mij enorm goed om Jeroen Inge Eveline Martin-Solo en de andere gezellige mensen om ons heen te zien. Emoticon: Angry Over Saté gesproken Emoticon: Nice Ik had er wel dus echt zin in Emoticon: Shut up! Gelukkig bestond er nog een alternatief. Emoticon: Yes! Kretek héérlijk in de buitenlucht.Die Brabantse INDO's ook. Emoticon: Yeah right! Heerlijk om zo te lachen in Eindhoven. Emoticon: Puh! Emoticon: Puh! Volgende keer wel erwtensoep Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie
Umberto.

Robert-333
User
spacer line

Hallo Umberto
Wat lees ik erwtensoep, echte snert Emoticon: Nice met gerooktevarkens pootjes enak Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Was lekker gezellig gisteren Emoticon: Smile Doen we binnenkort zeker nog een keer, hopelijk op grotere schaal, maar dan wil ik wel binnen zitten. Emoticon: Yes!

Londoh, je bent al op reis geloof ik. Goede reis toegewenst... en die 1000... die haal je vast nog wel.

spacer line  

Misschien is er iemand onder de forum-leden die een overkapte balzaal heeft om wat in te organiseren ? Emoticon: Laugh out loud

Ibu Inge
User
spacer line

Het was ontzettend gezellig gisteren in het brabantse en vooral onze zeeuwse wijsheer zeg maar goeroe met zijn mooie en hoge lach zal ik niet vergeten.
Erg leuk om Jeroen, Eduard (goh wat een lekkere welkomst zoen heb ik gekregen Eduard haha) en Eveline en Umberto weer te zien. Op naar de volgende kumpulan wat mogelijk in het zeeuwse Veere wordt gehouden. Ja Umberto ik ga er vanuit dat je jouw belofte na zal komen dat jouw zus haar bungalow tegen die tijd ter beschikking zal stellen. Ook zal ik dan alvast een voorschot nemen om namens Jeroen, Eduard en Eveline en mijzelf een slaapplaats in de bungalow te claimen cq. te reserveren. voor 1 of meerdere nachten. Inge Emoticon: Yes!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ja dan zal ik dat wel plannen zeker: Weekend 18 Emoticon: Yes! 19 en Emoticon: Shiny 20 november.
Wolphaartdsijk aan het Veerse Meer.Dit weekend is dan niet verhuurd.
Het is wel gelegen dat mijn zus gereduceerde€€€€ vraagt want het Ministerie kan ook reageren.( Liever privé mailen) Ik heb nog inlogproblemen Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Wel in overleg met Jeroen & Nona Bandung

Umberto

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Umberto,

Mocht je dat weekeinde kunnen regelen, dan hoor ik dat z.s.m. als mogelijk. Dan ga ik hier wat dingen opzetten. Emoticon: Puh!

Yerun

eveline
User
spacer line

hallo hallo, hier ben ik weer..eindelijk terug van dansen!
Jaaaaaaaaa..het was super gezellig in Eindhoven, veel gelachen...krijg echt heimwee hoor.....heerlijk die alternatief van sate en de geur van kretek. Het voelde voor mij als thuiskomen, even in Bali mogen wezen...super gaaf, dank je wel Jeroen, Inge, Umberto en Eduard.
Gaaf Umberto als je het kunt regelen.....
warme groeten, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

spacer line  

Nou dat word dan een all-in Kumpulan Emoticon: Puh! ...als dan ook nog Eveline haar dans-technieken demonstreerd bij de openhaard....lijkt het mij helemaal af Emoticon: Nice

Cium...M-Solo. Emoticon: Yeah right!

eveline
User
spacer line

tuurlijk lieve Eduard, lachen..misschien een workshop buikdansen voor de aanwezige?Dat lijkt me erug leuk met z'n allen schuddebuiken ha ha ha
peluk cuim, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

spacer line  

On 10-10-2005 14:01 eveline wrote:
tuurlijk lieve Eduard, lachen..misschien een workshop buikdansen voor de aanwezige?Dat lijkt me erug leuk met zn allen schuddebuiken ha ha ha
peluk cuim, Eveline

Tja zie je mijn of Umberto aldan proberen te buikdansen met bijv een saron om de middel Emoticon: Nice

Na vele lachen zal de peluk zeker centraal staan....

Cium lagi M-Solo Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Wel ff geen stropdas Umberto....maar pure natuur...vol de lambada ingaan Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,455 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,990,142 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com