indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Holidayman
User
spacer line

Hallo allemaal.

Ik ben net een dag terug uit Indonesie en wil jullie deze informatie niet onthouden. Ik heb de afgelopen weken in verschillende hotels op java en bali gezeten. Bali heeft een hotel op Lovinabeach. Heerlijk rustig maar goede service. aan het strand. De prijs is 140.000 Roepia. dat komt neer op 12 euro per nacht. Het hotel heet Villa Agung.

In Semarang is er een hotel dat heet Novotel. Dit is wel een stuk duurder dan het vorige hotel. 350.000 roepia per nacht. (ongeveer 32 euro) maar dan wordt je wel als een koning behandeld. 4 sterren. Al blijkt dat dit hotel een stuk beter is dan The Grand Candi met 5 sterren. misschien hebben jullie hier wat aan.

Verder wil ik iedereen en met name jan en tuti bedanken voor alle tips.

Heeft iemand nog vragen, stel ze dan gerust.

Groetjes,

lindert

PS. ik heb een super vakantie gehad en veel foto;s gemaakt. (bijna 400) Dus wil iemand ergens een indruk van hebben of info van, wie weet heb ik dat.

Ibu Inge
User
spacer line

Hallo lindert,

Fijn te lezen dat je een super vakantie hebt gehad. Zou ik het adres van Villa Agung Lovinabeach mogen hebben. Op 19 aug. vertrek ik met 8 pers. richting Bali en we hebben alleen een ticket gekocht. We zijn van plan om in verschillende hotels op Bali te logeren. Vind dit avontuurlijker en je ziet ook meer van Bali. Alleen de eerste 2 dagen hebben we accomodatie geboekt.
Mocht je meer hotel adresjes hebben dan hou ik me aanbevolen. Bedankt alvast.

Groeten
Inge

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Nog van een oude stempel gehoord:
Peneeda Vieuw in Sanur.
Umberto

Ibu Inge
User
spacer line

Bedankt Umberto voor het adres van Peneeda Vieuw. Ga zeker kijken.
Inge

santina
User
spacer line

Inge,

Wij vertrekken ook op 19 augustus naar Bali.
Wij hebben voor 3 weken een hotel geboekt in Sanur.
Als je een indruk wil krijgen over hotels op Bali....surf naar vakantiereiswijzer.nl
Hier geven reizigers je een indruk van het hotel, strand, eten enz....
Het hotel krijgt een cijfer.
gr, san

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Lieve Inge,

Ik heb behalve Peneeda View ook een ander voor je en schrik niet daar kun je terecht voor een normale prijs van € 8 per persoon vol pension.
Als je me een privé mailtje zend dan krijg je het juiste adres.Bij Peneeda is mijn/onze contactpersoon Yani.Het is een pittige tante en recht door zee.
Vandaar is er ook een busje die ook door een particulier wordt gereden.
Om misverstanden te voorkomen door andere tipgevers: Emoticon: Yes! Inge kent me Emoticon: Wink Tja het heeft zo'n voordelen een Kumpulan Emoticon: Devil
Umberto.

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. holidayman:
heb je nog wat meer info over novotel in semarang?
ben er over een paar weken weer voor een dag of 10 en wil t wel proberen
alvast bedankt

Ibu Inge
User
spacer line

He San, leuk tge horen dat je ook op 19 augustus naar Bali vertrekt. Met welke vliegtuigmaatschappij vlieg je. Wij met Cathay Pacific. Misschien ontmoeten we elkaar wel op Schiphol. We vertrekken om 14.00 uur. Dus het is mogelijk elkaar te treffen op Schiphol. Laat het me even weten. Ik ga met 8 personen 24 dagen en op de terugweg maken we een stopover in Hongkong. Laatste week van onze vakantie verblijven we in een hotel in Sanur.
Oh ja in welk hotel in Sanur zit je. Kan ik je mischien ook nog opzoeken
Inge

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

Hoi Lindert,

Lees dat je in Semarang en Bali bent geweest. Ik ben benieuwd hoe je de reis hebt afgelegd. Ik wil een indruk krijgen van de mogelijkheden om met openbaar vervoer van Semarang via Surabaya, naar Bali te reizen.

Uiteraard zijn ervaringen van anderen ook prima. Emoticon: Yes!

Groetjes,
Kwies

Het mooie van reizen is het thuis komen

E.Vliet
User
spacer line

Hi Kwies,

Waarom via Semarang naar Surabaya? Semarang is met name een businessstad en voor de doorsnee toerist niet heel interessant. Overigens kun je zowel per bus als trein van Semarang naar Surabaya, waarbij ik je de trein kan aanbevelen. Wil je echter zo snel mogelijk naar Surabaya, dan vliegt Mandala op Surabaya en ook nog eens van Surabaya op Denpasar, Bali.

