indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Pass 'Bahasa' test, or no job for foreigners

Rendi A. Witular, The Jakarta Post, Jakarta

Starting next year, the government will require all foreign workers to pass an Indonesian language proficiency test in order to obtain work permits.

Vervolgens heel veel blabla en dan de conclusie in de laatste allinea:

However, the plan could not be realized following protests from the business community, as well as a lack of funds to prepare testing facilities.

Zomaar een voorbeeld dat Indonesiers in het algemeen en de Indonesische overheid in het bijzonder zich vooral bezig houden met het bedenken van volstrekt nutteloze en onzinnige plannen.

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

Bogor
User
User icon of Bogor
spacer line

Ik vind het niet normaal Emoticon: Yes!
Hoe komt het er bij ? Investor's blijft maar weg van die land...
dank je

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het idee is goed, daar een beetje aanpassen geen kwaad kan lijkt me. Helaas is de uitvoering zoals ik deze ken van meerdere van die plannen...

maar wie weet kunnen de subsidies op brandstof voor buitenlanders afgeschaft worden, kunnen ze hun eigen examens betalen Emoticon: Clown

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

trouwens... zo typisch Indonesisch is het niet hoor. In Nederland bijvoorbeeld noemen we dit een 'proefballonnetje'...

Jantje
User
spacer line

Typisch Indonesisch?

Indonesians oppose lawmakers' demand for higher allowances
By Channel NewsAsia's Indonesia Bureau Chief Sujadi Siswo

JAKARTA : Indonesia's Parliament is looking to increase the allowances of its members despite strong opposition from the public to the controversial proposal.

Critics say the demand by lawmakers for more money from the state is blatantly insensitive especially since there is already a heavy strain on national coffers to help the poor and the survivors of the Asian tsunami.

The Indonesian parliament is thinking of raising the monthly allowances for its members by up to 34 percent, and for office holders, like the speaker and his deputy, by a hefty 85 percent.

The allowances, paid out of state coffers, will be added to their fixed salaries, prompting critics to label it a pay hike.

With many Indonesians still struggling to make ends meet or still homeless after the tsunami, the timing could not be worse.

Luky Djani, Indonesia Corruption Watch, said: "This is a new legislative and 70 percent of them are new into this office. They should perform well first then ask for the increase in salary."

But lawmakers say without added financial muscle, parliament cannot serve as an effective check on the government.

Alvin Lee, Member of Parliament, said: "For me, I have 4 research staff. I'm paying from my own pocket. Not all parliamentary members have the same resources as I do. But I think it is only fair that we provide such facilities...so that parliamentarians in Indonesia can perform better in serving the public." Emoticon: Confused

But the public perception is that many lawmakers skip parliament sittings and those who do turn up spend much of their time engaged in long unproductive debates instead of getting their work done.

There are 55 new bills to be debated this year and till now not a single one has been passed.

Observers say the 550 lawmakers have yet to convince the public they're playing an effective role.

Eight months into the job, they have only passed the revision to this year's state budget and already parliament will begin its recess this week. - CNA /ch

Sorry voor de bold text. Maar dat moest even t.b.v. de duidelijkheid.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Tja ,
nu begrijp ik wel waarom een groep van de Wakil Rakyat van Indonesia op dit momemt op studiereis zijn gegaan in Nederland.
Misschien kunnen ze de kunst van Mewakili ( het vertegenwoordigen) leren van hun Nederlandse kollegas.
Als ik hun een ongevraagd advies mag geven moeten ze verder naar Brussel gaan , het schijnt dat je daar de Hoge Kunst van vertegenwoordiging kan leren.
Of zijn ze al op het idee gekomen?.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Toiletrollen bij urinoirs

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Kan je je spijker mee afdrogen, blijft je pendekkie schoon en ken je die een week dragen Emoticon: Confused Of je neus snuiten Emoticon: Shiny

Plee in de trein (bisnis)

Gruces

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Midden in Jakarta, 50 meter bij Pasaraya Blok M vandaan.
Als je het liefst tussen de struiken je boodschappen doet Emoticon: Wink

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Sidik , ente bisa aye (hoe verzin je dat )
Pas maar op dat je besprongen word door ------- insecten bijvoorbeeld.

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

sidia,

laat die plek nou toevallig in de buurt van jl falatehan I zijn! kans dat je besprongen wordt door wat anders (ayam/preman) in de avonduren is dus groot.
gw emang sering lewat disitu

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Sidik

Nah ngaku nih .(een bekentenis)
Ngapain liwat2 , nanti ada setan lewat.
(wat doe je daar , straks word je door de duivel verleid)
salam

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Sidia (dengan nama yg mirip),

Gw cari kuntilanak yg cakep Emoticon: Yes!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Aduh b. Lon,

Je begrijpt het verkeerd 'men' wil gewoon voldoen aan het vooroordeel dat de gemiddelde INDOnesiŽrs 'piesserikken' zijn .....
Dit vraagt om een Luxe zeep behandeling .....
Bij eerste aanblik dacht ik dat het een luidspreker was van j/u MP3 speler ....
Emoticon: Clown

Sampai ketemu lagi ..... Anis.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Sidik
Cari kuntil(anak) atau kuntil(enak)
Zoek je kuntil(kind) of kuntil(lekker)= dit vrije vertaling voor buitenstaanders.

sidik
User
User icon of sidik
spacer line

Sidia,

Beslist een kuntilanak. Dat zijn geesten maar dan wel vermomd als mooie vrouw.

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Zeer typisch,

Ter rechtvaardiging van strafreductie:

"Abu Bakar Ba'asyir deserves a remission because he is behaving very well. All he does in prison is devote himself to religious service," said Dedi Sutardi, head of Cipinang penitentiary in Jakarta where Ba'asyir is being held.

Oftewel hij is druk bezig nog geesteszieker te worden dan ie al was. Emoticon: Stupid

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Susilo asks public not to speculate on currency

"The real shame is that dollars are being hoarded," he said. "I ask everyone not to add to the problem if they love the country,"

Meneer de president noemt het een schande dat mensen hun zuurverdiende geld proberen veilig te stellen in plaats van het in rook te laten opgaan door een stel incompetente, zichzelf Prof. dr. ir. noemende boomapen. Emoticon: Cry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,618,867 topic views - 242,009 posts - 13,759 topics - 35,452 members - last post @ 15-10-2021 19:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,255,465 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com