indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ruud,

Prijzen schommelen, met de reden dat als het vliegtuig voller raakt, er meer betaald moet worden voor de laatste stoelen. Dit is in Europa ook een normale zaak, kijk maar bij Ryan Air.

Als ik een ticket moet hebben, dan doe ik niet moeilijk over 5 euro verschil. Ze komen het ticket bovendien bij me aan de deur brengen, dan betaal ik ook pas. Maar dat heeft er meer mee te maken dat ik her en der wat mensen ken Emoticon: Puh!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

Wanneer gooit AdamAir eindelijk zijn online toko open????????????? Er staat al sinds september een online booking module op de site www.adamair.co.id , maar daar zit nog een spanduk overheen met "coming soon". Is dit weer een typisch Indonesisch voorbeeld van aan het lijntje houden??

Trouwens Batavia's website heeft ook al last van het "coming soon spanduk" virus: http://www.batavia-air.co.id/sched.php

Gracias. Sama sama

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Kimi,

Deze geeft ook niet de berichten die je wilt zien (no flight available)

http://www.airefata.com/home.p(...)odul=schedule&lg=eng

Deze staat ergens in 2004 "vast":

http://www.merpati.co.id/

En hier gebeuren er ook vreemde dingen:

http://www.lionair.co.id/Default.asp

Een luchtvaartmaatschappij in Indo moet een website hebben, want dat is moderen.De werking van het geheel is iets anders, Oooh Misss komputer sedang heng... is een veelgehoord excuse in Indonesia. Een website voor boekingen heeft nauwelijks zin, want wie gebruikt er nou echt een komputer in dit land. SMS boekingen schijnen in te zijn, dat heb ik gisteren eens bij Airefata geprobeerd, maar tot op heden geen konfirmasi ontvangen. Misschien een ouderwetsch telefoontje ? Meestal ga ik gewoon naar een reisburo.

Gruces

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Meestal ga ik gewoon naar een reisburo
Dat is gewoon de beste optie, iets via internet regelen is er (nog) niet bij in Indonesie.
Er zijn bedrijven die echt heel leuke ogende websites hebben maar een mail beantwoorden lukt helaas voor de meeste niet.
Als je vertelt dat het in Nederland al mogelijk is iemand een bos bloemen op de verjaardag te sturen zonder daarvoor het huis uit hoeven kijken de mensen je aan alsof ze je niet voor vol aanzien.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 11-01-2006 03:30 Tuti & Jan wrote:
Als je vertelt dat het in Nederland al mogelijk is iemand een bos bloemen op de verjaardag te sturen zonder daarvoor het huis uit hoeven kijken de mensen je aan alsof ze je niet voor vol aanzien.Jan

Dat is een verkeerde inschatting Jan, want als je bloemen in Indonesia stuurt ister iemand de pijp uit, dus "niet vol" is gewoon "duka cita" Emoticon: Yeah right!

Gruces

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-01-2006 03:30 Tuti & Jan wrote: Er zijn bedrijven die echt heel leuke ogende websites hebben maar een mail beantwoorden lukt helaas voor de meeste niet.

Hi Jan, toch niet helemaal waar. Ik moest van Bandung naar Yogya vliegen en heb een kijkje genomen op de website van Deraya Air. Stond de schedule voor BDG-JOG nog niet op, maar na een emailtje naar hen, kreeg ik de volgende dag al netjes antwoord:

Dear Sir,

thx for your email, we here with send you the time table regular flight by DERAYA

DRY 550 ETD Bandung : 0730 LT ETA Jogjakarta : 0835 LT
DRY 551 ETD Jogjakarta : 1000 LT ETA Bandung : 1105 LT

Ecery Wednesday, Friday and Sunday, Price Ticket Rp 425.000 one way

Regards,
Basuki

Kan dus blijkbaar wel, en schedule klopte ook nog.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Basuki,
Dit is geen verwijt richting Indonesie of de mensen, internet is een proces wat tijd nodig heeft om te wennen, de kennis is er vast en zeker, de technische middelen vaak (nog) niet.
De bazen moeten natuurlijk ook resultaat zien, zien ze dat iemand met een website wel klanten heeft en zelf niet zal de stap eerder gezet worden om ook een website te maken.
De nazorg van een website hoort daar ook bij en dat is het volgende grote obstakel.

