indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hitami
User
spacer line

Beste mensen,

Weten jullie de goeie vertaling van "bezielde geinspireerde mensen" ???

Bedankt

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

In algemeen begrijpelijk indonesisch ?

"orang2 yg di-ilhami " ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Als ik zo iets zou moeten zeggen in mijn bahasa Indo batu bara zou dat:
"orang hatinya penuh motivasi dan inspirasi" worden.
De toehoorders zouden antwoorden "bener sekali Tuan"
waarop ik zou toevoegen "full of soul Men" (pul op sol men) en dan ......plok...plok...plok.
Doch zou ik het juist moeten vertalen met 4 kamus dr bij dan
heb ik een halve alinea nodig.

Brasil ngak ? Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bezielde - geinspireerde - mensen

mensen = orang2 (meervoud)
Inspirasi =" je krijgt "ingeving " , van buiten af.
(ilham = ingeving maar van een andere (hogere) orde.

DI- ilham -I => je hebt ilham gekregen

Bezield = Je word geraakt in je ziel ?

Dus mijn keuze => orang2 yang(=bezield/e) di - ilham - i

Kan iemand met een echte sastra achtergrond mij inspireren ?
(in dit geval praat ik niet over ilham , dat is van hogere orde = iets goddelijks )
groetjes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Sidia,

Is natuurlijk een on-zin om te vertalen, want bezield en geinspireerd betekenen bijna hetzelfde, voordat je het weet zit je op het gebied van de Agama. Als je zoiets tegen een Muzelman zou zeggen dan moet je gewoon Allah dr bij halen, want dat wordt begrepen, bij een Kristen haal je dr Tuhan Jesus bij, zo zou ik dat aanpakken. Onder het motto : Kennie verekke hoe...as je maar begrepe wor.... Emoticon: Shiny

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

He lon ,
de enige Moselman die ik ken is Jantje Top uit Volendam.
Klopt je kan niet zomaar letterlijk vertalen maar met een beetje moeite kan je proberen in "gesprek"te komen.
Zoiets zoals de steenkoolengels die ik moet gebruiken in de andere forumdeel van indahnesia.
Ik kan niet vertalen als batubara inggris , daarom heb ik gekozen voor de term Tarzan English . Iedereen kan het begrijpen als Tarzan staat te communiceren met Jane.Het is Unvierseel Engels , in africa , indonesia, timbuktu etc begrijpen de penonton/ bioskoopbezoekers de conversatie tussen Tarzan en jane.
De beroemde scene van : Me Tarzan , Jou Jane.(hun erste ontmoeting)
En in de laatste Tarzan film (the seduction of tarzan) kan iedereen begrijpen wat tarzan bedoelde met Me Tarzan , You Jane , Me You hoppa hoppa.
Ya toch ?

grutjes

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Sidia,

Muzelman is heel oud Nederlands voor Mohammedaan, beide termen zijn in onbruik geraakt, tegenwoordig is het kankermoslim. Het is vrij vreemd ik ken alleen maar aardige moslims, zowel in NL als in Indo, allemaal gewone mensen. Doch die polderbewoners zien overal terroristen die in Allah's naam de vreselijkste dingen doen, dat komt omdat die NL'ers vroeger kristen waren, dat hebben ze afgezworen want niemand kan bewijzen dat God bestaat. Het vreemde is dat ze wel in de duivel zijn blijven geloven, het zou natuurlijk ook kunnen dat ze overal spoken zien.

