indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Sid,

Ik ben in Indonesia altijd "netjes" gekleed, altijd een lange broek en geen sandal jepit, klets niet met iemand vanachter mn zonnebril etc. etc. Mn schoenen doe ik automatisch uit als ik ergens binnenga. Ik stond in die moskee in Pekalangan een meter voor de ingang te kijken, werd ik ineens verrot gescholden dat ik mijn schoenen aanhad, maar ik stond buiten. Een geval van kortselet. Ik weet zeker dat je in Indoneisa de meeste moskeeen gewoon kan bezichtigen, moet je natuurlijk niet op Jumat 11.00 uur komen of als er diensten zijn.

Overigens draag ik nooit een hoofddoek Emoticon: Nice Ik zou toch wellis een wandelingeje daaro willen maken in gevechtstenue en zo een Arafat sjaal over mn kop, deze laatste wordt door Indonesiers over de arm gedragen ten teken dat ze de Haj gemaakt hebben.Oneigenlijk gebruik ??

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Gisteren kwam ik door Rotterdam, daar rijd de trein op 50 meter langs zo'n bol dak - niet gemaakt van glimmende metalen trouwens.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 05-09-2005 19:14 Jeroen wrote:
Gisteren kwam ik door Rotterdam, daar rijd de trein op 50 meter langs zon bol dak - niet gemaakt van glimmende metalen trouwens.

.............en toen......... Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

In de oude nederlands indie hoort je dan

gdeng deng ,gdeng deng , gdeng deng .

niet tev verwarren met het liedje van Guus Meeuwsen ?
en met dengdeng.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Gisteren kwam ik door Rotterdam, daar rijd de trein op 50 meter langs zon bol dak - niet gemaakt van glimmende metalen trouwens.

Nu nog even een bericht van iemand die naar Indonesia gaat en daar met de trein langs een moskee komt.

Misschien leuk voor een nieuw topic Emoticon: Shiny

Jantje
User
spacer line

On 05-09-2005 16:47 londoh wrote:
Ik stond in die moskee in Pekalangan een meter voor de ingang te kijken, werd ik ineens verrot gescholden dat ik mijn schoenen aanhad, maar ik stond buiten.

Hi Lon,

Jij lijkt mij geen type die zich dit laat welgevallen.
Je zal deze cleric wel in onverbloemd Amsterdams iets hebben toegfluisterd in de trant van "Vent.. krijg toch gvd de overmasehazewindhondenpestpokkepleuris". hahaha Emoticon: Laugh out loud

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Goed voorbeeld foto van Atjeh na de Tsunamie. Alle huisjes van die armoed saajers weg. Maar de Moskee wat een Gods -sorry Allahs- vermogen heeft gekost staat er nog. Zal me niks verbazen als dat het eerste gebouw is wat voor 100% gerestaureerd is. En iedereen moet maar weer doneren. Emoticon: Angry

Als ik eenzelfde voorbeeld zou weten over een andere religie zou ik het ook plaatsen. Dus diegene die nachtmerries heeft over Anti-Islam uitingen en zich fasistisch uit op dit forum weet wel waar die het kan stoppen

Ik vind nasi/brood op je bord belangrijker dan een gebouw waar je kunt bidden. Wat heb je aan dat gebouw ook al ga je er 5x per dag trouw naar toe. Het zal je niet meer en niet minder eten opbrengen. Daar wordt je echt niet voor beloond (door boven).
Want anders zouden dat soort religies het veel beter hebben dan wij. Die maar 1x per week naar de Kerk gaan. Maar ja een dienst hier duurt bijna even lang als 7 x 5 x 5 minuten bidden daar. Emoticon: Yawn

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 05-09-2005 09:00 sidia wrote:

Albert :

ik denk dat je ook bepaalde ideen heb over de indonesiers (in dit geval javanen) naar aanleiding van de ervaringen die je heb opgedaan.
Ik weet niet wat voor stad/dorp Jepara is , wat voor soort mensen daar wonen, maar je heb wel een bijna uitgesproken mening over hun arbeidsethos, hun opleidingsnivo of misschien ook hun intelligentie.
Uiteraard geldt dat alleen maar voor mensen die je voor je werkt, voor mensen dieje kent of heb ik me vergist?.

