indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zat zonet nog op de veranda met een glas ijsthee.. best aangenaam met 30 graden en een zuchtje wind.

Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hmmmm, zat net nog lekker onderuit op de bank, borreltje erbij stukje lekkere jonge Goudse kaas, een graadje of 25, best uit te houden.
Alleen komt die 25 graden bij mij uit een alternatieve zon, grote witte platen onder mijn vensterbank.
Mijn energieverschaffer G.E.B. noemt me sinds enkele dagen alweer meneer.
Ik mag aankomende nacht nog effe een bijdrage aan onze vergrijzende economie gaan leveren, denk maar zo, s`nachts met een bevroren snottebel je tijd doorbrengen aan de waterkant heeft ook zijn charme Emoticon: Confused

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik zit hier ook lekker warm op kantoor. Buiten regende het. De kapster is hier, er wordt indonesisch gekookt, de geuren verspreiden zich. Omong kosong (Indonesisch en Nederlands door elkaar) verspreiden zich samen met de eetgeuren. Gezellig!!

Begin de details te vergeten

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

ooooh Johan, de kapster?, pas op ya kortgeknipt haar met dit weer, heb je gauw kou op de kepala, met als gevolg masuk angin.
Als je naar buiten ga maar een hoofddoekje dragen, binne we in Nederland inmiddels toch aan gewend.
Zou ook leuk zijn om daaronder een schots rokje te dragen, tja om een kou op de blaas te ondervangen wel met een lange jeger onderbroek er onder.
Zou waarschijnlijk een extra dimensie geven aan onze multiculturele samenleving hahahahaha.
Groet Malam.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hi Jeroen, je maakt ons jaloers, hier winderig en koud.
Waar is zo"n kapper te vinden??moet wel een hij zijn.
Malam, Jeger onderbroeken te vinden in een museum, zie mn oma nog die ellenlange krengen wassen.
Je had het over een dimensie geven aan de multicultuur: wat dacht van in de zomermaanden:sarong en kabaja?
Is zo mooi vrouwelijk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ooooh Merapi maak je maar geen zorgen, in de zomer draag ik een sarong, in Indonesia en ook in Nederland, mijn buren zijn er al aan gewend.
In de winter? ja ja dan draag ik in koude nachten nog een lange jeger, ik kom de deur niet uit bij Poppy als ik het niet zou doen.
Weet je hoe koud het in de nacht om een uur of 3 aan het water kan zijn?
Wie zijn lichaam bewaard, bewaard geen rotte appelen.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Maar zijn die nog te krijgen die lange Jegers? Hier in Den Haag had je een speciale winkel maar die is allang weg.
Weet je hoe die lange onderbroeken in Den Haag werden genoemd?
niet lachen: vadermoordenaars.
Tuurlijk als je in de nacht moet werken aan het water moet je lekker warm blijven.
De term ""vadermoordenaars"" heb ik van pa, waarschijnlijk omdat de vrouwen het niet leuk vonden, maar ook omdat ze zo""n ding vaak een hele week droegen.
Daar wordt als vrouw ook niet vrolijk van, haha

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha ik weet het, ik heb zelfs nog mee gemaakt dat mijn gewezen schoonvader voor mijn neus zijn wekker op stond te winden, ik was 16 jaar, dat betekende oprotten, ik ga naar bed en ik vertrouw je niet met mijn dochter alleen hahahaha(hij had nog gelijk ook)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Moet altijd zo lachen om jullie verhalen, het is zo leuk!
Malam , om Sid en Zieleffe, selamat tidur voor straks.
Ga lekker naar bed, voel een griep opkomen, hoesten, spierpijn en rillerig.
Heb gelukkig gezelschap van 2 heren.
[onze 2 katers van 9 en 10jaar, die altijd op bed liggen] het zijn net honden, echt heel trouw

