indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allemaal,
Ik ben een meisje van 18 jaar en zit nu een maand in Jakarta. Ik heb al behoorlijk wat leuke mensen leren kennen maar het lijkt me leuk wat vaker uit te gaan. Misschien zijn er nog wat meer mensen die in hun uppie in Jakarta zitten en die zin hebben om een keer af te spreken. Ik bedoel het niet als een blind date hoor! Gewoon gezellig :-)
Groetjes,
Karlijn

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Helaas zit ik er nu niet... maar in het HRC komen nog weleens wat NL'ers en andere expats... ben je weleens naar het Erasmus huis geweest om mensen te ontmoeten? Daar heb je de kans om nog wat "normale" landgenoten te ontmoeten die wat meer diepgang hebben dan de fixatie op het verschalken van wat ayam... zelf wil ik daarom altijd het liefst zo ver mogelijk wegblijven van een land/lotgenoot.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

ronnysimon
User
User icon of ronnysimon
spacer line

Dinsdag is ladiesnight in Bugils (achter New York cafe en Friday). Het cafe is van een Nederlander (Bart). Succes.

spacer line  

Ter aanvulling op ronnysimon,

Het zit in Kompleks taman Ria. Ik neem aan dat je de taxi altijd neemt als je uitgaat? Ik weet niet waar je woont, maar als je goedkoop er naar toe wilt kun je het beste de Transjakarta nemen, uitstappen bij Polda en vandaar de taxi nemen. Bugils ladiesnight betekent dat alleen bier en frisdrank gratis is voor vrouwen.

Ik zit nu ook in Jakarta, heb hier een vriendin en als je een keertje uit wilt mail me dan maar even: filipo1976Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com Ik geef je dan mijn tel.nr wel even.

Philip

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

JL Jaksa Emoticon: Bye bye daar komen ook velen Nederlanders en Engelanders
Ben er al geen twee jaar niet meer geweest
je kon daar toen goed eten en drinken Emoticon: Cooool Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Karlijndejonge ,

ik zou mijn zuster en zeker als het zo jong is als jij nooit adviseren om naar jl (gang ) jaksa te gaan.
Heeft slechte reputatie.
In jakarta zeggen ze "schemer gebied ".
Dat zegt al genoeg.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Londoh zou zeggen "hoerenkast" dat zegt meer Emoticon: Bye bye Heren, dames, jongens, meisjes, groot, klein, banci voor elck wat wils Emoticon: I love it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

... zelf wil ik daarom altijd het liefst zo ver mogelijk wegblijven van een land/lotgenoot.

Dat vind ik nou zo'n zeik opmerking Richy. Mau going native??
Je hoeft landgenoten niet bewust op te zoeken maar vermijden is weer iets stoms. Een Indonesier zoekt toch ook graag een andere landgenoot als hij in den vreemde is? Besef wel dat een Indonesier geen waardering kan opbrengen voor mensen die hun eigen landgenoten mijden. Als je dan zo graag going native wil gaan, zal je dit eerst moeten leren.

Wat betreft Jl. Jaksa, het blijft een lekker levend tafereel van de schilderijen van Jeroen Bosch. Allerlei gedrochten. Niks mis mee. Nog altijd een van de leukste straten om rond te hangen en het hele gebeuren langs je heen te laten gaan.
Boeren (sorry: hoeren), burgers en buitenlui (en banci's); van alles hangt er rond, inclusief de bule's die al jaren in Jakarta rondhangen. Ook een cultuurtje op zich.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi YB,

Als ik eens in Jakarta kom dan ga ik altijd naar Jl. Jaksa om dezelfde reden als jij, verhalen horen en mensen zien, gebeurd altijd wel iets. Ik ken het al zolang en heb het zo zien veranderen. Het geeft mij ook een indicatie hoe Indonesia veranderd is de laatste jaren.

Gruces

lotte
User
spacer line

hallo karlijn

ik ben net terug van Jakarta, en daar brachten ze me naar Citos. het is daar zeer gezellig.
in een U-vorm zijn restaurantjes en cafeetjes, zelfs een disco. regelmatig is er een bandoptreden. tussen de restaurantjes en cafeetjes zijn er nog wat winkeltjes. perfect voor jongeren, leeftijd is van ca 18 tot 30 jr.
elke taxichauffeur kent Citos.

veel plezier
lotte

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

Hi Karlijn,

Zijn de clubs in Jakarta nog wel open?!? HIer in Yogya namelijk niet (door ramadan) Emoticon: ..over een maandje ben ik denk ik weer in Jakarta met mijn broer...kunnen dan wel een keer stappen met groepje bulÚ gila Emoticon: Cooool

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vreemd, woon ik blijkbaar in een ander Yogya dan RienRaket want gisterenavond ben ik tot 2.30 uur 's nachts uitgegaan. In 3 verschillende plaatsen.
En de Bintang vloeide rijkelijk overal.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 09-10-2005 12:32 Yogya-Bali wrote:
Vreemd, woon ik blijkbaar in een ander Yogya dan RienRaket want gisterenavond ben ik tot 2.30 uur s nachts uitgegaan. In 3 verschillende plaatsen.
En de Bintang vloeide rijkelijk overal.

