indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Lon,

Heel wijs hoor, veel te riskant daar. In Bukit Lawang kon ik het voor grijpstuiver kopen, maar toch maar nooit doen! In Nederland is het gewoon met onze generatie meegegroeid en veel van mijn maten zitten nog steeds in die oude sfeer en luisteren nog steeds naar die muziek. Al de muziek die je noemt vind ik ook te gek. Hoe heette die hit van Small Faces ook weer, Itcheco Park of zo? Die vond ik ook erg mooi. Tom Petty is ook erg goed.
In de jaren zeventig zat ik zelf in een soort underground bandje. Later speelden we muziek die volgens sommigen wel wat op the Airplane leek. Eigenlijk was het in die tijd alweer een beetje ouderwets, hoewel ik nu denk dat het tijdloos was. Later is het meer de blues kant opgegaan, maar een jaar of tien geleden ben ik ermee gekapt. Ik heb nu chronisch geruis in één oor en kan stilte nu wel wat meer waarderen. Maar ik blijf de muziek uit sixties en seventies nog steeds boven die van tegenwoordig verkiezen, en dan zal je wel een ouwe lul zijn..
Groetjes, Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Wat dacht je van : Tielman Brothers, Boxcar Willie, Michael Martin Murphy,Hank Williams Sr,Buck Owens om er maar een paar te noemen.
Ik ben niet echt van de oude stempel hoor. Emoticon: Red face

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Vet koel! Ik heb ook nog van die grammophoneplaten (mono, ook stereo afspeelbaar!) staan. Heb ook altijd een zwak voor NL bands gehad. Wie kent ze nog: Super Sister, Earth&Fire (voor de Weekend hit), Partner, lekker symphonische rock. Later ook Alquin, Earring en niet te vergeten good old jumping Herman Brood!
Zit nu aan mijn bas te plukken om in oktober de musical Hair te spelen.

Salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan Dkk,

In Indonesia drink ik ook nauwelijks, hoogstens 2 biertjes af en toe. Je kan ook niet half lam je onder de mensheid vertonen met een kegel van hier tot gunter. Het is en blijft een Islamistisch land en ik heb verkozen me aan te passen omdat ik me hiero senang voel. Met Indonesiers kan je beter niet drinken, het is hier niet sociaal geaccepteerd zoals in het westen. Als Indonesiers aan de drank slaan willen ze binnen een half uur ladderzat worden en flikkeren ze van alles door elkaar. Komt nog bij dat ik het effect van alcohol in de tropen niet echt lekker vindt. In NL ga ik rustig om 11 uur 's morgens op een terras aan de borrel en ga om 1600 uur zigzaggend naar huis.

Underground dat is ook zo een mooie term. lichtshows in Paradiso, v/h had je nog Fantasio op de PH kade. kosmisch centrum. Swinging Amsterdam in de 60/70'ies, moet je nou zien een groot pretpark is het geworden. Had je nog de lsd en mescaline, lekker trippen. Momenteel heb je in Indonesia erg veel bandjes die een soort 60'er jaren muziek maken, recht toe recht aan, als er iets fouts gaat kijkt niemand vreemd op, het gaat om de creativiteit. Dat laatste is wel iets dat wel een beetje verdwenen is in het westen, de mensen lijken daar wel voorgeprogammeerde robots.

The Small Faces deden ook veel met allerlei effecten, Jimi Hendrix was daar natuurlijk de Maestro in, na hem hoefde niemand meer een gitaar aan te raken, want hij had alles daarmee al gedaan. De gitaar dat was echt het instrument in die jaren, is tegenwoordig ook al antiek. Ik voel me er wel lekker bij een 'ouwe lul' te zijn, je hoeft niet meer zo erg. Er zijn veel ontwikkelingen die ik niet meer volg, hoeft ook niet want ik woon in een land waar vaak de tijd heel erg heeft stil gestaan. Op 2 kilometer van dit huis in de desa leven de mensen nog zoals 1000 jaar terug staan met een pacul en een karbouw in de sawa te ploeteren, niet eens een walkman op hun hoofd. Terwijl hun kinderen in een fabriek werken om hun mobieltje en sepeda motor af te betalen, daar voelen zij zich modern mee.

