indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Inge; welke extra toeloop? Het aanvragen van visa gaat al sinds februari 2004 op deze manier; de spoed is afgeschaft, maar daar zit niet meer werk in nu. Deze optie was er en is er nog steeds, maar natuurlijk vraagt geen 50% een spoed-visum aan, als dat 1% is, is het al veel volgens mij.

IngeB
User
spacer line

helaas alle deuren zijn gesloten. er zijn geen mogelijkheden meer

IngeB
User
spacer line

helaas ook V&V kan niks meer "regelen"

Marielle79
User
spacer line

Hoi, even ter informatie. Ik heb net gesproken met iemand van V & V Rotterdam en ze hanteren gewoon dezelfde regels als alle andere visumburo's. Geen uitzonderingen. Ik weet dus niet waar deze informatie vandaan komt.... Wishfull thinking? Een spoedprocedure voor toeristen is helaas niet meer mogelijk. Je moet gewoon op tijd zijn voor je visum.

Ik hoorde trouwens ook dat het niet meer 11 werkdagen kost maar 12. Hou hier dus rekening mee. Succes iedereen!

harto
User
spacer line

Beste mensen,
je ooit afgevraagd, waarom dit alles en wie zich nu in zijn vuistje lacht en zit te verkneukelen, hoe die belanda's zich in alle bochten moeten wringen en oplossinkjes en sluipweggetjes zoeken, om tot een gewoon visum te komen.

Het ergste nog, dat vele vele orang indonesia, zonder zich te realiseren, in het verleden, door bv de nederlandse nationaliteit aan te nemen, ongewild hun indonesische nationaliteit letterlijk verloren hebben
(dubbele nationaliteit is in Indonesia verboden en leidt bij twijfel meteen tot inname van het indon. paspoort, als er om verlenging van het indon. paspoort gevraagd wordt. Een grote hint: je verliest nl je verblijfsvergunning bij het aannemen van de nieuwe nationaliteit. Dus zonder geldige verblijfsvergunning, aan jou de bewijslast aan te tonen, dat je geen andere nationaliteit hebt aangenomen, zodat voorlopig je indo-pas kwijt).

Nu is het wel zo, dat geboren te zijn in Indonesia, bahasa indonesia te spreken, veel uitmaakt op de ambassade voor deze mensen, omdat in ieder geval de steeds nieuw opgeworpen schikanes, hoofdzakelijk bedoeld zijn voor de echte nederlanders.
Anders echter voor hun kinderen, die hoogstwaarschijnlijk de nederlandse nationaliteit hebben. Dus zelfs als de moeder nog indonesische is, haar kinderen echter nederlands, krijgt zij de volle lading van dit visum-beleid te voelen. "ja, maar uw kinderen zijn geen indonesier, dus zij moeten ook een visum aanvragen", wat dan weer enkele weken duurt. Erger nog is dat indonesische burgers, met een "buitenlandse" zuigeling ook aan het maximum-verblijf gebonden zijn, was het max. 30 dgn., soebatten helpt niet, alleen het verwijt "tja, maar het is toch uw eigen schuld, niet dan ?".

Wat ook interessant is : er wordt voorgespeeld, of alle formaliteiten van de aanvraag, op het Ministerie in Jakarta gecontrolleerd worden. Een lachertje natuurlijk, de papier-shredder achter de ambassade, bedoelen zij.

Het is het beroemde koekje van eigen deeg, wat de nederlanders daar krijgen. Jij laat mij 3 maanden wachten voor een visum, dan laat ik jouw mensen ook wachten.
Illustratief en als eye-opener in deze mag toch wel zijn, dat praktisch alle westeuropese landen een visum-on-arrival krijgen bij aankomst (dus zonder ingewikkelde procedures, formulieren, pasfoto's, verklaringen etc ) !
Het leukste komt nog, dat in de tijd, dat nederlandse touristen een visum voor max. 30 dagen kregen, tegen hoge leges, die buitenlandse touristen op de andere indonesische ambassades, die dan toch een visum nodig hadden, wel automatisch een visum voor 60 dagen en dat voor US$ 30, - kregen.
! ! de indonesiche moeder met NL-kind, echter niet (max. 30 dgn.) ! !

