indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

virginia
User
spacer line

Heeft iemand ervaring met het weer in december op Bali, de bedoeling is vertrek rond 15-12 en terug komst 31-12.
Heb begrepen dat het een natte periode is, maar ja dat is voor een nederlandse rekbaar hoe nat en hoe lang kan het regenen.
alvast bedankt.Kiki Emoticon: Bye bye

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

Het regent zelden langer dan twee uurtjes per dag, en hoe nat het regent is afhankelijk van hoelang je in de regen blijft staan.

www.bali-paradise.com/news/weather

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

maar als het regent, dan hoost het als een tierelier.

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Na ruim 14 jaar Indonesia is de 'musim hujan' mijn favoriete seizoen, koeler, groener, na de regen is alles weer schoon en fris en ook het fruitseizoen. Het gebeurd zelden dat het de hele dag regent. Overigens is het klimaat hiero net zo in de war als in het westen. Het is nu midden in het droge seizoen maar valt er veel regen.

Gruces

spacer line  

Je kunt er inderdaad niets van zeggen met het weer wat het danwel gaat doen, extreem zal het niet zijn! normaal gesproken is er in die periode in de namiddag een fikse bui. Heb ook aleens gehad van half dec tot half januari dat er geen drup viel.

M-Solo.

Live life to the max.......

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Normaal gesproken begint op Java en Bali het regenseizoen in November. De eerste weken is er geen peil op te trekken, vaak regent het in deze periode 's nachts tot 's morgens, zgn. hujan grimis ("mot"regen), verder is regen 's nachts vrij zeldzaam. De kikkers in de sawa terroriseren je oren met hun gekwaak, die zijn bezig voor nieuwe kikkertjes te zorgen, zodat we swike kunnen eten. Doch ook de mensen worden van regen ngantuk (slaperig) en willen graag naar bed, zeker jonge stelletjes, want als het hard regent komt er niemand langs en horen ook de buren niets, dus kunnen ze een wipje wagen. Emoticon: Yeah right! Op een gegeven moment komen op een avond ook de laron uit de grond, en vliegen tot hun vleugels eraf vallen en kruipen ze snel weg. Laron zijn witte mieren/termieten. Dit duurt meestal maar 1 avond, maar zeer spectaculair, hele wolken zie je op verlichte plaatsen, op zo een avond is het verstandig om in het donker te zitten. Na die eerste weken gaat de regen zich stabiliseren, en kan je er bij wijze van spreken je horloge op gelijk zetten. Je ziet 's morgens de wolken zich langzaam op stapelen en als het boven goed gevuld is gaat het storten, vaak gepaard met zeer hevig onweer, hoogstens een uur of twee. Na een paar maanden wordt de regen minder, niet elke dag om in April-Mei weer hevig terug te komen tot het moment het droge seizoen weer begint. Er is dus vooral regen wanneer de moessonwind draait. Maar dit is het ideale plaatje, het weer is vaak net zo onstabiel als in NL. Er kan in korte tijd zoveel water vallen dat er sprake is van een banjir (overstroming) doordat het water niet snel genoeg kan wegstromen, in zo een geval heb je pech gehad als je laag woont, Emoticon: Confused maar meestal is het water in een paar uur verdwenen, nadat de regen is gestopt natuurlijk. Echter als het 24 uur achtereen regent dan is het gevaar voor banjir heel groot, de grond is doorweekt en heeft de neiging om in heuvelachtige streken door het extra gewicht los te komen, dan is er sprake van longsor (aardverschuiving) en daardoor kunnen er hele kampungs bedolven worden.

Gruces

virginia
User
spacer line

Londoh,bedankt voor je regen verslag.Kiki Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Dag Virginia,

Jij gaat naar Bali en niet naar Java ! kwa regen is dat op bali veel minder als op Java !! Vaak hoorde ik dat er overstromingen waren in Java terwijl Bali overzonnig was zonder een druppie Emoticon: Nice don't worry meid en als je een kerel bent maak je niet druk daarover knaap Emoticon: Laugh out loud

M-Solo.

zizou
User
spacer line

kindly please email to this address : danieltr63Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com for more details about accomodations,daily sightseeing,water sport activities with a discounted price. weelcome to bali

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi M-Solo,

Ik moet wel om je lachen, je doet er van alles aan om mijn berichtjes "af te zwakken" terwijl voor mij het regenseizoen het lekkerst is, voordelen hen ik al genoemd.