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

On 03-11-2006 13:33 Malam wrote:
Hmmmm, zat net nog lekker onderuit op de bank, borreltje erbij stukje lekkere jonge Goudse kaas, een graadje of 25, best uit te houden.
Alleen komt die 25 graden bij mij uit een alternatieve zon, grote witte platen onder mijn vensterbank.
Mijn energieverschaffer G.E.B. noemt me sinds enkele dagen alweer meneer.
Ik mag aankomende nacht nog effe een bijdrage aan onze vergrijzende economie gaan leveren, denk maar zo, s`nachts met een bevroren snottebel je tijd doorbrengen aan de waterkant heeft ook zijn charme Emoticon: Confused

Kijk op die tijd 13,33 uur,aan de borrel tjonge tjonge zeg dat is vroeg, geen alokhol problemen?
En dan nog achterover geleund nou, lekker toch even weg dutten.
Want voor u er mee komt dat hebt u wel verdient dat gesjouw in de kou.
En in de nachten langs de kade wachten, die sterker krachten,om te kijken, dat alles goed zal blijken.
De Sint komt er aan, dus rijmen, en dichten door kijfen en nichten. Emoticon: Party! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

6,2 graden ( op dit moment) eindhoven airport.... Emoticon: Yawn

Live life to the max.......

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

34.0 graden, Yogyakarta tuintje Emoticon: Wink En ik mis de koude niet eens, ware het niet dat ik gruwelijk verkouden ben nu. In en uit airconditioned treinen en bussen is geen goed idee, maar helaas had ik geen andere keuze, met het veetransport reizen is dan weer een ander verhaal.

spacer line  

Ik ben nu een paar keer in Bandung geweest, dit weekend weer en nu moet ik zeggen dat dat toch wel erg aangenaam is.
Ik hoor hier zo nu en dan negative verhalen over bandung, maar wat ik zie is in vergelijking met jakarta een echt wel mooie stad, met een geweldige omgeving, heuvelachtig landschap met hele mooie plaatjes.
Vooral het klimaat vind ik zeer aangenaam.
Ik denk zo'n 5 graden koeler dan Jakarta en dat is voor mij ideal, tenminste niet constant de airco aan en je kan lekker lang buiten op een terrasje verblijven zonder te zitten zweten.
Ik ben aan het overwegen naar bandung te verkassen daar ik in Cikampek werk en dat zelfs dichterbij is dan Jakarta.

Wat zijn dan toch die negatieve zaken in Bandung?

Ben wel benieuwd eigenlijk, Ik heb ze niet gezien...

Greetz

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 04-11-2006 00:53 zieleffe wrote:

...

Kijk op die tijd 13,33 uur,aan de borrel tjonge tjonge zeg dat is vroeg, geen alokhol problemen?
En dan nog achterover geleund nou, lekker toch even weg dutten.
Want voor u er mee komt dat hebt u wel verdient dat gesjouw in de kou.
En in de nachten langs de kade wachten, die sterker krachten,om te kijken, dat alles goed zal blijken.
De Sint komt er aan, dus rijmen, en dichten door kijfen en nichten. Emoticon: Party! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Bye bye

Neeeeh Om Ziel geen alcohol probleem, 13.33 uur is een mooie tijd in de avond niet als ik nog moet rijden.
Vandaag wederom guur buiten effe verschrikking en paniek zaaien op het forum, lekker thuis blijven ik ben vrij, straks samen met Pop koken onder het genot van een borrel en geen haar op mijn hoofd die er denkt om maar n stap naar buiten te doen vandaag.
En als we toch aan het rijmen zijn Om Ziel draag ik ook mijn steentje bij.

Na zovele jaren werken in de haven,
Heeft Malam wel eens de neiging om over zijn werk door te draven.
Niet zo als u denkt, om mijn ik gevoel door te drijven.
Eerder om mijn eerbied voor die hardwerkende jongens op te schrijven.
Goed volk, eerlijk, strijdbaar en ik heb vertrouwen in hun als een rots.
Dat ik daarbij mag horen vervult mij nog steeds met heel veel trots.
Na 40 jaar haven wordt straks mijn dienstverband verbroken.
Met trots vervuld laat ik het staks achter mij, gelukkig nu nog 17 loonstroken.

