indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Mijn familie wilt graag naar Nederland (Europa) komen voor een periode van 4 weken. Maar nu hebben ze maar een visum gekregen voor 2 weken. Is hier een andere oplossing voor? Zouden we bij de Indonesche Ambasade voor hun een visum kunnen halen voor de andere 2 weken?

Wie helpt ons? Groetjes Bebet en Oche

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

dan hebben julli waarschijnlijk ook voor twee weken aangevraagd,
mijn schoonmoeder komt volgende week naar nederland voor 3 maand,
zoals wij hebben aangevraagd...

vr gr rob

ps: andere oplossing weet ik zo niet

like to live in ID,but it takes a while to get there

spacer line  

Waarschijnlijk hebben jullie het dan ook maar voor 2 weken aangevraagd.... Ik denk dat ze dan opnieuw een visum aan moeten vragen. 2 weken is 2 weken. Bij mijn vriend waren de eerste 6 weken (had 3 maanden) verlopen, omdat hij door omstandigheden niet kon komen. We zijn toen gaan vragen bij de ambassade of dit nog aangepast kon worden, maar dat kon niet. Dan moesten we een nieuwe aanvragen.

lihat1
User
User icon of lihat1
spacer line

mijn tante woont in Irian, ze komt naar Nederland
mijn oom hier in nederland moet een doktersverklaring indienen, pas dan krijgt ze een visum en mag mijn tante komen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als eenmaal een visum is afgegeven voor 2 weken kan dit niet in NL bij de Indonesische ambassade worden verlengd. Wat hebben die ermee te maken? Alleen de Ned. immigratie (IND) heeft daar zeggenschap over.
Maar sowieso kan niet worden verlengd. Ze zullen een nieuw visum moeten aanvragen op de ambassade of bij een van de consulaten of consulaire contactpersonen (zie lijst adressen www.netherlandsembassy.or.id onder Consular Affairs).
Er is waarschijnlijk van hun zijde foutieve informatie verstrekt over de periode dat ze naar NL willen of de ambassade vindt zelf 2 weken voldoende omdat ze wellicht niet solvabel genoeg zijn om het langer te riskeren.
Always check and re-check bij aanvragen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De kwestie van Lihat1 is me niet duidelijk. Van wie moet een doktersverklaring worden ingeleverd? Van je tante of van je oom? Komt je tante over omdat je oom ziek is?
Hangt van de reden van komst af wat je moet overleggen.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Waarschijnlijk van die tante.Ze is een buitenlandse , dus als ze "ziekelijk "of ziek is , bestaat de kans dat ze in Belanda naar de ziekenhuis moet.
Bisa membebani permilie di belanda atau masyarakat belanda kalau dia tidak bisa membayar ongkos2 rumah sakit.
(Ze kan tot last komen vd familie of de nederlandse belasting betaler = zie ook de zgn Surinamse conjstructie).
Dus een supergezonde tamu(turis) met voldoende reisverzekering word wel verlangd.Stel is voor dat er iets gebeurt in nederland , wie gaat dan voor de kosten dokken.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

lihat1
User
User icon of lihat1
spacer line

mijn oom woont in Nederland
mijn tante woont in Irian

beiden zijn gezond

maar mijn oom moet wel een doktersverklaring afgeven, zodat mijn tante een visum kan krijgen voor de reis naar Nederland

groetjes Nel (lihat1)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Right Sidia, that's exactly the reason. NL heeft geen zin meer op te draaien voor de medische kosten van buitenlanders. En terecht, de Indonesische overheid laat mij ook creperen als ik niet kan betalen of niet verzekerd ben.
Anyway, terug naar Lihat1: is me nog niet duidelijk. Moet je oom nu een doktersverklaring afgeven voor zichzelf of voor je tante?
Als het een doktersverklaring is dat je tante gezond is, kan dat logisch zijn want men moet tegenwoordig een reizverzekering hebben om een visum te kunnen krijgen voor NL. Echter, oude mensen worden in RI niet geaccepteerd bij een assurantiemy. Alhoewel je je via NL ook kan verzekeren, is dat ook in NL behoorlijk duur voor mensen op leeftijd (zijn ze ook niet happig op).
Als het je oom is die een doktersverklaring moet afgeven van zichzelf; ja, dat is vreemd. Geen verklaring voor tenzij de reden is duidelijk gemaakt aan hem.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,098 posts - 13,483 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 16:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,931,437 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com