Wellicht beter om Yogyakarta te bezoeken en vervolgens met de trein naar Surabaya. Yogyakarta is een bezoek meer dan waard. Er is veel te zien en te beleven. Vanuit Yogya kun je er overigens ook weer voor kiezen om met het vliegtuig naar Bali te vliegen. Veel mogelijkheden.

Kom je in Jakarta aan?

Erwin

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Erwin,

Wat maakt Yogyakarta een bezoek "meer dan waard" in vgl. met andere steden in Midden Java ? Het aantal sepeda motor per viekante meter dat voor de lampu merah staat te knetteren en te gassen ? De gratis beca tripjes naar galeri batik ? De rotzooi die er aan beide zijden van de trotoar, bij het gedwongen aanhoren van een zootje teringherrie,op de Jl. Malioboro wordt verkocht en je het lopen daaro bijna onmogelijk maakt ? De nasi gudeg die je 's avonds aan de pinggir Jl. Malioboro 'lesehan' (sakit otot) kan eten, op dezelfde plek waar de tukan beca overdag staan te pissen ? Of dat je andere orang bule tegenkomt, en gezamenlijk (want altijd maar rijst is ook niet lekker) een biefstuk van een moegetrokken kerbo kan eten, met een paar spercieboontjes en kunstig gesneden wortelstokjes en slappe kentang goreng? Of de dames op de Jl. Pasar Kembang?

Ik hoor je ongetwijfeld enthousiaste verhalen gaarne,

Gruces

E.Vliet
User
spacer line

Londoh,

Yogya wordt door menig toerist als geweldig ervaren. Deze toerist komt met verhalen thuis als: "ongelooflijk veel brommers daar", iedereen rijdt kriskras door elkaar, moet je gezien hebben". "We zijn in een batik center geweest waar batikkleden nog met de hand gemaakt worden en de Arbo zou daar niet langs moeten komen want ze zitten allemaal op ongemakkelijke krukjes", "je kunt daar gewoon op straat eten, zittend op een zeiltje"....

Je verwoord het leuk. Ik zit er ook niet meer op te wachten maar voor een toerist die voor t eerst Indonesie bezoekt is het een ervaring.

Maar nou weet ik niet of Kwies een doorsnee toerist is...

Erwin

Bogor
User
User icon of Bogor
spacer line

U bent helemaal gelijk over Yogyakarta Emoticon: Yes! , Londoh.....
Ik vind het ook niks terlalu kotor Emoticon: Frustrated
Ik ga liever naar Temanggung & sekitarnya masih bersih Emoticon: Yes!

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

Hoi,

MMmmm of ik een doorsnee toerist ben?! Ik ben een blanda he, als je er eenmaal bent moet je het ook hebben gezien. Emoticon: Yawn Maar meestal zoek ik de 'zij weggetjes op', als ik me eenmaal thuis voel. Heb twee maal met rugzak door Thailand gereisd. Maarhe, die brommers laat maar zitten. Daardoor heb ik in thailand ook een ziekenhuis van binnen mogen bewonderen. Emoticon: Cry

Erwin, goede vraag waarom ik Surabaya aan wil gaan. Dacht dat die weg het handigst zou zijn, vanaf Semarang naar Bali. Semarang wil ik juist aangaan, mijn moeder heeft daar gewoond. En nu ik naar Bali ga, dacht ik -blanda als ik ben- dan gelijk maar 'even' langs Semarang.

Maar ik geloof dat ik mijn route maar wat aan moet passen. Aanbevelingen?! Het idee is om van A'dam naar Semarang te vliegen maar ik weet zelf niet eens of dit kan. Ik zit nog in mijn onderzoekende fase.

Grtz,
Kwies

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

....okee yogya valt niet in de smaak van Londoh en Bogor. Maarhe, wat doet jullie harten dan wel sneller slaan? Emoticon: Cooool

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Erwin,

In mijn ogen is Yogya vreselijk achteruit gegaan als toeritische bestemming, in de eerste plaats vanwege de drukte. In Indonesia is het binnenlandse toerisme sterk in opkomst en is Yogya een zeer populaire bestemming. Sinds de 'bom Bali' zie je ook heel weinig buitenlandse toeristen. In Sosrowijajyan of Prawirotaman zit je vaak alleen in een restaurant, terwijl ik me nog wel tijden kan herinneren dat je in bepaalde populaire gelegenheden blij mocht zijn dat je een stoel kon vinden. Ik woon te Solo en ik kom heel regelmatig in Yogya, maar ik denk dan altijd maar wat heeft men in Yogya te zoeken, want Solo heeft alles wat Yogya heeft plus dat de bevolking heel wat vriendelijker is, rielekster. Alleen met Engels spreken zul je meer moeite hebben, doch maakt het geheel wel authentieker, want ik persoonlijk zit niet op een 'engels' sprekende tukan beca te wachten die alleen maar aan 'komisi' denkt, zeker nu het zoslecht gaat met de 'dompet hidup asing' die Yogya maar niet willen bezoeken. Daarom denk ik dat Semarang een goede bestemming is, daar is genoeg te doen, zeker in de wijde omgeving. Solo weiger ik te promoten, omdat ik blij ben met de rust hier. Emoticon: Yeah right!

