indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sandra
User
User icon of sandra
spacer line

Hoi allemaal,

Ik vraag me af, aangezien jullie ervaringen, welke airline jullie tot nu toe het beste vinden om mee te reizen van AMS-JAK? Hierbij gelet op service en de vlucht zelf.
Ik zelf vind de KLM een goede, vooral vanwege de service en de vlucht zelf.

groetjes, sandra

E.Vliet
User
spacer line

Hi Sandra,

Voorheen vloog ik altijd met Garuda en bij het instappen op Schiphol waande ik me al in Indonesie. Heerlijk om al die vrolijke gezichten te zien van de crew. Helaas vliegt Garuda niet meer op Amsterdam en vlieg ik tegenwoordig met Malaysian Airlines. Ook een heerlijke club om mee te vliegen. Best goed eten, beeldschermpje voor je waar je films kunt kijken en spelletjes kunt doen...en goede service. Singapore Airlines is van hetzelfde kaliber. Bijzonder goed om mee te vliegen.

Maar dan...

KLM vind ik verschrikkelijk en dat basseer ik op maar liefst 1 vlucht naar AMS-CGK. Slecht eten, crew met een gezicht alsof ze met een grote boodschap op het toilet bezig zijn en een belabberde service. Maar met name de expressie in hun gezicht is erg. En dat kan best anders want als ze in Singapore afgelost worden door een nieuwe crew weten ze dat er 's avonds flink gefeest wordt in het altijd gezellige Singapore. En ik mocht van een van de stewardessen vernemen dat ze het altijd zo leuk vond als de polonaise dan weer werd ingezet. pfff.
Maar da's puur op basis van die ene vlucht. En mocht KLM met een geweldige aanbieding komen, misschien ben ik dan toch weer om.

Erwin

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Mijn verhaal is bijna hetzelfde als dat van Edwin, maar toch anders. Ook ik heb jaren Garuda gevlogen, de laatste keer was dat SIA en is uitstekend, mag ook wel voor de prijs die ik betaalde, was 50 euro goedkoper dan MAS, toch bijna 1200 euro.

Ook ik ben ooit 1 keer met de KLM van CGK naar AMS gevlogen en dat was fantasties, want het vliegtuig was bijna leeg (60 pass. of zo) en heb ik heerlijk uitgestrekt kunnen slapen op 5 stoeltjes in het midden van een Boeing 747, van evt. service niets gemerkt

Ik heb naar Indonesia Garuda, SIA, KLM, Gulf Air, Thai, MAS, Kuwait Air en Gulf Air gevlogen, die laatste twee zijn in mijn ogen niks. Doch kan me herinneren dat ik voor een enkeltje met Kuwait 600 gulden heb betaald. Ik kies tegenwoordig alleen airlines die mij snel en tegen een redelijke prijs kunnen vervoeren. Ik heb altijd een jaarticket nodig dus de keuze is beperkt. Laatste keer kwamen alleen MAS en SIA in aanmerking. Ik ga niet 5 uur op een vreemd vliegveld waar een biertje 10 euro kost rondhangen omdat het ticket 100 euri goedkoper is.

Goede service en zo is afhankelijk van zoveel omstandigheden, hoe voel je jezelf. wie zit er naast je, smaakt het eten,waarom is het leeslampje kapot en zo zijn er nog een paar 100. Mijn laatste vlucht van AMS naar hiero was met SIA, service 100%. maar het vliegtuig zat wel vol met van die Australiers die zo hard en steeds maar door van dat knauwerige lelijke engels spraken, dat heeft ook invloed, waar de maatschappij niets aan kan doen. 3 constant jankende babies om je heen maken de beste service ondraaglijk. Een lekker stuk naast je is de reis van je leven, zeker als je op zo een woestijnvliegveld 5 uur moet wachten op aansluiting en het stuk komt weer naast je zitten. Juist die "slechte" vluchten brengt de mensen dichter bij elkaar. Emoticon: Shiny

Gruces

E.Vliet
User
spacer line

En daar heb ik ook zo'n gru-we-lijke hekel aan: snauwende en brutale medepassagiers. Een vriend van me werkt als steward voor garuda en kan van elk volk z'n eigenaardigheden vertellen. Maar met name australiers en engelsen blijken een brutaal volk aan boord.

Eens zat er een echtpaar naast me (NL-ers overigens) die helemaal tekeer gingen tegen de crew omdat ze vooraan begonnen met uitserveren van het eten ipv achteraan. Terwijl zij van een vriendin had vernomen dat je achter moet gaan zitten om als eerste je happie te krijgen. Ik schaamde me als nooit tevoren en het is dan mooi om de garuda crew in bahasa te kunnen uitleggen dat die mensen naast me niet helemaal seratus percent zijn. Meer kun je toch niet doen. Bedorven mensen die hopelijk slechts op het strand van Kuta of Sanur gaan liggen en veel geld gaan uitgeven.

(Eigenlijk best off topic)
Erwin

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

ik heb een aantal keren met Malaysia Airlines gevlogen en die kan ik je echt aanraden. (laatste x was 2 jaar geleden)
Met Royal Jordan heb ik ook weleens gevlogen, maar dat is not done (veel turbulentie toentertijd)
Cathay Pacific en Singapore Airlines zijn ook wel aan te raden. Geen nare ervaringen mee.
met Garuda Indonesia heb ik een jaar of 10 geleden gevlogen. Ik vond het erg armoedig, maar ja, ze vliegen ook niet meer op a'dam.
Thai raad ik overigens af, vanwege de kleine beenruimte die je hebt

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 01-07-2005 11:27 sandra wrote:
Hoi allemaal,

Ik vraag me af, aangezien jullie ervaringen, welke airline jullie tot nu toe het beste vinden om mee te reizen van AMS-JAK? Hierbij gelet op service en de vlucht zelf.
Ik zelf vind de KLM een goede, vooral vanwege de service en de vlucht zelf.

groetjes, sandra

Geef mij maar een Aziatische maatschappij (MAS of SIA)... dan heb ik tenminste direct het gevoel dat ik op vakantie ben wanneer ik aan boord stap op AMS. Op de weg terug kan ik dan nog nagenieten van de Aziatische gastvrijheid totdat je weer met beide benen in de Hollandse klei staat... Maar ja in veel gevallen neem ik het goedkoopste ticket. Laatste keer was dit dus met de KLM... zo'n 10000 airmiles en een paar honderd euro later zat ik aan boord van een B747 combi... volledig overboekt met Auzies... echt verschrikkelijk... bemanning is profi... maar gastvrijheid zit gewoon niet in de Nederlandse genen. Express een stoel gereserveerd bij de emergency exit... zit er nog een passagier op de klapstoel de hele vlucht tegenover je. Tijdens take off en landing komt er dan een stess naast te zitten. Die verhalen van die stopover in SIN voor de crew komen mij erg bekend voor. Dat is het dan toch wel voor die crew.... eindelijk de tijd om hun daggeld te spenderen.... want ze hebben een erg zwaar leven Emoticon: Yeah right! Dan vloog ik nog liever met GIA... je weet dat je niets kan/hoeft te verwachten... onboard service was minimaal... maar de crew probeerde er tenminste wat van te maken...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,004 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com