indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Gisteravond op Changi Airport - Singapura ingestapt om terug naar Negri Koud te vliegen. Dat Changi wordt steeds mooier, is echt aangenaam om te vertrekken.

Vanochtend een uur te vroeg geland op het windgat Schiphol, na landen moet het vliegtuig dan nog een half uur rondrijen voor ie de juiste gate gevonden heeft.

Bij het uitstappen was er paspoorten controle, zeker bang voor een illegale Indonees. Uiteraard werd dit gedaan op een kloteplekkie, lekker ongeorganiseerd, door onvriendelijke marechaussees. Schiphol denkt altijd wel aan de gezondheid van de passagiers, als je uitstapt daaro hou dan wel rekening met een wandelingetje van een minuut of 30, in dat kale ongezellige rothok. Dan weer langs de paspoortcontrole, twee hokkkies open met 300 mensen ervoor, is elke keer weer bingo. Als dat eindelijk gebeurd is naar de bagageband, zit je natuurlijk net fout, band 17 waar is die nou weer, een wandeling langs allerlei verbouwingen om Schiphol "mooier en beter" te maken, zijn ze ook al 15 jaar mee bezig. Bij de bagageband in kwestie was het ook burgeroorlog, ben je al een uur onderweg maar bagage homaar. Toen de koffers eindelijk begonnen te komen,liep er iets vast, geen personeel aanwezig, moeten eerst uit de kantine getrokken worden, enz. enz. eindelijk heb je dan je koffer, via groen bij de douane, meneer...OK, even door de scanner niets aan de hando.

Als je dan eenmaal buiten staat bij de taxi's, even een sigaretje, want al 14 uur niet gepaft, ontwenningsverschijselen, zweten, hartkloppingen, hallucinaties. Sta je daar lekker te paffen op dat gure winderige lelijke rotplein, komt er een jongeman schoonmaken, daarvoor gebruiken ze een blazer i.p.v. een zuiger. Zegt niets die l*l begint met dat ding te zwaaien de peuken en de rotzooi vliegen je om de oren. Selamat datang di Belanda.

Afijn de hindoestaanse taxichauffeur die me naar Mokum Barat Lama bracht was heel gezellig.

Zo kan ie wel weer.

Gruces

Lon

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Welkom in Nederland! Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Lon
je bent amper binnen in nederland of je verlangt weer naar het oosten.
hoe ken dat.
Toevallig is amsterdam vanmorgen een beetje bewolkt en koud , maar ik vind schiphol en amsterdam een verademing in vergelijking met Cengkareng en Jakarta.Elke keer als ik land op schiphol , terug van weg geweest uit het oosten lijk het of ik terug ben naar mijn eigen kampung.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ayam sori Sidia,

Ik denk ik heb ergens in het Oosten kortselet in mijn otak opgelopen.

Maar ik vin wel lekker hiero hoor, cool man, kletsen ze over broeikaseffect,
volgens mijn is het kulkasefek Emoticon: Shiny

Gruces

Lon

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

Selamat datang Londoh
Amsterdam kulkasefek ya,kan al 3 weken niet op sandal lopen.
Althans buitenshuis
Maar jij bent terug in a’dam barat,........ik verlaat volgende week a’dam selatan voor 4 mndn hehe
Vlak voor de sailgekte losbarst smeer ik ‘m
Schiphol lelijkste plek ja, een woud aan borden,dusdanig veel dat ’t juist onduidelijk is.
Net als heel nederland trouwens,ongeacht welke gemeente;die treurige bedrijventerreinen aan de rand ervan, 1hoog met van dat spiegelglas haha.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Hier vanuit Schiphol-Oost jou een welkom "thuis" toegewenst... dit jaar bereiken de verbouwingen wel een hoogtepunt.. de uitrit vanaf arrivals heeft men opnieuw gestructureerd door een te duur betaalde verkeersplanner... wat een wirwar van bochten en wegen is het geworden... dat garant staat voor opstoppingen... ongetwijfeld begint men volgend jaar weer opnieuw...

