indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Lon,

Je hebt zo ongeveer wel gelijk over Garuda... Lion heeft veel van de koek gesnoept die eigenlijk Garuda wilde hebben... zoals ik al vaker heb aangehaald ze hadden zich meer om de internationale markt moeten richten... dan komt die domestic vanzelf... Vloog je van Singapore naar Solo ook in een B777?

Tja die bushvliegers... vliegen uiteraard met de Bijbel onder hun arm... niets mis mee uiteraard... verder worden ze gesteunt door hun kerkelijke gemeente want je moet ook geld meebrengen om te kunnen overleven. Tevens wordt er flink wat ervaring van je verlangd... niet zo gek uiteraard in die condities waaronder je opereert... beheersing van zo'n Cessna tot in de puntjes is dan ook een must (beroepspapieren + min 500 uur). Verder is het een pre als je (met een licentie) kunt sleutelen aan zo'n apparaat. Scheelt weer als je in het oerwoud staat met panne...

Vrouwen en vliegen... ja bij veel maatschappijen zul je al volledige vrouwelijke bemanningen aan boord hebben. Zowel voorin als achterin dus. Dit zal in Indonesie anders zijn. Bij mijn weten heeft Garuda geen enkele vrouwelijke piloot en dit zal bij veel maatschappijen niet anders zijn. Terwijl vrouwen in bepaalde opzichten dus veel betere vliegers zijn... (en in andere opzichten dus ook weer niet). Maar ik zal je niet mijn echte mening geven... die kun je vast wel raden.... hahaha


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line
 

Hi Richy,

Silk Air vliegt op Solo met Airbus 319, vind ik een lekker vliegtuig, het geeft een lichte en ruime indruk. Binnenlands in Indonesia wordt er veel gebruik gemaakt van die MD 80/90 en dat vind ik persoonlijk een beetje een vliegende pijpenla, lang en smal, maar ja dat is visueel.

Over die piloten van de MAF, ik heb wel gehoord dat dat vaak alleskunners zijn.

Vrouwen als piloot bij Garuda, laat me niet lachen. Hier in Solo tref je vaak vrouwen die al kuli in de bouw werken aan. Verder in de keuken, veel Indonesische mannen weten niet eens dat er een keuken in huis is, wel dat als ze honger hebben slechts een kik hoeven te geven. Op Midden Java is het de gewoonte als de man gaat eten dat de vrouw er lekker bij komt zitten, niet om te eten hoor, maar om te zorgen dat Mas zich senang voelt. Laatst zijn er in Jakarta twee vrouwen aangenomen als buschauffeuse op de busway, is wel sensationeel voor dit land. En het salaris is ook OK, 2 jt per bulan.

Even een persoonlijke vraag : zou je het merken als er, zonder dat je het weet, een vrouw piloot op een vliegtuig is?

Gruces




Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Dat verklaart een hoop... SIA vliegt dus alleen naar JKT en DPS (Surabaya???). Die kleinere luchthavens worden door Silk Air aangevlogen. Die MD's zijn ook niet mijn favorieten. Zijn geweldige kisten die zich allang bewezen hebben... maar het basisontwerp staat mij niet aan. Die vleugels die ver naar achteren staan geplaatst geven mij altijd het gevoel dat dat ding geen enkel glijvermogen heeft tijdens een motoruitval (heeft het wel hoor want dit is een wettelijke eis).

Ik zelf zou geen verschil kunnen aangeven als ik achterin zit en wist dat er voorin een vrouw aan het roer staat. Ik heb ooit eens begrepen dat vrouwen meer gevoel zouden hebben voor het vliegen. Dit zou betekenen dat ze stuuruitslagen dus veel subtieler zouden uitvoeren. Geen idee of dit in werkelijkheid ook zo is. Die grote kisten vlieg je volgens bepaalde vastgestelde procedures... en mannen willen net zo goed de meest "gevoelloze" landing maken als een vrouw.