Rancune , klingt frans, maar had heel goed in indonesia uitgevonden kunnen worden.

dus nederland met zijn 850 000 mensen met intieme band met indonesia maar met NL-paspoort en dus stemrecht, doe er wat aan.
Onze eigen regering moet wat "Schengen"- vriendelijker worden voor indonesia, dat zijn zij moreel verplicht. Indonesia is voor nederland niet hetzelfde als somalie of nigeria ! Indonesiers proberen niet zoals bepaalde afrikanen of arabieren, nederland als illegale binnen te komen, alleen o[p familie-bezoek (wie in NL heeft nou gÚÚn familiaire band met iemand uit indonesia) dus dat zou nederland moeten waarderen. Als ex-kolonie zou nederland net als de fransen of portugesen voor hun ex-kolonien, wat visum-vriendelijker voor indonesia moeten worden, want daarmee heft indonesia meteen de visum-plicht voor nederlanders op.

Maar voorlopig is het kruipen,en je 2 tot 3 maal wegsturen op de ambassade (ook al kom je uit Maastricht) voor de nederlanders.

Maar hou vol, het bezoek aan indonesia is het waard,

Harto
i

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

het beroemde koekje van eigen deeg
Beste Harto,
Prima berichtgeving, ik heb het al vaker aangehaald maar niet met zo'n nette woorden als jij.
Om aan dit probleem iets te doen is gewoon wachten van welke twee overheden degene is die de eerste stap zet.
De burger is weer de dupe van dit stijfkoppige gedoe.
Van Nederlandse zijde verwacht ik niet veel omdat zij zich verschuilen achter de Schengenlanden terwijl Indonesie toch een land is waar Nederland een heel speciale band heeft, net zo als met Suriname en de Antillen.
Tuti & Jan

eveline
User
spacer line

Beste Harto, Tuti&Jan,

Het is ook wel zo, ik ben het met jullie eens. Maar als burger kunnen wij daar er niets aan doen, wel zijn wij de dupe van.....van al dat Politiek gekiebeld tussen Nederland en Indonesie.
IK ken menig mensen in Indonesie die het dan ook een visum voor Duitsland hadden aangevraagd, op die manier is makkelijker om Nederland binnen te komen dan rechtstreeks visum voor Nederland aan te vragen....
In die zin klopt het niet helemaal als Nederland zich achter de Schengenlanden schuilt...want Duitsland doet het minder moeilijk over namelijk.
En Suriname..acht dat is altijd al een troetelkind geweest van Nederland..daar doen ze het niet zo moeilijk over als met Indonesie....geloof me....
gegroet, Eveline

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Eveline , Pak Harto
en andere vrienden.

Eveline wat heb je nou weer gedaan , om de "best bewaarde geheim "aan iedereen te vertellen dat je via de andere schengenlanden die indonesia als gelijke bejegend , ook een sluiproute heb om in amsterdam te gaan shoppen .
Nu komen er hordes turisten uit indonesia via de schengen route.
Maar wel goed voor de werkgelegenheid in Nederland.

Pak Harto ,

Ja het is triest , intriest dat veel orang Indonesia hun nationaliteit verliezen in het verleden ( hoe lang geleden ?) en ook ongewild.
Yah , wat moeten we doen om dat te voorkomen.Meer informatie , ? meer forums lezen ?
Maar het is wel logisch dat als je een buitenlander ben een surat izin masuk(visa) of surat ijin tinggal (verblijfvergunning) nodig hebt om ergens te komen of vestigen. Lijkt mij.Niet dan ?
Wat betreft de resopri , soprivisiteit (wah moeilijk woord sech , bingung aku ) zeg maar de wederkerigheid of zoiets , nou dan is het ook logisch , nietwaar.

groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

En de discussie over de relatie met het verleden en de huidige visum-regeling wordt verder NIEt in dit topic gevoerd, daar hebben we al andere topics genoeg over. Emoticon: Smile

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Jeroen , akur mas (gelijk heb je)
Je moet wel af en toe gaan optreden voordat die forumleden uiteraard onbewust , gedreven door hun enthousiasme allerlei irrelevante zaken ingooit , en soms ook nog hun eigen probleem in de groep gaat projecteren.

groetjes

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hallo!

is er recent nog iemand naar de ambassade in den haag geweest om een visum aan te vragen?
kan iemand mij vertellen of de wachtrij nog steeds zo lang is, als je het visum gaat aanvragen, of is het na de recente bomaanslag weer wat rustiger geworden met aanvragers?
en duurt het verkrijgen van het visum nog steeds langer dan de 11 dagen die op de website vd ambassade staan aangegeven, of is de informatie op die site wel juist?

bedankt alvast
klarina

spacer line  

duurt het verkrijgen van het visum nog steeds langer dan de 11 dagen die op de website vd ambassade staan aangegeven, of is de informatie op die site wel juist?

Als je wat extra betaald zal je best nog een versnelt visum krijgen Emoticon: Blush want ze kunnen het niet maken als mensen met spoed naar indonesie moeten bij bijv een overleden familie-lid.