Overigens wil men in Yogya de Jl. Malioboro autovrij gaan maken, ik dacht al aan het eind van dit jaar. Dat zal een hele opluchting zijn.

Gruces

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

....en Solo = Surakarta? Ligt op de route...... Emoticon: Wink

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Kwies,

Inderdaad =Solo= Surakarta ook wel Sala.

Over vliegen Jakarta Semarang heb ik laatst nog wat gezegd, ik geloof 15 vluchten per dag of zo.

Als je Semarang bezoekt, dan zou ik Surabaya laten voor wat het is, want ook een hete drukke stad aan de noordkust, is dus ongeveer hetzelfde, maar dan veel groter.Dus je kan naar Solo (is ook heet, maar anders Emoticon: Angry ) is 1,5 uur met de bus van Smg, dan naar Malang (is koel) ben je een dag mee zoet per travel (8 persoons AC busje) Vluchten van Malang naar DPS staan in de planning maar zijn er nog niet, dus Malang - SBY gaat heel snel en dan vliegen naar Dps.

Gruces

E.Vliet
User
spacer line

Yogyakarta is inderdaad niet meer het yogya van weleer. In de jl. Prawirotaman kon je zowat over de bule hoofden heen lopen. Als ik er kom en ik pak daar een restaurantje vraag ik me vaak af hoe lang het al ingevroren is geweest. Je zit er inderdaad vaak in je eentje te eten. Maar yogya is erg toegespitst (soms iets te) op toeristen en daar houdt de gemiddelde toerist van. Sultans Palace, Borobodur en Prabanan tempels in de buurt...staat vast in de Lonely Planet of Indonesische reisgids dat je daar zeker moet zijn geweest. Ach, tis ook een beetje mond tot mond reclame misschien.

Ik ben gek van Semarang maar ga niet meer alle toeristische attracties af. Ik vind het leuk om door het oude gedeelte van Semarang te lopen waar menig gebouw staat welke gebouwd door de Nederlanders. Semarang heeft verder grote shopping malls waar naast winkelen ook prima te eten is. Het grote plein Simpang Lima in hartje Semarang is 's avonds ook leuk. Veel jeugd komt daar samen en vinden het leuk om met je te praten, beetje gitaar spelen en indo liedjes mee-neurien. Da's voor mij al meer dan genoeg. Solo moest ik me eens wat meer in verdiepen. Een bijzondere stad met een rijke historie. Ik rij er alleen maar doorheen als ik op weg ben naar Yogya en dat is op zich jammer.

Nou Kwies, zie maar welke route je neemt. Alle steden die je zult bezoeken hebben hun eigen verhaal en je zult je overal wel voor korte of langere tijd kunnen vermaken.

Erwin

santina
User
spacer line

Hey Inge,

Ja ook wij vertrekken 19 augustus vanaf schiphol met Cathay Pacific om ( effe reisbescheiden chekke ) 14.00 uur richting Hongkong ( effe wachten ) dan om 14.45 uur aankomst Denpaser. We zijn 8 september weer terug in nederland.
Het hotel waar we verblijven is het Grand Bali Beach hotel in Sanur. Maar natuurlijk blijven we niet alleen maar op Bali, we willen meer van java zien als het kan ( binnenlandse vlucht nemen is goedkoop ) Mijn man en broer zijn 2 jaar geleden al geweest veel gezien oa.dankzij de LONELY PLANETGIDS, nu hebben we de nieuwe versie gekocht staat heel veel in : hotels plaatsen prijzen van alles. Zij zijn toen gaan backpacken door Java en omstreken, dus mijn mannetje ( een echte fries ) kan beter maleis spreken dan ik, ik kan er niets van, terwijl ik indisch ben. Oke misschien zien we elkaar in the plane wel kunnen we kletsen.Ik ga met mijn man en ons jongste zoon ( 11 jaar )
Gr, Sant

Ibu Inge
User
spacer line

Hey Sant,

Wat leuk dat we precies dezelfde dag naar Bali vertrekken maar ook op dezelfde dag weer vertrekken richting Nederland. Alleen op de terugweg maken we een stopover van 2 nachten in Hongkong. Ook wij willen naar Java en zijn van plan om 1 of 2 dagen naar Yogjakarta te gaan. De laatste week van onze vakantie zitten we in Griya Santrian in Sanur. Niet ver van Grand Bali Beach hotel. We zien elkaar vast en zeker in de plane. Misschien wel eerder bij het inchecken. Leuk hoor!!
Gr. Inge