Ik ben echt benieuwd , misschien ga ik Jepara ook bezoeken, ik heb daar een oude vriend, zit ook in de meubelbranche (hij kwam uit Enschede).
Ik heb nog een oude uitnodiging van hem.
Moet eerst gaan sparen.
groetjes.

Waar het ligt? Simpel, zoek op Semarang midden Java kijk dan rechts boven dan zie een soort puist in de kustlijn. In die puist ligt links onderin Jepara.
Het is niet alleen mijn mening maar ook die vriend van je zal mijn mening delen.
Het is ook de mening van mijn vrouw welke al de onderhandelingen doet met personeel en alle toeleveranciers .Zij klaagt ook steen en been over de bevolking. Zij is MOSLIM voor het geval iemand begint te zeiken dat het discriminatie is van Islamitisch personeel.
Mijn mening is geldt niet voor alle Javanen, alleen in die regio. Andere regio's ken ik niet goed genoeg. Tevens geld het niet voor 100% maar misschien voor 90% van die bevolking.

Maar er is wel degelijk een zeer groot verschil tussen de Westerling en de Indonesier. Welke totaal niets met discriminatie/geloof/frustratie/etc. te maken heeft.

Schrijf je vriend maar eens een emailtje en vraag zijn mening. Maar ook of hij eigen baas is of voor een baas werkt. Ook als hij eigen baas moet je nog weten of hij al het werk aan zijn managers over laat en nooit in zijn fabriek komt of veel zelf regelt.

Als toerist is er niets te vinden in Jepara alleen meubel fabrieken e.d. en een leuk strandje. Dat is maar dan ook echt alles. Er is niet eens een bioskoop. Er is niemand die in Jepara durft te investeren. Er is maar 1 internet provider. Zodra de plantages opdrogen beketent Jepara niets meer en vlucht iedereen er weg.

Helaas is het nogaltijd zo, heb je kritiek op anderen dan wordt dan meestal gezien als discriminatie of zo. In plaats van alleen het bespreken van een ervaring.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-09-2005 15:32 Albert wrote:

...

Maar er is wel degelijk een zeer groot verschil tussen de Westerling en de Indonesier. Welke totaal niets met discriminatie/geloof/frustratie/etc. te maken heeft.

Dit is toch wel een zeer belangwekkende constatering, voor iemand van jouw kaliber. Een normaal mens komt daar binnen 2 minuten na aankomst in Indonesia achter.

On 06-09-2005 15:32 Albert wrote:

...

Als toerist is er niets te vinden in Jepara alleen meubel fabrieken e.d. en een leuk strandje. Dat is maar dan ook echt alles. Er is niet eens een bioskoop. Er is niemand die in Jepara durft te investeren. Er is maar 1 internet provider. Zodra de plantages opdrogen beketent Jepara niets meer en vlucht iedereen er weg.

Er is in Jepara in ieder geval een Benteng uit de Portugese tijd, en is het nog eens de plek waar Raden Ajeng Kartini verbleef. Ik zou nog veel meer op kunnen noemen in de buurt, maar wat heeft het voor nut t/o een houtboer die alleen maar in geld denkt. Bioscopen zijn al bijna allemaal failliet in Indo vanwege de goedkope DVD's. 1 internet provider is meer dan nul.... Emoticon: Nice

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-09-2005 16:24 londoh wrote:

...

Er is in Jepara in ieder geval een Benteng uit de Portugese tijd, en is het nog eens de plek waar Raden Ajeng Kartini verbleef. Ik zou nog veel meer op kunnen noemen in de buurt, maar wat heeft het voor nut t/o een houtboer die alleen maar in geld denkt. Bioscopen zijn al bijna allemaal failliet in Indo vanwege de goedkope DVDs. 1 internet provider is meer dan nul.... Emoticon: Nice

De ene houtboer intresseert zich voornamelijk in $, een andere munt/antiekboer intresseert zich in cultuur/geschiedenis/dode gebouwen en een andere hout/meubel boer intresseert zich voornamelijk in het Spirituele/alternatieve geneeswijzen (en les geven daarin GRATIS)/stille kracht, etc.

