indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik begrijp pas dat je als NL'er in Indonesie een legaal rijbewijs kunt bemachtigen wanneer je daar minimaal 5 jaar zit.

Is dat zo, zo ja dan moet ik wel iedere keer eentje bij de ANWB aanvragen (Internationaal). Lijkt mij nogal prijzig.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Een internationaal rijbewijs van de ANWB kostte me afgelopen december 12.50.. laat dat 15 euro worden... 5 jaar lang is 75 euro... lijkt me niet prijzig Emoticon: Puh! Het enige probleem is wellicht dat zo'n ding maar 1 jaar geldig is.

Was er trouwens geen mogelijkheid tot verkrijgen van een officieel rijbewijs als je ook een KITAS hebt?

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

heb ik nooit bij stil gestaan eerlijk gezegd.
terwijl ik 'r al heel wat kilometers heb gereden.
van die 5 jaarregeling wel 'ns gehoord maar ik zal me erin verdiepen aangezien ik tzt ook ermee te maken krijg.
wat kost overigens dat anwb int. rijbewijs?

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

terwijl ik nog aan 't typen was zie ik dat je reeds antwoord op m'n vraag in je reply hebt Jeroen, makasih

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jeroen,

Jouw prijs is exclusief minimaal 2x per jaar heen en terug aangetekend versturen. Want mijn originele rijbewijs moet bij de aanvraag aanwezig zijn.

Maar nu we het toch over een Kitas hebben, het aantal benodigde pasfoto's blijk nogal te verschillen per site dan wel per regio in Indonesie.
Op die van Tuti en Jan staat;
"Pasfoto`s met donkerrode achtergrond, 4 stuks 2x3cm, 4 stuks 3x4cm en 12 stuks 4x6cm."
Op Balivision staat
Passport sized photographs with red backgrounds (4 x 6 = 21 pcs, 3 x 4 = 8 pcs, 2 x 3 = 6 pcs) .

Voor formaat 3x 4 cm moest ik er dus geen 4 stuks inleveren maar 14 stuks???
Rara hoe kan dat nou, hebben ze soms op Java meer papiertjes nodig dan op Bali?

En dan heb ik het nog niet eens over die rode achtergrond. Indonesie is toch nooit communistisch geweest, dus vanwaar die rode achtergrond?

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

On 07-06-2005 21:51 Albert wrote:

En dan heb ik het nog niet eens over die rode achtergrond. Indonesie is toch nooit communistisch geweest, dus vanwaar die rode achtergrond?

Weet je een betere achtergrondkleur voor een bruine kop ? Emoticon: Nooo

Gruces

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 07-06-2005 21:00 Albert wrote:
Is dat zo, zo ja dan moet ik wel iedere keer eentje bij de ANWB aanvragen (Internationaal). Lijkt mij nogal prijzig.

Int. rijbewijs Emoticon: Confused ... ik heb deze nooit gebruikt toen ik in JKT rondtufte in een Timur (fijne auto... licht getuned... echte aanrader). Zag het nut er ook niet van in... omdat de auto toch niet verzekerd was... en je ook met een internationaal rijbewijs ook gewoon de pisang bent bij de Polisi... betalen moet je toch... en ik dank nog iedere dag dat ik nooit een ongeval heb gehad want de kans op orang bakar is toch nog steeds wel erg groot. Ach risico in je leven moet je hebben... maar ik zal het nu niet snel meer doen.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 07-06-2005 21:57 londoh wrote:
[...]

Weet je een betere achtergrondkleur voor een bruine kop ? Emoticon: Nooo
Gruces

Bruine huidskleur rode achtergrond of bruine huidskleur en witte achtergrond.

Ja ik snap het

nog niet. Emoticon: Confused

londoh
User
User icon of londoh
spacer line

Ik heb zelf een paar van die pasfoto's met een rode achtergrond en het is echt geen porem met die witte kop van me. Die op mn rijbewijs is nog erger, want dat moet zonder bril. Een SIM (Surat Izin Mengemudi) kan je bij het politieburo verkrijgen, Rp 150.000 of iets meer geloof ik. Je moet als Orang Asing wel officieel een KITAS hebben, maar dit is Indonesia. Vriendelijk blijven, niet op je teenslippers, in je korte broek of met zonnebril op komen, en een fooitje geven, that is all, 1 dag service Emoticon: Puh! Ik zou het trouwens niet in mn witte kop halen om hier te gaan rijden. Wat kost een sopir nou , niets toch, als je het tegen alle risico's afweegt.

Gruces

Jantje
User
spacer line

Albert,

Voor SIM A en C betaalde ik hier Rp. 800.000,- Geldig voor 1 jaar

sahabat
User
spacer line

k zou het trouwens niet in mn witte kop halen om hier te gaan rijden. Wat kost een sopir nou , niets toch, als je het tegen alle risico's afweegt.
Yth,
Goed advies, londoh.Dear orang asing ga toch niet zelf in de traffic rijden.
als je niet risico wil hebben.Naik Taksi. Emoticon: Yes!
Sahabat
Kesehatan itu adalah sst yg sangat berharga

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 09-06-2005 17:28 sahabat wrote:
k zou het trouwens niet in mn witte kop halen om hier te gaan rijden. Wat kost een sopir nou , niets toch, als je het tegen alle risicos afweegt.

