indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Vraagje; wie weet wat ik precies aan entingen voor indonesie moet hebben?
Bij de reisdokter begreep ik DTP en Hep. A+B minimaal.
Maar maak nu een afspraak bij de GGD en die zegt dat ik hep. B NIET hoef te hebben....

Daarnaast zegt een collega dat ik nu moet enten en dan over een maand weer (of te wel minimaal 2 keer met een maand ertussen) maar de GGD zegt dat 1 keer enten voldoende is en dat een herhaling ook NA mijn vakantie (dus over ruim 2 maanden) kan halen......

Help me Emoticon: Worship

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Er zijn géén verplichte inentingen voor Indonesië. GG&GD en andere commerciële organisaties zullen je graag volspuiten natuurlijk.

Aangeraden? Ik heb DTP en Hep. A ooit gehaald, daarna een vervolgprik en dat was het. Tetanus trouwens ook 1 maal, die was meen ik langer 'houdbaar', maar dit moet ik nakijken in mijn (verdwaalde) gele boekje.

Herhalingen zijn mogelijk maar afhankelijk van welke prik je hebt. Sommigen zelfs tot 1 jaar, dan ben je 15 jaar 'veilig'.

spacer line  

Verplicht is het niet, maar verstandig lijkt me wel. Zeker omdat ik ook naar NG wil.
Tenanus heb ik al ivm met werken met honden.

Dus dat ik geen 2 prikken nodig heb om ze te laten werken maar ook met 1 prik beschermd ben klopt?
Dan zit mijn collega dus uit zijn nekje te praten.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

De 2de prik is om de werkzaamheidsduur te verlengen, en het scheelt in de kosten en je word langer beschermd.
Anders moet je weer nieuwe prikken halen.(extra kosten)
Dus ik zou de 2de prik halen na jou vakantie.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

On 03-08-2005 13:52 Jeroen wrote:
Er zijn géén verplichte inentingen voor Indonesië. GG&GD en andere commerciële organisaties zullen je graag volspuiten natuurlijk.

klopt niet helemaal, vacc. gele koorts moet je hebben, niet als je direct uit bijv. nederland komt maar wel (zoals in mijn geval) toen ik vanuit burma via thailand en maleisie op sumatra kwam.
maar normaliter volstaat dtp,hepatitis a en buiktyfus voor indonesie, en in jullie geval; west papua is malaria.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sayang,

Bedankt voor je toevoeging. Ik ging er voor het gemak maar vanuit dat men direct naar Indonesië afreist i.p.v. via een ' omweg'. Mijn tekst zou dus moeten zijn 'Er zijn géén verplichte inentingen voor Indonesië als je direct uit Nederland gaat.'

Yerun

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Verstandig is DTP (sinds 2003 nog maar 10 jaar geldig). Je moet er twee halen met tussenpoos van enige tijd, mits je vroeger als kind zijnde geen DTPinenting hebt gekregen. Anders is één herhaal DTP (Booster genoemd) voldoende. Ook na 10 jaar.
Hepatitus A is één jaar geldig, mits je een Havrix haalt, dan 10 jaar. Deze krijg je tweemaal met tussenpoos van 1 jaar.
Typhus is 3 jaar geldig, mits de entstof ipv capsule is gebruikt.
Hepatitus B is verstandig als je veel, maar ook vooral lang reist.
Pas op met dat je je niet alle malaria provylaxe laat aansmeren, zoals Lariam.
Voorkomen kan met lange mouwen, geïmpregneerde klamboe en Deet. Laat je daarover informeren bij Tropenzorg Almere.
Succes, Albert

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Verstandig is DTP (sinds 2003 nog maar 10 jaar geldig).

Da's ook gek he. Dus ze zijn er:
  • of achter gekomen dat de vaccinatie toch niet zo goed was
  • of achter gekomen dat het nooit 15 jaar geweest is
  • of nog iets anders waardoor het maar kort geldig is.

Ik heb er 1 uit 2001 dus die is nu nog 11 jaar geldig. Emoticon: Laugh out loud Ach ja... ziek worden kun je toch wel natuurlijk.

• Albert H
    User
    User icon of Albert H
    spacer line

Jeroen,

Ik bedoelde eigenlijk dat ze er in 2003 achter kwamen dat de DTP nog maar 10 jaar werkte. Er zijn gevallen bekend van uitbraken kort na 10 jaar.
    Dus het schijnt dan ook die van jouw.

Helaas ik kan er ook niets aan doen.

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

Albert,

Zoiets vermoedde ik al ja.. ach.. dan maar 5 jaar minder...

Yerun

spacer line  

Bedankt Emoticon: Worship
    Veel info wijzer. Kan dus de 2e prik gewoon na mijn vakantie halen.
    Wel aardig wat prikken nog die ik moet gaan halen dus Emoticon: Sadley ....en ik ben al zo'n held.

We vliegen trouwens "rechtstreeks"; klm met stop in KL maar niet uitstappen.

