indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Reality my dear ,
Kennelijk heb ik een andere beleving of ervaring .
Heb tientallen jaren met tientallen of meer van die mensen gespeeld en geleefd. En zeer zeker als het een arisan is van een Keluarga Besar .
De regels zijn dezelfde zoals in de eropese adeldom .
Aleen overgeerfd op de mannelijke lijn. De Raden gaat trouwen met een vrouw (desnoods burgerlijke vrouw). Krijgt kinderen.De jonens en meisjes krijgen de titel.
Tenminste bij de Sundanese Adel (dus waarschijnlijk ook bij de Javaanse Adel) .Ik denk 99,9999 % zeker.
Anders kan je het vragen aan een vrouwelijke member van onze forum.Misschien kan ze het bevestigen of onkennen.
Wel in english, ze kan geen nederlands.
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik vond dit op dat Derde Bloed Forum. Moest stevig mn buro vasthouden, was bang dat ik van me stoel afdonderde vanwege hihihihihi.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

BOYKOT

Ik boykot alle onderstaande producten, voor het behoud van de Indische cultuur:
• Katjang Shanghai van de Albert Gein;
• Katjang Pedis van alle ketens;
• Alle Konimex producten;
• Spekkoek van de Pluss;
• Bakpau en broodjes Bakpau (?) van alle ketens;
• Bamischijf en Nasiballen, loempia's van alle snackbarren
• Bamisoep van alle ketens
• Sateh van alle ketens snackbarren etc.

STEUN ONZE TOKO'S, KOOP GEEN INDISCHE PRODUCTEN BIJ GROTE KETENS!

Dan die spelling, wordt je toch niet goed van, het is Kacang, Conimex (imex = altijd import/export) Ba Pao en die achterlijke H achter de sate slaat ook nergens op. Snackbars of Snakbarren

Emoticon: Confused

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Hoi hoi hoi hoi .
Ya laat die indische jongeren maar een koopstaking organiseren.
Zodat supermarkten met overtollige voorraden zitten, dan moeten ze het heel erg goedkoop verkopen , voor 1/4 van de prijs (of eventueel te geef).
Boycot o.a. de Febo met zijn lekkere rundervlees kroket ., nasi/ bami bal
Oh lezat sekali. (zit bij mij in de buurt) .
Kom ik wel langs om --------- ?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beste Sidia, kleine communicatiestoornis over het feit of vrouwen een titel kunnen dragen dan wel doorerven. Je zal wel gelijk hebben. Betekent dus dat onze Raden Adil zijn titel Raden niet mag voeren omdat hij in de vrouwelijke lijn afkomstig is van Javaanse adel.
Ik ontmoet wekelijks oudere generatie Indo's hier op Java. Opmerkelijk is dat die zich nooit Indo noemen maar orang Belanda, Jerman of i.d. (al naar gelang de afkomst) of turunan Belanda. Waarom kunnen de Indo's in NL dan niet gewoon Nederlander zijn of Nederlandse afstammeling? Want volgens de Javaanse cultuur verloopt afstamming toch via vaderlijke lijn?
Indo's in den Nederlande, stop Indo te zijn en wordt gewoon Nederlander of ga anders je bloed weer puur Indonesisch maken zoals die vrouwelijke Indo's die hier huwen met "pure" Javanen, Sundanezen, etc.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Y-B.