En ik blijf voor de rest vandaag achter mijn alternatieve zon zitten (die witte platen onder de vensterbank)
Groet Malam

ciater
User
User icon of ciater
spacer line

Dit is Bandung Dutchguy1000
Dit is van af het dak van ABC gebouw op het dak heb je een grote parkeer plaats, je moet wel met een auto gaan die een beetje hoog op de wielen staat, want anders kan je knalpot er afrijden. Emoticon: Yes! Emoticon: Confused

Het is daar goed vertoeven vergeleken met Jakarta is de temperatuur daar 5 tot 8 graden minder omdat het hoog ligt , het is daar wel druk macet, en daardoor ook met de lucht niet altijd, fris te noemen als wij er zijn dan, beproef ik altijd droge lippen en de smaak, is niet lekker te noemen.
Optijd drinken kan je de vuilige uitlaat gassen weg spoelen.
De jalan tidak bagus banyak jalan rusak,dat is in Jarkarta beter.
Ze zijn wel bezig er nieuwe wegen te maken, en te verbreden bij Pasteur bijvoorbeeld kan je zien dat het daar verbeterd is.
Daar kan je door komen als je van Jakarta jalan tol vandaan komt
ja het is goed daar, maar liever in een buiten wijk van Bandung wonen.
Er staat een niewe appartement bij Brakka, een mooie gebouw. Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Je kan er ook lekker eten de namen kan ik niet onthouden maar het is er zeker lekker te vertoeven zoals u ziet ik ben erg gesteld met dat weer, alhoewel het was afgelopen zomer niet zo warm, en ook veelwind anging wat op andere maanden meestal in April, en Mei lekkerde is, er niet zo erg wind als in Juli Aug. Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Yummie!

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-11-2006 16:19 ciater wrote:
Er staat een niewe appartement bij Brakka, een mooie gebouw. Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice

Is dat de Braga City Walk ?
Ya leuk appartement , heb 2x achter het net gevist.
Binnen 1 week-end is de aanbieding van 1 kmr appt weg .Koste toen 150 jut (2jr geleden ), moest nog een deel gaan financieren .Uitverkocht als warme broodjes.
Kost daarna 250 jut.
Een 2 kmr appt. koste toen ong 250 jut , nu bijna 2 keer zoveel (2005). En dat voor een apartement.
Wat ook mooi is kan je gaan kijken bij Dago Pakar . Leuke huizen , relatief klein, 2 /3 verdieping op 200 mtr grond , maar kost ook nu al in de buurt van 1 M.
Hangt af vd inhoud.
Daar kan ik alleen maar van dromen. Emoticon: Frustrated

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ook vind je zo iets in Bandung een becaman die geen verkeersborden kent.
Gewoon overtreden, waarom zou je omrijden als de weg korter is. Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

spacer line  

On 06-11-2006 17:12 zieleffe wrote:

Click to see original image

Ook vind je zo iets in Bandung een becaman die geen verkeersborden kent.
Gewoon overtreden, waarom zou je omrijden als de weg korter is. Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Hij zit wel goed ingepakt met zo'n warm weertje Emoticon: Nice

Live life to the max.......

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 06-11-2006 05:35 dutchguy1000 wrote:

Greetz

Wat je je misschien niet zo realiseert als je een aantal keren Bandung bezoekt is dat Bandung een stuk bekrompener is dan Jakarta. Het is niet voor niets dat in deze omgeving de FPI en andere terroristenorganisaties hun manschappen recruteren en actief zijn in het gewelddadig sluiten van kerken etc. Ook het jilbabgehalte is hier een stuk hoger dan in Jakarta of Semarang om maar eens wat te noemen.

Het ziet er gelikt uit zo op het eerste gezicht maar of je je als westerling beter thuis zal voelen dan in een kosmopolitane stad als Jakarta betwijfel ik.