Nou mooi toch zo'n land, voor ieder wat wils.
Boffen wij even dat niet iedereen het zelfde wil anders staan we in de file opzoek naar hetzelfde. Emoticon: Frustrated

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Dit is niet van de hak op de tak maar vanuit de ene boom in de andere springen, je had het over toerisme en nu ineens een gratis stille kracht. Zeker last van tropenkolder. Valt niet te lullen met jou. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! antwoorden doet er ook niet toe.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-09-2005 16:24 londoh wrote:

...
Ik zou nog veel meer op kunnen noemen in de buurt, maar wat heeft het voor nut t/o een houtboer die alleen maar in geld denkt.

Ondanks iemand reeds klaagde dat je niet kunt lezen (Reuvel), probeer je het niet eens. Je kunt je eigen Moers taal niet eens lezen en begrijpen.

Hoe dom kun je wel niet zijn.
Iedereen die een beetje NL kent weet waarom ik het opeens op dat onderwerp ben verder gegaan (niet over ben begonnen).
Dus dan maar een quote misschien dat dan dat simpele brein van jouw het kan vatten.

Misschien moet je toch maar eens wat meer met toeristen omgaan om zo het denken van de westerling weer te begrijpen.
Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ach wat heet, ik zit niet in Indonesia om Westerlingen te begrijpen en nog minder om te sijken en te lamenteren zoals jij. Ik heb het al geschoten dat wordt weer snel huilend naar Nederland. Verkeerde mentaliteit, de koloniale slavendrijver met satesaus. Die Javaantjes zijn je te slim af Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Je wilt het maar niet snappen he.
Ik krijg echt medeleiden met je, dat je het NL zo verleerd bent.

We zien wel wie er over 10 jaar of 20 jaar nog steeds in Indonesie zit.

Zielig heel Zielig ben je.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Albert ,
Ik heb niet gevraagd waar Jepara ligt , maar wat voor soort mensen daar leven , want ik heb de indruk dat je geen hoge dunk heb over die mensen.
Dat mag als je dat denkt , wie ben ik om je te corrigeren.
Eerst dacht ik dat je misschien in de verkeerde buurt zit , met de "verkeerde " mensen om gaat.. Dat jou pegawai's dumbo's zijn , dat ze ondanks de goede loon dat ze krijgen toch niks presteerden . Het kan toch ? .
Maar nu heb je duidelijk gemaakt dat het wel 90% van de bevolking niet naar jou maatstaven beantwoorden.
En van een andere topic zag ik ook dat je hun opleidingsnivo ook niet zo denderend vind . Dat mag ook , het is jou mening .Of is het slip of the finger ?
Het is toch wel veel : 90% van 900.000 is ongeveer 810.000 mensen .

Weet je dat die dombo 's daar het wel aangedurft om een PLTN te gaan bouwen ? Als ik jou was zou ik maar gaan verhuizen als ze de plannen door willen zetten. Stel is voor een ontploffing a'la Tjernobil.

Vwb die vriend van mij , hij is een kleine zelfstandige meubelboer.
Waar Jepara ligt weet ik ook wel , want de Jepara meubel ken ik van kleins af , zelf meer dan 100 jaar oud (dus nog de echte ).
De echte jepara meubels is haast niet meer te krijgen , wat nu als Jepara Meubel moet door gaan behoort tot andere kategorie.
groetjes

PLTN : = Pembangkit Listrik Tenaga Nuklir .

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-09-2005 19:04 Albert wrote:
Je wilt het maar niet snappen he.
Ik krijg echt medeleiden met je, dat je het NL zo verleerd bent.

We zien wel wie er over 10 jaar of 20 jaar nog steeds in Indonesie zit.

Zielig heel Zielig ben je.

De vraag wie er over 10 of 20 jaar in Indonesia zit is niet relevant, ik heb er 15 jaar opzitten. Waarvan er 7 jaar een leerproces waren (meubels Emoticon: Shiny ) en 8 jaar zeer de moeite waard. Het doet me groot plezier om met jouw opmerkingen mn pantat af te vegen, gaat erger stinken Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! maar wordt wel lekker schoon.

Sjeune Gruces aus der Niederlande

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-09-2005 19:25 londoh wrote:

...