Live life to the max.......

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

nou, het is voor mij niet nodig een spoed-aanvraag te doen, maar ik ben benieuwd naar hoe lang de afgifte van het visum op dit moment duurt. daar heb ik de laatste maand niets meer over gelezen. vandaar. (of zit ik dan in het verkeerde topic? Emoticon: Blush )

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Klarina en iedereen die dit leest, er zijn twee mogelijkheden: spoed of niet spoed.
- Met niet spoed moet je in de gaten hebben dat er 11 werkdagen overeengaan. Dit betekent dus een doorlooptijd van ongeveer 2,5 weken als je het opsturen meetelt.
- Spoed is ook mogelijk, maar volgens mij is dat als particulier veel gehannes omdat ┤spoed┤ bij verschillende personeelsleden van de ambassade anders wordt geintepreteerd. Spoed is alleen maar van toepassing als er een calamiteit is of een zakelijk issue.
Wijzelf als particulier, maar ook voor het bedrijf gebruiken tegenwoordig altijd Pelita (www.pelita.nl). Die vragen 25 euro voor bemiddelingskosten. Zie ook de website van hun. Vorige week haden wij een visum met spoed nodig. Dat koste ons via pelita, ik geloof, 135 euro (inclusief aangetekend verzenden), maar pelita had het wel binnen 3 werkdagen rond.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

klarina
User
User icon of klarina
spacer line

hoi johan,
ik weet dat de 'officiele' wachttijd voor een visum 11 dgn is, maar ik las ergens in dit topic dat je inmiddels rekening moest houden met 16 dgn. maar dat bericht was geschreven in september. ik wilde weten of het nog steeds zo lang duurde. inmiddels heb ik van een kennis voldoende info gekregen.
hij laat zijn visum regelen door deva travel in utrecht. zij vragen maar 15 euro bemiddelingskosten. als richttijd gaven zij aan dat het op dit moment geen 11 dgn, maar ongeveer 15 dgn duurt voordat het visum klaar is.
ik ga het ook maar door deva laten regelen, wel zo gemakkelijk.
bedankt voor je reactie iniedergeval.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Na een lange afwezigheid op dit forum is het goed te lezen, dat sommige dingen nog niet verandert zijn. Zoals dit visum-gezeur. Beste, lieve mensen, na een tijdje in IndonesiŰ te hebben gewoond- met veel plezier overigens en in de hoop het nogmaals te kunnen herhalen- weet ik wel dit dat de ultieme natte droom van iedere Indonesische ambtenaar is het stempelen, controleren, nogmaals stempelen, en vervolgens in onnavolgbare wijze paraferen van documenten. En blijkbaar heeft men in de Indonesische ambasade in Den Haag deze fetish volledig weten te realiseren. Ik denk dat ze nog opgewondenderder worden als ze dit forum lezen. Hoe zit het trouwens met dat bureautje in Amsterdam? Ik hoor daar niks meer over?
Ga gewoon naar Singapore, daar wordt het binnen een dag geregeld en de kosten zijn - toen ik 't nog deed- veel lager dan in Nederland!
Vraag blijft natuurlijk waarom die Indonesische ambtenaren daar zo anders opereren als in Nederland. Het zal wel de omgeving zijn denk ik.

emield
User
spacer line

Ben 20 Oktober jl naar de Ambassade geweest voor een visumaanvraag.
Ik was on 9:00 als eerste aan de beurt, en er was 1 persoon na mij.
Niet echt druk dus!

Kon op 8 November mijn paspoort weer ophalen, ging pas op 11 November.
Er waren 2 andere mensen om hun paspoort op te halen, voor aanvragen NIEMAND!
Volgens mij dankzij de terroristische acties, bird flu & onthoofdingen, word Indonesie vermeden. Om nog maar niet te spreken over de nieuwe wet, vrouw voor U$ 50.000. Emoticon: Frustrated

Oja, 't visum was uitgeprint op 21 Okt, 1 dag nadat ik 't gebracht heb.
M'n paspoort lag dus ruim 2 weken stof te happen daar!

Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

emield

spacer line  

Ik heb op maandag 7 November 2005 mijn paspoort opgestuurd naar Pelita visum service (inclusief alle ingevulde formulieren en pasfoto).
Heb het paspoort inclusief visum op dondag de 10 November al weer in mijn bezit. Het kost wel wat (ongeveer Ç 150) maar wel perfect geregeld. Ze hebben mij zelfs gebeld of het met 2 dagen service mocht aangezien het dan goedkoper zou zijn. Perfect geregeld door Pelita.

