indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Nederlander gelukkig en Europeesgezind

DEN HAAG - Nederlanders behoren met de Ieren en de IJslanders tot de gelukkigste burgers in Europa. Verder zijn ze tolerant en Europeesgezind en hebben ze een positief beeld van de medemens. Dat blijkt uit de Atlas van Europese waarden, een onderzoek van de Universiteit van Tilburg naar de opinies en gevoelens bij de Europeanen. Het eerste exemplaar is donderdag aan premier Balkenende overhandigd.

Uit de atlas komen de Europeanen naar voren als gelukkig en religieus, al zijn er wel verschillen. Driekwart van de Europeanen noemt zichzelf religieus. In Nederland ligt de score op ruim 60 procent, maar het belang van God wordt hier slechts met een 4,9 gewaardeerd. Op Malta is dat 9,2. De Ieren zijn van alle Europeanen het gelukkigst. Protestanten blijken tevredener te zijn over het leven dan katholieken en moslims.

Nederlanders hebben samen met IJsland de laagste arbeidsmoraal, blijkt uit het onderzoek. Nederland is ook het enige land waar armoede wordt toegeschreven aan pech. Spanje blijkt het meest linksgeoriënteerde land in Europa te zijn, en de Tsjechische republiek het meest rechtse. Seks voor één nacht wordt alleen door de jeugd in Noord-Eurpa acceptabel genoemd, waarbij IJsland de kroon spant.

http://www.telegraaf.nl/binnen(...)_Europeesgezind.html

Moslims zijn minder gelukkig dan de westerse gelovigen. Welke Moslims vraag ik mij dan af, die uit Europa, die uit het Midden oosten of uit Azie. Of wordt alles op een hoop geveegd door de onderzoekers.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Maar ... Albert yth.,

'Als echte NEDERlander moet je van alle walletjes meeëten !!!'
Zoals ze zeggen: "Rekken en erbij blijven, toch ???"
Een beetje Europees niet teveel, een beetje NEDERlander, een beetje met de
Amerikanen meepraten, dan weer met de Duitsers (belangrijkste handelspartner, toch) ... of weer met de Franzen; want zij hebben iets moois met KLM.
Of toch de Russen, want zij hebben meer aardgas als wij.
Mischien de Chinezen, want wij zijn de Europese Chinezen.
Nee ... dan maar die masker opzetten van dominee: Etisch Reveil -Waarden en Normen.
ENZ ..... ENZ ....

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wat heeft dit met Indonesie van doen??
Zouden schrijvers van onderstaande mails dan een uitzondering zijn en alleen maar zeuren, dit heeft wel met Indonesie van doen, dit zijn stuk voor stuk redenen waarom Nederlanders massaal in Indonesie gaan wonen.

Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca 480(!!) euro per inwoner afdraagt
aan de EU als "contributie"?
Weet je ook dat Frankrijk en Duitsland slechts ca 27 Euro betalen?? En dat
Belgie in Ierland ca 48 euro KRIJGT??!!
Als je wel eens via Breda naar Belgie rijdt moet je al die gigantische
betonconstructies zien net vóór Antwerpen!!
Heb jij en ik betaald!!! En hou je hart én portomonnee maar vast!!!

Groene stroom gaat duurder worden als gewone stroom omdat de subsidie
stopt?? Wat doen ze dan met al die
woekerwinsten? Waar blijft ons belastingeld dan? Weet je wat je voor een
kilowatt/uur stroom betaalt?
Waarschijnlijk iets tussen 30 en 40 eurocent. In Frankrijk betaalt men 9,5
eurocent per kilowatt/uur!!!
Stroomprijs gekoppeld aan olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!!

WIJ TREKKEN HET NIET MEER!!
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM WIJ DE MEESTE BELASTING BETALEN VAN ALLE WESTERSE LANDEN?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM WIJ DE LAAGSTE SALARISSEN HEBBEN VAN DE WESTERSE LANDEN?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM WIJ DE HOOGSTE PRIJS BETALEN VOOR DE AANSCHAF VAN EEN AUTO?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM DE BRANDSTOF HIER HET DUURST IS?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM DE BRANDSTOF IN DUITSLAND GOEDKOPER IS TERWIJL DAAR DE WEGENBELASTING AL IN ZIT?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM ER EXTRA WEGENBELASTING WORDT GEHEVEN OP MENSEN DIE OP GAS RIJDEN TERWIJL DIT HET BESTE IS VOOR HET MILIEU?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM WIJ PER HOOFD VAN DE BEVOLKING HET MEESTE GELD AAN DE POT VOOR EUROPA MOETEN BETALEN?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM WIJ OOST EUROPEANEN BINNENHALEN OM ONZE BANEN TE LATEN INNEMEN TERWIJL WE 500.000 WERKELOZEN EEN UITKERING MOETEN GEVEN?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAROM DUITSLAND JUIST WEL EEN HOGE WISSELKOERS HEEFT BEDONGEN VOOR DE EURO, TERWIJL ZALM VOND DAT JUIST EEN LAGE KOERS ZO GOED IS VOOR JE ECONOMIE?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN MET WELK RECHT HIJ VAN JAN MODAAL DUS 3000 EURO PER JAAR DOOR DE WC HEEFT GETROKKEN?
KAN IEMAND MIJ UITLEGGEN WAAR ZE HET ZOTTE IDEE VANDAAN HALEN OM DE LONEN TE GAAN MATIGEN TERWIJL DE ECONOMIE NIET AAN TE JAGEN IS?
IS HET NIET ZO DAT HET NEDERLANDSE VOLK AL HEEL LANG WORDT BEDROGEN?
ZULLEN WIJ DE POLITIEK UITLEGGEN DAT DE MAAT VOL IS?