Hebben we Bob Dylan nog niet genoemd, die is als 'protestzanger' begonnen, wat die allemaal gedaan heeft grenst ook aan het ongelovelijke. Alleen wordt ie door sommige van onze tijdgenoten als God gezien, nou dat vind ik een beetje tever gaan. The times they are a'changing. Ik heb wat tegen oude lullen die er een idool op na houden, dat is leuk as je jong bent. Maar als je die Dylan hoort, zijn muziek lijkt vaak op een zootje, toch klopt het altijd. Doet me ineens denken aan George Harrison, ook zo een speciaal figuur. Hij was toch maar degene die voor het eerst een benefietconcert organiseerde het "Concert for Bangla Desh" staat op de plaat.

Hank Williams, dat is 1 van de grootvaders, net zoals Chuck Berry, Little Richard en Jerry Lee Lewis. Bij NLpop moet ik ook ineens aan Dragonfly denken, met de broertjes De Queljoe. En dan Sly & the family Stone, Curtis Mayfield, Booker T & the MG's als begeleiders van de Stax-Volt artiesten, met Donald 'Duck' Dunn als witte gitarist tussen al die zwartjes

Nineteen years old and as sweet as she could be
All dressed up like a downtown Christmas tree
Dancin' and hummin' a rock 'n' roll melody
She's the daughter of a well respected man
who taught her how to jerk and understand
then she became a rock 'n' roll music fan
Sweet little rock 'n' roller, sweet little rock 'n' roller
Her daddy doesn't have to scold her
Her partner can't hardly hold her
Because she never gets any older
Sweet little rock 'n' roller

Het lijkt wel OT, maar Indonesia is volgens mijn een echt sixties land. Wat daar allemaal gebeurde toen. JFK kan het niet meer navertellen.

Gruces

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

On 25-07-2005 17:46 londoh wrote:
Was jij het niet die vertelde dat jij geboren werd toen Easy Rider in premiere ging?

dat was ik....
een week na woodstock om precies te zijn... Emoticon: Wink

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Londoh,

Een kater is ook niet echt prettig in de tropen, maar nee,ik drink eigenlijk nooit in Indonesië. Het is aanstootgevend, en waarom zou je die mensen kwetsen met iets dat voor hun verboden is. Maar ook hier in Nederland heb ik wat dat betreft mijn tijden wel gekend, hoewel als het eens echt gezellig is…
Paradiso en de Melkweg waren Provadja clubs van toen. Ik had er graag een treinreis voor over om in het hippe sfeertje te verkeren. Later mocht ik zelf op het podium staan. En ja, wat je zegt van Hendrix, hij was één van mijn voorbeelden. Ik weet nog dat ik mijn eerste wah-wah pedal kocht, in combinatie met een overdrive op een Fender Stratocaster gitaar kon ik aardig zijn geluid benaderen. Later is er nog een gitarist geweest die beter Hendrix kon spelen dan Hendrix zelf: Steve Ray Vaughn.
Je hebt zeker gelijk met Bob Zimmermann. Hij heeft zeer mooie songs gemaakt, hoewel ik zijn beste periode in de sixties vind liggen. Op zijn dubbel album Blonde on Blonde, begeleid door The Band is hij op zijn artistieke hoogtepunt . Een andere pop profeet was ongetwijfeld John Lennon. Wat een hoop mensen kennelijk niet weten is dat zijn bekendste song ‘Imagine’ een anti religie song is: (no hell below us, obove us only sky) en in zijn song ‘Religion’: God is a concept by wich we measure our pain.
Wat je zegt over Dragon Fly, dat was ook een leuke band voor Nedrlandse begrippen. Tielman Brothers waren hun tijd destijds ook ver vooruit. Ik vond deze nog tussen mijn LP’s: It’s a Beautifull Day, Fairport Convention, Fothering Gay, Allman Brothers en Dooby Brothers.
Als ik zo die foto van Soekarno bekijk is hij echt de eerste echte grote pop artiest van Indonesië, zoals Gadaffi van Libië en Kim Jong Il van Noord Korea dat ook zijn: vreselijke foute figuren, maar toch het kaliber en uitstraling van oude verlopen popsterren. Die zonnebrillen werken daar wel aan mee natuurlijk.
Dan wil ik nog even wijzen op de Indonesische Elvis: Rhoma Irama. Zijn beste muziek maakte hij misschien twinig jaar geleden, maar hij is nu zestig geweest en maakt nog steeds mooie dangdut muziek. Waarom is die man
nooit naar Pasar Malam Besar gehaald?