Ik denk dat de betrokkene persoon even een beetje de weg kwijt is en heeft helemaal geen notie over de "geschiedenis " van zijn volk.(de Indos)
Ondanks dat ik vind dat hij uit zijn nek staat te lullen (over de relatie met de sultan /familie etc) , heb ik toch wel een beetje respect omdat hij bezig is om zijn "roots" te ontdekken.Juist daarom moeten zulke jongelui ge Bimbing worden. En het is hun keuze als ze een cultuur willen her ontdekken of een nieuwe cultuur gaan ontwikkelen. De tijd zal leren of het in de toekomst nog een zgn Indische Kultuur bestaat. Ik respecteer hun streven en als ze het even gaan LENEN (jatten) uit Indonesie , nou prima dan , zolang ze maar geen leugen / halve waarheden vertellen en soms ook nog denigrerend opstellen tegenover de Indonesiers.JA hun opa's en oma's (darah pertama) zijn beter dan de inlanders.
Hij beweerde dat zijn voorvader een fransman is , nou dan moet hij een franse achternaam hebben .Dan is hij een Indo Prancis i.p.v Indo Belanda.
In een site van Darah Ke3 heb ik een post gelezen van ene Blauwvogeltje aan ene Raden Adil , in de Persoonlijke Indische geschiedenis (weet niet of het dezelfde persoon is ?) , je kan het nalezen .
groetjes

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

L.S.

Ik heb me op deze site gemeld omdat ik een berichtje kreeg vanweg het feit dat ik door een bezoeker van dit forum, die tevens lid is van ene vereniging Darah Ketiga uit Tilburg voor oplichter werd uitgemaakt.

1. Deze persoon noemt zich Raden Adil.
Ik neem aan dat dit een alias is die met zorg door genoemd persoon werd gekozen, zoals Javanen (moslims) met zorg hun namen kiezen en niet lukraak, omdat een naam iets prijsgeeft van de (aard/het karakter van de) persoon.
Doch het is gezien zijn wijze van aanklacht gewoon overduidelijk dat hij zijn naam geen eer aandoet..

( Zie link

http://forum.darahketiga.nl/vi(...)a3175d575f3d2101d933 )

Een persoon die zich adil = rechtvaardig noemt maar die bij zijn besluitvorming, dan wel conclusies, zich laat leiden tot (een beroep doet op) waarschijnlijkheden, guesswork dus, kun je niet serieus noemen.
Afgezien van het feit of menig echte Javaanse Raden Adil wellicht niet al een te opgeblazen Ego heeft

2. Ook heb ik de bijdragen op deze thread op dit forum van INDAHNESIA eens doorgenomen.
Zeer vluchtig weliswaar, want ik heb niet veel tijd...

Vooropgesteld dat iedereen die hier een bijdrage heeft geleverd wel op de een of andere manier het gelijk aan zijn zijde heeft ,gaat het mij van het hart te vermelden dat het heel moeilijk is te discussieren met personen die nog een beeld vanzichzelf moeten vormen, i.e. nog aan een identiteit moeten werken.
Want zo-iemand heeft veel te verzamelen en te verdedigen en weinig om los te laten

Bij veel zogenaamde indo's of liever indischen/indische nederlanders is dit het geval.
Vaak loopt men in die kringen zelf vast ook in hun eigen kronkelredenerigen en hersenspinsels.
Verzinsels dus.
Ik wil de forumbezoeker niet met talrijke voorbeelden vermoeien, maar geloof me, deze redeneringen zijn zeer komisch en absurd en behoren vaak tot de categorie drogredeneringen waarvan zelfs veel indischen/indo's geen nasi lusten.

3. Voor het volgende punt begin ik met een citaat uit de verzamelde werken van Raden Adil:

"Ik lees ongeveer een boek per week, mijn familie in indonesie hebben invloedrijke posities onder andere verwantschap met de Cokorda Oka fam. op Bali. Mijn opa was bevriend met Soekarno en ook door hem persoonlijk uit het kamp gehaald om het land weer op te bouwen. En mijn overgrootvader was een fransman die met een soloose princes trouwde en dankzij de vriendschap tussen Paku Buono 4 en Napoleon1 onder protectie van het sultanaat leefte. Het was een eer voor de sultan dat zijn dochter mocht trouwen met deze fransman....."

Ik weet dat het in Indonesie in sommige kringen vrij normaal is om je hoog op te geven van je afkomst.
Het verbaast mij dat de heer Raden Adil die in het dagelijks verkeer Jeroen - niet de moderator van dit forum - wordt genoemd niet terug gaat tot de Profeet (SAW) zelf. Dan is het helemaal perfect.