Ik rij al 5 jaar auto in Indonesie en ik zie niet wat het probleem is.
Misschien aanpassingsvermogen in het verkeer.
Gewoon rekening mee houden dat iedereen voorrang heeft behalve jij zelf?
Ook al zie je geen zijstraat er is altijd en overal een zijstraat, waar verkeer uit komt. Vooral op 2 wielen..

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 09-06-2005 17:36 Albert wrote:
[...]

Ik rij al 5 jaar auto in Indonesie en ik zie niet wat het probleem is.
Misschien aanpassingsvermogen in het verkeer.
Gewoon rekening mee houden dat iedereen voorrang heeft behalve jij zelf?
Ook al zie je geen zijstraat er is altijd en overal een zijstraat, waar verkeer uit komt. Vooral op 2 wielen..

Geen auto, maar motor, en overmorgen doe ik dat gewoon weer. Nooit een probleem gehad (zo'n 7000 kilometer gereden), slechts 1 keer een eenzijdig schuivertje gemaakt met een huur-brommer en iemand die achterop reed omdat deze geen werkende rem bleek te hebben Emoticon: Red face .. Beetje rechtbuigen oppoetsen en niemand die het heeft gemerkt.

sahabat
User
spacer line

Yerun and Albert,
Als je leuk vind om zelf met de car of bike wil rijden.Niemand zal je verbieden.
Jullie kennen de verkeersituasi ,ik ook maar wy hebben abrihim(our driveman)
sahabat

spacer line  

Een vraagje,

Ikzelf haal altijd mijn internationaal-rijbewijs bij de anwb ! 1 jaar geldig
voor 13 euri.
Nu het probleem wat mijn enkele maanden geleden bekend is geworden
via nl-ers die in bali wonen, en wat ik eigenlijk nooit geweten heb ! enof dit
daadwerkelijk zo is ?

Schijnbaar kun je met je gewone auto-rijbewijs, dus zonder motorrijbewijs
van nl ! niet met de sepeda-motor rijden in indonesie omdat deze daar vallen onder motor.
Het voor 300.000 rp motor-rijbewijs kopen aldaar schijnt ook niet meer te kunnen !
Dus wellicht rij ik illegaal rond ! met de gevolgen van dien als er wat gebeurd
( niet verzekerd enz enz )

Verder hebben ze mijn vele malen aangehouden in
bali..doch met mijn europese rijbewijs (alleen auto ) kon ik zonder
problemen weer doorrijden , tesamen met het inzien van het internationaal
rijbewijs .

Ik heb een suzuki 125 cc staan in bali , en als ik schijnbaar
alles moet geloven zou ik deze niet meer mogen berijden zonder
het nederlandse motor-rijbewijs te halen.

Zijn er nog meer hiero die daar nog iets over kunnen vertellen ?

Er zijn wellicht mogelijkheden aldaar maar toch Emoticon: Wink

Live life to the max.......

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, klopt. Voor een motor heb je een motorrijbewijs nodig. Voor een auto ook weer apart. Dat je tot nu toe in Bali hebt kunnen wegkomen met je Nederlandse rijbewijs is mooi meegenomen maar niet de juiste wijze.
Een Indonesisch rijbewijs kan je voor ongeveer Rp. 200.000 per jaar krijgen (voor een bule > Rp. 300.000 per jaar). Dus een internationaal rijbewijs uit NL is altijd goedkoper. Een Indonesisch rijbewijs is voor een buitenlander maar geldig voor 1 jaar, dus net als een ANWB-rijbewijs.
Beste is een internationaal rijbewijs bij de ANWB halen in NL voor je auto en dan met een-langs-de-weg gemaakt ANWB-stempel je motorrijbewijs er zelf bijstempelen. Twee vliegen in 1 klap en stukken goedkoper.

robbert
User
spacer line

Ja,ja. Je denkt zeker dat ze daar dom blijven ! Mij hebben ze al eens om het eigen rijbewijs gevraagd (terecht want je dient ze BEIDEN bij je te hebben).Dan ga je toch mooi af met het nepstempeltje.
Ga toch gewoon motorrijles nemen, leer je ook nog voertuigbeheersing wat ook nooit weg is in Ind.
Rob

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

On 07-06-2005 21:51 Albert wrote:
Jeroen,

Jouw prijs is exclusief minimaal 2x per jaar heen en terug aangetekend versturen. Want mijn originele rijbewijs moet bij de aanvraag aanwezig zijn.

Maar nu we het toch over een Kitas hebben, het aantal benodigde pasfotos blijk nogal te verschillen per site dan wel per regio in Indonesie.
Op die van Tuti en Jan staat;
"Pasfoto`s met donkerrode achtergrond, 4 stuks 2x3cm, 4 stuks 3x4cm en 12 stuks 4x6cm."
Op Balivision staat
Passport sized photographs with red backgrounds (4 x 6 = 21 pcs, 3 x 4 = 8 pcs, 2 x 3 = 6 pcs) .

Voor formaat 3x 4 cm moest ik er dus geen 4 stuks inleveren maar 14 stuks???
Rara hoe kan dat nou, hebben ze soms op Java meer papiertjes nodig dan op Bali?

indonesie heeft de rode kleur in z n vlag verwerkt, dus?

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

94,672,610 topic views - 242,035 posts - 13,758 topics - 35,453 members - last post @ 19-10-2021 12:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

154,377,056 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com