indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

mylo_5
User
spacer line

Wat heb ik allemaal nodig om op te sturen naar Indonesia voor degene die daar een visum aan moet vragen om naar Holland te komen, hoor zulke moeilijke verhalen, heeft iemand hier ervaring mee, dan hoor ik het graag. bijvoorbaat dank

rbaker
User
spacer line

de broer van mijn vrouw komt op 30 maart voor 3 maanden naar nederland.
e.e.a via de navolgende procedure;
ga naar de gemeente en haal een uitnodigingsformulier
vul deze in en laat de handtekening legaliseren (hiervoor moet je betalen)
laat de partij in indonesie alvast een ticket reserveren
stel een briefje op dat je garant staat gedurende het verblijf in nederland
maak vervolgens kopieen van al deze formulieren en stuur deze tesamen met de originelen op naar indonesie. (liefst aangetekend)
de persoon in indonesie moet vervolgens naar de nederlandse ambasade om de visa te regelen.

vr.gr

ruud

johanw
User
spacer line

Het bovengenoemde door ruud klopt.

Maar stuur ook een copie bewijs van baan, betrekking of vaste dienstverband van de werkgever mee en een copie van de laatste salarisstrook.

Laat degene in Indonesie een copie maken van de uitnodiging en mee terug nemen als bewijs van uitnodiging om te tonen bij de nederlandse marechaussee op Schiphol

Veel Succes
Jan

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

www.IND.nl

Gerrit
User
spacer line

Het schijnt nu dat de Ambassade de aanvragen allemaal doorsturen naar de visadienst in Nederland om alles na te checken,dit i.v.m eerdere problemen (corruptie) op de Nederlandse ambassade.

Indonesia my lovely country

spacer line  

Houd er wel rekening mee dat degene die iemand uitnodigd een inkomen dient te hebben van 1,5 maal het miniumloon, dit staat nergens geschreven maar in de praktijk werkt het wel zo. Emoticon: Angry

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi luitjes,
En ik hoorde gister dat de doorlooptijd bij de visadienst 6 tot 10 weken duurt. Schandalig eigenlijk als je bedenkt dat je gewoon in Nederland op vakantie wil ofzo.
Groetjes, JohanN

Begin de details te vergeten

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Een visum verkrijgen bij de Indonesische ambassade duurt soms 6 maanden, dus het kan ook langer. Een en ander is het gevolg van de niet zo geweldige relaties tussen Nederland en IndonesiŽ op visum-gebied en de lange duur bij de Nederlandse ambassade is -volgens zeggen van Nederland- o.a. te wijten aan de Schengen-procedure (toegang tot Nederland is ook toegang tot een reeks van andere landen). Als de Nederlandse ambassade, naar je smaak, te langzaam werkt dan is het misschien een idee om een visum aan te vragen bij een andere ambassade van een Schengen-land!Misschien gaat het daar wel sneller....

sandra
User
User icon of sandra
spacer line

Een visum krijgen voor Nederland kan best moeilijk zijn en het kan ook heel lang duren voordat diegene het heeft. Hou er rekening mee dat diegene over genoeg geld beschikt en ook dat jij, als sponsor, genoeg geld heb en minimaal 1 jaar een vaste werkplek heb. Veel succes. Groetjes Sandra.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi, ik heb verder het idee dat je ervoor moet zorgen dat de visumaanvraag in Indonesia blijft. Als het ter goedkeuring naar Den Haag gaat, ben je de pineut en krijg je te maken met een erg lange doorlooptijd.

Begin de details te vergeten

Ans H
User
spacer line

Goed de site van de Nederlandse ambassade leze (veel werk) http://www.netherlandsembassy.or.id/index.

Als je aan alle voorwaarde voldoet is er geen probleem.
Las in vorige postings over corruptie etc, al die mensen die daar aan meegedaan hebben zijn ontslagen. De regelgeving vanuit nederland is wel verscherpt en in sommige gevallen versoepeld (bv als je als Indonesier afgelopen jaren al eerder in Nederland bent geweest).

Succes Ans

spacer line  

Hoe er ook rekening mee dat de gene die garant staat voldoende vast inkomen (of vermogen) heeft, is dit niet het geval word de aanvraag zondermeer afgewezen.
Dit staat nergens officieel geschreven maar blijkt wel uit de praktijk.
Heb je dit inkomen niet of misschien een uyitkering probeer dan iemand te vinden die wel aan die voorwaarden voldoet en sponsor wil zijn.
Vergeet ook niet een verzekering af te sluiten voor de persoon die je uitnodigd, dit kan bij de Europesche(RABO) en nu ook bij oomverzekeringen, www.oomverzekeringen.nl
Jan

gmee01
User
User icon of gmee01
spacer line

Hallo
alle regelgeving betreffende visa is afkomstig van het Ministerie van justitie, waarbij het ministerie van Buitenlandse Zaken( en in dit geval de ambassades en consulaten) de uitvoerende taak Heeft. Er is wel degelijk een minimum-inkomen, waaraan een Nederlandse sponsor dient te voldoen. Een maandelijks inkomen van minimaal Euro 1100,- netto.(te bewijzen door recente kopien van bankafschriften en loonstroken)
Dit alles heb ik mogen ervaren na afwijzing van een visum voor mijn partner. Werd door de ambassade in Jakarta doorverwezen naar het ministerie van Justitie in Den Haag.
Via het ministerie van Justitie en op hun advies had ik dan ook binnen 24 uur een hernieuwd verzoek ingediend met andere sponsor(daar ik zelf niet in Nederland woon) en werd het desbetreffende visum alsnog< binnen een week, verleend. Het betreft een z,g, Schengen-visum, waarbij men eenmalig de EEG-landen kan binnenkomen. Het verenigd Koniinkrijk is in deze weer een uitzondering. Mocht iemand dan ook het plan hebben bij bezoek aan de EEG ook Engeland te bezoeken, dan dient men een z.g. "multiple entrance" Schengen-visum aan te vragen. Wij waren hierover niet geinformeerd door de medewerker van het consulaat in Bali. Al met al vond ik dat het geheel "Nederland-onwaardig" . Dan heb ik betere ervaringen met de diverse Indonesische ambassades in deze omgeving. Vriendelijke groet vanaf zonnig Bali, Gerard

Robert†
User
User icon of Robert†
spacer line

Dag gmee01,

Ik snap het probleem niet.
Heb je wel een beetje info opgezocht? Je kan over het hele internet (ind.nl , ambassadesite) hier informatie over opzoeken.
Overal staat exact vermeld wat je nodig hebt en welke voorwaarden. Ook staat overal vermeld over welke visa je nodig hebt waarvoor.
Om nu iemand boos aan te kijken omdat hij/zij jou niet had verteld dat je het verenigd koningkrijk niet in kan op een schengen visum??? Ik vind dat gewoon een fout van jezelf. Je had gewoon beter info moeten opzoeken... niet met vingertjes gaan wijzen.

Vriendelijke groeten,

Robert.

Omang Omang Cafe Padangbai Bali

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,917 posts - 13,695 topics - 25,647 members - last post @ 14-11-2019 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,515 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com