P.S. vraag de volgende keer een priority label op je koffer... het "kan" wat in tijd schelen..

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ja Schiphol, die lui zouden eens moeten kijken op Changi, maar vooral in Hong Kong of Shanghai, daar staan pas vliegvelden!

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Selamat datang b.Lon,

Seg nou eerlijk .... j/u heb heinwee naar 'boerenkool met zo'n lekker vette, dikke worst' in één vette jus van 'chroma' en als tutjeNA vlaai.

Ajuus ... Anis.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Jantje
User
spacer line

Hi Lon,

Kan me die frustraties wel voorstellen. Na een 12 uur durend transport, niet kunnen slapen. Voortdurend van de linker- op de rechterbil verzittend. Eindelijk geland. De reeds genoemde tegenvallers vormen een obstakel opweg naar de haringkar en de stamkroeg. Nog vergeten te vermelden dat direkt na de douane, medereizigers uitgebreid omong kosong staan te doen met de afhaal zodat er niemand meer door kan. Netjes vragen aan een hoog opgeleide carrierebitch met haar op haar tanden of je even mag passeren. Ze schreeuwt je aan: “Opzij!!”, coform het magazine dat samen met de Cosmopolitan half uit haar shopping bag steekt. Je aankijkend met een blik van”ja durf is”wanneer zij ziet dat je moeite hebt een uitgebreide plat Amsterdamse scheldkanonnade te onderdrukken.Dat alles terwijl een dag geleden een lief vrouwtje je schoenen nog vast maakte en je liefdevol masseerde en lekkere hapjes en drankjes voor je klaarmaakte. Tot overmaat van ramp wordt er door een veelpleger die een vervangende straf uitdiend, met koude lucht rotzooi in je broekspijpen geblazen.
Amsterdam holladiee! Gaat het nu weer een beetje? Effe wenne toh… Emoticon: Yes!

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jantje,

Ik kan hier even positief zijn, Schiphol stelt gratis wapens ter beschikking waarmee je de afhalers te lijf kan gaan, alleen ze mogen het geen wapen noemen dat is bij de wet verboden, daarom heet het wapen bagagekarretje. Deze wapens staan opgesteld bij de bagagebanden, het is altijd wel een heel geruk en getrek om zo een ding te bemachtigen, er is namelijk ooit eens een constructiefout gemaakt die nooit verbeterd is, doch in het algemeen kan je het vierde of vijfde wagentje dat je probeert los te krijgen gebruiken, deze moet je dan weer onmiddelijk wegzetten want daar mankeert iets aan, een wieltje draait niet en wil het ding naar links als jij rechts bedoeld, dus moet je effies naar die rij helemaal aan het eind van die immense en drukke bagagehal, daar staan de goeie. Je smalle koffer zet je achterop en de brede voor, dus is je karretje extra breed. Als je dan het groene licht van de doewanebeambten hebt gekregen dan zoek je even een smile op, als je dat nog kan opbrengen, gaat de otomatische glazen deuren door en richt al smilend het karretje op de schenen van de afhalers. Na de eerste klap die je uitdeeld, die zoals je weet een daalder (eenvijftig v/h de prijs van een Hollandse Nieuwe) waard is, zal de getroffene met een limburgs of twents accent, al naar gelang waar ie vandaan komt een luid "Au godverdomme" uitbrengen. Tussen het smilen door vorm jij het woord sorry of pardon (sorry voor randstedelingen, pardon voor de boeren) met je lippen, je spreekt het niet uit. De pijnlijke blikken van geraakte provinciaal houdt een waarschuwing in voor de andere plattelanders want je ziet de rijen uiteen wijken om jou een VIP behandeling te geven en door te laten. Deze tip wordt U gratis en voor niets ter beschikking gesteld door Volendammer Visboer Jan Tol, die toen Londoh vrijdag om 10 uur ' s ochtends plaatselijke tijdvoor zijn winkel stond om zijn ontbijt met haring (wel uitjes, geen zuur) aan te schaffen, vlug zijn oranje gordijnen naar beneden had gedaan en in de deurruit een bordje had gezet "Wij zijn met vakantie tot 14 augustus" Toen heb ik maar een onsje salami gekocht en een stuk brie, dat is samen tussen een vers knapperig stokbroodje ook erreg lekker. De laatste tip is van Londoh zelf die denkt dat Salami niet in Semarang te verkrijgen is, dat wordt voor jou dan een sneetje zoetig wit met processed cheddar van Kraft dat het predikaat "niet te vreten" verdient, sambal extra pedis van ABC is een oplossing, die het geheel niet echt lekkerderder maakt. Wat overigens nog erger is dan Schiphol is het gesijk over het heerlijke weer hiero, volgens mij zijn die Nederlanders teveel verwend.