Ik weet wel hoe Nederlanders over regen denken, maar regen is hier heel wat anders, ik probeer er ook een reëel beeld van te geven, vooroordelen kan ik niet wegnemen. Overigens als het op Bali met bakken uit de lucht komt kan het op Jawa droog zijn, Emoticon: Smile ik geloof niet dat er op Bali minder regen valt dan op Jawa. Wat wel zo is dat het regenseizoen heel langzaam naar het Oosten trekt. Ik was afgelopen jaar in West Java en daar stonden die Sundanezen al tot hun lippen in het water terwijl er in Solo nog geen druppel was gevallen, afstand 300 km. Dus in Bali zal het in het algemeen later beginnen dan op Java, maar ik ben geen weerman, is trouwens niet nodig hiero. Ik zeg altijd dat het hier altijd mooi weer is en dan vergelijk ik dat met NL. Hoewel als ik daaro in de zomer kom vinnik het altijd heerlijk om met een jas aan in de zonte lopen, 16 graden met een stevig windje en af en toe een bui, dat is voor mij genieten. Hier is het nooit koeler dan 24 graden en dan sterven die Javanen van de kou. Emoticon: Confused

Gruces

spacer line  

Hey di Lon,

Nee hoor ik probeer je berichtjes niet 'af te zwakken' , misschien dat die regen dan meer op Lovina valt ! Maar uit 6 reizen dat ik er was in december x 2 maanden... hoorde ik vaak van de bevolking dat het op Java veel natter was! en ook al de plastic, coco's noten, takken, oude schoen, enz spoelen op kuta/legian aan gestuurt vanuit Java door de hevige regenval die daar is!, waarbij de wind nog een handje help om het ergens kwijt te kunnen.
Ik hoor dit ook alleen maar van Javanen die op bali wonen en bang waren voor de overstromingen voor hen familie.

Grt,

M-Solo.

RichardFvV
User
User icon of RichardFvV
spacer line

= edit: offtopic =

'Hij bevalt me niet.' Waarom niet? 'Ik ben niet tegen hem opgewassen.' Heeft een mens ooit zo geantwoord?

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Dan wil ik wel met jou oliebollen eten Martin Solo!!Helaas is het thans niet mogelijk om met de Kerst daar te zijn.Maar het lijkt mij wel erg gezellig.
Umberto

spacer line  

Hoi Umberto,

Jij mag ze komen eten als je toch ff naar Bali zou kunnen komen....alleen ik geloof niet dat ze die oliebollen daar kennen Emoticon: Confused Maar het schijnt niet zo moeilijk te zijn om deze zelf te maken, misschien wel leuk om eens te proberen aldaar en een indonesier te laten proeven Emoticon: Nice

Grt.

Eduard.

virginia
User
spacer line

allemaal bedankt voor de reacties, de vlucht naar Bali is bijna geboekt. tegen de tijd dat ik terug ben laat ik wel weten of er veel regen is geweest.
groetjes Kiki Emoticon: Worship

spacer line  

Hoi Kiki,

Ik zal je steunen want dan ben ik er ook Emoticon: Nice 1 dec vertrek ik dan....laat het WEER maar op je afkomen! erg blubberig zal het niet worden! of je moet tot aan je knieen in de zee gaan staan Emoticon: Talk to the hand

Grt,

M-Solo.

ikan bali
User
spacer line

Kiki,

Ik hoorde van vrienden die daar wonen, dat het weer in die periode goed is. Temperatuur is rond de 25 graden...alleen jammer dat je de 31ste terug gaat. Dan mis je al het vuurwerk enzo...straten worden afgezet een al feest, jammer.

Maar iedergeval veel plezier.. Emoticon: Bye bye

I.B.