Dus een spoedaanvraag is nog wel degelijk mogelijk.

iemand
User
User icon of iemand
spacer line

sjips wat een lange duur zeg in NL Emoticon: Confused verhalen van 5 tot 15 dagen

ik woon en werk in duitsland, retourtje berlin/tegel - soekarna hatta geboekt
dit samen met paspoort meegenomen naar indonesisch general-consulaat
in hamburg, uurtje rijden van mij.... zooi afgegeven, 3 uurtjes shoppen in
hamburg centrum,trug naar consulaat 40 euries betaald en nog een half
uurtje Jakarta Post van week geleden gelezen en paspoort met visa
terug gekregen. al met al mischien 3 1/2 uurtje
zonder extra betaling. gewoon vriendelijke mederwerker die me
over telefoon heeft belooft me te helpen.

op deze manier zou ik zelfs volgende keer een last-minut kunnen boeken

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Ya , daar ben je wel iemand.
het hangt ook af met de goede verstandhouding tussen duitsland en indonesia.
Is altijd zo geweest .
hier in belanda is de verstandhouding soms een beetje moeilijk.

iemand
User
User icon of iemand
spacer line

Laten we het er maar op houden dat de
indonesische medewerker gewoon een vriendelijk/sympathiek iemand
was want hij had 2 dagen vantevoren via een telefoongesprek van mij ervaren dat ik nederlands paspoort-houder in duitsland ben.dat maakte hem niet minder hulps-bereid

krijg ik volgende keer weer voormekaar gebakken zeker weten Emoticon: Yes!

spacer line  

On 19-11-2005 18:07 iemand wrote:
Laten we het er maar op houden dat de
indonesische medewerker gewoon een vriendelijk/sympathiek iemand
was want hij had 2 dagen vantevoren via een telefoongesprek van mij ervaren dat ik nederlands paspoort-houder in duitsland ben.dat maakte hem niet minder hulps-bereid

krijg ik volgende keer weer voormekaar gebakken zeker weten Emoticon: Yes!

Hoi Iemand,

Nee.. laten we het er maar op houden dat het in nederland nooit zo flexibel zal worden als in duitsland! (en alle anderen) we mogen blij wezen dat we nog in Indonesia mogen komen. Want wij als laatste ter wereld onderhand! verwacht ik niet dat er ooit nog een tegemoet-koming zal plaats vinden richting nl, endus blijven aansluiten met de procedure die voor ons is bestemd.

Live life to the max.......

iemand
User
User icon of iemand
spacer line

laat ik der ffu bij zeggu dat dit niet de standaard weg was die ik bewandelt heb
normaal is ook daar 7 dagen wachttijd maar vanwege probleem met
reisbureau kon ik vliegticket wat ik voor het visum nodig had niet op tijd thuis hebben vandaar dat telefoongesprek van mij met het consulaat en hij zei vrijwel direkt schrijf ffu mun naam op zodat als je maandag komt ik je kwestie behandelen kan,kun je na een paar uurtjes weer weg met visum.
omdat duitsland wel een van de "visa on arrival"landen is,is er ook vrijwel geen snars te doen daaro voor de duitsers,heb vrijwel niemand gezien daaro behalve 3 indonesiers.
daarbij zou ik graag eens de statistieken willen weten (zoek ik nog op)
over het aantal indonesische burgers die in duitsland woonachtig zijn,
zal prozentueel een heel stuk minder zijn als in nederland.wij zijn niet een van die "visa on arrival" landen dus zal er toch een beetje strikt beleid moeten zijn ze kunnen toch slechts net zo flexibel zijn als een 30-40 man dagelijks een visa komt aanvragen.alles met alles heeft de ambassade in nederland het gewoon een stuk drukker als in duitsland

natuurlijk speelt het verleden ook een rol, maar om nou te zeggen we mogen blij zijn dat we nog binnenkomen nouja...kweenie
moet half europa dan ook de deur sluiten voor de duitsers toch
zoveel landen die met mekaar gevocht hebben in het verleden,als dat
de reden moet zijn dat er 50jaar later geen toeristen oftewel buitenlands geld
meer mag komen........

sorry als ik iets verkeer zeg, maar ik probeer vooruit te denken en niet achteruit
ik denk als er ergens op de wereld mensen zijn die snel vergeven dan
zijn het de indonesiers, als voorbeeld mijn eigen meissie die als ze ooit een vraag krijgt over een nare herinnering dan weet ze er niks meer van omdat ze het al vergeven heeft omdat ze die last niet wil dragen, haar hele familie trouwens net zo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,624,358 topic views - 222,988 posts - 13,504 topics - 16,539 members - last post @ 21-10-2017 18:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,128,670 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com