Gracias. Sama sama

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 06-11-2006 05:35 dutchguy1000 wrote:
Ik ben nu een paar keer in Bandung geweest, dit weekend weer en nu moet ik zeggen dat dat toch wel erg aangenaam is.
Ik hoor hier zo nu en dan negative verhalen over bandung, maar wat ik zie is in vergelijking met jakarta een echt wel mooie stad, met een geweldige omgeving, heuvelachtig landschap met hele mooie plaatjes.
Vooral het klimaat vind ik zeer aangenaam.
Ik denk zon 5 graden koeler dan Jakarta en dat is voor mij ideal, tenminste niet constant de airco aan en je kan lekker lang buiten op een terrasje verblijven zonder te zitten zweten.
Ik ben aan het overwegen naar bandung te verkassen daar ik in Cikampek werk en dat zelfs dichterbij is dan Jakarta.

Greetz

Hoy DG Cikampek?
Ik kan het effe niet voor mij halen, maar is Sukabumi dan niet dichterbij?
Sukabumi hoog gelegen heeft een geweldige temperatuur, zeker Selabintana daar is het uitgesproken koud, veel thee plantages.
Sukabumi is een middelgrote provinciestad met vriendelijke bevolking, geen uitgaansleven, maar wil je een biertje drinken kan dat.
Mijn ervaring met de bewoners van Sukabumi is, leven en laten leven.
Vanuit het centrum van Sukabumi naar Selabintana pakweg 15 minuten, wel een trui meenemen is koud.
Sorry DG, ik kan Cikampek t.o.v. Bandung en Sukabumi niet voor mij halen.
Maak mij wijzer.
Groet Malam

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-11-2006 17:33 Het ziet er gelikt uit zo op het eerste gezicht maar of je je als westerling beter thuis zal voelen dan in een kosmopolitane stad als Jakarta betwijfel ik.

Om Kiwi , je hebt goed gezien en de juiste conclussie genomen. Emoticon: Smile
West Java is van vroegere tijden AL de thuis haven van gelovige moslims.

Kartosoewiryo , de leider van de Daroel Islam heeft zijn thuis basis in West Java . De nieuwe teroristen gingen o.a ook in West Java verschuilen.
Wil niet zeggen dat de KTP moslim ( of htk =huis tuin keuken , "gewone" Emoticon: Wink de teroristen steunen.
Die streek van Om Malam (waar hij gaat bivakeren) heeft ook behoorlijk jilbabgehalte.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 06-11-2006 17:43 Malam wrote:

...

Sorry DG, ik kan Cikampek t.o.v. Bandung en Sukabumi niet voor mij halen.
Maak mij wijzer.
Groet Malam

Dat is een andere richting .
Zoiets zoals amsterdam richting noorden (groningen/Friesland)
Je kan via afsluitdijk of via lelystad gaan .

Cikampek staat in de buurt van Krawang , Purwakarta , en dan kan je naar bandung gaan.
Sukabumi zit dicht bij Tjiandjur , dus Bandung , maar zit ook in andere route .
Van jakarta naar bandung kan je 4 wegen nemen.

1.populair bij de toeristen.
Jakarta-bogor, Ciawi* , Puncak , Cianjur , Bandung.
2. Jakarta Bogor , Ciawi * , Sukabumi , Cianjur , Bandung. (omweg= dus niet populair behalve als men naar Pelabuhan Ratu moest gaan ).
3.Jakarta , via Jonggol(id buurt van Bogor, voor de Ciawi* gaat men afslaan naar 2 baansweg.) richting Cianjur .en dan Bandung.
Onbekend bij toeristen
4. De nieuwe tol weg Cipularang (binnen 2 uren ben je in bandung)
Cikampek-padalarang en daarna gas geven naar bandung.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dankje Om Sid
Die nieuwe tolweg wist ik, ik kon me alleen effe niet voorstellen Cikampek t.o.v. Bandung en Sukabumi.

Overigens hoe slaat mijn nieuwe avatar aan?
Het zou u aan moeten spreken.

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

de derde woord kan ik niet lezen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,644 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com