indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Na het lezen van de LP en het vragen van ervaringen van vrienden ben ik toch erg benieuwd na jullie ervaringen qua uitgave van geld in Indonesie.

We gaan 4 weken naar Java, Bali, Lombok en eventueel Gilli.
Volgens de LP kan je uitgaan van ongeveer 50 euro per persoon per dag....maar deze LP komt uit 2002.
We zijn verder geen gekke dingen van plan, gewoon een beetje rondtrekken maar ook weer niet op een shoestring-budget zeg maar.
Hoeven niet in een 5* hotel maar een beetje "redelijk" moet de kamer ook wel zijn....niet op de vloer bij mensen thuis zeg maar Emoticon: Clown

Ik heb nu 3000 euro uitgetrokken voor 4 weken voor 2 personen en maak me nu zorgen of het wel genoeg is.... Emoticon: Confused
Zit er sterk over te denken om toch maar wat extra geld over te boeken..... Emoticon: Blush

Wat geven jullie ongeveer uit voor een simpele rondreis?

mleeuwen
User
User icon of mleeuwen
spacer line

zorgen??? Emoticon: Frustrated met de huidige (gunstige) koers hou je echt geld over; een diner
kost ongeveer 26.000 rupiah en dat is in een gerenomeerde warung;; reken maar uit...; een taxi rit kost bijna niets; zelfs een 4* hotel kan je al voor 15 Euro boeken (moet je wel afdingen hoor!)
veel plezier en....IndonesiŽ is vele malen goedkoper dan alle landen in Europa!
groetjes en een fijne reis toegewenst
M. van Leeuwen Emoticon: Bye bye

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Makkie, maar let wel op dat Bali veelal veel duurder is dan Java
en ik geloof zelfs als Lombok.
In Bali ben je voor een diner toch gauw zo'n 40-50.000 Rp. kwijt in een Warung. Overigens is dat nog maar amper 4-5 Euri voor een drie gangen diner met een drankje.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

3000 eurie zonder ticket??? Daarvoor kun je heel eenvoudig een maand als een God in Indonesie leven. Zoiets heb ik ooit eens in 5 maanden uitgegeven. Maar let wel op... want die leuke briefjes van 50ribu gaan erg makkelijk je portomonnee uit... zeker als je in een wat grotere stad bevindt... want alles is zo goedkoop!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

3000 euri x 12.760 =

38.280.000 Rp

gedeeld door 4 weken =

1.367.142 Rp per dag

Emoticon: Confused Emoticon: Shiny Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Makan sekali 12.000Rp taksi per kilo 1850 Rp ticket pesawat Solo - jakarta 225.000 Rp,
taksi ke airport 30.000 Rp Airporttax 18.000Rp kopi di airport 8000 Rp, Novotel di Solo semalam 210.000
Beca 3000Rp Gado-2 2500Rp

Susah Emoticon: Blush

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Wake up Londoh!

3.000 x 13.150 = Rp 39.450.000
alweer 1.650.000 (dubbel maandsalaris!) verdiend vandaag

Gaat overigens wel naik cepat de laatste week

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Flipse laat zich niet rippe Emoticon: Shiny

Waduh Mies kurs sangat bagus hari in Emoticon: Shiny

Ach Indonesia is toch bankrut, alleen geven ze t niet toe.

Vraagje a) Als de kurs elke dag gedurende 4 weken met 400Rp per euro stijgt, hoeveel keer moeten Petra en/of Freek naar de ATM en hoeveel centimeter is dit extra pak geld hoger dan wat Londoh had berekend.

Gruces

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Scheelt al gauw 3,141578 Bintangen se hari

Cheers

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

het getal 'PI' dus.

Begin de details te vergeten

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-08-2005 09:37 JohanN wrote:
het getal PI dus.

Getal ? Volgens mijn is PI pendek voor Papi

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

En pijat vanaf 60.000 rp
++ is andere prijs

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Pijit biasa ato pijit asmara Pi ??? Emoticon: Yeah right!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

PI is de latijnse benaming voor een wiskundige constante. PI is een getal om een omtrek of oppervlakte van een cirkel mee te berekenen.

Begin de details te vergeten

spacer line  

Tsja, maak me nog al snel zorgen; wat dat betreft ben ik weinig avontuurlijk ;-)
Maar ik ga er vanuit dus dat ik het wel ga redden.....Thanks!

off-topicRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.London: leuke site!
Zeker het Deta stuk heel herkenbaar aangezien mijn schoonvader ook een Deta was en we er veel "ooms" in hebben. Mijn vriend vond het leuk om zelfs een oom op de foto's te zien; die oom heeft de foto zelf zelfs niet. Emoticon: Shiny

Het Deta monument is ook een van de plekken waar we heen willen in Indonesie.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Wow Johan vind ik knap hoor, als je daaraan denkt ivm Indonesia, Pi x R2 was het toch, waarbij Pi = 3.14 en R de straal. Ik ken ook een Pi2 in Tasikmalaya, ze heeft wel enigszins ronde vormen.

PxF Emoticon: Shiny Detajongens zijn er bijna niet meer, afgelopen Zaterdag heb ik er nog enkele ontmoet. Leuk dat men hier even mededeelt dat ze een foto van je site pikken, moeilijk om even toestemming te vragen, dat terwijl ik veel van deze foto's in bruikleen heb. Webmasters zijn de hoeren van de 21ste eeuw, iedereen gebruikt ze Emoticon: Angry Je zal toch als huisvrouw tegen je buurvrouwtje zeggen, Zo Miep ben net terug van de supermarkt, heb even wat boodschappen bij elkaar gepikt, ga nu vlug de Pi-pers schillen want die vent vamme komt zo thuis.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Wah , dese fauna wort ingewikel seh.
Naast bhs belanda , bahasa english wort ook bahasa latin onderwesen.

hoe nih voor simpel figur als ik.
bingung / ken hoofdpijn krijgen .
groetjes.
(nog net niet geconfuseerd .)