Maar het is de indischen m.i. ook niet vreemd om zich voortdurend te moeten bewijzen.
In het voormalig Nederlands indie, dat men Nederlander is, en hier te lande dat mijn Indonesische roots heeft.
Alles wordt daarbij indisch genoemd: van de uleg-uleg, de botol cebok , hun afkomst (van javaanse adel, een prinses) tot minister Brinkhorst, die nb. zelf beweert dat zijn indische component hem niets zegt.
Maar inderdaad, het staat goed om een generaal of minister van indische afkomst te noemen.
Komt men er zelf niet uit dan: ik citeer wederom Raden Adil

"alleen wij beschikken over het recht iemand wel of niet indisch/indo-europeaan te noemen"

Om een lang verhaal kort te maken, want ik ben al moe wanneer ik aan bepaalde indischen en indo's denk.

Ieder heeft een bepaald denkkader en gevoelswereld en vanuit dat kader/gevoel heeft hij wel gelijk.
De een ziet voortdurend hantus (spoken), de ander hoort voortdurend stemmetjes in zijn hoofd, de een ziet elke avond Ratu Kidul aan zijn bed verschijnen.
Een ander weer heeft het over de realiteit in Indonesie..

Zo heeft ieder dan ook zijn eigen mening over het indische.
Ik geef die Raden Adil wel de kost met zijn voorzitter, die als indisch beschouwt: afkomstig van een Nederlandse ("europese) ouder en een indonesische moeder. Voort Europees gericht en Christen.
Dit las ik ergens op de Darah Ketiga site.
Ik weet niet of Raden Adil (Jeroen) moslim is, want ik citeer hem

Allah geeft wijsheid wie hij wil, en ontneemt het van wie hij wil.
Soerat....

Een interessante discussie zou zijn of een "Indische moslim" wel indisch genoemd mag worden: want niet-christelijk.
Immers om het predikaat indisch te mogen dragen is dit Christelijke een vereiste, vlgs de voorzitter

Een wijze uitspraak trof ik aan van ene Rob op de Darah ketiga site.
Deze Rob is geen lid van die vereniging Darah Ketiga , en ik zou graag met hem in kontakt willen komen

"Ikzelf heb grote vraagtekens bij opvattingen die leven bij DarahKetiga. Ik geloof niet in het Indische als gemeenschap of als cultuur, maar eerder als een gedeelde geschiedenis die als inspiratiebron kan dienen voor onderling zeer verschillende mensen. Dit neemt niet weg dat ik het waardeer dat een jonge generatie zich orienteert op het Indisch zijn, en ik ben altijd weer benieuwd naar jullie opvattingen. "

Ik sluit me voorlopig geheel bij zijn uitspraak aan

Ed Vos (maseddiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com)

Sweet young thing

maseddi
User
User icon of maseddi
spacer line

Ik wil hiermee even kort reageren op sidia en yogya-bali die heel serieus bezig zijn met de naam Raden Adil.

Heren bespaart u zich een suf gepeins.

De persoon die zich achter deze naam verschuilt is een doodgewone Nederlandse jongen met blauwe ogen en blond haar die in het dagelijks leven Jeroen genoemd wordt.

Zoals veel jongeren (in dit geval een persoon van 28 jaar) die de weg kwijt zijn, denken zij vaak terug aan oude glorieuze tijden of aan de tijd dat de mens zich nog bediende van naturlijke geneeswijzen (New Age).
Zoals de ouden zongen zo piepen (pijpen) de jongeren, conform het Hollands spreekwoord

Denk bijvoorbeeld aan fundamentalistische islam-jongeren die graag terug willen naar de zeden en gewoonten toen de Profeet Mohammed (SAW) bezig was met zijn isra miraj.
Wat indo/indische-jongeren betreft, naar de tijd dat indische nederlanders nog lekker inlanders konden onderdrukken of zich daartegen konden afzetten en onderscheiden en aan de tijden van het KNIL.

