indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Annet
User
spacer line

Volgend jaar februari/maart zijn wij van plan een reis te gaan maken door IndonesiŽ.
Momenteel zijn wij druk met de voorbereidingen bezig, maar zijn er nog niet helemaal uit welke eilanden het gaan worden.

Wie heeft er ervaring met reisorganisaties, welke kan je aanbevelen en welke niet.
Alle tips en suggesties zijn welkom.

Het is de bedoeling dat we onze reis zelf samenstellen (we zijn mijn vriend en ik), we zullen dus ws. losse vlucht(en) boeken en losse hotels (been backpack hotels).

Graag jullie advies en tips!

Anbrie
User
spacer line

Hoi
Ik heb zelf goede ervaringen, zeker als je allemaal losse dingen bij elkaar wilt zoeken, met Stichting Bersama (www.bersama.nl).

Selemat jalan.

spacer line  

Ik vertrek volgende week voor het eerst naar indonesie. Het enige dat ik geboekt heb is een vliegticket naat jakarta en een ticktet van denpasar terug naar nederland.
De rest zoeken we ter plaatse uit. Ik zal als ik terug ben laten weten hoe dit bevallen is. Maar ik krijg de indruk dat je geen reisoranisatie nodig hebt om een reis te plannen, dit kun je net zo makkelijk zelf doen.
Voordeel is dan ook dat je langer kunt blijven hangen als een plek goed bevalt en eerder kunt weggaan als het niet bevalt.

mleeuwen
User
User icon of mleeuwen
spacer line

Annet,
er zijn zeer goede en niet echt dure reisorganisaties; doe net als ik, vraag bij diverse reisorganisaties een offerte en kies daaruit de goedkoopste! Emoticon: Yes!
Bijvoorbeeld: Zie en klik "Van Verre Reizen" op deze site; klik:
http://www.selamatjalan.nl ; kijk ook eens verder op deze sites, er worden zeer goede adviezen gegeven en ga anders ook eens kijken op http://www.bali.pagina.nl .
Ik denk dat ik je zo een klein beetje op weg hebt geholpen. Veel plezier met het uitzoeken van je mooie reis
hartelijke groeten
Mar van Leeuwen Emoticon: Bye bye

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Hallo Annet,
De geijkte eilande zijn natuurlijk Sumatera, Java en Bali en daarnaast Sulawesi en Lombok.
Deze eilanden zij absoluut goed op eigen houtje te doen en besparen je daardoor ook nog eens veel geld. Alleen de continentale vluchten regelen en klaar. Wij doen dit al 15 jaar en bevalt ons prima en zoals Bunga Mawar al zegt je kunt kunt gaan en staan waar je zelf wilt.
Selamat Albert

soto50
User
spacer line

Om een individuele reis te boeken lijkt het mij om op ondersaand onafhankelijke adviesburo het beste om te boeken. Ze geven je een goed en betrouwbaar advies en je kunt alle kanten opgaan met hun. Je eigen ideeen - routes en suggesties kun je met hun bespreken. Het is gewoon goed.
Ervaar het maar eens zelf, je krijgt er geen spijt van.
http://home.hetnet.nl/~soto50/

Succes.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Even op die soepsite gekeken en toen ik dit las:

Tevens steunt u hiermee een project voor dove en blinde schoolkinderen op Oost Java in Madiun

meteen weer weggegaan, misselijke reclame om zelf geld te verdienen, zogenaamde liefdadigheid. Emoticon: Blush

Gruces

goyang2
User
User icon of goyang2
spacer line

Zijn er zoveel van... reisorganisatie's die rond hobbelen in Indonesie, maar er zijn er maar een paar waar je zelf min of meer je reis kunt samenstellen. Bouwstenen; zo noemen ze dat. Je reis samenstellen door bestaande goedlopende routes aan te passen, en kennis van kwalitatief goede lokatie's/accomodatie's te koppelen met dat wat de reiziger wil dat kan bij Koning Aap maar bv ook bij Arcadia Reizen.

Biak: B-ilang I-ngat A-kan K-embali

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Reizen in Indonesia is relatief gemakkelijk, zeker op Java kan je overal komen. Accomodatie is ook simpel. Ik zit voor rond de 100/150.000 Rp in goede hotels, dwz kamers met AC, TV Warm water en "ontbijt" Ik zou een ieder aanraden om ipv een lonely planet te kopen (als je hun tips ter harte neemt kom je steeds van die andere sijkers tegen) een cursus bahasa Indonesia te volgen. Iemand die serieus 3 maanden Bah. Indo studeert kan zich redden, want het Indonesisch is in de eerste plaats een spreektaal. 300 woorden en 100 zinsconstructies moeten voldoende zijn. Indonesia wordt een heel ander land als je de taal spreekt en 50% goedkoper. Emoticon: Confused Zou misschien ook een tip zijn voor onze moderator, kan ie dat Engels hiero afschaffen, want als men hier bhs. Ind. zou gaan gebruiken zouden de tips ook bruikbaarder worden. Iemand die deskundig is op het gebied van Indonesia spreekt zeker de taal, doet ie dat niet dan moet men zijn/haar deskundigheid in twijfel trekken (behalve als het over Goedkoop gaat natuurlijk, daar moet je een Nederlandse kruidenier voor hebben)

Gruces

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Zou misschien ook een tip zijn voor onze moderator, kan ie dat Engels hiero afschaffen, want als men hier bhs. Ind. zou gaan gebruiken zouden de tips ook bruikbaarder worden. Iemand die deskundig is op het gebied van Indonesia spreekt zeker de taal, doet ie dat niet dan moet men zijn/haar deskundigheid in twijfel trekken (behalve als het over Goedkoop gaat natuurlijk, daar moet je een Nederlandse kruidenier voor hebben)

Gruces

Mas Lon,

Masalahnya, banyak yang perlu informasi disini, biasanya orang yang belum pernah atau yang jarang ke Indonesia.