Hoor trouwens wel van verschillende kanten dat je van malariapillen zware bijwerkingen krijgt; van schizofrenie tot wakker liggen....
    Iemand slechte ervaringen met een merk of aanbevelingen voor een merk?

sayang
    User
    User icon of sayang
    spacer line

lariam schijnt die bijwerkingen te hebben maar ik heb 'r geen last van gehad,ik heb 1 keer malaria gehad en toen kreeg ik ter genezing eveneens lariam.
    ter illustratie:

spacer line  

Mis ik iets aan de illustratie? Emoticon: Confused

sayang
    User
    User icon of sayang
    spacer line

linksonder; wierook tegen muggen (nyamuk)
    en op de muur een cicak.....ook anti nyamuk

Albert H
    User
    User icon of Albert H
    spacer line

Petra & Freek,

Van Lariam kun je 'gek' worden. Heb het al eens bij een ander zien gebeuren.
    Totaal door het lint. Voor Indonesië heb je voor bepaalde gebieden alleen maar palludrine(de lichtste) en/of nivaquine (iets zwaarder) nodig.
    Malarone is als nodig een goede vervanger voor Lariam.
    Lariam heb ik om voorgaande nooit gebruikt. Met overige geen problemen gehad. Nogmaals neem voorzorgsmaatregelen, zoals eerder genoemd.
    Dat is het aller belangrijkste.

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Er zijn wel meer zaken in het leven waar je "gek" van kunt worden, zeker op het gebied van pillen. Tijdens mijn bezoeken aan Papua heb ik altijd Lariam geslikt, omdat dat maar 1x per week hoeft. Ik meen een week van tevoren en tot 3 weken na bezoek aan een malariagebied.. Al die andere pillen moeten elke dag, nou als er iets smerig is om te eten dan zijn dat wel malaria pillen. Verder neem ik nooit pillen of injecties, volgens mij niet nodig, ik heb er in een ver verleden overigens diverse gehad, veel zelfs. Volgens mij geldklopperij van de GGD. Er zijn zoveel andere zaken op het gebied van de gezondheid waar men in Indonesia op moet letten. Die prikken geven een misplaatst "veilig" gevoel. Overigens kan je die injecties veel goedkoper in Indonesia verkrijgen.

Gruces

Kwies
    User
    User icon of Kwies
    spacer line

Overigens kan je die injecties veel goedkoper in Indonesia verkrijgen.

Als ik het goed heb kan je bij sommige ziektekostenverzekeraars vaccinaties declareren. Ff uitzoeken wanneer je goedkoper uit bent.
    Ik ben ook aan het orienteren welke injecties en pilltjes ik het beste kan gebruiken. Heb ook gekeken op http://www.lcr.nl/.

Groetjes,
    Kwies

Het mooie van reizen is het thuis komen

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

Een DTP en een Hepatitis injeksi kosten hier 60.000 Rp, dat is 5 euri.

Gruces

lidyvg
    User
    spacer line

Lariam niet slikken.!!!!!!!!!
    Meer dan 25% waaronder ikzelf krijgt hier last van.
    Waandenkbeelden hallucinaties en meer van die soort verschijnselen.
    Hebben ruim een jaar geduurd. Dus wees gewaarschuwd.

Emoticon: Nooo

Kwies
    User
    User icon of Kwies
    spacer line

On 08-08-2005 06:23 londoh wrote:
    Een DTP en een Hepatitis injeksi kosten hier 60.000 Rp, dat is 5 euri.

...da's nie veel. Wel schone naalden mag ik hopen Emoticon: Wink De prijzen in nederland schijnen ook nog te verschillen.

Iemand anders nog positieve ervaringen met anti-malaria middelen en welk middel was dat?

Grtz,
    Kwies

Het mooie van reizen is het thuis komen

maria
    User
    spacer line

Tegenwoordig is er ook een nieuwere inj.vlst voor hep. A
    Dit is de epaxal. Net zo duur als havrix maar werkt 20 jaar!!
    Het zijn ook 2 inj. met een tussenpoze van 6-12 mnd.

jgm.wacki
    User
    spacer line

beste forumbezoekers
    Ik ga op vakantie naar Indonesie en heb onlangs mijn inentingspaspoort bekeken en kwam tot de conclusie dat enige entingen zijn verlopen.Ik naar de huisarts endeze rekende al 25 euri alleen voor het even uitzoeken waana ik het wel voor gezien hield.Nu had ik op dit forum gelezen dat er mensen zijn die zelf in Indonesie hun vaccin kopen of zich daar door een dokter laten inenten.Nu is mijn vraag waar kan ik voor 100% zeker op Bali of Java het juiste vaccin (hepatitus en buikthyphus)kopen of bij een betrouwbare dokter deze entingen laten zetten en wat zijn hier de kosten plusminus van.
    m.vr.gr. jos Emoticon: Worship

jos

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

= edit: onzin =

londoh
    User
    User icon of londoh
    spacer line

= edit: dag Londoh =

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,672,034 topic views - 236,682 posts - 13,710 topics - 28,455 members - last post @ 21-02-2020 14:25 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

129,991,898 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com