indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Tinus, daar is iets voor te zeggen.
Een veelpleger, drugsverslaafd die ouwetjes overvalt, in supermarkten tracht te scoren elke keer een paar flinke jetsers geven of 2 weken het luxe hotel, eigen kamer met toilet, televisie, lekker eten en bovendien ook nog de mogelijkheid zijn dagelijkse drugs te scoren.
Je kan je met recht afvragen wat beter is.
Als het in zijn bedorven brein is doorgedrongen dat ie elke keer een pak rammel krijgt als ie met zijn drugsverslaafde klauwen niet van andermans goederen af kan blijven dan zal ie op een bepaald moment wel twee keer na gaan denken.
Natuurlijk een utopie, maar laten we eerlijk zijn, wat heeft meer effect, een luxe hotel of kreupel geslagen worden Emoticon: Wink

Of zoals dt bericht in het AD van vandaag??????
Weer zo'n klootzak die niet van iemand zijn spullen af kon blijven.
Moeder en zoon hadden natuurlijk moeten denken, ach laat hem maar we hebben genoeg.
Nee ze reed hem plat (en terecht) maar zit nu wel zelf vast en die gasbak die niet met zijn delftsblauwegrafklauwen van andermans spullen af kon blijven wordt liefdevol verzorgt in het ziekenhuis, daarna krijgt hij 1 week luxe hotel en moeders mag zich voor de rechter verantwoorden voor poging tot doodslag Emoticon: Angry
Daar is toch maar ťťn opmerking op zijn plaats, TEEEEEEEEERING.

Een achtervolging van twee vermoedelijke dieseldieven is voor een vrouw (53) en haar zoon (27) geŽindigd in de cel, schrijft TC Tubantia. De vrouw overreed een van de vluchtende dieven. Ze werd met haar zoon in Den Ham aangehouden.
De politie bevestigt de aanhouding, maar wil er verder weinig over kwijt. Ook is niets bekend over de identiteit van de vermoedelijke dief die per ambulance is afgevoerd.

'Niet expres'
Een buurtbewoner weet zeker dat de vrouw de vluchtende man niet expres heeft aangereden. De twee zetten de achtervolging in toen zij merkten dat de dieven diesel uit hun trucks probeerden te tappen. 'Toen de zoon die vent bijna te pakken had, rende die in paniek de weg over en reed zij per ongeluk over hem heen. Eigen schuld', vertelt de buurtbewoner. 'Te gek voor woorden dat zij in de cel zitten, en zo'n vieze dief komt ermee weg?'

Volgens de buurtbewoner lag de man 'te kermen en te huilen': 'Hij had de kop kapot en zijn schouder.'

TinusM
User
spacer line

On 15-03-2012 12:02 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Is het ook niet toevallig JHWH, de God van de Joden en ook van de Christenen?

Dat beweren sommigen wel eens, meestal moslims, om hun standpunt te vergoeilijken denk ik, want in de geschriften van JHWH, Joden en Christenen vind je niet op vrijwel elke pagina dat er (lijfelijk) gestraft of oorlog gevoerd moet worden. De Koran staat er vol mee; je MOET dit doen of ANDERS ... kop eraf.
In dat licht bezien zou ik zeggen, dat we het niet over dezelfde God hebben. Ook in deze tijd hebben moslims het nog volop over lijfstraffen, stenigen, hangen, hakken en meer barbaars gedrag. Dat vind men niet bij de hedendaagse Joden, Christenen en andere religieuze groeperingen. Dus weer: dat kan dan niet over dezelfde God gaan, denk ik.
Toeval heeft er helemaal niets mee van doen, Surya!

Ik hoop dat daarmee je vraag is beantwoord?

Can't stop laughing out loud!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 15-03-2012 12:02 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Is het ook niet toevallig JHWH, de God van de Joden en ook van de Christenen?