Tuti & Jan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ha die Jan,

Ik dacht al waar blijft Jan met zijn reactie.

Je zit al te lang op Bali.

Wanneer je nog gewoon in Nederland woonde dan vind je het prettig om door de regering te worden gemolken, dat wordt beschouwd als een eer. Nederland is zonder dat men het weet communistisch, eerst de regering en je werkgever dan pas jouw prive leven.

En zeg nou zelf, het leven in Nederland is toch veel veiliger geworden nu de politie zich concentreerd op die zeer gevaarlijke criminelen die 3 km te hard rijden. En zich daardoor minder inspannen om kleine criminelen aan te pakken zoals o.a. moordenaars. Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Ik voelde al aan dat het een voorzet was voor mij, de tekst die ik plaatste is echter niet van mij maar afkomstig van 2 trouwe bezoekers van dit forum.
Voor de verdere rest denk ik dat jij mij echt niet op de kast krijgt en ik heb het gevoel dat jij om dezelfde redenen als ik het kikkerlandje wil verlaten.
Ik zit inderdaad al te lang op Bali, wij gaan spoedig weer verder met het zoeken van een leuk stekje in Jawa waar wij dan op termijn willen gaan wonen, misschien wel in de buurt waar jij wil gaan wonen, Tuti komt daar namelijk oorspronkelijk vandaan.
Groetjes,
Jan

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Albert yth.,

Volgens een landbouwexpert van de Agr.uni in W'ngen op de tv subsidieërt de E.E.G indirekt de Engelse koningin, als de grootste grondbezitter in England en de hertog van Alfa in Spanje.
Je weet wel die nakomeling van die aardige meneer uit Spanje die alleen van Holland op een aparte manier houdt in de 80-jarige oorlog.
Ik denk dat Engelsen heel wat in hun vuistje lachen als het goed voor hen afloopt !!!

Jan yth.,

Weet je waarom, omdat jullie Europeanen toch niet in armoede willen investeren !!!
En maar die Europese agrariese industrie subsidiëren, tot dat je bijna telaat achterkomt dat dit een doodlopende weg is !!!
Europa lijk wel een krikatuur van die gierige Nederlander .... of is het Mr. Scrooge.

Hoije .... Anis.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 24-06-2005 10:44 Tuti & Jan wrote:
Beste Albert,
Ik zit inderdaad al te lang op Bali, wij gaan spoedig weer verder met het zoeken van een leuk stekje in Jawa waar wij dan op termijn willen gaan wonen, misschien wel in de buurt waar jij wil gaan wonen, Tuti komt daar namelijk oorspronkelijk vandaan.
Groetjes, Jan

Beste Jan,

Ik hoop dat je daar niet Jepara mee bedoelt. Maar b.v. Semarang bij Jantje f anders Jogya.
Ga je je in Jepara vestigen, waar trouwens niets is. Ik weet dan zeker dat je binnen 1 jaar als een speer terug gaat naar Bali of zelfs naar Nederland.

Jepara wordt zelfs meer en meer gemeden door zaken lieden. Men gaat tegenwoordig liever naar Bali. Ook al maken/bestellen zij de meubels in Semarang/Jepara. Jepara is de gekken stad op Java en dan overdrijf ik niet.

Groetjes,
Albert

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Bedankt voor de tip, we zullen er rekening mee houden.
Wij dachten eerder aan Salatiga waar Tuti geboren is, de grootouders en veel familie wonen daar nog steeds.
Salatiga ligt in de bergen en daar is het veel kouder waardoor mijn nekklachten erger worden.
De leuke plekjes die we tot nu toe hebben gevonden zijn echter bijna allemaal plaatsen in de bergen.
Veel plaatsen in Oost-Java op zeeniveau hebben grote problemen met drinkwater, dus vallen die eigenlijk ook af.
Groetjes,
Jan

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Albert yth.,

Zal ik jpow artikel/topic ook in het Engels vertalen, met of zonder VVD reclame ???
Navelstaren is zo fijn ..... vooral in het Nederlands, doe het ook eens internationaal (Nederland is tenslotte transitoland no:1, van Europa) of durf je dat niet ???
Weetje nog wel oudje over piraterij gesproken, op de een of andere manier ben je ook een piraat !!!

Succes met je topic Albèrt, excusé moi, a bientôt !!!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

He Anis,

Ik heb een leuke site voor jou.
Vol met Conspiracy Links.

http://fraktali.849pm.com/boks.html
http://fraktali.849pm.com/consplinks.html
http://www.overlordsofchaos.com/

Zie het maar als een vroeg verjaardagscadeautje, ben je even zoet mee.

Tot volgend jaar,
Doei. Emoticon: Smile .

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Albèrt mon ami,

Je vous accuse, mais alors .....
Lust je nog pommes de frîtes of patatten ??
Wat kunt jij erom heen draaien zeg !!!

"Waarom volgend jaar: "Je klinkt zo bezitterig als een echte VVDér, mon ami".
'Is dit forum van jouw ???'
Een verjaardagskado, oh pardon cadeau, is bijna altijd een sigaar uit
eigen doos.

A bientôt .... Anis, ton ami.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,427,091 topic views - 239,308 posts - 13,720 topics - 31,337 members - last post @ 31-05-2020 22:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,416,994 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com