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Erwin,

Ik zit al te lang in Indonesia om me in de gedachtengang van een turis te kunnen verplaatsen. Wat ik echter wel weet is dat velen hetzelfde doen, het is een kudde schapen die over de dam trekt en dat is jammer want Indonesia heeft veel meer te bieden. Ik ben een aantal malen op de Borobudur geweest, fantasties mooi. Kom je echter op het verkeerde moment dan zie je weinig vanwege de drukte. Nooit op een zondag naar dit soort attracties want dan hebben de Indonesiers vrij en trekken er massaal op uit. Zeker deze maand want het is schoolvakantie. Bali ga ik nooit meer naar toe, ik ben uitgebaliet, ik vind het verziekt daar. Ik spreek goed bah. Ind. en als iemand me lastig valt ben ik er zo vanaf, maar die witte huid die blijft als een magneet werken.

Ik ben al minstens 5 keer in Semarang geweest, echter altijd voor zaken en dat is toch anders. Van mijn plan om eens rustig een paar daagjes rond te gaan kijken is nooit iets gekomen. Smg is makkelijk vanuit Solo te bereiken, de oude treinlijn is zelfs weer geopend, die schijnt door een mooi gebied te gaan en langs allerlei leuke oude stationnetjes.Ik weet dat de tahu pong lekker daar is en ook dat Chinatown zeer de moeite waard is.

Ik probeer vaak wel iets nieuws te zien in Indo, om een zakentrip te combineren met een of ander afgelegen oord en zo ben ik dit jaar al op Nusa Kembangan en Madura geweest. Volgende week moet ik naar JKT en als ik dat gehad heb (is voor mij echt dwangarbeid) dan ga ik naar Cirebon voor een paar daagjes. Ik ben daar v/h vaak geweest en is echt een leuke stad, waar nooit een turis komt, maar wel 3 kratons daar en als je van gebakken vissies houdt is Cirebon de plek. Is een van de oudste havensteden op Java, veel Chinezen ook en lekker eten, niet alleen vis maar bijv. ook Nasi Jomblang, dat gegeten wordt van een daun jati (Djatiblad). Er is met gemak een reis door Java samen te stellen zonder lonely planet, naar plekken waar nauwelijks een turis komt en dan toch een reis hebben die je nooit zult vergeten. De Borobudur kan je altijd op film zien, hoe Indonesia echt is moet je voelen en ruiken. Helo mester dari mana..... Emoticon: Smile

Gruces

Kwies
User
User icon of Kwies
spacer line

"........ hoe Indonesia echt is moet je voelen en ruiken." Mooi gezegd Londoh. Da's toch ook wel een beetje mijn bedoeling. Liever ervaren hebben, dan gezien Emoticon: Yes!

Nu alleen nog ......niet als toerist overkomen Emoticon: Blush

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Hi Kwies,

Niet als turis overkomen lukt je niet. Ik had begrepen dat je als vrouw alleen op stap gaat, nou dan ben je onmiddelijk "pusat perhatian" (centrum van de belangstelling) voor de Javaanse haantjes, vooral als je blond bent en blauwe ogen hebt, want hier is het allemaal zwart bruin wat de klok slaat, tot vervelens aan toe. En de haantjes zullen een kansje wagen, geilneven als ze zijn. Je zult er echter om lachen, als echte haantjes proberen ze altijd te imponeren, maar ja zo een klein mannetje heeft weinig om te imponeren. Emoticon: Shiny Ze zijn echt te "malu" (verlegen) om je echt hinderlijk lastig te vallen. (Hoe laat is het ?) Je zult een overdreven belangstelling ondervinden, als je die goed weet op te vangen is het volgens mij nog leuk ook.

Gruces

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

Beste Vrienden,
Vwb : P.P.O er (pusat perhatian orang)
Geld niet alleen voor jonge blonde alleenreizende turiste , maar geldt ook voor alleenreizende turist.
Sidia is in 2003 1 week alleen aan het backpackken in bali , kunnen jullie voorstellen een iets oudere man , niet blank ,sjoffel gekleed en ziet er uit als een indonesier (hij is indonesier) en toch krijgt hij in Kuta om de haverklap allerlei aanbiedingen , allerlei echte mooie kain (vodden) , antieke keris(roestige ijzerstokken) , diverse kunstwerken =patungs tot en met massage ++. Vind niet meer leuk , dus volgende week als hij weer in kuta komt neem hij zijn vrouw / zoon mee om zichzelf te beschermen.

Te erg zeg.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,218 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com