In die tempo-doeoloe-tijden wilde de indo nog graag een Hollandse naam bezitten (OVERZEES HOLLAND OP ZIJN BEST), tegenwoordig is het hot en in om wat met indonesische woordjes te strooien en je Raden Adil te noemen om toch maar als Indisch gezien te worden.
What's in a name?

Het zelfde patroon, niets nieuws onder de zon.
Daar hoef je echt geen psycholoog of psychiater voor te zijn om eea te verklaren of te doorzien.

mvgr

Ed Vos

Sweet young thing

Raden Adil
User
spacer line

Beste Ed Vos/Mas Eddi

Jij bent een Indische-nederlander sinds een paar jaar getrouwd met een indonesische vrouw.
Wonend in Tilburg en bekeerd tot de islam. Je doet erg je best om indonesier te worden, wat je nooit zult worden want volgens sommigen in deze topic heb je geen indonesisch bloed?
Je bent web beheerder van Nusa Bali, waar onder andere de indische vereniging Suara Indo op zit. Met websites over de Islam in Indonesie en Het nationalisme in Indonesie
Een indo die denkt verstand te hebben van indonesie.

Je hoeft geen psycholoog te zijn om door te hebben dat je bent doordrongen van zelfhaat.

Ik ben een blonde indo van 29 jaar (totaal niet verwart over mijn cultuur),
heb geen recht op de titel Raden wat ik nooit heb beweerd, is gewoon een mooie naam).
Ik stam van opa's kant af van franse adel (zijn gekregen Javaanse naam is: BRA Kedaton begraven op Imogiri) en soloose adel. Wat ik alleen historisch gezien boeiend vind, het boeit een aantal van jullie meer..
Wij hebben een sundaneese overgroot oma genaamt Aswih (oma van onze oma) en nog veel meer "inlands" bloed, wat we niet indonesisch mogen noemen.
Zoals ik al verteld heb, woont de helft van onze fam. nog in indonesie en is getrouwd met indonesiers.

Omdat het ramadan is kun je ons vragen je te vergeven voor de leugens die je over ons verteld.

Maar omdat ik geen groot ego heb genoeg over mij,
Heeft er iemand nog vragen voor de indische Nederlander Mas Eddi, hij is ook indo, laat hem maar uitleggen wat een indo, indo-europeaan, indische nederlander is? En waarom zijn kinderen nooit meer indonesiers zullen worden.
En waarom hij zijn indo voorouders haat. Misschien is dat iets voor hem om over na te denken tijdens Ramadan.
Asalam ma'laikum

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 15-10-2005 08:13 Raden Adil wrote:
Ik ben een blonde indo van 29 jaar (totaal niet verwart over mijn cultuur),
heb geen recht op de titel Raden wat ik nooit heb beweerd, is gewoon een mooie naam).

Er zijn heel veel "gevallen" bekend van verwarte figuren die de naam Napoleon, Adolf Hitler of Je Zus erg mooi vonden en hem voor hun te alledaagse naam inruilden, zo dachten ze iets of iemand te zijn. Niet lang daarna werden zij liefderijk opgenomen door een instelling gelegen in de duinen aan de Noordzee of op de bosrijke Veluwe, waar deze verknipten tot het einde hunner dagen in alle rust hun favoriete rol in dit leven konden spelen. Ik ben daarom zeer optimistisch gestemd over de toekomst van deze zich Ratu Adil noemende zonderling. Het uithalen naar een zgn. afvallige van de eigen "stam" zoals hierboven geschiedt wijst al in de richting van "slecht sporen"

Wel een beetje vreemd dat de Mod dit allemaal zomaar over zijn kant laat gaan Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!

De SS

Even een citaatje van deze doorgedraaide indioot :

Deze Londoh en zijn compagnon Mas Eddie, zijn waarschijnlijk 2 oplichters (Londoh zegt zelf in de gevangenis te hebben gezeten).

forum.darahketiga.nl/viewtopic(...)ostorder=asc&start=0

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Beste Raden Adil,

Soms staat mij als Indo het schaamrood op de kaken. Zoals bij het lezen van je ondoordachte en beledigende bijdrage. Wie ben jij om te bepalen of iemand wordt gekend door zelfhaat? Wie ben jij om iemands kennis van Indonesia te betwisten?