"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

londoh
User
User icon of londoh
spacer line
 

Inderdaad, Silk Air doet de kleinere luchthavens in Indonesia aan, zoals Solo, Makassar, Menado. Ik heb ook wel eens met ze van Padang naar S'pore gevlogen. En ze zijn vreselijk goed in alles. Je merkt echt het verschil met Indonesische maatschappijen, qua service, kwaliteit van het eten etc. Chinezen hebben net zoals Westerlingen die drive naar perfectie die bij Indonesiers niet aanwezig is. Ik las laatst ergens een bericht van iemand die beweerde dat in Indonesia alleen Garuda goed is en de rest niets, maar dat vind ik dus niet.Garuda is net zo goed "amatiran" in de service, want Indonesisch en als je dan hun vergelijkt met de goedkopere maatschappijen dan kies ik voor de laatste, want Garuda kan de hogere bedragen die zij voor hun binnenlandse tickets rekenen niet waarmaken. Garuda schijnt een betere "On Time Perfomance" te hebben, nou dat laatste is niet zo belangrijk als je in Indonesia woont, want dan is Jam Karet een onderdeel van het leven. Een uur te laat = niet te laat. Ik heb vaak genoeg met Garuda meegemaakt dat ze te laat waren en dan hoor je ook pas na een uur dat er "technische problemen" zijn en laten ze je verder in het ongewisse en zit je in een waiting room waar je alleen maar op een rottig stoeltje kan zitten en pissen. Emoticon: Shut up! Ook zij werpen je tijdens de vlucht een doos toe met iets eetbaars (kouwe lumpia en reepie chocola), allemaal 1 pot nat. Als ik naga dat nu Garuda op de Solo - Jakarta route 200.000 Rp duurder is dan de anderen is mijn keuze snel gemaakt, want 200.000 Rp per uur = een hoop geld.

Gruces



Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 

SIA vliegt overigens wel op SBY geloof ik.
Jammer dat Cathay Pacific slechte aansluitingen heeft op SBY en Hong Kong.
Ik moet heengaande maar liefst 8 uur wachten en teruggaande 10 uur.


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

papeda
User
spacer line
 

wie heeft weleens gevlogen met batavia air
en hoe was t



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 04-06-2008 21:51 papeda wrote:
wie heeft weleens gevlogen met batavia air
en hoe was t


Beetje laat antwoord.

Gewoon, hetzelfde als alle andere luchtvaartmaatschappij dus vaak vertraging. Verder niks op aan te merken. In Indonesie is het kiezen tussen een aantal slechte luchtvaartmaatschappijen of roestbakken van schepen. Het blijft dus lood om oud ijzer (in dit geval misschien wel letterlijk)

Ik kies meestal voor Lion Air, Sriwijaya, Batavia of Mandala (en Trigana en IAT voor Nusa Tenggara) Prijs en verbinding zijn voor mij dan leidend. In elk geval GEEN Merpati. Daar hebben ze minder vliegtuigen dan er vluchten zijn (!) en dit leidt bijna altijd tot (grote) vertragingen of annuleringen.

Dus, Batavia, gewoon doen.

(als je niks meer aan dit antwoord hebt, dan misschien wel anderen)

gr
Anne Mieke


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Ik vlieg vaak met Batavia Air (gisteren nog)........ en geen problemen, behalve dan af en toe vertragingen zoals hierboven al wordt opgemerkt. Maar vaak als buitenlander met een voorkeursbehandeling t.b.v. promotie onder de toerist.
Ik zelf vlieg bij voorkeur liever niet met Garuda. Niet omdat ze slecht zijn maar omdat ze meer belang hechten (en dus de betere plaatsen verdelen) aan opgeblazen pejabats (hoge ambtenaren), dan dat ze respect hebben voor hun vaste klanten ( frequent flyers ) die ergens achteraf worden gestopt....een rare firma met geen oog voor klantenbinding (maar ja, het is ook een staatsmaatschappij).




siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

Ik vind garuda wel een fijne airline, niets op af te keuren en zeker als je regelmatig vliegt dan ervaar je een goede service. Garuda is alleen de duurste that's it!!
Batavia is mijn ervaring, nooit mee vliegen oude toestellen en ieder vliegtuig is krap kwa beenruimte MAAR bij batavia helemaal geen ruimte.