Groetjes, Jan.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan.

Drinken in het openbaar zeker niet in Indonesia en in geen geval met Indonesiërs. Ik kom wellis in Yogya in een bepaald café om een speciaal iemand te ontmoeten en dan is het net NL, als ik dat slappe ge-OH hoor word ik niet goed, het personeel vindt mijn afzijdigheid leuk, want ik klets dan bhs indo met hunnie. Ik zoek in Indo geen Nederland zoals velen doen, ik zit voor 100% tussen de “inlanders” daarvoor ben ik hier, ik heb er geen zin in om mijn gedachten te meten met mijn landgenoten, daarom zul je van mijn vaak een afwijkende mening horen. Dit is uiteraard voor toeristen anders, die moeten hun verbazing kwijt. Ik heb niet de pretentie gelijk te hebben, het is zoals ik de dingen zie en dat probeer ik eerlijk te verwoorden. Het is hiero natuurlijk ook niet zoals in NL dat je overal aan de drank kunt, hier moet je nog zoeken en heb je dan iets gevonden, bier dus, iets anders is hel moeilijk of je moet aan de Cap Tikus of Topi Miring, dan moet je het eerst nog een hele tijd koelen want behoorlijk warm, allemaal teveel werk. Als ik in de super kom dan haal ik twee bintangs, maar drink net zo lief water of thee. In NL is dat anders, zeker als je elkaar een lange tijd niet gezien hebt dan is het al snel "even wat drinken?" en als dan de verhalen uitgewisseld worden stroomt het geestrijke vocht en incasseert Bachhus de offerandes. In Nederland vind ik het namelijk wel erg lekker. Ik ben er nooit vies van geweest, maar de laatste 8 jaar hier is het meer uit gewoonte dan uit dorst. Drank en Indonesia past gewoon niet bij elkaar.

Die Steve Ray Vaughn heeft me nooit zo geboeid, en John Lennon meer als persoonlijkheid, een revolutionair op zijn manier. Ja en die Zimmerman is zo productief geweest en heeft zoveel verschillende dingen gedaan. Hij is toch wel de man geweest die iets ging vertellen in zijn muziek en altijd goeie musici om zich heen. Ik geloof dat mijn album "Highway 61 revisited” is vanwege Mike Bloomfield, maar er is van hem zoveel dat me boeit en nooit verveeld. Ik zie hem tezamen met de Beatles als de grote vernieuwers. Maar op de achtergrond hoor ik altijd Chuck Berry, lees die teksten eens, fenomenaal !!

Even naar Indonesia anders lijkt dit wel een ouwelullenmuziekforum. Soekarno als popartiest klinkt niet gek. Hij is wel de man geweest die vond dat het Indonesia Raya best wat vrolijker kon en heeft toen Jos Cleber, een Nederlander opdracht gegeven een orkestratie te maken voor het volkslied, zoals het nu dus klinkt. Er wordt trouwens beweerd dat dat volkslied gekopieerd is van een bekend Nederlands lied uit de jaren twintig getiteld "Pinda, pinda, lekkah, lekkah" ik moet nog steeds eens op zoek hiernaar, ik geloof dat het van Willy Derby is die ook verantwoordelijk is voor “Hallo Bandung”, Soek is trouwens hier het allergrootste idool, je kan wel zeggen een heilige, onterecht vind ik, maar dit volk heeft een grote behoefte om huizenhoog tegen personen op te kijken. Ik geloof (weet bijna zeker) dat die Rhoma Irama lang geleden, wel eens op de PMB is geweest, evenals die Inul 2 jaar voordat ze bekend in Indonesia werd. Maar die Rhoma is nu een kwijl van de eerste orde. Het is ook Haji Rhoma Irama, altijd de moraal prediken, met ulama’s en al dr bij, terwijl hij zelf een nogal bedenkelijke levenswandel heeft op het gebied van de vrouwtjes. Zijn ouder werk is echt fantasties, vind ik geloof ik het beste wat ik op Indonesisch popgebied ken (Baju satu kering di badan) maar hij heeft op een gegeven moment een tic van Deep Purple gehad en is daarin blijven hangen. Een andere groot musicus is Iwan Fals, ooit begonnen als Bob Dylan imitator, maar al snel zelf iets geworden, is een ongekende grootheid hier, temeer dat hij onder Suharto altijd in de oposisi was, via zn muziek. Over helden gesproken, Che Guevara is hier nu ook behoorlijk populair bij de jeugd, je ziet veel posters van die man. Overigens zijn posters ook echt sixties.