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Akur ,
dan kan de jongere generaties in indonesia die geen nederlands kunnen ook meepraten en meedenken.
Kunnen ze zien/lezen hoe met de citra/nama baik van indonesia in buitenland staat.
Zelfs bij hun oude vrienden (de nederlanders) heerst nog veel onbegrip/misverstanden over indonesoia , laatstaan bij andere buitenlanders.
Alleen vind ik de engelse site af en toe te een beetje moeilijk(maklum tidak sekolah) om adequaat in redelijk engels te kunnen participeren.
Kan de webmaster af en toe een oogje dichtknijpen ?
Dan kan sidia ook meelullen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Sidik, Sidia Dkk,

Pakai bahasa Londo aja, kutakut nanti ada yang marah (nee er staat geen KUT Emoticon: Bye bye )

Nederlanders zijn in het algemeen goed in het Engels, dat is typerend voor alle kleinere landen in West Europa. Helaas vinden die Nederlanders zich zelf ook heel erg goed. Echter als ze Engels spreken is dat vaak op kilometers ver te horen, als je dan zegt ik kan horen dat je uit NL komt, kijken ze je nooit meer aan. T zijn allemaal van de ex-minster Van deBroekjes, ze spreken gewoon Nederlands met andere woorden. Ik persoonlijk vind dat "onze" Yerun een ruimhartig beleid voert op dit forum en dat is een compliment waard. De meeste moderators bellen bij het lezen van de naam "londoh" op hun forum meteen een ambulans, wie er meegaat moet nog blijken.

Echter 1 ding vind ik echter onbegrijpelijk en dat is deze regel:

∑ Language
The languages which is used on this forum are English and Dutch (in the separated sub-forums), this language is understood by most of the visitors. Languages like Bahasa Indonesia will not be accepted on this forum.

Ik denk dat "onze" moderator zijn forum hiermee tekort doet (heb ik dat even netjes gezegd Emoticon: Shiny ) en wil ik hem in overweging geven om deze regel te schrappen en een afdeling bahasa Indonesia te openen. Kunnen mensen toch lekker oefenen, ik denk dat dit een goede extra dimensie voor deze forum zal zijn, en leuk voor de Indonesiers die hier posten. Het Engels van de gemiddelde Indonees lijkt ronduit slecht, ze doen vaak alsof, want ze zijn "takut salah" dit is een culturele drempel.

Gruces

soto50
User
spacer line

beste londoh,

wat een flauwe reactie, je weet werkelijk niet waar je het over hebt, ik run al jaren een advies- en bemiddelingsbureau, mensen die bij mij boeken zijn laaiend enthousiast en wat die school voor doven en blinden betreft: mijn eigen familie in madiun heeft de school opgezet en ik wil daar op mijn manier een bijdrage aan leveren, de afgelopen jaren heeft de school duizenden euro's ontvangen via mijn netwerk, ik zou je van harte willen uitnodigen om een keer een kijkje te komen nemen, maar na jouw reactie van vandaag heb ik daar geen behoefte meer aan, het lijkt erop dat je de mensen die juist behoefte hebben aan steun, het niet gunt, vreemd voor iemand die zijn roots in indonesiŽ heeft liggen, tenminste, dat neem ik aan, voor mensen die wel via mij willen boeken, kijk gerust op mijn site, ik ben altijd bereid een en ander toe te lichten, en londoh, denk eerst na voordat je begint te kakelen als een ayam zonder kop...

groetjes,

john

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

De discussie over de regeltjes hebben we in het verleden op de prikborden van Startpagina al gevoerd. Het Indonesische subforum staat op mijn lijstje, maar daar ben ik nog mee bezig, want alleen zal ik dat niet aankunnen, zei de bule eerlijk. Voorlopig zal de vrijheid hier maar even als een ruil voor het gebrek aan dit nog niet geboren kindje gezien moeten worden.

Verder de wijze woorden: "We gaan weet ontopic, de rest kan in andere of nieuwe topics". Vanaf nu ga ik dit opschonen Emoticon: Bye bye

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

John yg Liefdadig

Uiteraard flauw, want het betreft je eigen tokootje. Even terzijde ik heb helemaal geen roots in Indonesia, ik ben 100% Europeaan, maar leef toevallig bijna 15 jaar daaro. Mijn mening is dat iemand die commerciŽle activiteiten ontplooit daarvoor geen reclame mag maken met zijn sociale bewogenheid, dat kan ook discreet gebeuren. Het lijkt wel alsof je jezelf presenteert als een beter mens, zoiets vervuld mij altijd met een diep wantrouwen, hoef ik niet over na te denken, in mijn ogen is dit gewoon je reinste misbruik. Het is in het NL anno 2005 nou eenmaal zo dat menselijke ellende gewoon handel = centjes betekend. Voor jou en vele anderen waarschijnlijk de normaalste zaak ter wereld, voor mijn toevallig niet, en dat wil ik effies laten blijken. Komt nog bij de opmerking van ayam zonder kop, ik denk dan lik me pantat toch man, maar eigenlijk liever niet.

Gruces

Peetie
User
User icon of Peetie
spacer line

Waar gaat dit nog over? Ik dacht dat ik een topic had aangeklikt waar gevraagd werd waar je het beste een reis kunt boeken! Enne heb begon goed, maar ik heb maar 4 tips kunnen lezen.
Sorry, vat het niet helemaal....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,388 posts - 13,721 topics - 31,434 members - last post @ 04-06-2020 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,539,514 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com