Nee, als je fatsoenlijk wilt vliegen en de keuze hebt uit garuda of batavia, garuda nemen.


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line
 

Het verschil in prijs is toch maar 15 euro ofzo. Waar praten we over.



Begin de details te vergeten

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

klopt misschien, maar als je gezin uit 5 personen bestaat praat je direct al over 75 euro....


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 11-07-2008 10:46 siebjans wrote:
Ik vind garuda wel een fijne airline, niets op af te keuren en zeker als je regelmatig vliegt dan ervaar je een goede service. ........
Nee, als je fatsoenlijk wilt vliegen en de keuze hebt uit garuda of batavia, garuda nemen.


Lees de annalen er maar op na: Garuda heeft een slechtere reputatie qua (bijna-)ongelukken dan Batavia Air.

Verder, ik ben frequent flyer lid maar ervaar de service als beneden de maat voor een reguliere klant.

De keuze voor Garuda is er zo ingepeperd in RI dat het een soort selffulfilling prophesy is geworden waarin een ieder in dit land gelooft. Het is gengsi om met Garuda te vliegen; louter gebaseerd op lucht. Als ze zo betrouwbaar waren, waren ze niet door de EEG geschrapt.
Daarmee wil ik zeker niet beweren dat Batavia Air de beste is, maar Garuda is ook verre van dat en krijgt teveel credits die ze niet waard is.




siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

Oke mijn voorkeur gaat toch echt uit naar Garuda. En alternatief voor mij mag zijn Mandala of Lion.


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 12-07-2008 08:43 Yogya-Bali wrote:

...


*De keuze voor Garuda is er zo ingepeperd in RI dat het een soort selffulfilling prophesy is geworden waarin een ieder in dit land gelooft.
Het is gengsi om met Garuda te vliegen; louter gebaseerd op lucht.

*Als ze zo betrouwbaar waren, waren ze niet door de EEG geschrapt.

Ya en nee.
De meeste Indonesiers kijken ook naar hun de inhoud van hun dompet.
Sommige indonesiers (ambtenaren en familie) " moeten" wel met de Garuda vliegen , deels betaald door de baas , deels omdat men een " Garuda" gevoel heeft.
Zoals de Nederlanders vroeger de blauwe KLM gevoel hebben.

2..Over de EU ban is gewoon kweestie van evt. medespeler in de markt tijdelijk uit te schakelen.
Voor zover ik weet is Garuda redelijk aan het verbeteren is.

PS : ik persoonlijk meer dan 15 jr niet meer gevlogen met Garuda , ben ook geen fan van garuda.




Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

Trouwens, Garuda zal dacht ik deze maand of volgende maand van de zwarte lijst worden gehaald! (Jakarta post van....... weet niet meer, enkele weken geleden)


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 12-07-2008 08:56 siebjans wrote:
Trouwens, Garuda zal dacht ik deze maand of volgende maand van de zwarte lijst worden gehaald! (Jakarta post van....... weet niet meer, enkele weken geleden)


Dat besluit moet nog genomen worden, en aangezien dat besluit niet in Indonesie maar in Europa gemaakt moet worden lijkt het me erg stug dat de Indonesische media die al weken eerder weten dan de mensen in Europa. Het zou inderdaad kunnen dat ze weer mogen gaan vliegen, maar zeker is dat nog niet, totdat de commissie in Europa daar een uitspraak over doet.


Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Over het laatste jaar heb ik een paar keer met AirAsia en Lion Air gevlogen. Prima te doen voor kortere afstanden. Service moet je niet verwachten, maar de prijs is er dan ook naar.


Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

Klopt! Ik dacht dat dit besluit in July genomen gaat worden, en ook stond er in het artikel dat, omdat Garuda meer/intensiever gaat samenwerken met o.a. SIA, deze al positief hebben gereageerd. We wachten af...


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sidia
User
User icon of sidia
spacer line
 


On 12-07-2008 10:57 siebjans wrote:
Klopt! Ik dacht dat dit besluit in July genomen gaat worden, en ook stond er in het artikel dat, omdat Garuda meer/intensiever gaat samenwerken met o.a. SIA, deze al positief hebben gereageerd. We wachten af...


Niet zo zeer de samenwerking met SIA , het lig meer in het feit dat Garuda International anders is dan de Garuda die de binnenlandse vluchten doet.
Er is nu geen reden meer om Garuda International te weren uit Europa.
Dezelfde vliegtuigen , dezelfde piloten en dezelfde maintenance bedrijf .
GMF voldoet aan alle internationale eisen. Amerikaans , Europese , Australische , Japanse , Arabische normen.
Inmiddels heeft Indonesia de luchtvaartverdragen bevestigd met Duitsland en Nederland .


Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

Das goed nieuws. Nu hopen dat ze weer op Amsterdam gaan vliegen.


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

zieleffe
User
spacer line
 


On 12-07-2008 11:07 sidia wrote:

...


Niet zo zeer de samenwerking met SIA , het lig meer in het feit dat Garuda International anders is dan de Garuda die de binnenlandse vluchten doet.
Er is nu geen reden meer om Garuda International te weren uit Europa.
Dezelfde vliegtuigen , dezelfde piloten en dezelfde maintenance bedrijf .
GMF voldoet aan alle internationale eisen. Amerikaans , Europese , Australische , Japanse , Arabische normen.
Inmiddels heeft Indonesia de luchtvaartverdragen bevestigd met Duitsland en Nederland .

Dan vraag ik mij af waarom Garuda niet op Amerika vliegt.?????
En Singapore Airline wel?????? Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Devil


Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

Wat ik als het gaat om vliegtickets hier in Indo even kan melden, ik bel met het reisburo op donderdag en vraag wat is de prijs air asia Yogya-Kuala Lumpur, ogenblikje, oke deze kost nu 1.6 juta. Prima, ik ga de volgende dag naar het buro om het ticket te kopen en wat schetst mijn verbazing, sorry meneer nu kost het zelfde ticket 2.1 juta. Poe binnen 24 uur 500.000 erbovenop......... Klagen doen we maar niet want tis de enigste optie om in 1 dag van Yogya op en neer te vliegen.


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Wanneer vlieg je?


Ho Lee Fuk

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line
 

23-07 om 16.00 u. en eigenlijk was het bedoeld de volgende dag weer terug maar we gaan met drieen dus terug gaan we nu zaterdag de 26ste. Kunnen we weer ff shoppen, zeker voor shirts en blouse is daar mijn maat vaker te vinden als hier.


http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 13-07-2008 11:25 siebjans wrote:
Wat ik als het gaat om vliegtickets hier in Indo even kan melden, ik bel met het reisburo op donderdag en vraag wat is de prijs air asia Yogya-Kuala Lumpur, ogenblikje, oke deze kost nu 1.6 juta. Prima, ik ga de volgende dag naar het buro om het ticket te kopen en wat schetst mijn verbazing, sorry meneer nu kost het zelfde ticket 2.1 juta. Poe binnen 24 uur 500.000 erbovenop......... Klagen doen we maar niet want tis de enigste optie om in 1 dag van Yogya op en neer te vliegen.


Heb je nou voor 1 ticket 2.1 juta betaald voor 1 persoon????? En met welke mij?

gr
AM


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



82,523,977 topic views - 239,387 posts - 13,721 topics - 31,433 members - last post @ 04-06-2020 10:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,537,336 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com