Ja je zou gelijk hebben, maar dat heb je niet, want de Katholieken hebben door de Nieuwe Testament hun boek aangepast.
Die koran is uit de middeleeuwen die je aanhangt.....
Ze verdommen het om dat te vernieuwen ............. Emoticon: Sadley Emoticon: Angry Emoticon: Angry
Daarom zijn ze aan die achterlijke mensen overgeleverd en dat bent u er ook een van, omdat je dat niet wilt in zien.
je kan die boek niet nemen in een relativerend mythe.
Als mens ben je mede verantwoordelijk ook voor die moorden die ze namens die boek doen... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Cry

Maar verdomme bule gembel waarom zo topic van 2005 weer te voorschijn halen je bent belazerd.
Want er staat een man, op die door de beheerde was gebannen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

TinusM
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam: dit is een stelling van twee uitersten. Er tussenin zit ook nog heel erg veel. Het is wat belabbert gesteld met de bescherming door de sterke arm der wet tegenwoordig, krijg ik de indruk, waardoor mensen het recht in eigen hand nemen. Dan ga je terug naar af in de beschaving. Lijkt me niet wenselijk.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe: wat krachtig neergeschreven, maar in principe kan ik ver meegaan in je verhaal.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een begeleidend verhaaltje.
Om Malam was heel jong en net getrouwd, had een snoepie van een dochter (een ongelukje wat geluk bracht)
Om Malam reed zich met de motor te pletter, na 2 maanden ziekenhuis, thuis de genezing afwachten, kon niet lopen, mocht niets, slechts een beetje schuifelen op mijn reet omdat me poot vol met pennen zat.

Lady Malam moest natuurlijk wel een boodschapjes doen effe snel, niet het jong wat net begon te kruipen helemaal optuigen dus even onder paps toezicht.
De keuken had natuurlijk een enorme aantrekkingskracht, dat was nu net de plaats waar ik ze niet wilde hebben (schoonmaakmiddelen)
Je kan zeggen wat je wil, zo'n humpedumpie die net begint te kruipen trekt zich daar lekker geen ruk van aan.
Dan gooide ik een slof, want verdorrie ze was sneller als ik op dat moment.
Ze schrok dan en dan was het klaar, maar dat werd een gewoonte, ook daar trok ze zich op een bepaald moment geen reet meer van aan.

Tja tot dat ik per ongeluk met mijn slof haar loeihard op haar kopje raakte, ik schrok me kapot, Leiden in last.
Niets aan de hand, geen bult maar schrik, enorme schrik, ook bij mij.
We kwamen er achter dat ze nadien een heilig ontzag had voor mijn sloffen, als lady Malam effe een boodschap ging doen, slof op de drempel van de keuken, geen haar op haar lieve blonde koppie die er aan dacht daar in de buurt te komen Emoticon: Wink

Volwassenen zijn niet veel anders, een drugsverslaafde veelpleger elke keer met een stok op zijn donder geven in plaats van opsluiten in een luxe hotel is veel effectiever .
Het mag niet, het kan niet, ik ben er ook geen voorstander van, maaaaaaaar het effect zou vele malen beter zijn Emoticon: Yes!

TinusM
User
spacer line

Heb je die sloffen nog, Mala?
Kun je wonderen mee verrichten!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 15-03-2012 12:31 schreef TinusM:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam: dit is een stelling van twee uitersten. Er tussenin zit ook nog heel erg veel. Het is wat belabbert gesteld met de bescherming door de sterke arm der wet tegenwoordig, krijg ik de indruk, waardoor mensen het recht in eigen hand nemen. Dan ga je terug naar af in de beschaving. Lijkt me niet wenselijk.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe: wat krachtig neergeschreven, maar in principe kan ik ver meegaan in je verhaal.

Dat er eigen rechten spelen steeds zal toe nemen verbaast mij geen zins.
De rechterlijke macht (Hoge Raad) is hier debet aan, zij zijn met hun stellingen steeds achter de feiten aan het lopen.
Laats weer eens duidelijk en moordenaar word vrijgesproken door weinig bewijslasten terwijl het DNA het wel heeft bevestigd.
Men is nu aan een dilemma opgelopen door de vele fouten die er al zijn gemaakt en nu durven ze bij twijfel niet in te grijpen....... Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 15-03-2012 12:31 TinusM wrote:
.

Is inderdaad heel zwart wit gesteld Tinus.
Maar het bestuur in den Haag heeft inmiddels al jaren geleden de keuze gemaakt het sociale verzorgingsmaatschappij principe te laten varen.
We moeten zelfstandig worden en individualiseren (onze eigen broek ophouden dus)
Naar Amerikaans voorbeeld, waar alle politieke partijen zo geil op zijn.