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

On 05-07-2005 16:38 Martin-Solo. wrote:
Hoi Umberto,

Jij mag ze komen eten als je toch ff naar Bali zou kunnen komen....alleen ik geloof niet dat ze die oliebollen daar kennen Emoticon: Confused Maar het schijnt niet zo moeilijk te zijn om deze zelf te maken, misschien wel leuk om eens te proberen aldaar en een indonesier te laten proeven Emoticon: Nice

Grt.

Eduard.

Is oliebollen bakken niet net zoiets als Pisang Goreng bakken?

Zoek de tien verschillen:

Pisang goreng

Ingrediënten:
75 gram bloem, zout, 1¼ deciliter bier, 2-3 bananen, vloeibare honing.

Bereidingswijze:
Roer de bloem met zout en ¾ deciliter bier tot een glad papje en verdun het met de rest van het bier. Pel de bananen, halveer ze en snijd ze in de lengte doormidden. Haal ieder stukje door het bakdeegje en bak ze in heet frituurvet (180 °C) snel goudbruin en gaar. Haal de gebakken bananen met een schuimspaan uit het vet en laat ze op keukenpapier uitlekken. Serveer met vloeibare honing.

Oliebollen ( 30 stuks)

Ingrediënten:
1 kilo patentbloem, ½ liter melk, 1 deciliter pils, 3 deciliter water, 90 gram koningsgist 100 gram boter, 40 gram suiker, 20 gram zout, 1 ei, olie.

Bereidingswijze:
Maak van bloem, vocht, gist en ei een beslag. Voeg hierbij de suiker, het zout en de gesmolten margarine. Dit alles ongeveer 5 minuten flink taai kloppen, bij voorkeur machinaal met deegkloppers. Het beslag hierna één maal laten rijzen bij een warme temperatuur (minimaal 1uur). Hierna één maal doorslaan. Dan de oliebollen bakken in niet te heet vet, anders worden ze te donker. Bestuiven met wat poedersuiker. Eventueel kan men ook 125 gram krenten en 125 gram rozijnen (of meer), geweekt en gedroogd, door het beslag mengen.

Bron: (Helemaal werelds: "de hollandse pot" Emoticon: Wink
http://www.hollandsepot.dordt.nl

Het mooie van reizen is het thuis komen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Pisang goreng met bier? Ik gebruik hier in Nederland altijd tepung beras, rijstmeel, fijne basterdsuiker of poedersuiker, snufje zout, water en natuurlijk bananen.

Ook dat frituurvet vind ik toch geen oplossing... in de wok met olie gaat het een heel stuk beter voor mijn gevoel.

Maar dat is allemaal offtopic geloof ik.

Het is in ieder geval lekker warm op Bali... Emoticon: Puh!

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

oliebollen kun je nieuwsjaardag eten bij bakoelkoffie op jl cikini raya in jakarta.......mocht je daar behoefte aan hebben.
ik heb ze jan. jl zien liggen
(wellicht liggen ze er nu nog...)

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

On 09-07-2005 09:27 Jeroen wrote:
Pisang goreng met bier?

Ook dat frituurvet vind ik toch geen oplossing.
Maar dat is allemaal offtopic geloof ik.

Tja, voor mij ook helemaal nieuw. Pisang goreng met bier. Niet dat ik ooit zelf pisang heb gebakken. Ben niet zo'n kook prinsesje. Wel geassisteerd.
Ehu dat frituurvet.....zie ik een verband met de bron waar ik de recepten vandaan heb geplukt?

Grtz,
Kwies

Ook hier, midden nederland, lekker warm weer. Met een verkoelend windje.

Het mooie van reizen is het thuis komen

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Oliebollen Emoticon: Confused Ada Ca kue , dat is een oude chinese lekkernij die wel iets op oliebollen lijken, gegist deeg in olie gebakken, maar deze zijn hartig, is een aanrader, verkrijgbaar di trotoar Emoticon: Nice Was vroeger het eten van Cina miskin tezamen met bubur, daar "dreven" ze op in hun drang rijk te worden, wat de meeste aardig is gelukt.

Gruces

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,410,363 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,354 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,220,178 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com