Het doet me groot plezier om met jouw opmerkingen mn pantat af te vegen, gaat erger stinken Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! maar wordt wel lekker schoon.
Sjeune Gruces aus der Niederlande

Je niveau heb je mij allang duidelijk gemaakt.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-09-2005 19:11 sidia wrote:
Beste Albert ,
Weet je dat die dombo s daar het wel aangedurft om een PLTN te gaan bouwen? Als ik jou was zou ik maar gaan verhuizen als ze de plannen door willen zetten. Stel is voor een ontploffing ala Tjernobil.

Vwb die vriend van mij , hij is een kleine zelfstandige meubelboer.
groetjes

PLTN : = Pembangkit Listrik Tenaga Nuklir .

Beste Sida,

Wat die PLTN betreft, heb je misschien enig idee hoeveel expats of buitenlanders worden ingehuurd als o.a. managers. Ook bij die stoom centrale in Jepara werken veel expats.
Hoewel ik het moeilijk kan geloven schijnt het dat die gasten toch zo'n 2.000 Euro per maand verdienen. En als ze dat zonder behulp van expats kunnen bouwen mooi toch. Je zult mij niet horen zeggen dat niemand iets kan doen in Indonesie.

Het opleidings niveau daar gaat het mij niet om. Ik denk niet dat iemand met een Universeitsdiploma meubels wil opschuren of als timmerman of als Q.C. wil werken. Het gaat mij puur om het gedrag van die mensen.
Het intresseert mij niets of zij nu Allah of God aanbidden of de duivel. Homo of lesbisch, prostitue, of pedo zijn.
Zolang ze maar goed werken en geen kinderen zijn. Om even anderen voor te zijn.

Net zoals die knul met zijn oudere vriendin op Bali welke ontslag heeft moeten nemen omdat haar baas zijn hersenen ergens anders heeft zitten (tussen de benen). Kunnen mijn vrouw en ik samen een boek schrijven over de ervaringen met mensen daar.

Met alle respect maar jij woont in NL gaat misschien regelmatig als toerist of familie bezoek naar Indonesie. Maar dan bekijk je alles door je roze bril. Je doet geen zaken daar. Ga maar eerst eens zaken doen in Jepara dan piep je wel anders.

Misschien dat er andere zakenlieden zijn die iets over hun ervaringen durven te zeggen. Of lezen alleen toeristen dit forum?

Sorry maar ik zie geen verder nut in om hierover te discuseren. Zoals ik reeds eerder schreef neem contact op je met vriend daar. En ik ben benieuwd wie hij is. Misschien dat wij hem kennen van naam of nog niet. Zou graag willen weten (positief bedoeld).

Groetjes,
Albert.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 06-09-2005 21:22 Albert wrote:

...

Met alle respect maar jij woont in NL gaat misschien regelmatig als toerist of familie bezoek naar Indonesie. Maar dan bekijk je alles door je roze bril. Je doet geen zaken daar. Ga maar eerst eens zaken doen in Jepara dan piep je wel anders.

Hoeveel eeuwen zit jij daar dan inmiddels? Kilometersgrote bek, nul-komma-nul ervaring, me vrouw zeg dit en me wijf zeg dat. God jochie wat maak je je toch onsterfelijk belachelijk, pusat perhatian bikin tetawa trus Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 06-09-2005 21:44 londoh wrote:

...

Hoeveel eeuwen zit jij daar dan inmiddels? Kilometersgrote bek, nul-komma-nul ervaring, me vrouw zeg dit en me wijf zeg dat. God jochie wat maak je je toch onsterfelijk belachelijk, pusat perhatian bikin tetawa trus Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Ik heb een vrouw waar ik van hou. En een macho zoals jij schaamt zich ervoor om positief over vrouwen te spreken.
Ik ben niet zoals als jij die daar ieder jong ding neukt voor zijn plezier.
Ik denk niet dat er normale vrouwen zullen zijn die het lang met jou zullen vol houden. Daarom ben je zeker nog steeds vrijgezel.
Het eerste wat je tegen ze zegt is zeker "ik wil niet en zal niet veranderen".
Zegt een klein kind ook tegen zijn moeder.

Weet je Londoh nu je in NL bent ga dan lekker naar Sesamstraat kijken en naar jeugd Journaal. Want alleen dat snap je.