Nou dan ook niet mekkeren als ik de eerste de beste die mijn toko in komt met een honkbalknuppel zijn hersenen in ram.
Het alternatief is namelijk dat als zo.n gasbak wordt gepakt dat die idioot met zwarte toga en witte bef zegt, "foei dat mag je niet meer doen, ik stuur je 2 weken naar een hotel"
Mijn poen inmiddels weg en voel me niet meer veilig in mijn eigen huis.

Heel zwart wit Tinus, maar wel voer voor een discussie.
Oh sssssst Robert M wraakt de rechters.
Nederlandse rechtstaat, over een jaar of 15 staat ie weer op straat, wedden??????
Mag ik hem een kogel door zijn kop jagen of doe je het zelf. (weer zwart wit, maar ik bied me als vrijwilliger aan Emoticon: Yes! )

TinusM
User
spacer line

Er zijn vast veel meer vrijwilligers, Malam. Ik denk aan de gedupeerde ouders, al mag je de misbruikte kinderen niet uitvlakken. Die heebn een levenslang trauma kunnen oplopen.
Maar ja, of je dat geciviliseerd mag noemen? Ik denk van niet, en dan gaan we in de evolutie wel achteruit lopen.
Ja, veroordeeld is hij al door de mensen, maar nu moeten de rechters er een goede straf bij bedenken. Hij gaf zelf al aan met welke straf hij nooit meer vrij zou komen. Dat lijkt me een goede straf voor hem.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vroeger kon meneer de leerkracht nog een lineaal gebruiken, mocht meneer de agent zijn knuppel nog in iemand z'n knieholte rammen, maar tegenwoordig? Nee, dat kan allemaal niet meer. De lineaal is vervangen door een digitaal exemplaar en agenten lopen met knuppels van piepschuim rond, want we zouden echt eens iemand een lesje willen leren.

Zweepslagen? Vrij heftig ongetwijfeld, en ook zeker niet voor het stelen van een snoepje, het opentrekken van een blik bier of het bevruchten van een meisje waarmee je niet getrouwd bent als je het mij vraagt. Maar er zijn toch momenten dat ik denk: Hee, dit zou een mooie kandidaat zijn om voor het plein van de moskee lekker in het openbaar te laten bewerken met een goede zweep. Je hebt er hier toch personages bij.. om misselijk van te worden..

Maar die heb je in Nederland ook.. dat jong wat allerlei kleuters en peuters heeft misbruikt.. TBS? Da's een lachertje, net als de gevangenis. De enige straf die hij krijgt is van zijn medegevangenen omdat die niets hebben met dat soort tuig. Zweepslagen zouden hier een aangename afwisseling zijn als je het mij vraagt. Offie geneest? Nee, denk het niet, maar dan hebben we er nog wat aan. Kan Endemol er direct een camera of 10 op richten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het was zo maar een voorbeeld Tinus.
Heeft alles te maken met zweep en stokslagen.
Nee laten we daar maar niet aan beginnen, we leven in een geciviliseerde maatschappij, dat moeten we vast houden, dat maakt Nederland mooi en goed.
Maar dat het recht systeem in Nederland ziek is, dat is de laatste jaren zeer pijnlijk duidelijk geworden.
Kijk hoeveel criminelen hun straf ontlopen.
Moord, let wel iemand anders van het leven beroven, kind, volwassene of oudje, ze staan na 12 jaar weer buiten het hotel.
Veelplegers, tering dieven, drugsverslaafden die ouwetjes bij de flappentapper beroven, laat maar lopen, geen plaats, geen tijd, geen interesse.
Maar oh wee als Om Malam een kraak zonder geweld bij een bank zet en er met 50 miljoen vandoor gaat.
Dan zijn de poppetjes aan het dansen, vatten ze me dan bij mijn lurven is dat zo maar goed voor 6 jaar hotel, voel je em.
Nogmaals, zoals Dick Dreux schreef, "De werkelijke bestuurder van de lage landen is de gouden dukaat"
Robert M? als God/Allah of alle aanverwante Heren die van boven op mij neerkijken mij als 64 jarige nog 15 jaar geven, dan ga ik nog meemaken dat ene Robert M op proefverlof gaat.
Laat me maar net voor die tijd gaan hemelen, dan hoef ik die ergenis niet meer mee te maken Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,118,569 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com