Als moslim voelde ik mij rood worden van woede. Wat een arrogantie om tijdens ramadan te eisen dat een Moslim jou gaat vragen om vergeving. Wie denk je wel dat je bent? Wat een grofheid voor iemand met zoveel adel in zijn stamboom.

Met deze bijdrage heb je wat mij betreft definitief afgedaan als serieuze gesprekspartner.

Salam dari Rob

Mas Rob
User
User icon of Mas Rob
spacer line

Beste Raden Adil,

Soms staat mij als Indo het schaamrood op de kaken. Zoals bij het lezen van je ondoordachte en beledigende bijdrage. Wie ben jij om te bepalen of iemand wordt gekend door zelfhaat? Wie ben jij om iemands kennis van Indonesia te betwisten?

Als moslim voelde ik mij rood worden van woede. Wat een arrogantie om tijdens ramadan te eisen dat een Moslim jou gaat vragen om vergeving. Wie denk je wel dat je bent? Wat een grofheid voor iemand met zoveel adel in zijn stamboom.

Met deze bijdrage heb je wat mij betreft definitief afgedaan als serieuze gesprekspartner.

Salam dari Rob

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

Interessant topic, lekker levendig.
Schijnt dat ik ook indo ben ook al is in mijn fam alleen mijn Oma Indonesisch. Een soort daerah ketiga dus. Maar ik ben gewoon nederlands als je het mij vraagt.
Heeft indo zijn niet meer te maken met een gevoel? Dus iemand iemand met Indonesich bloed die zich indo voelt is indo en iemand met Indonesisch bloed die zich geen indo voelt is gewoon Nederlands. Of ben ik nu wel heel ondeskundig aan het l*llen? (*=a)

Heb een vriendin die hier trouwens een zeer goeie scriptie over heeft geschreven, indovasion genaamd.

Succes met Rammadan en mijn exuses als ik iemand beledig of ooit heb beledigd op dit forum.

Hilmar.

- Let us live simply so that others may simply live -

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 16-10-2005 17:21 Hilmar wrote:
Interessant topic, lekker levendig.
Een soort daerah ketiga dus. Maar ik ben gewoon nederlands als je het mij vraagt.
Heeft indo zijn niet meer te maken met een gevoel?

Hilmar.

Technisch gezien ben je een 3de Gen .Indo (Darah Ketiga).
Maar je voelt nederlands , heb de NLD nationaliteit , spreekt nederlands etc.
Dus een Nederlander met een Indische achtergrond( % ? )

Die Jeroen vd darah ke3 meent te denken dat er een Indisch Cultuur bestaat en voelt zich indisch, en trots op zijn indisch roots.Dat is zijn keuze , dat moet je respekteren.
Hij heeft ook veel nagedacht en veel gelezen , maar jammer dat hij een eigen interpretatie gaat ontlenen en opdringen aan de andersdenkenden