Nog even terug naar het onderwerp, Emoticon: Yeah right! de Stones ben ik ook altijd gek van geweest, vooral toen Mick Taylor dr bij zat. Maar ik moet ze al jaren niet meer, vooral die MJ niet, zijn een persiflage op zichzelf geworden, ouwe lullen die jong doen. Hoewel ik ben een zeer groot fan van KR. Het schijnt velen echter nog steeds zeer aan te trekken. Veelal zijn die 60freaks gitaar liefhebbers en dat ben ik ook nog steeds. Mijn gitarist is Chris Spedding. Ook had ik in die tijd de “blues” God Jan je brengt een hoop mooie herinneringen naar boven zoals popmuziek in het concertgebouw, Frank Zappa (op het orgel) Yes, Byrds, Sly & the Familystone, Steve Miller (stomdronken) John Mayall, Johnny Winter en vele malen het American Folk Blues festival. Kan ik me nog heel goed Missisippi Fred McDowell van herinneren, in zo een Levi’s tuinbroek, die later zo populair bij de potten is geworden, en een National steel guitar.

Toch leef ik niet in het verleden, maar ik vind het leuk om aan al die mooie dingen terug te denken, zeker als je kijkt hoe de wereld geworden is dan denk ik met genoegen terug aan de tijd toen we nog idealen hadden. Nu als ouwe lul van bijna 57 kijk in een wereld waar die idealen verre van gerealiseerd zijn en denk : wat waren we toch naïef. Ik heb voor mezelf echter gerealiseerd dat ik als een kind zo blij Emoticon: Yes! in Indonesia kan leven, dat is veel meer dan ik ooit van het leven had verwacht.

Gruces
Lon

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Lon,

Wat die drank in Indonesië betreft zijn we het wel eens, ik hou het maar liever bij een Teh Botol of een juice alpokat. Ik ken Indonesië natuurlijk slechts van mijn vakanties, maar ik heb trips gemaakt waarbij ik in weken nauwelijks een witneus heb gezien. Na vier weken vakantie gaat het zelfs een beetje soepel met mijn bahasa, maar na een jaar moet het weer erg wennen. Hetzelfde geld voor het klimaat. In het begin loop ik bij het minste geringste peentjes te zweten, terwijl na die vier weken je lichaam gewend is geraakt, maar dan moet je weer terug.

Tja, Steve Ray Vaughn is typische gitaristen muziek, niet bepaald een leuk stukje muziek om op je gemak naar te luisteren. Maar zijn techniek vond ik echt legendarisch.
Bloomfield zat toch in de Buffalow Springfield? En Beatles, ja daar ben ik mee opgegroeid en is mijn eerste aanleiding geweest om zelf popmuziek te maken. De teksten Van Chuck Berry waren meesterwerkjes: No particular place to go en Roll over Beethoven. Eigenlijk muziek van vóór mijn tijd, maar ik heb me er toch in verdiept omdat the Beatles weer door hem waren beïnvloed.
Maar Iwan Fals, ik heb hem nog niet gehoord, maar ik zal eens luisteren. Dat verhaal van Jos Cleber heb ik ook eens gelezen. ‘Pinda, pinda, lekkah lekkah’ dat riepen de eerste Chinezen hier op straat met die nootjes, voordat ze hun restaurants hadden.