Ik begrijp het gebruik van Engels op een forum dat over Indonesia gaat ook niet erg, ik weet wel dat Nederlanders graag schermen met hun kennis van het Buitenlands, en "internationaal" denken is hoed voor de Gaven in Grotterdam, maar daar hoort bahasa Indo niet bij. Ik heb er ook een pestpleurishekel an om hiero in het Engels te reageren, ik denk in het Nederlands of over Indonesia. Laat ik maar stoppen mijn denken raakt in NL altijd gederailleerd, ik begrijp steeds minder van dit land, te koud en te nat, de schimmel staat tussen me tenen, ik loop graag op blote voeten, terwijl je toch eerst sokken en daarna klompschoenen an mot, gevolgd door kelom

Gruces uit Gruttenland

Lon

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb er ook een pestpleurishekel an om hiero in het Engels te reageren, ik denk in het Nederlands of over Indonesia.
Sluit me hier helemaal bij aan,om een enkel Indonesich woord te gebruiken past helemaal bij het forum maar om Nederlanders in het Engels te antwoorden gaat mij ook echt te ver.
Mijn Engels is niet perfect maar voldoende om me op deze aardbol te redden, er worden hier echter soms woorden gebruikt die ik op moet zoeken in een woordenboek.
Tuti & Jan

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Volgens mij is het idee achter de engelstalige onderwerpen en de engelstalige reacties daarop dat ook de bezoekers van deze website die geen nederlands of indonesisch spreken, ook alles kunnen volgen en reageren. Simpel toch?

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Zeg , ken jij de moselman , de moselman uit scheveningen etc/etc.

Akur JohanN ,
opdat engelstallige members ook hun telor kwijt kunnen, daarom probeer sidia ook mee te lullen in zo'n moeilijke taal .
het valt echt niet mee.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 25-08-2005 13:54 JohanN wrote:
Volgens mij is het idee achter de engelstalige onderwerpen en de engelstalige reacties daarop dat ook de bezoekers van deze website die geen nederlands of indonesisch spreken, ook alles kunnen volgen en reageren. Simpel toch?

Yes so I no there still a few pair, very simple toh Emoticon: Nice Dutch logigs Emoticon: Yeah right!

Must I look for the idea thereafter ? That is not my packy-an

Gruces Emoticon: Nooo

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Itu namanya (het heet )anglo-nisasi.
Niet te verwarren met indonesische anglo=brazier.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ach die Nederlanders met hun Engels, zielig gewoon. Ik zat eens in Yogya lekker aan een grote tafel te zuipen, zaten 10 mensen omheen 8 Nederlanders, 1 Amerikaan, 1 Duitser die gebroken NL kon, de voertaal was Engels, behalve Londog die zat Nederlands te lullen, tot groot ongenoegen van de omzittenden. Ik werd verzocht me kop te houden (in het Engels).

Volgens mij vloeit dat "grootsche" denken voort uit een bekrompen geest, maar ja ik ben geen psycholoog.

Gruces

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Je hebt helemaal de pech als die Nederlanders van die backpackers zijn op middelbare leeftijd die vooral Engels spreken om zich te profileren als 'mensen van de wereld', niet in staat om hun Drentse accent te verhullen en die met hun ongewassen collega wereldverbeteraars de armoede in Indonesie aan het romatiseren zijn en het kwalificeren als "authentiek", pittoresk, als het echte Indonesie, maar die in feite gewoon uitgerangeerde westerlingen zijn die zich in Indonesie even speciaal kunnen voelen. Emoticon: Stupid

R.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Richard,

Het is vreemd dat je er niets op dit forum over tegenkomt, maar er gaan genoeg heren van middelbare leeftijd naar Indonesia voor een goedkope wip of om een huwelijkscandidate te zoeken, omdat hun eerste huwelijk door emancipatie, is stukgelopen.. Vooral in Yogya zie je veel van die figuren, zogenaamd voor zaken. Ik heb de laatste 2 jaren een beetje een hekel aan Yogya gekregen. Op sommige plekken lijkt het wel de Costa Goedkoop daaro, die geile koopjesblikken overal.