Als er eentje zich onsterfelijk belachtelijk heeft gemaakt als een zogenaamde verdediger van de Moslims (want je beledigd hun mbt je mening over de luidsprekers 5x/dag) (zeker ook van Sadam Bin Laden) en als Fasist en als een ongemanierde boer dan ben jij dat wel.

Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

darisini
User
User icon of darisini
spacer line

On 01-09-2005 22:03 Albert wrote:
JAKARTA (ANP/AFP) – Een Indonesische imam is dinsdag veroordeeld tot twee jaar gevangenisstraf omdat hij uit de koran heeft gelezen in een andere taal dan het Arabisch. Hij deed dat in een islamitisch internaat in de stad Malang in de regio Oost–Java. Dat meldde de Indonesische nieuwssite Detikcom.

Religieuze leiders hadden zijn beslissing om het gebed voor te lezen in het Arabisch en het Indonesisch, al eerder veroordeeld. De rechter sloot
zich daarbij aan en legde hem twee jaar celstraf op. 90 Procent van de 220 miljoen inwoners van Indonesië is moslim. De meesten spreken geen Arabisch.

http://www.refdag.nl/website/a(...)tikel.php?id=1227262

Ongelovenlijk zeg.. jammer dat het zo moet.. je zou zeggen dat je wat meer leert van een vertaling als je geen arabisch kent (zoals de meeste mensen daar). Wel jammer dat men in sommige gevallen niet vrij is de islam op een manier te beleven die zij prettig vinden. In Godsdienst is geen dwang staat er in de koran, dus ......

darisini
User
User icon of darisini
spacer line

[quote] On 02-09-2005 10:10 Jeroen wrote:
[quote]Dat idee heb ik ook een heel beetje, als er nieuws over een bepaald misdrijf moet er even bij vermeld worden dat de (vermoedelijke) daders Moslims zijn.]/quote]

Nog nooit gezien, en ik woon toch al een tijdje in Nederland zeg maar. Wél staat er vermeld of het een blanke Groninger, een Rotterdammer uit Aruba of een Turkse Eindhovenaar is. [/quote]

kom op zeg.. het is altijd een moslim extremist die een aanslag pleegt en nooit slechts een extremist. Toen Volkert van der G. Pim doodde was hij slechts een gek. Het nieuws is alles behalve objectief, en met het woordje moslim kan je scoren!

darisini
User
User icon of darisini
spacer line

On 06-09-2005 15:20 Albert wrote:
Wat heb je aan dat gebouw ook al ga je er 5x per dag trouw naar toe. Het zal je niet meer en niet minder eten opbrengen. Daar wordt je echt niet voor beloond (door boven).
Want anders zouden dat soort religies het veel beter hebben dan wij. Die maar 1x per week naar de Kerk gaan. Maar ja een dienst hier duurt bijna even lang als 7 x 5 x 5 minuten bidden daar. Emoticon: Yawn

Als iedereen per direct beloond zou worden voor het 5x naar een moskee gaan dan was iedereen moslim geweest. Zo werkt het dus niet dude.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste vrienden ,

De hoogste beloning van een gelovige is naar de "hemel "te gaan , soms word ook genoemd Gods koninkrijk , waar iedereen gelukkig , gezond leeft , vrede , zelfs de roofdieren leven samen met de mensen.
Het bidden alleen (5x bij de islamieten ) is niet genoeg , er zijn nog andere zuilen vd islam.
Ik begrijp wel dat (bijna) iedereen naar de de hemel wil gaan en als het kan naar de hoogste (De Zevende hemel ?) . Ik kan me niet voorstellen dat de meeste mensen het kan bereiken.
Zoals ook bij de christenen het geval zal zijn , want Godskoninkrijk kan je alleen binnenkomen als je aan alle voorwaarden voldoet.
Het word ergens geschreven : Alleen de rechtvaardigen zullen de aarde erven.
Erger nog , staat ergens geschreven dat het aantal ongeveer 144. ooo zal zijn.Maar blijft de anderen dan ?
Maar uiteraard moet je wel je best gaan doen .Wie weet komt je nog in aanmerking , al is het de 1ste hemel .
Ik doe ook mijn best , maar voorlopig nog tevreden met de Surga Dunia (Hemel op Aarde)

groetjes.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,272 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com