Ik werkte in die tijd in een platenzaak (de popcorner van Lex Harding) en kon altijd makkelijk aan kaartjes komen van popconcerten in die tijd. Ik denk dat wij samen in het Amsterdams Concertgebouw aanwezig waren toen Steve Miller zo dronken als een Maleier op zijn benen stond te wiebelen. De basgitarist Gerald Johnson maakte een grote indruk op mij. Hij speelde destijds ook op de VPRO televisie ook een setje en was toen misschien nóg meer bezopen. Zappa heb ik daar ook gezien, evenals zijn Mothers of Invention featuring de twee Turtles (Happy together) In de Doelen te R’dam heb ik ook veel bands gezien. Tommy van The Who was indrukwekkend maar loeihard, mijn oren suizen er nog van. En ik heb Paul en Linda met hun Wings daar gezien, fantastisch! Band on the run! Nu nog steeds staat zijn muziek als een huis.
Hieronder een plaatje van mijn eerste band, de naam hebben we later maar veranderd in Dandylion. Ik ben de middelste van boven. Het moest er zo uitzien als de hoes van ‘With the Beatles.
Groetjes, Jan.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Jan,

Wennen in Indonesia maar ook wennen in NL. Voor het laatste land te langzaam voor Indonesia te snel. De eerste week oppassen met pedas eten, wennen aan de hitte. In NL is het 2 dagen, dan weet ik het wel weer. Ik maak het mezelf extra moeilijk want ik blijf in mijn denken een Barat. Ik zie de mensen in Indo vaak als een stel vreselijk ondeugende kinderen die nog wel het een en ander te leren hebben. Al die voetangels en klemmen die het leven zo moeilijk maken hier zoals jam karet, nooit een echt duidelijk antwoord krijgen, als je iets uitlegt zeggen ze meteen ja i.p.v. te luisteren. En ga zo maar voort, soms erg moeilijk. Ik zit nu midden in een deadline vanwege vertrek, dan moet je onder druk werken, dat is super moeilijk, mijn noodboek naar de klote (nieuw) en mijn desktop die op het punt van crashen staat, beide hier gekocht. Dan zit je constant botsingen tussen twee culturen te tellen. In mijn ogen is het belangrijkste dat je jezelf niet kwaad maakt, is ten eerste slecht voor je gezondheid , en ten tweede wordt dit hier noch begrepen, noch gewaardeerd. Voor mij is het opbrengen van geduld ondanks de spanning die dit oplevert het belangrijkste. Als je als een Don Quichotte tegen een heel andere mentaliteit gaat vechten dan ben je op voorhand volkomen verloren. Ik geloof dat ik daar erg goed in geworden ben. Het kwaad worden heb ik allang vervangen door cynisme, daar kunnen ze slecht tegen en ik maak altijd geintjes, dat is weer het voordeel van een Amsterdamse afkomst, want tegen humor zijn ze absoluut niet bestand. Als je ze aan het lachen hebt gemaakt is de druk weg, hun zitten altijd met dat minderwaardigheidscomplex tegenover de Bule. Als je samen hebt gelachen dan wordt dit gelijk getrokken en sta je op dezelfde voet en kan je goed met ze communiceren. Ik pas trouwens hetzelfde toe bij politie en ambtenaren die geld ruiken. Als je samen hebt gelachen dan wordt het voor de tegenpartij moeilijk om mij te rippen. Dit klinkt allemaal heel erg simpel maar voor mij werkt het uitstekend in dit land. Nu is voor dat alles wel een goede kennis van het bhs. Indo nodig.

Die Michael Bloomfield was van de Paul Butterfield Bluesband. Jong de pijp uit aan de dope en zo. Dat schijnt een must te zijn voor de echt goeie. Ja die 2 Turtles happy together bij Zappa. Ik weet nog dat de toegang een knaak was, presentje van de gemeente ASD. De Who hard, maar Yes daar suizen mn oren nog van. Concerten in Paradiso was ook altijd geweldig, het meest fantastische ooit de J.Geils Band, die kwamen meer dan 2 uur te laat, niemand van het publiek had meer zin in ze, nou naar een uurtje spelen was het dak dr af.

Ik moet dit afsluiten, we hebben een leuke verzameling herinneringen uitgewisseld, Doe ik in Indonesia ook wel eens, in Yogya woont de ex-guitarist van de Mads, Robbie die vroeger op het Rembrandtsplein speelden, op de Nieuwendijk speelden toen de Outsiders, daar komen de Pleiners en de Dijkers vandaan. Even mn email backuppen en gaat deze naar de bengkel. Dacht nog even aan Jan Akkerman die ik het laatst in de band van Andre H6 zag.