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

spacer line  

Veel Data's zijn er inderdaad niet meer; gaat hard de laatste jaren.
Ik las dat je Daan ook ontmoet hebt inderdaad; ook goede kennis van ons en een "oom" van mijn vriend.
Nadeel van een site is inderdaad dat ie "openbaar" is dus dat mensen er ook dingen van af kunnen halen; lijkt me ook niet altijd zo'n ramp.
Daarnaast heb ik niks van je site gepikt aangezien het niet lukt Emoticon: Frustrated .
Ik zou er wel graag wat ontvangen Emoticon: Shiny
Heb voor je verzameling zelf wel heel wat foto's voor je....en ook mensen die je wel kunnen helpen met je vragen en informatie.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb Daan Sahetapy zaterdag jl. nog gezien, hij is de jongste Detajongen ik geloof 67 of zo. Emoticon: Shiny En me grote vriend Om Siem Latuperissa, die is al 76.

Als je foto's wilt ontvangen kan je altijd mailen hoor. Ik stel ze graag ter beschikking om deze geschiedenis levend te houden. Ik wil alleen geen mensen voor hun kop stoten die foto's in bruikleen gegeven hebben, ondanks me grote bek, heb ik bepaalde ouderwetsche principes die ik in ere houd.

Het ligt in mijn bedoeling de Detasite in het bahasa Indonesia te vertalen. Er ligt in Indonesia iemand aan mn kop te zeuren, want die heeft geld om boeken uit te geven.

Gruces

Lon

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Nu effies On Topic.

Toen de euro geintroduceerd werd was de kurs ongev. 8500 Rp/euro, al snel daarna daalde de euro tot 7700Rp in mei/juni 2002.

Nu staat de euro op ruim 13.000 Rp. De prijzen zijn gestegen in Indo. Echter niet zo hard als de euro. Als je het inflatie cijfer bekijkt zal dat tot vandaag hoogstens 25% zijn. Sommige zaken zijn in ook in prijs gedaald, door het opheffen van belastingen en beperkingen. Kortom Indonesia is voor iemand uit Europa veel en veel goedkoper dan in 2002 en met alle prijsstijgingen in acht genomen goedkoper dan voor mei 1998.

Ik hoop dat iemand hier tegen in gaat, heb ik effies zin in.

Gruces

Gruces

spacer line  

Ben je in NL of zit Daan daar?
Ken je toevallig Frans de Sera?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 30-08-2005 14:17 Petra&Freek wrote:
Ben je in NL of zit Daan daar?
Ken je toevallig Frans de Sera?

Ik zit in NL. Er was zaterdag een grote NG ruine in De Bilt.

De naam zegt me niets, maar als ik wil heb ik zo zn hele doopceel te pakken Emoticon: Shiny

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ik begin de fora door elkaar te halen, dacht dat Pi2 stond voor pissen, dus on topic bij plassie afgeven, wat dan weer iets met de Tour de Prancis te maken moet hebben.
Over prijsstijgingen waar ik mee te maken heb (mebel) is sinds 2002 geen 35% inflatie te melden. Als gevolg van het verscherpte regiem (wie kan dat bevestigen?) is de prijs van teakhout sinds 2002 wťl met ca 15% gestegen. Daarboven op het 'eindproduct' nog eens 5 tot 10% vanwege hogere kosten (andstof e.d.) FOB-prijzen zijn dus met een kleine 25% in Rp omhoog gegaan. Buiten de kosten in de R.I. zijn de (zee-)vrachtkosten met meer dan 50% gestegen. Deze maken (voor meubels) ongeveer 1/3 van de kosten uit. Kortom, de kostprijs is niet minder geworden, maar ook nauwelijks meer.
Ik hoop dat mijn klanten niet meekijken...
Salam dari Flip

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

[
IndonesiŽ is vele malen goedkoper dan alle landen in Europa!

Ga eens een keer naar Papua (inderdaad hoort bij Indonesie, als het nog een 100 jaar doorgaat met transmigratie's en militaire operatien/genocide wordt het echt Indonesie).

Als je echt geld wil gaan uitgeven dan lukt dat daar wel, begin maar gelijk met Wamena, daar is de prijs het hoogst en schrik je tenminste niet als je geld uitgeeft in andere plaatsen, wat overigens nog altijd duurder is dan Java of Bali. Papua heeft een prijsvermenigvuldiging van x 4 met Java. En Wamena x 5/6 met Java

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Agung
User
User icon of Agung
spacer line

Ik heb nu 3000 euro uitgetrokken voor 4 weken voor 2 personen en maak me nu zorgen of het wel genoeg is....
Zit er sterk over te denken om toch maar wat extra geld over te boeken.

Vorig jaar hebben wij ongeveer 1200 Euro uitgegeven in 5 weken. Dat was ruim voldoende. Hoe je 3000 Euro in 4 weken op zou kunnen maken weet ik niet. De aankopen die je doet worden beperkt door wat je mee kunt nemen in 't vliegtuig en aan wat je eten en drinken kunt zit toch ook een grens. Emoticon: Bye bye

Misschien lukt het op Nusa Dua (Bali) dat is zo'n oord voor de ouderen onder ons die geld te veel hebben. Emoticon: Yeah right!

Succes met het uitgeven !

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,061,174 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,254 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,473,075 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com