Kennis van me meldde hetzelfde over gisterenavond. Tenten zijn gewoon open zoals normaal, zonder Ramadhan dus. In Jakarta zijn er nog genoeg tenten gewoon open, aldus een andere kennis Emoticon: Puh!

spacer line  

Hoor ik nu een Bintang in Yogja.....ik dacht dat je je eigen moest verstoppen daaro om wat te mogen proeven Emoticon: Puh!

Live life to the max.......

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hooguit van de reli-Gestapo maar die zijn niet meer zo actief de laatste tijd nadat de kampungbewoners zich tegen hen hebben gekeerd. Verder zorgen de preman voor de rust.
Wel zaak rekening te houden met de vastende medeburger en dus niet te opzichtig zuipen of dronken over straat te zwalken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 09-10-2005 12:59 Yogya-Bali wrote:
Wel zaak rekening te houden met de vastende medeburger en dus niet te opzichtig zuipen of dronken over straat te zwalken.

Klopt wat je schrijf.
Maar er is wel een groot misverstand over de vastenmand.
Je mag alleen niet eten drinken etc van "zonsopgang tot zonsondergang".
Tenminste voor de vastenden.
Daarna ga je gewoon doen zoals je altijd gewend ben.
BAU (business as usual)
Dat betekent restaurant / clubs (behalve bekende "hoerententen/buurten" Emoticon: Wink gaan gewoon open.
Dus er word gevreten , gezopen(ge bintang) en ook gewipt.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar enige ingetogenheid is toch wel op z'n plaats gedurende voor de moslims heilige maand; ook al is het na "buka puasa" (openen van de vasten).

spacer line  

In jakarta moeten cafe's en nachtclubs officieel dicht tijdens ramadhan. Ik sprak laatst met Bart, de eigenaar van Bugils Cafe. Hij vertelde me dat er een aantal mensen van de stad jakarta langs waren geweest met een brief waarin staat dat hij dicht moest uit respect voor de vastenden. Tegelijkertijd vroegen ze hem om geld, zodat hij toch open mocht blijven. Ik vroeg hem: "hoeveel moest je betalen?" Hij zei: "2 miljoen". Maar dit was misschien nog maar het begin zei hij. Meestal komt de politie ook nog even om een vergoeding vragen en soms komen ook enkele moslim groeperingen om geld vragen, zodat ze zijn bar niet kort en klein komen slaan. Voorgaande jaren kon hij na het betalen van dit geld gewoon open blijven, moest alleen wel binnen blijven, dus geen terrasjes. Vreemd, want Kompleks Taman Ria (en Cafe Bugils al helemaal) ligt geisoleerd, geen huizen daar, dus wie kun je nou storen?

Hard Rock cafe is ook open, alleen word geen alcohol geschonken. Ik kwam laatst met de taxi langs de uitgaansstraat in Blok M. Zag dat de neonlichten van clubs zoals D's Place en MyBar branden. Ben benieuwd hoeveel zij moesten betalen?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zal het morgen even gaan testen. Especially My Bar.

RienRaket
User
User icon of RienRaket
spacer line

[quote] On 09-10-2005 12:32 Yogya-Bali wrote:
Vreemd, woon ik blijkbaar in een ander Yogya dan RienRaket want gisterenavond ben ik tot 2.30 uur s nachts uitgegaan. In 3 verschillende plaatsen.
En de Bintang vloeide rijkelijk overal. [/quote

WTF ... Tot nu toe alleen kunnen rondhangen in (backpackers)bars-restaurants en dingen zoals dat later op de avond, maar de betere clubs zoals Hugo's zijn gesloten toch, of zit ik in de bule gila show ??! ...waar ga je/ gaat u heen dan ?!? Emoticon:

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prawirotaman area. Alles open. Tot zeker 1 a 2 uur 's nachts.

En by the way, PhilipWestra, My Bar in Blok-M was open en zoals gewoonlijk vol met ayam tot in de laatste uurtjes. Ging 2 uur weg en was nog open.

Have a nice time during Ramadhan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,668 posts - 13,689 topics - 24,512 members - last post @ 20-09-2019 22:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,449,692 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com