En dat doet hij door een zeer persoonlijke benadering .Lees ook zijn mening en diskussies met andere mensen in de site van Darah ke3.
Bij de IndoWeb heb je ook leuke diskussies over de Indische Cultuur.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Wink Wat ik allemaal leest, en ziet wat er hier op verschillende topic voor enkele gevoelige onderwerpen actueel zijn dan laat ik mij niet onbetuigd om hierop te reageren.
Want dat is voor mij als( anmatirpsikologi volgens Londoh)
amateur psycholoog, een mijn gevoel een pracht mens, eerlijk maar onbegrensd in zijn uitlatingen, niet altijd met hem eens.
Maar zijn humor is wel goed, als je hem de moeite neemt te doorgronden.
Nu hij in Indonesië zit is hij niet elke keer snel om hiero op te reageren.
Op het ogenblik zal hij wel slapen?
Dus met hem zal ik niet verder kunnen, omdat hij een hekel heeft over zijn ego te hebben. Zonder zijn aanwezigheid is dat ook niet eerlijk.
Maar wat ik al zo leest van lieden die een mening hebben heeft een ondertoon van ongemak omdat ze het graag anders zien dan de werkelijke wereld is.
Ik persoonlijk houd van grappen hoe ernstig ook de gevoelens liggen.
Dat maakt het nog ingewikkelde met Indonesiërs omdat de humor daaro niet goed word begrepen.
Serieus zijn is iets waar je zeer duidelijk in moet zijn, omdat het tengevolge van gevoelens van mensen de grap niet de lading dekt.
Even interne mededeling
Eerst een bord nasigoreng eten
<
<
Ja wachten doet lang, maar eerst een bord nasigoreng pedis eten dan kom ik terug.
----------------------------------------enak ---------------enak------------------------
>>>>
>>>>
Mijn mond brand even blussen met kraan water air puti
>...
>...
>...
Goed waar hadden wij het eigenlijk over?
Over de Indo cultuur lees ik even.
Zal ik u zeggen het is jammer dat ze zo verdeelt zijn in hun omgang, en met hun gevoelens vele kanten op gaan.
Niet dat wij Nederlanders zo geweldig mensen zijn maar in het buitenland zijn wij wel meer geneigd elkaar beter te respecteren.
Daar kan ik uit ervaring spreken, wel eens koninginnen dag meegemaakt in Indonesië moet je echt een keer doen.
Dan zal je mee maken hoe saamhorigheid wij wel zijn.
Waar liefde woont komt geen haat in huis.
Eens daaraan gedacht !!!!
Neen jammer, dan maar als je in een dip zit kan ik je dit aanraden luister op internet, naar dit prograama
http://www.armadaopijnen.nl/
Je knapt er van op Als ik daaro ben luister ik er naar en als ik in Nederland ben luister ik naar Krotjong en of indo rock. Je knapt er werkelijk van op
Tot ziens. Sampei bertemu laki Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Siho+
User
spacer line

Serious mensen maken teveel problemen over het hele indo zijn.
Of ze nu nederlanders zijn met indische achtergrond of dat ze beweren indische bloed te hebben intereseerd mij allemaal geen bal.
Zo kunnen wij ons bezig houden met eindeloze discussies en onze tijd verdoen. Als je zegt dat je indonees bent en je lijkt erop...Dan ben je er voor mij een. Het intereseerd mij geen ene drol of je nou indo, indonees of een molukker bent als je het bent dan ben je het.
Ik zie indo's niet als nederlanders. Indo's, indonesen ik zie ze gewoon als aziaten.
Kan me ook niet echt schelen wat de feiten zijn.
Je hebt een plat gezicht, spleetogen en een andere kleur...lekker boeiend als je niet als nederlander wordt geaccepteerd.
Je lijkt er ook niet op dus voor hun ben je het niet en voor mij ben je het ook niet. Ik ben een indo met een klein beetje thaise bloed.
ik lijk op een Koreaan, kheb een licht bruin donker geel kleurtje en ik heb een aziatische naam (Siho) en ga veel met alle soorten aziaten om.
Mij boeit het helemaal niet dat hele indo gezeik.
Ik voel me gewoon asian, ik wordt er als een geaccepteerd en ik voel me er lekker bij(ook al is het niet als een indo of indonees..maar als koreaan of chinees.Ik zit gewoon lekker in me vel en daar gaat het voor mij om)
Ik lijk totaal niet op een nederlander en zo voel ik me ook niet.
Mijn ouders zijn in Indonesie geboren.
Me vader in Bandung in een Jappe-kamp en mijn moeder in Djok Jakarta, Ze spreken maleis, ik eet elke avond indische eten en ga met veel aziaten om zelfs met Japanners.
En ik zit lekker in me vel en daar gaat het om toch?
De hele kwestie van indo's, indonesen en molukkers moet maar is afgelopen zijn.
Voor mij blijven ze gewoon aziaten hoe je het ook draait of keerd en ongeacht de feite.
Als je zegt dat je indo bent en je bent er trots op lekker boeiend wat derest daar over heeft te vertellen.
Laat een ieder in ze waarde...zo'n gevoel heb ik erbij.