Give me a F, give me an U, give me a C, give me a K. What’s that spelled ? What’s that spelled ?
Uiterst rechts de dichter Alan Ginsberg die ook meer nam dan goed voor hem was, maar je zag hem overal bij waar iets gebeurde.

Dit was een prettig gesprek

Sekian dulu, salam dari Solo.

jokebro
User
spacer line

hee,n luitjes, gaat dit nog over verzamelingen?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 31-07-2005 23:51 jokebro wrote:
hee,n luitjes, gaat dit nog over verzamelingen?

Wie let je om iets over je verzameling te vertellen Emoticon: Shiny Commentaar is altijd makkelijker dan iets doen.

Gruces

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Gevraagd ===serieus====Haaientanden voor mijn webmaster.
Graag!
Dank je.

O en bedankt voor de stropdassen.De dame hield haar woord. Emoticon: Yes!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Was even verkeerd.

jokebro
User
spacer line

hi londoh, ik heb verteld over mijn verzameling even een pagina terug.
bovendien genoot ik van alle foto's en verslagen die er in het begin waren, anders bezocht ik deze pagina niet, nietwaar?
doch de laatste tijd mis ik dat er echt over verzamelingen verteld wordt, dus ik geef mijn eigen indrukken weer. Ook dat mag.
En laten we het nu gewoon dan over verzamelingen hebben oke.

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Joke,

Vlak boven jouw bericht staat dit:

On 28-07-2005 04:12 londoh wrote:
Ik moet dit afsluiten, we hebben een leuke verzameling herinneringen uitgewisseld,

.............................en toen werd ik door jou links ingehaald Emoticon: Bye bye

Gruces

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Vergeten de mensen om Haaientanden te zoeken voor mijn Teman ???
Graag al was het maar een paar.
Umberto

Schultz
User
spacer line

Nu we het over verzamelen in het algemeen hebben; wie kan mij helpen aan postzegels uit Indonesia 70-er en 80-er jaren? Ik heb me laten vertellen.dat die zegels in Indonesia gekocht onbetaalbaar zijn,zoiets als 2000x nominale waarde van de zegel.En dat kan flink oplopen,denk ik zo.
Bijvoorbaat dank. Emoticon: Laugh out loud

Schultz
User
spacer line

Ik wil niet aannemen,dat er niemand postzegels verzamelt uit Indonesia.Mocht dat zo zijn,dan is dat zeer spijtig,want Indonesia heeft bijzonder mooie zegels. Prachtige ontwerpen,sublieme kleuren en verantoorde lay-out.
Maar goed de een verzamelt dit de andere dat,sommige verzamelen niets,misschien alleen herinneringen.Ook mooi en natuurlijk "elck wat wils", ja toch? Emoticon: Yeah right!

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Valt ook niet mee om Teleponkaarten te krijgen Emoticon: Shut up!
Umberto

spacer line  

On 12-11-2005 22:51 hagen763 wrote:
Valt ook niet mee om Teleponkaarten te krijgen Emoticon: Shut up!
Umberto

Hoi Um,

Straks weer genoeg dubbelen..... Emoticon: Wink

Live life to the max.......

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ik ben in blijde verwachting Martin-S.
Umberto.

spacer line  

Namelijk:

Een magazine van Singapore Airlines.

Umberto

Hoi Um,

Ik heb er nog eentje liggen voor je....van juli 05.

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Zit er een doosje sigaren bij?
Ach zend maar naar me toe hoor!
Umberto

spacer line  

Zeg Umberto....

Jij verzameld nogal wat...maar heeft Cathay pacific ook van die maand-magazines aan boord Emoticon: Confused haaien-tanden zullen ze wel niet hebben aan boord Emoticon: Yawn maar zo'n boekje kan ik nog weleens kijken voor je.
( die anderen komt eraan)

M-Solo.

warner
User
spacer line

hoi ik zoek flippo,s uit indonesia en kaartjes die in de zakken chips zitten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,842,965 topic views - 236,146 posts - 13,703 topics - 27,450 members - last post @ 23-01-2020 07:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,599,679 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com