Gruces

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Hi Lon,

Normaliter groet ik je vanuit Biak, maar nu dan vanuit Belanda. Ben hier twee weekjes geleden gekomen, het eea regelen met organisatie's waar ik reizen voor begeleid, het gedoe met mn kitas; ook een reden waarvoor ik Indonesie uit ben, en mn batterij opladen. Een jaar Papua...frustatie's genoeg.
Eind van de maand weer terug naar Biak.

Groet, Paul

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Paul,

Een beetje rust had je wel nodig en een Kitas ook want ik had je wel eens verteld "je verajer slaapt nooit" zeker in een land als Indo, waar men nog al snel jaloers is. Als je het werk doet wat jij doet dan moet je gewoon over de juiste papieren beschikken.

Overigens als ik terug kijk heeft het mij 5 jaar gekost om Indonesia en de culturen daar enigszins te begrijpen, even lang als op een universiteit. Doch als men e.e.a. eenmaal door heeft is het leven makkelijker dan in NL.

Sukses en goede reis terug.

Ik wil 4 oktober weer, maar zit tegen die ruim 1300 euri aan te hikken voor een jaarretour met MAS of SIA, een enkele reis met SIA in Okt kost 360 euri.

Gruces

Lon

merkx112
User
spacer line

Hoi Lon,
Ik vind Schiphol juist zo'n heerlijke plek.
Ga er altijd graag naar toe.
Als ik bv. mijn broer ga afhalen of wegbrengen als hij weer naar Indonesia gaat.
Ook als ik zelf ergens naar toe ga.
Alleen maar fijne ervaringen dus.
Daag
Riet

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Riet,

Als ik stukkies schrijf zitten er altijd wat dubbele bodems tussen Een Amsterdammer keert terug na 10 maanden in Indonesia te hebben gezeten. Hij is blij dattie terug is want hij kan weer lekker kankeren

12 uur opgevouwen in een vliegtuig, soms tref je het soms niet, ik had het dus niet getroffen op 56 G - Aisle in een Boeing 777, om me heen een luidruchtig reisgezelschap uit NL vol "lolbroeken', naast me een grote vent als een octopus, zijn rechterarm zat meestal 20 - 25 cm in "mijn"ruimte. Voor mij een jongedame met vierkante vormen, als je die reet had gezien zou je nooit meer een vrouw aankijken, als ze ging zitten en de stoel achterover klapte dacht ik steeds dat ding breekt af. In 50% van de gevallen zijn dit soort vluchten martelgangen, ik heb er 40 - 50 gemaakt dus ik weet waar ik over spreek. Overigens wat ik over Schiphol zei meende ik, zeker in vergelijking met Changi Airport te Singapore denk je waar zijn ze in NL mee bezig. Je hoort ze hiero wel altijd sijken over de imigrasi in Indonesia, maar ik heb de laatste jaren in NL alleen maar gigantische rijen gezien, toen ik vertrok afgelopen jaar in Oktober was het echt een ongelofelijke teringbende, het wordt gewoon tijd dat NL een echte luchthaven krijgt, in zee of in de IJsselmeerpolders, Schiphol is echt een waardeloze en amateuristische bedoeling als je dat vergelijkt met sommige andere luchthavens, dan heb ik het alleen over een paar van deze vliegvelden in Azie. Die Marechaussees zijn zondermeer onbeschoft in hun optreden, nou weet ik wel dat ik een terroristische misadige rotkop Emoticon: Cooool heb, maar dat hoeven ze niet zo duidelijk elke keer te laten blijken. Emoticon: Shiny