Ik wil ook niet bepaalde mensen beledigen ofzow hoor of onrespectvol zijn (sorry voor een ieder die zich beledigd voelde) maar ik wou gewoon even mijn zegje doen.
En laten zien hoe ik er over denk.
Vele indo's, indonesen, chinese-indo's waarmee ik om ga denken er precies hetzelfde over.
Ik vind gewoon dat we respect voor elkaar moeten tonen ongeacht je roots.
Mij boeit het niet waar je vandaan komt als ik het met je kan vinden heb ik respect voor je.
Ik ga ook met Japanners om...ook al hebben sommige uit me familie daar problemen mee omdat ze in jappekampen zijn opgegroeid blablabla,, lekker boeiend.
Je kan gewoon respect naar elkaar tonen toch?
Ik snap ook niet echt dat er zoveel gezeur is hier over.

trombol
User
spacer line

Siho+
Het meeste wat je daar schrijft is wel ok,maar een forum is er nou eenmaal om te zeuren.Hoe langer je over een topic door zeurt hoe beter.Zo werken deze forums nou eenmaal.Als je ook goed oplet zijn het ook steeds dezelfde.
Niet alleen hier maar maakt niet uit waar je kijkt.Of het nou over Indonesie
gaat of over volendam ,elke keer zie je dezelfde forum people met dezelfde topics.Mensen met veel vrije tijd hebben waar jy en ik alleen maar van dromen
vaya con dios
trombol

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

trombol, toevallig geeft siho+ een reply op een onderwerp waarvan de laatste post op 16 oktober was. Dus zoveel gezeur over dit onderwerp was er niet op dit forum hoor.... Emoticon: Wink
Verder ben ik het wel met siho+ eens en ook met jou: er zijn nu eenmaal mensen met veel vrije tijd die zich focussen op een paar onderwerpen in hun leven.....
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

trombol
User
spacer line

johan,bedankt voor de reactie.
ik ken forums waar drie reacties per topic het maximum is.
je ziet daar dan ook veel meer afwisseling in bezoekers en topics.
maar elke forummer moet maar doen waar die zin in heeft Emoticon: Yes!

TERDAD
User
spacer line

Assalamu-Allaikum - Vrede zij met U

Hallo JEROEN( Moderator )

Permohonan - Een veroek
Tentang Reply Anda pada tanggal 27-9-05
*Over Uw Reply van 27-9-05
Bagusnya,catatan diskusi mengenai topic ini,jangan di mengeluarkan
*Het zou mooi zijn als deze discussie aantekeningen v.w.b.dit topic niet verwijderd worden

Terima kasih - Dank je wel

si Terdad

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 24-11-2005 16:42 Siho+ wrote:

1.Of ze nu nederlanders zijn met indische achtergrond of dat ze beweren indische bloed te hebben intereseerd mij allemaal geen bal.

2.Zo kunnen wij ons bezig houden met eindeloze discussies en onze tijd verdoen.

3.Als je zegt dat je indonees bent en je lijkt erop...Dan ben je er voor mij een. Het intereseerd mij geen ene drol of je nou indo, indonees of een molukker bent als je het bent dan ben je het.

4.Ik zie indos niet als nederlanders. Indos, indonesen ik zie ze gewoon als aziaten.

5.Kan me ook niet echt schelen wat de feiten zijn.

6.Ik ben een indo met een klein beetje thaise bloed.
Ik lijk totaal niet op een nederlander en zo voel ik me ook niet.

7.Mijn ouders zijn in Indonesie geboren.
Me vader in Bandung in een Jappe-kamp en mijn moeder in Djok Jakarta, Ze spreken maleis, ik eet elke avond indische eten en ga met veel aziaten om zelfs met Japanners.