Verder is een Indonesier erg bang om fouten te maken, iedereen die hier wat langer verblijft weet dat het een onderdeel van de cultuur is, een gezegde van waar gewerkt word vallen splinters kennen ze hier zeer zeker niet.
Jan

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Veel luchtvaartmaatschappijen hebben ook een GRATIS 08xx nummer, Emoticon: Shiny dus wat wil je nog meer. Slechts 4-5% van de bevolking in Indo maakt gebruik van het internet, vaak nog voor de lol, even een blanke kut bekijken ed.(dat is gezond want des Islams) dus er is geen markt. Wat in Nederland heel gewoon is kan hier geheel omgekeerd zijn. Dat kan je blijven zeggen, maar er zijn toch nog heel wat mensen met een plak kaas voor hun kop. (Maaf Emoticon: Shiny )

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-01-2006 07:13 londoh wrote:[/B Wat in Nederland heel gewoon is kan hier geheel omgekeerd zijn.

"Kan"???
Zeg maar rustig in 99% van de gevallen is alles 180 graden omgekeerd evenredig. Bij Javanen dan wel te verstaan, want de mening van vele andere Indonesiers is hetzelfde als: "Wat in de rest van Indonesia heel gewoon is kan op Java geheel omgekeerd zijn".

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-01-2006 05:10 Yogya-Bali wrote:

...

Ik moest van Bandung naar Yogya vliegen en heb een kijkje genomen op de website van Deraya Air.

Y-B :
Is dat die vliegende broodrooster ?
Zo te zien stikt het daar van diverse airlines.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hi SId, neem een kijkje op www.boedihardjogroup.com/aviation/deraya.htm
Kan je lezen welke planes ze gebruiken (ben niet zo'n kenner van pesawat terbang).
By the way, ben uiteindelijk met Merpati (met een CN-235) gegaan want was op een beter tijdstip (en goedkoper).

jennyspaan
User
spacer line

Hallo,

Heeft er iemand hier ervaring met boeken bij Skyways.de?
Zijn ze te vertrouwen ?
Ik ben een beetje huiverig om geld over te maken, zonder te weten of ik de e-tickets ook echt wel krijg.
Heb net geboekt voor Bali voor E 806,00 p.p. met Eva Air vanaf Amsterdam voor vertrek juli 2006.

Selamat Jenny

spacer line  

hallo ervaren indonesie gangers.

Een vraag van een leek die voor de eerste keer naar bali wil. Ik ga eind april of begin mei voor een maand.
Nu vind ik een aanbieding bij selamat jalan tours voor 695 voor 3 weken inclusief hotel.
Mijn vragen:
Heeft er iemand ervaring met het reisburo: selamat jalan tours?
Kent iemand het hotel bakungs beach in tuban. Moet een eenvoudig maar goed hotel zijn.
Er komen nogal wat kosten bij (zou anders ook te mooi zijn) maar het zijn er zo veel klopt dit?
Luchthavenbelasting 18,00 p.p.
Veiligheidstoeslag 30,60 p.p.
Brandstoftoeslag 140,00 p.p. (onder voorbehoud)
Reserveringskosten 25,00 per boeking
Calamiteitenfonds 3,40 per boeking
Visumkosten
Groetjes Ria

Ria

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

En daarom ook adviseren wij Dewi Sri Travel uit Vught.

* Geen dure boekingskosten.
* Regelt zelf in Den Haag de Visa
* Heeft eigen Agency in Sanur.
* Vragen naar Mw.Irene Daamen.

www.dewisritravel.nl
www.meideninbali.tk ( gaan binnenkort via Dewi Sri Travel naar Bali voor 3 maanden stage.Kijk maar even.)

Umberto.
sidhi.astu.1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.planet.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,786,263 topic views - 236,742 posts - 13,710 topics - 28,541 members - last post @ 25-02-2020 18:41 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,184,208 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com