Guces

Lon

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Hoi Lon,

Graag zou ik jouw advies omtrent een paar dingen willen weten. En daarvoor zou ik je een keer willen spreken, ik zelf ben niet meer zolang in Belanda, ga eind van de maand weer terug naar Biak. Het eea uitleggen via e-mail kan ook wel maar is een beetje vertragend. Verder zitten we hier korter qua afstand van elkaar dan in Indonesie; Solo/Biak da's misschien van deur tot deur 6 uur..?
Nijmegen-Mokum...minder dan 2 uurtjes?

Als het goed is heb je mn e-mail adres, zoniet mn HP met dat 081362115.. nummer; sms me anders een keer

Groet,

Paul

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

Indah
User
spacer line

Hallo,

Ik wil even een reactie uitbrengen over het schiphol verhaal, ik vind het een zeer overtrokken verhaal.
Ik werk al 27 jaar op schiphol ( bij de KLM ) en ben zeker zo'n 40 keer naar indonesie geweest en heb nog nooit een paspoort controle meegemaakt.
wat betreft de bagage bij de banden ja, die ruimte is wat krap maar verder geen probleem logisch dat het wat hektisch is als er ongeveer 250 koffers op 1 belt binnen komt als je 17 uur hebt gevlogen wil iedereen wel snel zijn koffer en snel naar huis TOCH.
Ik vind schiphol absoluut een geweldige luchthaven zeker als je er al veel inde wereld hebt gezien
Overigens vind ik de luchthaven van Singapore een copie van SPL.

Met vriendelijke groet,

een KLM medewerker.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi KLM medewerker,

Leuk dat U met een reactie komt, maar ik begrijp de essentie niet van wat U "zeer overtrokken" noemt, U toont niets aan. Vreemd dat U nooit zo een paspoortencontole bij het uitstappen van het vliegtiuig hebt mee gemaakt ik al meerdere malen, evenals meer dan eens naar de verkeerde bagageband gestuurd, dat is de hobby van die tiefeslijers daaro. U likt alleen de jeweetwel van Uw baas of leidt aan beroepsdeformatie, 27 jaar bij de KLM is wel lang hoor, ziet men waarschijnlijk overal blauw witte zwanen vliegen. Staan er soms banen op de tocht, door de zoveelste verbouwing klinkt de zwanezang op Schiphol, slopen die teringzooi en bouw een mensvriendelijke luchthaven in zee of in de polder en noem het Ile d'air France.

Gruces

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik denk dat Lionel weer snel naar Solo moet en wat zon op zijn koppie laten branden Emoticon: Wink . Zij stukkies worden hoe langer hoe meer negatiever.....
Sommige karakters van mensen volgen de toestand van het weer.
Selamat tidur, Johan

Begin de details te vergeten

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Nou dat weer ben ik mee opgegroeid, die afwisseling staat me zeer aan. Wat me minder aan staat zijn al die amateurpsychologen met hun ongevraagde, op vage tejorietjes gebaseerde advies. As ze motten pissen denken ze van tevoren zal ik m dit keer met links of met rechts vasthouden, zelfs die spontaniteit bezitten ze niet meer. Emoticon: Shiny

Gruces

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Londoh,

Ik pis altijd met m'n rechte hand, die linkse was toch al onrein. Maarreh.. Kom eens kijken in Eindhoven, daar is sinds woensdag een nieuw terminal-gebouw geopend. Ziet er goed uit, mist alleen nog wat banken en planten, maar die komen vast ooit nog wel.