Gruces

Lon

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Hallo Londoh,

Misschien een leuk idee voor een subforum hier op Indahnesia: Keurige Nederlandse oudere kneus zoekt ongeletterde, ongeemancipeerde boomaap, voor langdurige, inhoudsloze en louter op geld gebasseerde relatie, evt huwelijk, lichte handicap(Moslim) geen bezwaar. Emoticon:

R.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Richard,

Toen ik vanochtend nog enigszins slaperig, want in Mokum wordt je niet wakker geluidsprekerd, op dit forum keek, viel mij onmiddelijk de posting van Naughty Girl op, ik dacht die gaat er zo direct af, das Spam. maar nee hoor, aanbiedingen om je kut Emoticon: Shut up! te verhuren mag hiero, zolang die maar uit Indonesia komt Emoticon: Shiny

Boomaap zoekt dito apinnetje om samen iets uit te vlooien, dat scheelt toch weer een gat in de ozonlaag en dient het doel van dit forum "cinta Indonesia"

Gruces

Merdeka
User
User icon of Merdeka
spacer line

On 23-08-2005 14:01 Hitami wrote:
Beste mensen,

Weten jullie de goeie vertaling van "bezielde geinspireerde mensen" ???

Bedankt

Berjiwa dengan inspirasi manusia.
Is dit wat Hitami?

Sedia,
mensen is toch manusia˛ ?

Salam
Merdeka

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Moet ik Yogya vanaf nu dus links laten liggen?

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Jantje
User
spacer line

On 25-08-2005 16:01 RichardFvV wrote:
Je hebt helemaal de pech als die Nederlanders van die backpackers zijn op middelbare leeftijd die in feite gewoon uitgerangeerde westerlingen zijn die zich in Indonesie even speciaal kunnen voelen. Emoticon: Stupid

R.

Halo Richard,

Ik ben zo’n uitgerangeerde, ongeletterde westerling. Uitgespuugd door de maatschappij. Ekonomisch oninteressant. Deze ouwe lul is verhuisd naar Indonesië en zit hier pot te verteren omdat hij geen kind van de Nederlandse staat wil zijn. Hij voelt zich elke dag speciaal, geniet van het leven en lacht elke dag. Wordt bijgestaan door een lief, ongeëmancipeerd vrouwtje in een paradijselijk oord met hapjes, drankjes en zitjes.
Oudere kneus? Stinkende ongewassen backpacker? Wacht maar. Als jij straks op hoge leeftijd, dementerend in een Nederlands verpleegbed ligt te stinken tot de verschoning komt om jouw augiusstal te reinigen. En geemancipeerde “directrices” met lage mondhoeken, met jou van de ene naar de andere inrichting lopen te leuren.
Ik wens je een hoge leeftijd toe in het land van de “Giant Lesbo’s” Emoticon: Bye bye

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, we gaan weer terug naar het onderwerp. Emoticon: Smile

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

= edit: zie bovenstaande en hou op met die persoonlijke aanvallen van je =

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Bung merdeka ,
a. Orang = persoon / individu is mens
b. Manusia = is ook mens
a en b als kan je als mens vertalen ,
De meervoudig vorm van manusia kan je niet vertalen als manusia - manusia .
Je zou het als mensheid gaan kiezen.
Het hangt af van de context en de zin.
salam
(groetjes)

Jantje
User
spacer line

Hi moderator,

Ik was te laat om Richards persoonlijke aanval te lezen voor dat ie werd gecensureerd. Dat vind ik jammer, vooral als ie voor mij bedoeld was. Ten eerste omdat zijn reprimande zijn doel mist en ten tweede omdat hij zou kunnen denken dat ik afgebluft ben.
Zou het e.e.a. nog eens ,desnoods kortstondig , gepubliceerd kunnen worden. Als het niet teveel van uw goedheid is gevraagd. Emoticon: Smile

Jantje

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Hallo Jantje,

Van een aanval was geen sprake en persoonlijk was het in zoverre dat het bericht aan u gericht was, en ik acht u zeer wel in staat om voor uzelf op te komen, maar blijkbaar denkt de moderator daar anders over en gaat voor het gemak maar voor u denken en laat dat nou net niet z'n sterkste punt zijn, enige nuancering van zijn droomwereld Indonesie wordt hier niet getollereerd.

gr,

R.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,937,086 topic views - 234,973 posts - 13,697 topics - 25,709 members - last post @ 17-11-2019 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,784,480 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com