indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Hendrikus
User
spacer line

Beste mensen,
volgend jaar april willen wij onze eerste Indonesie-reis maken. Uit de 10..12 aanbieders hebben wij er 2 over, die 'in ons straatje passen'. Wie heeft ervaring met de JAVA-BALI reizen van FOX en/of OAD ??? En wie kan mij vertellen waarom ik welke zou moeten nemen? Dus de plussen en minnen! Of waarom ik er een juist niet moet nemen !
Met dank en vriendelijke groet,
Hendrikus.

Robert-333
User
spacer line

Hallo Hendrikus.
Ik heb alleen ervaring met OAD en dat bevalt mij zeer goed.
Maar Fox reizen zullen daar niet voor onder doen.
Waar je op moet letten is de prijs en de verbindingen van diverse airlines zodat je een goede aansluiting heb en niet al te lang hoef te wachten.
Groetjes Emoticon: Bye bye

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Wij reizen in IndonesiŽ altijd op ons eigen houtje.
Alleen in Bali, vaak het eindstation, boeken wij het hotel.
Bij Oad, puur omdat deze het goedkoopste is voor ons favoriete hotel daar.
Zeer goede ervaring mee.
Wat wij onderweg zoal tegen komen van reisgroepen van Oad en Fox lijken de Oad groepen vaker wat jonger en individueler te zijn.
Ik zou voor het overige gewoon afgaan op de prijs. Ze lijken ons beiden even goed.

Anbrie
User
spacer line

Ik ben geen FOX fan, 3x geboekt, 3x geannuleerd. Geen aardige behandeling daar. 1x was rondreis niet vol, volgende keer overboekt en daarna bleek de genoemde prijs met het aantal dagen niet te kloppen.
Zelf ben ik nimiddels geen fan meer van groepsrondreizen, ik krijg daar een schoolreisje gevoel van EN de prijzen schieten de lucht in als er een bus aankomt met rijke toeristen. Maar misschien is het jullie bedoeling om een prive rondreis te doen. Als ik de reizen van OAD bekijk komen ze fijner op mij over dan die van FOX (puur gevoel). Wij boeken altijd ons hotel via OAD (veel goedkoper dan ter plaatse). De rondreis regelen we via Stichting Bersama (www.bersama.nl). Ooit prijzen aangevraagd bij Van Verre, komen ook goed over. Maar ik wil je niet aan het twijfelen brengen, want jullie hebben nu nog keuze uit OAD of FOX.......mijn advies OAD.

Dag goede reis...........................

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Helemaal mee eens Anbrie. Je moet zo met die kudde meelopen als je met een groepsreis gaat.
Op je eigen houtje. Stukken goedkoper en veel belangrijker; veel meer vrijheid. Heerlijk !!! Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny Emoticon: Very funny

Sylvia R
User
spacer line

Hi,

Ik heb geen ervaring met FOX naar Indonesie. Wel naar Zuid Afrika en de reis was op en top verzorgd. Eerder zouden we de reis al doen, maar wegens ziekte moesten we hem annuleren. Daar heeft FOX totaal niet moeilijk over gedaan.
Het is wel zo dat de leeftijd gemiddeld 50 + was. Ik was toen met 27 jaar de jongste van de groep, maar dat was geen probleem.

Wij gaan nu zelf de reis Java / Bali met Het Schone Streven maken, omdat FOX niet naar Pangandaran gaat....

Sylvia

Hendrikus
User
spacer line

Sylvia, OAD gaat (ook) naar Pangandaran.
Na het lezen van nogal wat reisverslagen en/of fotoreportages, ben ik erachter dat OAD en FOX niet alleen (vaak) dezelfde hotels hebben (trouwens ook nog andere organisaties en priverondreizen hebben vaak dezelfde hotels waar OAD en FOX zitten), maar dat OAD en FOX ook nogal eens dezelfsde reisleiding hebben. NIET tegelijk met zowel FOX- als OAD- reizigers, maar apart. Dus behalve een (iets) andere route tussen de twee, enig prijsverschil door het wel/niet inclusief zijn van diverse bezoekpunten en een (veel) mooier/beter hotel door FOX, is er niet zoveel verschil.
De keuze zal mede dus ook bepaald worden door de keuze voor vooraf 3 nachten in Singapore (via OAD) of HongKong(via FOX) .
Merci zover in elk geval,
Hendrikus

Robert-333
User
spacer line

Hallo Hendrikus
Als je een rondreis wilt maken dan is het beste om dat op eigen houtje te doen, dan bepaal je zelf in welk tempo je dat gaat doen Indonesie is te groot om dat allemaal in een korte periode te bekijken neem er de tijd voor.
En op Bali lekker een week uitrusten en heerlijk eten bij Made's Warung In Seminyak het beste restaurant en betaalbaar Emoticon: Nice Emoticon: Yes!
Emoticon: Bye bye Robert

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een stel jaren geleden heb ik met FOX een rondreis gemaakt door Sri Lanka, prima hotels en evenzo programma.
De ter plaatse te regelen extra uitstapjes waren behoorlijk aan de prijs, maar de prijs voor het totaal was gewoon voordelig dus dan kunnen die extra dingen er wel af.
Het voordeel van georganiseerd is toch wel dat je in een kort tijdbestek heel veel te zien krijgt wat natuurlijk wel fijn is als je niet zo lang vakantie hebt.
Dit houdt wel in dat er dagen bijzijn met flinke programmaís waar eigenlijk geen tijd is om dingen die je persoonlijk mooi vind extra aandacht te geven want de groep kan natuurlijk niet wachten.

Om in IndonesiŽ op eigen gelegenheid een rondreis te maken is heel goed mogelijk en er zijn diverse websites met goede programmaís, het vervoer ter plaatse is al helemaal geen probleem.
Met name uit verhalen van Het Wilde Westen van IndonesiŽ te vinden op http://indonesiepagina.nl/show.php?code=VER is heel veel op een leuke manier gebrachte info vinden.
Wij doen ook een beetje mee op: http://parpulo.com/vakantie/
Wil je vanuit Nederland alvast Hotels boeken kan dat ook maar verwacht daar geen wonderen van.
Succes,
Tuti & Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,614,856 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com