Yerun

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Yerun,

On 27-08-2005 09:29 Jeroen wrote:
Londoh,

Ik pis altijd met mn rechte hand, die linkse was toch al onrein. Yerun

Volgens mijn heeft het meer te maken met of je recht of links bent en je lul rechts of links hangt (ja dat ook nog es Emoticon: Shiny ) As ik op Schiphol op zo een vlieg richt hou ik m met rects vast, as ik in de buurt van een boom staat met links want dan kan ik m beter uit het zicht houwe zonder over mn eigen handen heen te sijken.

Hebben de dames der schepping het heel wat makkelijker want die pissen met lossende handen. Emoticon: Shiny

Terminal in Eindhoven ? Hebben ze daaro ook al een vliegveld, zeker voor die voetballers. Ik ben daar 10 jaar geleden voor het laatst geweest, mijn broertje hield daar kantoor ergens in het "centrum" Waar moet men trouwens terecht voor een visum met een Amsterdams paspoort ?

Gruces
Emoticon: Shiny

Indah
User
spacer line

Hallo Gruces,

Je zou met de boot moeten gaan dan ben je van al het gezeik af als je net zoveel commentaar zou hebben over indonesie moet jij vast een gelukkig mens zijn.
Ik vind jou uitlating over die KLM persoon erg grof je weet niet wat die persoon doet bij de KLM, wat betreft die verbouwingen op SPL het is er alleen maar mooier op geworden.
Misschien een leuke tip ga via Parijs of Brussel.

Gr,

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Indah,

Ik vind Schiphol bij lange niet het mooist, het is er al sinds 1999 een zooi qua verbouwingen. Ik mag toch verwachten dat het na een tijdje gewoon af is, of niet?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Londoh;

Eindhoven is een kleintje met 1 miljoen passagiers verwacht dit jaar, maar die terminal was broodnodig, dat ouwe ding kon maar 120.000 aan of zo.

Amsterdamse paspoorten gaan in Eindhoven eerst door de extra controle voor stedelingen he.. Men schijnt Eindhoven platteland te noemen, dus dan wordt je gewoon extra genaaid als 'vreemdeling' uit Amsterdam

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Kijk Indah,

Je denkt natuurlijk niet dat ik me door de eerste-de-beste luldebehanger voor leugenaar laat uitmaken. Toon iets aan of hou je kakement op elkaar.

Wat heeft iemand met verblijfsplaats ASD op een andere luchthaven te zoeken ?

Er komt toch wel erg veel kolder uit die nek van je.... Moet je eens kijken hoeveel luchthavenbelasting je op Schiphol betaald, mag je daar service voor verwachten of moet men alles maar kritiekloos slikken ?

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Hmm... we weten toch wel dat Changi... een kopie is van SPL... maar net ff weer wat beter.. die gasten in Azie hebben net ff wat minder te lijden onder bepaalde bureacratieen. Een goed voorbeeld is die nieuwe Polderbaan die zo ongeveer in Haarlem ligt op een compleet verkeerde locatie... maar ja 20 jaar geleden toen het gehele bouwprocede werd opgestart waren die steden ook niet zo uitgebreid.

Tja en de KLM... als je 27 jaar daar werkt dan is je bloed blauw en dan denk je dat je bedrijf oppermachtig is... feit is dat je nooit wat te zeggen hebt want er staat altijd weer een manager boven je die je toch weer overruled... tenzij je Leo heet... maar die heeft zijn toko aan de "Fransen" verkocht...

EIN is leuk... goed potentieel om door te groeien... maar het is wachten op de eerste activist die er weer stennis gaat schoppen... over geluidsoverlast e.d.... trouwens heb ik nog nooit zo'n beroerd veld meegemaakt... 22:45... en die ambtenaar in de toren doet de lampen uit en gaat naar huis toe... dat er nog een kist van jou in de lucht hangt zal hem een zorg wezen... lang leve NL...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,061,174 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,254 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,473,029 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com