8.De hele kwestie van indos, indonesen en molukkers moet maar is afgelopen zijn.

9.Voor mij blijven ze gewoon aziaten hoe je het ook draait of keerd en ongeacht de feite.

10.Ik wil ook niet bepaalde mensen beledigen ofzow hoor of onrespectvol zijn (sorry voor een ieder die zich beledigd voelde) maar ik wou gewoon even mijn zegje doen.

11. Ik ga ook met Japanners om.

Beste Siho ,
kennelijk heb je de diverse post niet vanaf het begin niet goed gelezen.
Anders zou je diverse defenities niet uit elkaar hebben gehaald.

betreft punten
1/2 : kennelijk het intereseert jou wel , anders ga je niet meepraten.
3. Als iemand op Sinterklaas lijkt omdat hij als sinterklaas verkleed ,is hij dan sinterklaas ?
Weet je dan het verschil tussen Indo (?) , Indonees (Indonesier ? ) en molukker ?Kan je het hier uitleggen ?

4. Leuk voor de Indo s als je hun als Aziaten zien. en niet als Nederlanders .
5. Leuk uitspraak , probeer eerst om je uitspraak nog een keertje te lezen
6.Ben je misschien een IndoThais ?
Logisch dat je niet voelde als een nederlander , want je lijkt ook niet uit als nederlander.Als het zo is dan zou het vreemd zijn .
7.Wat heeft Japanners met deze topic mee te maken ?
8.Ook met indonesen en molukkers.
9.Ongeacht de feiten ? Nou ja als je het zo vindt. Ik dacht feiten zijn feiten.
10. Je heb je zegje gedaan , maar ik kan het niet volgen.
Alles gecampur aduk , zelfs de feiten worden ook door jou genegeerd.
11.Nogmaals wat hebben de jappaners mee te maken met deze topic , en hoe zijn ze , zijn ze vriendelijke mensen ? .
Hoe communiceerd je met hun , in engels , in het japans of nederlands ?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

To 'Londoh' or not to 'Londoh' Emoticon: Confused Emoticon: Confused ........ waar zou hij nu 'uithangen' die 'baliekluiver' Emoticon: Clown Emoticon: Clown ....... reďncarnatie van Pan Heutz Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! apa tidah .....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Biggy43
User
spacer line

Selamat malam,

Ik was geboren in Djakarta en was vrij jong (9 jaar) toen ik hier in Nederland kwam. Ik sprak uiteraard geen woord Nederlands toendertijd.
Ik speelde wel met een Hollandse vriendje.

Leuk was die tijd. Nu, ouder en kalend, voel ik me een buitenlander die voor elk ras wordt aangezien, met alle respect voor welk ras het ook is.

De mensen die mij kennen accepteren mij (denk ik), maar om een lang verhaal kort te maken. Ik vind het tegenwoordig niet gek dat men van hetzelfde roots elkaar opzoekt. Van welke roots het ook is, dus waar je afkomstig ben. Ik snak eigenlijk steeds meer om met mensen van mijn eigen roots om te gaan om je thuis te voelen.

Hoe zijn jullie ervaringen hierover?

Groetjes, Biggy. Emoticon:

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Hé Biggy (yth.) ...... ik zie dat je al wat jaarces in Nederland kwa 'huidskleur' aangepast óók bent Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! ....... masih bisa bicara INDOnesia, apa tida .. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Biggy43
User
spacer line

He AnisJ,

Bicara bisa sedikit-sedikit, saya memesan di toko bisa. Zolang ze maar geen antwoord geven!

Ik heb een leuk vertaal programma van KAMUS, ind_ned, dus af en toe moet ik het even opzoeken, zodoende leert men.

Biggy. Emoticon: Smile

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Biggy, probeer je nog wat zinvol te zeggen, of lukt dat niet.
Verander in ieder geval van avatar!
op zo"n nichtenkont zitten we niet te wachten.
Dom en onsmakelijk Emoticon: Eerie Emoticon: Angry Emoticon: Nooo Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,165 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com